Telepanie
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Telepanie
Witam
Koledzy mam problem z moją Captivą ,a mianowicie pojawił się dziwny objaw przy przyspieszaniu (wcisnietym pedale gazu) samochód drży..
drżenie nasila się przy mocniejszym depnięciu z niższych obrotów z poniżej 2000 obr
oraz przy wjezdzaniu pod gore (kiedy samochód "sie wysila")
w zasadzie powyżej 5000 obr już nie czuć tego wogle.
Proszę o jakieś rady...
Koledzy mam problem z moją Captivą ,a mianowicie pojawił się dziwny objaw przy przyspieszaniu (wcisnietym pedale gazu) samochód drży..
drżenie nasila się przy mocniejszym depnięciu z niższych obrotów z poniżej 2000 obr
oraz przy wjezdzaniu pod gore (kiedy samochód "sie wysila")
w zasadzie powyżej 5000 obr już nie czuć tego wogle.
Proszę o jakieś rady...
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sie 2017, o 15:50
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Captiva 3.2 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Mirosławiec Górny
- Kontakt:
Re: Telepanie
drży ale co cały samochód kierownica czy jak?
a felgi proste nie uderzyłeś gdzieś niedawno przypadkiem?
a felgi proste nie uderzyłeś gdzieś niedawno przypadkiem?
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Telepanie
Witam
Telepie kierownicą i jak by całym przodem samochodu, nigdzie nie uderzyłem kołami, telepanie pojawia się tylko pod czas przyśpieszania oraz podjazdu pod górkę, jak silnik jest obciążony, myślałem że to poduszki silnika lub skrzyni biegów, ale pojechałem na diagnostykę (przeglądy rejestracyjne) gościu pojeździł i stwierdził że jak na auto z przebiegiem 60tyś km to raczej poduszki by nie padły , twierdził że może sprzęgło , ale sam nie miał pojęcia co to...
Telepie kierownicą i jak by całym przodem samochodu, nigdzie nie uderzyłem kołami, telepanie pojawia się tylko pod czas przyśpieszania oraz podjazdu pod górkę, jak silnik jest obciążony, myślałem że to poduszki silnika lub skrzyni biegów, ale pojechałem na diagnostykę (przeglądy rejestracyjne) gościu pojeździł i stwierdził że jak na auto z przebiegiem 60tyś km to raczej poduszki by nie padły , twierdził że może sprzęgło , ale sam nie miał pojęcia co to...
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Telepanie
Nie znam się, ale może dwumas, ktoś gdzieś podawał test na sprawdzenie dwumasa jadąc pod górkę.
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Telepanie
Ale ja mam benzyniaka 2,4l 167km wydaje mi się że dwu masy nie ma w tym silniku?
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 25 lip 2017, o 20:02
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Telepanie
Ja mam podobna sytuacje tylko mam z captiva 2.0 d 150km zchipowana do 180
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Telepanie
Witam
Ocena mechanika i stwierdził że to dwumasa , w serwisie koszt naprawy na oryginalnych częściach 6.500zł na zamiennikach 4.500zł
Lipa:(
Ocena mechanika i stwierdził że to dwumasa , w serwisie koszt naprawy na oryginalnych częściach 6.500zł na zamiennikach 4.500zł
Lipa:(
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Ile przebiegu masz? Też mam taki silnik i trochę mnie zmartwiłeś.
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Telepanie
Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Telepanie
Jeżeli będziesz wymieniał dwumasę to radzę wymienić jednocześnie tarczę sprzęgła i docisk. Ja już jestem po wymianie dwumasy przy 105 kkm. Nie mniej objawy które opisujesz są podobne do objawów jakie miałem w citroenie. Winę za drgania podczas przyspieszania ponosiło rozsypane łożysko igiełkowe w wewnętrznym przegubie przedniej prawej półosi.
- Kosiu67
- Bywalec
- Posty: 186
- Rejestracja: 21 sty 2017, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Norbert
- Samochód: Captiva 2,2D AWD
- Silnik:
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Telepanie
Co do dwumasy to pierwszym objawem jest dziwny odgłos (metaliczne stukanie - najlepiej je słychać pod autem) podczas pracy na jałowym biegu. Dwumasę radzę wymienić na nową, ponieważ regeneracja w tym aucie jest mało skuteczna. Captiva jest za ciężka i regenerowana dwumasa po bardzo krótkim czasie ponownie stuka. Ponadto w wersji 2,2D - 184KM jest jakiś nowatorski docisk sprzęgła. Ale ja najpierw sprawdziłbym (jak pisałem w poprzednim poście) łożyska wewnętrznych przegubów oraz łożysko podporowe dłuższej półosi.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 13:10
- Reputacja: 0
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.2 2011 4x4
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Telepanie
mi na zimnym silniku cos tak cyka po stronie kola pasazera. na cieplym silniku zanika.
moze to byc objaw dwumasy? myslalem o pasku klinowym bo nie byl ruszany przez 100tkm.
moze to byc objaw dwumasy? myslalem o pasku klinowym bo nie byl ruszany przez 100tkm.
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Umiejętnie, to znaczy jak??asb22 pisze:Mam nieco ponad 60tyś.
W serwisie mówili że jak się nie jeździ umiejętnie samochodem z dwumasą to szybko pada, ale jak się odpowiednio traktuje sprzęgło to i 200tyś wytrzyma.
Wolę zapytać, bo może nie jeżdżę umiejętnie.
- asb22
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 13:15
- Reputacja: 0
- Imię: Sylwek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: Telepanie
To znaczy nie dusić samochodu na wysokich biegach, nie strzelać ze sprzęgła, odpalać i gasić na sprzęgle.:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k
- adorosh
- Aktywny
- Posty: 91
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 09:38
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva 2.4 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Przeczytałem, dzięki! Parę błędów popełniam, między innymi jazda na wysokich biegach przy niskich prędkościach, że niby oszczędzam paliwo
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Pawel
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Telepanie
Z powyższego linku wyczytalem że:asb22 pisze:To znaczy nie dusić samochodu na wysokich biegach, nie strzelać ze sprzęgła, odpalać i gasić na sprzęgle.:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/c ... asie/ewb9k
"koła zamachowe stosuje się tylko w przypadku skrzyń manualnych i zautomatyzowanych, w tym dwusprzęgłowych (np. DSG). Klasyczne „automaty” dwumasowych kół zamachowych nie potrzebują."
Co to sa skrzynie zautomatyzowane a klasyczne automaty
Mam Captive 2008, 2.0D 4WD w automacie. jest tam wkoncu dwumasa czy jej nie ma
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Telepanie
W zwykłym automacie nie ma dwumasa napewno kolego a zatomatyzowana skrzynie miała np a klasa to była zwykła skrzynia tylko ze sprzegło było obsługiwane jakims automatem na tym ti polegało
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Pawel
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Telepanie
wmioskuje ze w captivie jest "zwykly" automat i dwumasy tam nie ma ?
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Telepanie
Tak najzwyklejszy automat
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 26
- Rejestracja: 17 cze 2017, o 20:51
- Reputacja: 0
- Imię: Pawel
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Piła
- Kontakt:
Re: Telepanie
dzieks
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Mam pytanie czy w silniku 2.4 B 136km czyli wersja przed liftem jest dwumas?
Myślałem ze nie ma ale skoro po lifce juz wrzucili to zwątpilem...
Myślałem ze nie ma ale skoro po lifce juz wrzucili to zwątpilem...
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i nie ma w wersji przed liftem dwumasy.
Nawet katalogach części samochodowych nie ma w sprzedaży dwumasy.
Nawet katalogach części samochodowych nie ma w sprzedaży dwumasy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Mam pytanie czy w Captivie jest możliwość luzowania chłodnic klimatyzacji i powietrza przez co wywołują drgania przy niskich obrotach silnika?
Pytam bo coś metalicznego wpada w rezonans przy niskiej prędkości na drugim biegu (nie jest to układ wydechowy) i brzęczy zanim wejdzie na obroty.
Zdiagnozowane też mam pękniecie rurki klimatyzacji na przejściu przez przegrodę silnika do kabiny (nie działa klima, brak czynnika). Czyli w miejscu gdzie przewód klimatyzacji jest usztywniony. Jeżeli reszta układu "telepie sie" to możliwe ze w tym miejscu rurka pękła.
Gdzieś, cos, kiedyś czytałem o chłodnicach w ty aucie ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Wiecie coś może na ten temat?
Pytam bo coś metalicznego wpada w rezonans przy niskiej prędkości na drugim biegu (nie jest to układ wydechowy) i brzęczy zanim wejdzie na obroty.
Zdiagnozowane też mam pękniecie rurki klimatyzacji na przejściu przez przegrodę silnika do kabiny (nie działa klima, brak czynnika). Czyli w miejscu gdzie przewód klimatyzacji jest usztywniony. Jeżeli reszta układu "telepie sie" to możliwe ze w tym miejscu rurka pękła.
Gdzieś, cos, kiedyś czytałem o chłodnicach w ty aucie ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Wiecie coś może na ten temat?
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Telepanie
Wymieniałem u siebie chłodnicę klimatyzacji - silnik diesel- i powiem tak - są one mocowane na poduszkach gumowych właśnie po to by nie hałasowały. Te poduszki to takie prostokąty z gumy z otworem w który wchodzi plastikowy trzpień będący integralną częścią tej chłodnicy.
Jest możliwe że to się ułamało.
W tamtych okolicach jest wiele detali co mogą hałasować - rezonować gdy się ułamią , zniszczy/osłabi się poduszka , coś tam wpadnie itd.
Ważna sprawa -ten rezonans występuje tylko w czasie jazdy czy też słychać go na postoju byle tylko silnik osiągnął pewne obroty - np. 3tys.
Piszesz - na drugim biegu - ale ważna jest tu prędkość auta.
I tak prędkość ok 50 km/h można osiągnąć na drugim biegu ale można też i na trzecim.
Jeżeli występuje też na postoju to mechanik musi wsadzić tam łapkę i naprężać po kolei plastiki , blachy , osłonę silnika od dołu. Drugi siedzi za kierownicą i słucha czy coś się zmienia.
Jeżeli tylko w czasie jazdy to brałbym pod uwagę układ jezdny - to co się kręci w czasie jazdy.
Lużne klocki hamulcowe , blaszana osłona tarcz hamulcowych itd.
Jest możliwe że to się ułamało.
W tamtych okolicach jest wiele detali co mogą hałasować - rezonować gdy się ułamią , zniszczy/osłabi się poduszka , coś tam wpadnie itd.
Ważna sprawa -ten rezonans występuje tylko w czasie jazdy czy też słychać go na postoju byle tylko silnik osiągnął pewne obroty - np. 3tys.
Piszesz - na drugim biegu - ale ważna jest tu prędkość auta.
I tak prędkość ok 50 km/h można osiągnąć na drugim biegu ale można też i na trzecim.
Jeżeli występuje też na postoju to mechanik musi wsadzić tam łapkę i naprężać po kolei plastiki , blachy , osłonę silnika od dołu. Drugi siedzi za kierownicą i słucha czy coś się zmienia.
Jeżeli tylko w czasie jazdy to brałbym pod uwagę układ jezdny - to co się kręci w czasie jazdy.
Lużne klocki hamulcowe , blaszana osłona tarcz hamulcowych itd.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Telepanie
Wygląda to tak: skrecam 90 stopni w prawo lub lewo na drugim biegu. Predkosc zbyt mała np 20km/h, obroty zbyt niskie ok 1500rpm. Wychodzę z zakretu na prostą i dodaje gazu. Teraz wystepuje dudnienie z powodu niskich obrotow (to podobno normalne w tym aucie). Dochodzi do 2000rpm dudnienie ustaje ale zaczyna sie telepanie, cos wpada w rezonans. Dochodzi do 2200rpm i cisza. Telepanie ustało.
Podobnie jest w druga stronę przy hamowaniu biegami. Jadę juz na drugim biegu, auto zwalnia. Obroty 2200 nastepuje metaliczne telepanie, za chwile przechodzi w dudnienie z powodu za niskich obrotow 2000rpm i niżej, dalej wciskam sprzęgło i hamulec żeby nie męczyć silnika.
Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym nic nie słychac. Silnik musi byc obciążony niskimi obrotami aby to coś wpadło w rezonans.
Wkurza to bardzo, nie dość że dudni z powodu zbyt niskiego biegu (a jedynki nie wbije) to jeszcze jak skonczy dudnic to jeszcze chwile po brzęczy zanim osiagnie odpowiednie obroty do jazdy. Chyba ze bardzo wolno przyspieszam to po dudnieniu niskiego biegu tez jest cisza, ale to musi być bardzo długie i spokojne przyspieszanie aby nic w drgania nie wpadło.
Trzeba bedzie poszukac co to moze byc. Ale obstawiam uchwyt od chlodnicy. Przy takim dudnieniu przy niskich obrotach to nawet śruby moga sie luzowac.
Podobnie jest w druga stronę przy hamowaniu biegami. Jadę juz na drugim biegu, auto zwalnia. Obroty 2200 nastepuje metaliczne telepanie, za chwile przechodzi w dudnienie z powodu za niskich obrotow 2000rpm i niżej, dalej wciskam sprzęgło i hamulec żeby nie męczyć silnika.
Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym nic nie słychac. Silnik musi byc obciążony niskimi obrotami aby to coś wpadło w rezonans.
Wkurza to bardzo, nie dość że dudni z powodu zbyt niskiego biegu (a jedynki nie wbije) to jeszcze jak skonczy dudnic to jeszcze chwile po brzęczy zanim osiagnie odpowiednie obroty do jazdy. Chyba ze bardzo wolno przyspieszam to po dudnieniu niskiego biegu tez jest cisza, ale to musi być bardzo długie i spokojne przyspieszanie aby nic w drgania nie wpadło.
Trzeba bedzie poszukac co to moze byc. Ale obstawiam uchwyt od chlodnicy. Przy takim dudnieniu przy niskich obrotach to nawet śruby moga sie luzowac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości