Samodzielna wymiana oleju i filtrów
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Hej, ma ktoś z Was instrukcję, jak się samemu wymienia olej, filtr oleju i filtr paliwa?? Zamierzam w sobotę się tym zająć, a nigdy sam tego nie robiłem.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Ja raz wymieniałem samodzielnie olej i powiem, że filtr jest w takim miejscu, że się odechciewa, poza tym największy problem dla mnie to utylizacja... Stoi to od lata w baniakach i dopiero teraz jak będę jechał wymienić olej to oddam do warsztatu.
Latem to jeszcze dla odstresowania rozumiem, ale teraz zimno, to już w ogóle bym sobie odpuścił i wolał zapłacić te parę PLNów, co właśnie zamierzam zrobić Mam nadzieję, że pomogłem hahaha
Latem to jeszcze dla odstresowania rozumiem, ale teraz zimno, to już w ogóle bym sobie odpuścił i wolał zapłacić te parę PLNów, co właśnie zamierzam zrobić Mam nadzieję, że pomogłem hahaha
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
A ja Ci podpowiem
Rozgrzej silnik ,wjedz na kanał , potem wyłącz silnik.
Najlepiej zdejm plastikową osłonę nad silnikiem , 4 śruby a zdecydowanie wygodniej. Ja zdejmuję również rurę przepływomierza i sam przepływomierz. Zabezpieczasz rurę powietrza jakąś szmatą by nic tam przypadkowo nie wpadło.
Odkręcasz wlew oleju.
Wchodzisz pod samochód , odkręcasz korek spustowy , ostrożnie bo jest gorący.
Podstawiasz pojemnik na zużyty olej , pozwalasz ścieknąć olejowi . Wkręcasz korek z nową uszczelką miedzianą która jest często dołączana do filtra oleju. Wszystko to z wyczuciem bo to aluminiowy gwint i łatwo go zerwać.
Teraz odkręcasz dwie śruby by zdjąć filtr paliwa. Cały zespół. Odchylasz go w bok.
Masz za nim filtr oleju. Klucz nasadowy 36 /chyba/ przedłużka z przegubem , odkręcasz plastikową pokrywę , nie do końca bo się poleje olej. Okładasz szmatami tamten rejon i ostrożnie wyciągasz wkład filtra. Tam w środku zostało jeszcze trochę starego oleju , można wyssać dużą strzykawką , potem wytrzeć do czysta. Z boku jest śruba która pozwala na spuszczenie tej resztki , sam zdecyduj co wolisz.
Czystość to podstawa. Ja używam ręczników papierowych.
Wkładasz nowy wkład , na pokrywę zakładasz nową uszczelkę , smarujesz ją olejem by łatwo się wkręciło. Wkręcasz dłonią.
Można z wyczuciem dokręcić kluczem.
Obkładasz wlew oleju szmatami , wkładasz lejek , wlewasz olej. Jakby się rozlało -wycierasz starannie.
Odpalasz silnik bez gazu , z minutę popracuje , gasisz , sprawdzasz miarką poziom oleju , ew. uzupełniasz.
Jest trochę pierdzielenia z tym ale jak masz trochę pojęcie to zaoszczędzisz na 10 litrów paliwa
Ja zaoszczędziłem bo jestem mechanikiem
Rozgrzej silnik ,wjedz na kanał , potem wyłącz silnik.
Najlepiej zdejm plastikową osłonę nad silnikiem , 4 śruby a zdecydowanie wygodniej. Ja zdejmuję również rurę przepływomierza i sam przepływomierz. Zabezpieczasz rurę powietrza jakąś szmatą by nic tam przypadkowo nie wpadło.
Odkręcasz wlew oleju.
Wchodzisz pod samochód , odkręcasz korek spustowy , ostrożnie bo jest gorący.
Podstawiasz pojemnik na zużyty olej , pozwalasz ścieknąć olejowi . Wkręcasz korek z nową uszczelką miedzianą która jest często dołączana do filtra oleju. Wszystko to z wyczuciem bo to aluminiowy gwint i łatwo go zerwać.
Teraz odkręcasz dwie śruby by zdjąć filtr paliwa. Cały zespół. Odchylasz go w bok.
Masz za nim filtr oleju. Klucz nasadowy 36 /chyba/ przedłużka z przegubem , odkręcasz plastikową pokrywę , nie do końca bo się poleje olej. Okładasz szmatami tamten rejon i ostrożnie wyciągasz wkład filtra. Tam w środku zostało jeszcze trochę starego oleju , można wyssać dużą strzykawką , potem wytrzeć do czysta. Z boku jest śruba która pozwala na spuszczenie tej resztki , sam zdecyduj co wolisz.
Czystość to podstawa. Ja używam ręczników papierowych.
Wkładasz nowy wkład , na pokrywę zakładasz nową uszczelkę , smarujesz ją olejem by łatwo się wkręciło. Wkręcasz dłonią.
Można z wyczuciem dokręcić kluczem.
Obkładasz wlew oleju szmatami , wkładasz lejek , wlewasz olej. Jakby się rozlało -wycierasz starannie.
Odpalasz silnik bez gazu , z minutę popracuje , gasisz , sprawdzasz miarką poziom oleju , ew. uzupełniasz.
Jest trochę pierdzielenia z tym ale jak masz trochę pojęcie to zaoszczędzisz na 10 litrów paliwa
Ja zaoszczędziłem bo jestem mechanikiem
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Powiem szczerze, robił mi to zaprzyjaźniony mechanik przedwczoraj. Za każdym razem narzeka że to masakra. Filtr oleju jest trudno dostępny, poza tym jak pisze Korneliusz po zdjęciu filtra zostaje dużo oleju w tym miejscu, trzeba mieć albo dużą strzykawkę, albo pompkę żeby to odessać, olej leje się naokoło po zawieszeniu jak się nie zabezpieczy. Kosztowało mnie to 100zł - czy warto ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Dokładnie, ja mówię zdecydowanie w tym aucie NIE WARTO się samemu w to bawić, chyba, że ktoś latem naprawdę nie ma lepszych zajęć, weźmie sobie piwko i przy okazji wszystko sobie dookoła posprawdza, wyczyści itd. Trzeba rozmontować węże, filtr paliwa, a potem nurkować głęboko, jak się nie ma wprawy, to wszystko w około zapaćkane olejem, a jak nie masz dostępu do kanału (tak jak ja ) to już zahacza o masochizm. Ja osobiście więcej tego nie będę sam robił.
Ale oczywiście, co kto lubi. Korneliusz dał bardzo szczegółowy i (moim skromnym zdaniem) bardzo prawidłowy opis.
Ale oczywiście, co kto lubi. Korneliusz dał bardzo szczegółowy i (moim skromnym zdaniem) bardzo prawidłowy opis.
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Wszystkie posty przekonały mnie, że jednak daruję sobie samodzielną wymianę, dzięki chłopaki!
Korneluiusz, szacun za szczegółowy opis
A jak z filtrem paliwa? Też masakra?
Korneluiusz, szacun za szczegółowy opis
A jak z filtrem paliwa? Też masakra?
-
- Aktywny
- Posty: 56
- Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
- Silnik:
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
A ja robię to sam dokładnie tak jak napisał Korneliusz i nie jest to naprawdę skomplikowane, a satysfakcja duża i pewność, że zrobione dobrze. A to 100 zł wolę zainwestować w dobry olej i lepszej jakości filtry, ale jak to napisali kto co woli jego sprawa. Filtr paliwa w 2.0 VCDI jest widoczny i trzeba odkręcić plastikową nakrętkę i wymienia się tylko wkład, nie jest to mocno skomplikowane.
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Ja mam 2.4 benzyna, więc pewnie inna trochę konstrukcja
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
To może uzupełnij podpis, bo trochę szkoda strzępić języka
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Masz rację, nie pomyślałem
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Hej, jestem po wymianie oleju i chciałbym teraz wykonać zerowanie kontroli zużycia oleju wedle instrukcji:
No i na wyświetlaczu nic nie widzę. Myślałem, że zmieni się data kontroli, a tu nic. Ktoś ustawiał to? Jak to wygląda po poprawnym ustawieniu?Silnik benzynowy
1. Przy wyłączonym silniku obrócić kluczyk w stacyjce do położenia ON/START.
2. W ciągu pięciu sekund trzykrotnie całkowicie nacisnąć i zwolnić pedał przyspieszenia.
3. Przekręcić kluczyk w pozycję LOCK (ZABLOKOWANY).
Jeśli po uruchomieniu silnika lampka sygnalizująca konieczność wymiany oleju silnikowego zapali się ponownie i pozostanie zapalona, oznacza to, że układ kontroli stopnia zużycia oleju silnikowego nie został wyzerowany. Powtórzyć procedurę.
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 486
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Dzięki! Myślałem, że na wyświetlaczu centralnym, tam gdzie mam spalanie itd jest pole data kontroli i wydawało mi się, że tam coś powinno się zmienić, no bo po co w takim razie jest pod kompasem duże pole data kontroli??
- BART O.
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 wrz 2019, o 22:51
- Reputacja: 0
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2, LNQ, 184KM, diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
'
Cześć,
___Wymiana oleju i filtra, wbrew pozorom nie jest, aż tak trudna. Przebiega w 99% tak, jak przedstawił to KORNELIUSZ. Z mojego doświadczenia, nie polecam odkręcania śruby spustowej, która jest przy obudowie filtra. Nie ma sensu, by zużyty olej spływał po zawieszeniu. Lepiej zamiast tego, odessać strzykawką olej z niecki, która jest bezpośrednio pod wkładem filtra.
___Jeśli chodzi o zużyty olej, to można się go łatwo pozbyć, oddając go bezpłatnie do Zakładu Utylizacji, zamiast do jakiegoś warsztatu. Na pewno mogą to zrobić mieszkańcy Gdańska i okolic. Ale myślę, że każdy Zakład Utylizacyjny w Polsce, takowy odpad przyjmie. Przepracowany olej zalicza się do odpadów niebezpiecznych. ZUT w Gdańsku organizuje również zbiórki objazdowe. Dla zainteresowanych linki:
https://zut.com.pl/dla-mieszkancow/uslu ... ie-zakladu
http://guk.gda.pl/objazdowa-zbiorka-odp ... 33,pl.html
Cześć,
___Wymiana oleju i filtra, wbrew pozorom nie jest, aż tak trudna. Przebiega w 99% tak, jak przedstawił to KORNELIUSZ. Z mojego doświadczenia, nie polecam odkręcania śruby spustowej, która jest przy obudowie filtra. Nie ma sensu, by zużyty olej spływał po zawieszeniu. Lepiej zamiast tego, odessać strzykawką olej z niecki, która jest bezpośrednio pod wkładem filtra.
___Jeśli chodzi o zużyty olej, to można się go łatwo pozbyć, oddając go bezpłatnie do Zakładu Utylizacji, zamiast do jakiegoś warsztatu. Na pewno mogą to zrobić mieszkańcy Gdańska i okolic. Ale myślę, że każdy Zakład Utylizacyjny w Polsce, takowy odpad przyjmie. Przepracowany olej zalicza się do odpadów niebezpiecznych. ZUT w Gdańsku organizuje również zbiórki objazdowe. Dla zainteresowanych linki:
https://zut.com.pl/dla-mieszkancow/uslu ... ie-zakladu
http://guk.gda.pl/objazdowa-zbiorka-odp ... 33,pl.html
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lut 2021, o 18:07
- Reputacja: 0
- Imię: Doolga
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: warm-maz
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
https://www.youtube.com/watch?v=bPaQ_OGWgEQ&t=32s
https://www.youtube.com/watch?v=EiRUmOxqtHA
tu jest pokazane jak to się robi
https://www.youtube.com/watch?v=EiRUmOxqtHA
tu jest pokazane jak to się robi
- Adam85
- Aktywny
- Posty: 65
- Rejestracja: 8 wrz 2020, o 20:23
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Kalos/Cruze
- Silnik: 1.4LPG/1.8LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Myślą jedna podzielę się z Wami. Wymienić olej chciałem sam by Ego męskie podbudować i warsztatu (zaufanego i zaprzyjaźnionego) nie dorabiać. Jak sprawdziłem koszt zakupu oleju i zestawu filtrów (z niższej półki cenowej) na pewnym portalu zakupowym to wyszło mi, że koszt zakupu jest PRAWIE identyczny (różnica chyba 3 złotych) jak koszt wymiany z usługą w moim serwisie. Gdzie założone mam filtry BOSCH - bo takie muszą zakładać. Zapewne chynsky Bosch, ale zawsze lepiej niż chynsky no name.. i do tego wszystko na papierze i z gwarancją.
ps. Moja duma samcza jakoś to zniosła.
ps. Moja duma samcza jakoś to zniosła.
Tylko czas nie pędzi..
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Chynsky Bosch? Każdy ma tam fabryki. Druga sprawa nie wiem jak szukałeś, że tylko taka różnice wyskrobałeś.
Do Twojego auta obecnie to są w Bułgarii lub RPA produkowane filtry
Do Twojego auta obecnie to są w Bułgarii lub RPA produkowane filtry
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Olej GM 5w30 w sklepie z olejami 89 pln. Olej GM 5w30 w sklepie z olejami plus wymiana gratis 145pln. Nie wiem jak w benzynie ale w 2.2 diesel olej z filtrem wymienia się w 15 min.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lut 2021, o 18:07
- Reputacja: 0
- Imię: Doolga
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0, 163KM, diesel
- Lokalizacja: warm-maz
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 mar 2021, o 14:45
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Żychlin
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Witam. Odkopuje temat
Od paru dni jestem posiadaczem captivy 2012 2.2d 183km. Wymieniałem dziś olej i ku mojemu zdziwieniu weszło około 5l do silnika. Czy to normalne bo według instrukcji powinno wejść więcej 5.6 lub 6.2
A spuszczając chyba było go więcej jutro dokładnie zmierzę ile było. Ale w tym momencie na bagnecie mam środkowy stan oleju. A wcześniej jakby było przelane
Podpowiedzcie proszę
Od paru dni jestem posiadaczem captivy 2012 2.2d 183km. Wymieniałem dziś olej i ku mojemu zdziwieniu weszło około 5l do silnika. Czy to normalne bo według instrukcji powinno wejść więcej 5.6 lub 6.2
A spuszczając chyba było go więcej jutro dokładnie zmierzę ile było. Ale w tym momencie na bagnecie mam środkowy stan oleju. A wcześniej jakby było przelane
Podpowiedzcie proszę
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
Sorry, za tak banalne pytania ale czy:
1. Wymieniłeś filtr oleju?
2. Po wymianie odpaliłeś auto na krótką chwilę, po czym dopiero sprawdziłeś stan?
Oleju przed wymianą mogło być ponad stan, ale wejść powinno mniej więcej tyle ile podaje instrukcja do prawidłowego poziomu.
1. Wymieniłeś filtr oleju?
2. Po wymianie odpaliłeś auto na krótką chwilę, po czym dopiero sprawdziłeś stan?
Oleju przed wymianą mogło być ponad stan, ale wejść powinno mniej więcej tyle ile podaje instrukcja do prawidłowego poziomu.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana oleju i filtrów
To wszystko wina bałaganu w książkach obsługi na PL. W bezpiecznikach są błędy i w ilości oleju też są błędy. Ja mam 2013 2.0D i mi wchodzi 5l oleju i tyle zalewam. Mam wtedy blisko MAX. Wg angielskiej instrukcji z 2014 do 2.0 i 2.2 w dieslu wchodI 5.4l oleju ale zapewne na totalnie suchy silnik.
Do tego zauważ że inny jest stan po zgaszeniu silnika a inny na zimno. Różnica jest bardzo duża między poziomami, a wg instrukcji stan sprawdzamy 5 minut po zgaszeniu gorącego silnika.
Do tego zauważ że inny jest stan po zgaszeniu silnika a inny na zimno. Różnica jest bardzo duża między poziomami, a wg instrukcji stan sprawdzamy 5 minut po zgaszeniu gorącego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość