Telepanie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Telepanie

Post autor: asb22 » 23 sie 2017, o 16:57

Witam

Koledzy mam problem z moją Captivą ,a mianowicie pojawił się dziwny objaw przy przyspieszaniu (wcisnietym pedale gazu) samochód drży..
drżenie nasila się przy mocniejszym depnięciu z niższych obrotów z poniżej 2000 obr
oraz przy wjezdzaniu pod gore (kiedy samochód "sie wysila")
w zasadzie powyżej 5000 obr już nie czuć tego wogle.
Proszę o jakieś rady...

siwy_tk
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2017, o 15:50
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Captiva 3.2 2007
Silnik:
Lokalizacja: Mirosławiec Górny
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: siwy_tk » 24 sie 2017, o 11:06

drży ale co cały samochód kierownica czy jak?
a felgi proste nie uderzyłeś gdzieś niedawno przypadkiem?

Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: asb22 » 24 sie 2017, o 18:52

Witam
Telepie kierownicą i jak by całym przodem samochodu, nigdzie nie uderzyłem kołami, telepanie pojawia się tylko pod czas przyśpieszania oraz podjazdu pod górkę, jak silnik jest obciążony, myślałem że to poduszki silnika lub skrzyni biegów, ale pojechałem na diagnostykę (przeglądy rejestracyjne) gościu pojeździł i stwierdził że jak na auto z przebiegiem 60tyś km to raczej poduszki by nie padły , twierdził że może sprzęgło :nerwy , ale sam nie miał pojęcia co to...

mike
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: mike » 25 sie 2017, o 00:59

Nie znam się, ale może dwumas, ktoś gdzieś podawał test na sprawdzenie dwumasa jadąc pod górkę.

Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: asb22 » 26 sie 2017, o 21:05

Ale ja mam benzyniaka 2,4l 167km wydaje mi się że dwu masy nie ma w tym silniku?

Andrewo123
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 25 lip 2017, o 20:02
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Andrewo123 » 28 sie 2017, o 10:41

Ja mam podobna sytuacje tylko mam z captiva 2.0 d 150km zchipowana do 180

Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: asb22 » 18 wrz 2017, o 19:05

Witam
Ocena mechanika i stwierdził że to dwumasa :( , w serwisie koszt naprawy na oryginalnych częściach 6.500zł na zamiennikach 4.500zł
Lipa:(

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: adorosh » 19 wrz 2017, o 09:13

Ile przebiegu masz? Też mam taki silnik i trochę mnie zmartwiłeś.

Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: asb22 » 20 wrz 2017, o 18:54

Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kosiu67 » 20 wrz 2017, o 21:04

Jeżeli będziesz wymieniał dwumasę to radzę wymienić jednocześnie tarczę sprzęgła i docisk. Ja już jestem po wymianie dwumasy przy 105 kkm. Nie mniej objawy które opisujesz są podobne do objawów jakie miałem w citroenie. Winę za drgania podczas przyspieszania ponosiło rozsypane łożysko igiełkowe w wewnętrznym przegubie przedniej prawej półosi.

Awatar użytkownika
Kosiu67
Bywalec
Posty: 186
Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
Reputacja: 0
Imię: Norbert
Samochód: Captiva 2,2D AWD
Silnik:
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kosiu67 » 20 wrz 2017, o 21:16

Co do dwumasy to pierwszym objawem jest dziwny odgłos (metaliczne stukanie - najlepiej je słychać pod autem) podczas pracy na jałowym biegu. Dwumasę radzę wymienić na nową, ponieważ regeneracja w tym aucie jest mało skuteczna. Captiva jest za ciężka i regenerowana dwumasa po bardzo krótkim czasie ponownie stuka. Ponadto w wersji 2,2D - 184KM jest jakiś nowatorski docisk sprzęgła. Ale ja najpierw sprawdziłbym (jak pisałem w poprzednim poście) łożyska wewnętrznych przegubów oraz łożysko podporowe dłuższej półosi.

pokrywek
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
Silnik:
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: pokrywek » 21 wrz 2017, o 10:09

mi na zimnym silniku cos tak cyka po stronie kola pasazera. na cieplym silniku zanika.
moze to byc objaw dwumasy? myslalem o pasku klinowym bo nie byl ruszany przez 100tkm.

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: adorosh » 21 wrz 2017, o 15:10

asb22 pisze:Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
Umiejętnie, to znaczy jak?? :)
Wolę zapytać, bo może nie jeżdżę umiejętnie.

Awatar użytkownika
asb22
Aktywny
Posty: 63
Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
Reputacja: 0
Imię: Sylwek
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: asb22 » 21 wrz 2017, o 19:16

To znaczy nie dusić samochodu na wysokich biegach, nie strzelać ze sprzęgła, odpalać i gasić na sprzęgle.:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k

Awatar użytkownika
adorosh
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: adorosh » 22 wrz 2017, o 09:33

Przeczytałem, dzięki! Parę błędów popełniam, między innymi jazda na wysokich biegach przy niskich prędkościach, że niby oszczędzam paliwo :)

phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: phoenix_pl » 25 paź 2017, o 08:42

asb22 pisze:To znaczy nie dusić samochodu na wysokich biegach, nie strzelać ze sprzęgła, odpalać i gasić na sprzęgle.:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k
Z powyższego linku wyczytalem że:
"koła zamachowe stosuje się tylko w przypadku skrzyń manualnych i zautomatyzowanych, w tym dwusprzęgłowych (np. DSG). Klasyczne „automaty” dwumasowych kół zamachowych nie potrzebują."

Co to sa skrzynie zautomatyzowane a klasyczne automaty :)

Mam Captive 2008, 2.0D 4WD w automacie. jest tam wkoncu dwumasa czy jej nie ma 8-)

matyj2
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: matyj2 » 25 paź 2017, o 15:01

W zwykłym automacie nie ma dwumasa napewno kolego a zatomatyzowana skrzynie miała np a klasa to była zwykła skrzynia tylko ze sprzegło było obsługiwane jakims automatem na tym ti polegało

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: phoenix_pl » 25 paź 2017, o 18:50

wmioskuje ze w captivie jest "zwykly" automat i dwumasy tam nie ma ?

matyj2
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: matyj2 » 25 paź 2017, o 18:58

Tak najzwyklejszy automat

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

phoenix_pl
Świeżak
Posty: 26
Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
Reputacja: 0
Imię: Pawel
Samochód: captiva
Silnik:
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: phoenix_pl » 25 paź 2017, o 19:41

dzieks :)

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kony » 29 sty 2018, o 21:36

Mam pytanie czy w silniku 2.4 B 136km czyli wersja przed liftem jest dwumas?
Myślałem ze nie ma ale skoro po lifce juz wrzucili to zwątpilem...

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kony » 30 sty 2018, o 13:22

Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i nie ma w wersji przed liftem dwumasy.
Nawet katalogach części samochodowych nie ma w sprzedaży dwumasy.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kony » 1 kwie 2018, o 20:00

Mam pytanie czy w Captivie jest możliwość luzowania chłodnic klimatyzacji i powietrza przez co wywołują drgania przy niskich obrotach silnika?
Pytam bo coś metalicznego wpada w rezonans przy niskiej prędkości na drugim biegu (nie jest to układ wydechowy) i brzęczy zanim wejdzie na obroty.
Zdiagnozowane też mam pękniecie rurki klimatyzacji na przejściu przez przegrodę silnika do kabiny (nie działa klima, brak czynnika). Czyli w miejscu gdzie przewód klimatyzacji jest usztywniony. Jeżeli reszta układu "telepie sie" to możliwe ze w tym miejscu rurka pękła.

Gdzieś, cos, kiedyś czytałem o chłodnicach w ty aucie ale teraz nie mogę tego znaleźć.

Wiecie coś może na ten temat?

Korneliusz
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
Reputacja: 0
Imię: Korneliusz
Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
Silnik:
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Korneliusz » 1 kwie 2018, o 23:03

Wymieniałem u siebie chłodnicę klimatyzacji - silnik diesel- i powiem tak - są one mocowane na poduszkach gumowych właśnie po to by nie hałasowały. Te poduszki to takie prostokąty z gumy z otworem w który wchodzi plastikowy trzpień będący integralną częścią tej chłodnicy.
Jest możliwe że to się ułamało.
W tamtych okolicach jest wiele detali co mogą hałasować - rezonować gdy się ułamią , zniszczy/osłabi się poduszka , coś tam wpadnie itd.
Ważna sprawa -ten rezonans występuje tylko w czasie jazdy czy też słychać go na postoju byle tylko silnik osiągnął pewne obroty - np. 3tys.
Piszesz - na drugim biegu - ale ważna jest tu prędkość auta.
I tak prędkość ok 50 km/h można osiągnąć na drugim biegu ale można też i na trzecim.
Jeżeli występuje też na postoju to mechanik musi wsadzić tam łapkę i naprężać po kolei plastiki , blachy , osłonę silnika od dołu. Drugi siedzi za kierownicą i słucha czy coś się zmienia.
Jeżeli tylko w czasie jazdy to brałbym pod uwagę układ jezdny - to co się kręci w czasie jazdy.
Lużne klocki hamulcowe , blaszana osłona tarcz hamulcowych itd.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Telepanie

Post autor: Kony » 1 kwie 2018, o 23:56

Wygląda to tak: skrecam 90 stopni w prawo lub lewo na drugim biegu. Predkosc zbyt mała np 20km/h, obroty zbyt niskie ok 1500rpm. Wychodzę z zakretu na prostą i dodaje gazu. Teraz wystepuje dudnienie z powodu niskich obrotow (to podobno normalne w tym aucie). Dochodzi do 2000rpm dudnienie ustaje ale zaczyna sie telepanie, cos wpada w rezonans. Dochodzi do 2200rpm i cisza. Telepanie ustało.

Podobnie jest w druga stronę przy hamowaniu biegami. Jadę juz na drugim biegu, auto zwalnia. Obroty 2200 nastepuje metaliczne telepanie, za chwile przechodzi w dudnienie z powodu za niskich obrotow 2000rpm i niżej, dalej wciskam sprzęgło i hamulec żeby nie męczyć silnika.

Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym nic nie słychac. Silnik musi byc obciążony niskimi obrotami aby to coś wpadło w rezonans.

Wkurza to bardzo, nie dość że dudni z powodu zbyt niskiego biegu (a jedynki nie wbije) to jeszcze jak skonczy dudnic to jeszcze chwile po brzęczy zanim osiagnie odpowiednie obroty do jazdy. Chyba ze bardzo wolno przyspieszam to po dudnieniu niskiego biegu tez jest cisza, ale to musi być bardzo długie i spokojne przyspieszanie aby nic w drgania nie wpadło.

Trzeba bedzie poszukac co to moze byc. Ale obstawiam uchwyt od chlodnicy. Przy takim dudnieniu przy niskich obrotach to nawet śruby moga sie luzowac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości