demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
witam ponownie,
Czeka mnie czyszczenie egr-a i (prawdopodobnie) kolektora ssącego.
Objawy: błąd P0101 (błąd przepływomierza) oraz P0400 (egr), P0404 (egr) a także ostatnio błąd P2299 (brake Pedal Position).
Zacinanie się EGR i przeustnicy - prawdopodobnie egr zawalony - czasem się zawiesza i blokuje.
czy miał ktoś z was do czynienia z demontażem i czyszczeniem nagaru z EGR-a i kolektora?
Czy jest to czasochłonne ? ewentualnie jaki to może być koszt w wartszatcie.
dzięki za sugestie.
Konrad
Czeka mnie czyszczenie egr-a i (prawdopodobnie) kolektora ssącego.
Objawy: błąd P0101 (błąd przepływomierza) oraz P0400 (egr), P0404 (egr) a także ostatnio błąd P2299 (brake Pedal Position).
Zacinanie się EGR i przeustnicy - prawdopodobnie egr zawalony - czasem się zawiesza i blokuje.
czy miał ktoś z was do czynienia z demontażem i czyszczeniem nagaru z EGR-a i kolektora?
Czy jest to czasochłonne ? ewentualnie jaki to może być koszt w wartszatcie.
dzięki za sugestie.
Konrad
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Mam w pdf' -ie opis jak koleś robił to w Zafirze.
Jest róznica w miejscu gdzie siedzi EGR w Captivie ale cała reszta wydaje się możliwa do wykorzystania.
Może Ci się przyda.
pozdrówka
Jest róznica w miejscu gdzie siedzi EGR w Captivie ale cała reszta wydaje się możliwa do wykorzystania.
Może Ci się przyda.
pozdrówka
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Coś poszło nie tak. Dołączyłem plik ale go nie widać ...
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
@Korneliusz , możesz mi to puścić na priv?
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Mam pytanie czy wiecie co trzeba rozkręcić po kolei żeby dostać się do EGR-a, bo jak wczoraj zajrzałem to miejsca jest jak na lekarstwo. Czy może to zrobić od strony podwozia.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Witam, będę wdzięczny za pomoc w temacie. Niestety nie bardzo wiem jak jak się dostać do EGR-a. Z góry go widzę, ale jest tak mało miejsca że nie mogę odkręcić kilku śrub.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
cieżko to samemu zrobić. jest trochę roboty.
jeśli chcesz ruszać egr i chłodnicę spalin, to od razu wyciąg kolektor bo tam jest całe zło (chodzi mi o nagar i klapy wirowe).
jestem właśnie po takim zabiegu- wyczyszczeniu kolektora, egru i wyrzuceniu klap. Auto wyrywa z fotela. różnica kolosalna.
Egr nie ruszany (tzn nie zaślepiany). do tego obowiązkowo nowe uszczelki kolektora i egr. Dodatkowo sprawdziłem wtryskiwacze (byłu w bdb stanie po 110000km)- wyczyścił mi je i mówił że auto ma zrobić kolejne 50-60tys bez problemu.
Mechanik ogarnie ci to za ok. 400-500zł (czas naprawy ok.4 dni)
poniżej masz manual jak rozebrać wszystko po kolei:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 41.pl.html
w razie pytań , chętnie pomogę.
pzdr
Konrad
jeśli chcesz ruszać egr i chłodnicę spalin, to od razu wyciąg kolektor bo tam jest całe zło (chodzi mi o nagar i klapy wirowe).
jestem właśnie po takim zabiegu- wyczyszczeniu kolektora, egru i wyrzuceniu klap. Auto wyrywa z fotela. różnica kolosalna.
Egr nie ruszany (tzn nie zaślepiany). do tego obowiązkowo nowe uszczelki kolektora i egr. Dodatkowo sprawdziłem wtryskiwacze (byłu w bdb stanie po 110000km)- wyczyścił mi je i mówił że auto ma zrobić kolejne 50-60tys bez problemu.
Mechanik ogarnie ci to za ok. 400-500zł (czas naprawy ok.4 dni)
poniżej masz manual jak rozebrać wszystko po kolei:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 41.pl.html
w razie pytań , chętnie pomogę.
pzdr
Konrad
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 23 maja 2016, o 13:24
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Pokrywek, dzięki serdecznie za manuala, spróbuje w własnym zakresie się z tym pobawić, jak się uda zdam relację.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
Klapy usunęli tylko fizycznie czy też programowo?
EGR nie zaślepiony, dlaczego?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: demontaż i czyszczenie EGRa + kolektora
klapy usuniete fizycznie, egr został fabrycznie nie ruszany .
egr nie zaslepialem. moj mechanik (dobry znajomy) powiedzial ze tak bedzie lepiej.
narazie mial racje - przejechalem od remontu ok.3000km i wszystko super.
pzdr
egr nie zaslepialem. moj mechanik (dobry znajomy) powiedzial ze tak bedzie lepiej.
narazie mial racje - przejechalem od remontu ok.3000km i wszystko super.
pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości