Przepustnica nie rozłączona

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Przepustnica nie rozłączona

Post autor: mij » 21 maja 2018, o 11:54

Witam,
mam mały problem z przepustnicą a mianowicie po wyłączeniu zapłonu jest nie zostanie ona rozłączona, dopiero rozłącza sie po wyjęciu przekaźnika głównego lub odłączeniu aku. Jak postoi tak przez noc to akumulator całkowicie pada. Już sprawdzałem wszystkie bezpieczniki(są ok), podmieniłem przekaźnik główny też nie pomogło, myślałem że może to wina stacyjki ale nie bardzo mam jak sie do niej dobrać. Miał ktoś może podobny problem, bo pomysłów zabrakło, a mechanik rozkłada ręce.

Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Dodatkowa informacja, że przepustnica podczas postoju jak nie jest rozłączona to cały czasu cicho "buczy"

Awatar użytkownika
bart82
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: 28 kwie 2018, o 22:55
Reputacja: 0
Imię: Bartłomiej
Samochód: Captiva
Silnik: 2.4 4WD
LPG: Lovato Smart
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: bart82 » 21 maja 2018, o 17:38

Podpinałeś auto pod kompa ? Jaki silnik bo z opisu nic nie wynika 2.0 vcdi? Na bank to jest przepustnica czy może sterowanie klap wirowych ?

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: mij » 22 maja 2018, o 09:58

Faktycznie zapomniałem dodać kilka istotnych szczegółów.
Pod kompa podłączyłem i wyskoczył mi błąd p1440, silnik 2.0 vcdi, captiva 2007.
Przepustnicę już czyściłem w nitro i klapka chodzi bez problemu. Zastanawiam się jeszcze czy to może być przyczyna EGR-a, który jest mocno zawalony. Próbowałem go zlokalizować i dopiero dzisiaj odkryłem gdzie jest,troche mi zejdzie nim go wykręcę bo dostęp naprawdę kiepski.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Florek » 23 maja 2018, o 21:10

Kolego a czy przypadkiem nie rozwala Ci akumulatora po 3-4 dniach stania odpalisz auto?
Jak moje obawy się potwierdza to dopadła Ciebie standardowa usterka Captivy która rozwiązałem i pomogłem kilku osoba na forum
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

mij
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: mij » 24 maja 2018, o 12:10

Florek, normalnie jak byś zgadł i nawet nie potrzebuję 3-4 dni wystarczy że po zgaszeniu samochodu nie wypnę przekaźnika głównego(lub nie rozłączę aku) i po 5 godzinach już nie mogę odpalić samochodu.

Próbowałem już naprawdę wszystkiego i ręce opadają.(mechanikom też) :nerwy
Będę wdzieczny za pomoc bo najchętniej już bym Captive wepchnął do rzeki.

Dodano po 2 minutach 45 sekundach:
Florek, ostatnio wywaliłem fizycznie DPF i wprogramowany był też z ECU, ale sytuacja była już niestety wcześniej, wiec to chyba nie jest to z tym związane.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Florek » 25 maja 2018, o 19:47

Masz uszkodzony sterownik standardowa usterka w Captivie. Łatwo to naprawic
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 26 cze 2018, o 21:01

Odświeże temat i zapytam jaki sterownik jest uszkodzony i co trzeba naprawić?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: etac » 26 cze 2018, o 21:25

temat dotyczy diesla, a ty masz benzynę jak widzę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 26 cze 2018, o 22:37

Tak benzynę. Ale diagnozuje problem rozładowania akumulatora a problem w tym wątku zakończył się zdaniem który zbyt wiele nie wyjaśnia: "Masz uszkodzony sterownik standardowa usterka w Captivie. Łatwo to naprawic".

Nie wiem jak można łatwo naprawić sterownik silnika...

Korneliusz
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 0
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Korneliusz » 26 cze 2018, o 23:28

Nie wiem co kolega @Florek ma na myśli mówiąc : "łatwo to naprawić " ale być może chodzi o zimne luty na płycie sterownika.
Dla kogo łatwo - dla chętnego i mającego troszkę pojęcia.
Wyjmujesz pudełko sterownika , rozbierasz go i samą płytę wygrzewasz hot-airem. Dobrze jest wcześniej "pomalować " spód płynem lutowniczym by utlenione punkty dobrze się znów zlutowały.
Nie robiłem tego w moim aucie bo nie mam takiej potrzeby ale chętnie się dowiem czy powyższa metoda jest własciwa.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 27 cze 2018, o 09:57

U mnie też coś nie rozlacza. Pomaga wyjęcie przekaźnika lub odłączenie aku. A mam 2.4 benzynę. Rozlacza tylko po ponownym podłączeniu Aku. Po zapaleniu silnika i zgaszeniu już nie rozłącza.

Dodano po 1 godzinie 27 minutach 39 sekundach:
Sprawdzam napiecie na bezpieczniku EF10, EF11, EF12
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... _4.pl.html
konrolką z diodą podłączoną do masy.
Wyłączam stacyjkę, wyjmuje kluczyk, zamykam centralny. Podłączam próbnik i czekam aż zgaśnie.
i.... raz zgaśnie a raz nie zgaśnie. Raz szybko się wyłącza, a raz wolno a trzeci raz czekam i czekam i nie chce zgasnąć więc po 5 minutach (brak cierpliowści) odpalam znowu silnik żeby zgasić i czekać czy odłączy napięcie.
Nie wiem od czego to zależy...
W garażu wyłączał nawet szybko, pojechałem pod blok, sprawdzam, i nie chce wyłączyć. Znudziło mi się stanie i czekanie, wsiadłem i pojechałem do garażu (jak się rozładuje aku po raz 3 to chociaż prostownik podłącze a nie bedę musiał wymontowywać aku) wjechałem do garażu, sprawdzam i po dłużej chwili jednak wyłączył.

Pobór prądu przy nie rozłączonym przekaźniku 0,5A, jak się odłączy to pobór prądu 0,004A.
Dlatego aku pada jak nie rozłączy.

A czy na odłączenie tego przekaźnika ma jakiś wpływ temperatura silnika?

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Florek » 27 cze 2018, o 12:50

Naprawa to bardziej dodanie przekaźnika czasowego w układ niż rozbieranie sterownika. Sprawdzona metoda u mnie i już kilku osobą to podopwiedzialem. Wszystkie auta śmigaja jak należy.
Zamiast wyciągać przekaźnik wystarczy 2 bezpiecznik od góry po lewej stronie w jego miejsce wpinamy kable i do przekaźnika czasowego. Koszt części powinien się zamknąć w kwocie 60-80zl z wysylka: przekaźnik, gniazdo, bajpas, zlaczki, przewód.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 27 cze 2018, o 13:06

A mógłbyś podać wg schematu który to jest bezpiecznik?
Załóżmy że pomyliłeś prawo z lewo to drugi bezpiecznik od prawej to EF11.
To właśnie na nim mam cały czas napięcie które nie znika a powinno.
Przekaźnik ma wiele nóżek a baypas ma jeden kabelek.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 28 cze 2018, o 10:31

Przekaźnik ma wiele nóżek a baypas ma jeden kabelek.
Możesz opisać co i jak połączyć?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: etac » 28 cze 2018, o 10:46

Jak już zadajesz takie pytanie, to raczej oddaj to do mechanika, bo możesz coś uszkodzić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 28 cze 2018, o 11:53

w ten sposób myśląc to na każde pytanie zadane na forum możesz odpisać "jedź do mechanika".
Nie działa Ci "coś" to jedź do mechanika. To po co forum.

Pytałem Florka, skoro pomógł już kilku osobom to może są jakieś wcześniejsze posty z wyjaśnieniem podłączenia.
Albo opisze jeszcze raz jak będę zainteresowany tematem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: etac » 28 cze 2018, o 12:12

Konrad, ja nie należę do osób wszechwiedzących, ale jak na czymś się nie znam to nie zaczynam prac. Lubie grzebać, ale grzebie tam gdzie mam chociaż drobną wiedzę na ten temat, abym mógł zrozumieć to co inni piszą, bo jak wiesz czasem jeden drobny ruch może spowodować szkody na setki złotych.
Dlatego jeśli ktoś zadaje pytanie z podstaw, jak działa przekaźnik to lepiej to dać do zrobienia innym. Ja tak w zeszłym tygodniu odpuściłem sobie temat zrobienia root'a na androidzie, pomimo tego ze filmik z tego oglądałem chyba z 10 razy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: Kony » 28 cze 2018, o 12:36

Decyzja należy do mnie czy zdecyduje się na montaż czy nie.
Ja wiem jak działa przekaźnik, tylko nie wiem skąd mam brać sygnały.
I jak podłączyć bajpas bo w tym miejscu nie mieści się pod obudową bezpieczników.

Ty ogladałeś filmik i się nie zdecydowałeś. Ja chciałbym zobaczyć schemat podłączenia i wtedy się zastanowię czy dam radę.
Jak się nie zdecyduje to pojadę ze schematem do elektryka który to wykona co na schemacie.
Tak jak i ty możesz jechać do serwisu gsm i Ci zrobią roota na telefonie.

nicolaus
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 21 mar 2020, o 11:52
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2006 AT
Silnik: 2.0d 150KM
LPG: nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: nicolaus » 11 maja 2020, o 17:14

Czy ktoś zrobił w tym temacie jakieś postępy czy ciągle pozostaje naprawa tylko przekaźnikiem?
A czy grzebaliście może w samochodzie Op-comem przed tą awarią?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: etac » 11 maja 2020, o 17:54

myślę ze trzeba wyjąć klapę gaszącą, otworzyć i posprawdzać co siedzi na płytce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: kochar » 11 maja 2020, o 21:13

A po kiego wyciągać klapę gaszącą jak problem jest z przepustnicą ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: etac » 11 maja 2020, o 21:16

bo w tym silniku
silnik 2.0 vcdi, captiva 2007.
nie ma przepustnicy :piwo:

jak w każdym dieslu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: dokia » 12 maja 2020, o 00:11

Ja już się nie odzywałam bo te wasze rozkminy na ten temat, tj przepustnica czy klapa gasząca, o migrenę przyprawiają. Już niby wiedziałam a się pogubiłam i nie wiem gdzie co jest. Ja mam chyba przepustnicę ale nie wiem gdzie ją mam 🙃 (tzn gdzie dokładnie się znajduje)
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: kochar » 12 maja 2020, o 09:20

Jak masz silnik 2,0T A20NFT to to w żółtym kółku to przepustnica. :witam:
2,0T A20NFT
2,0T A20NFT
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4207
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 107
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Przepustnica nie rozłączona

Post autor: dokia » 12 maja 2020, o 09:27

Mam NHT, to chyba to samo. A mi mówili w ASO, że gdzieś pod spodem, że dostęp trudny. Raz chciałam aby mi ją wyczyścili , a oni w szoku że tego w tym silniku się nie czyści 😲
W Toyocie zawsze na wiosnę czyścił mi pracownik mój. Insigni nie pozwalam nieautoryzowanym ludziom dotykać .
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość