Dziwne wypalanie DPF
- etac
- Prezes
- Posty: 23827
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
no to zajechałeś filtr
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
A jaki filtr zajechałem? bo chyba nie dpf po przejechaniu 120 km od wymiany.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Przeczytaj moje posty, też z tym walczyłem... Miałem dokładnie takie same objawy i dokładnie tak samo wszystko po kolei wymieniałem, bo nikt mi jednoznacznie nie powiedział, że to wina filtra dpf. W końcu dałem filtr do regeneracji i ...ZERO poprawy, wypalanie znowu po 100 km, jak u Ciebie. Firma regenerująca na tyle uczciwa, że dali mi inny zregenerowany filtr i wtedy jak ręką odjął 90% wypaleń po 1250 km.
Teraz moja żona jeździ Captivą od września regularnie 2x100km dziennie autostradą do pracy i filtr czysty jak łzy niemowlęcia haha, ostatnio z ciekawości sprawdzałem - przejechane ponad 1000 km od ostatniego wypalania i zapełnienie rzędu 15-20%.
Teraz moja żona jeździ Captivą od września regularnie 2x100km dziennie autostradą do pracy i filtr czysty jak łzy niemowlęcia haha, ostatnio z ciekawości sprawdzałem - przejechane ponad 1000 km od ostatniego wypalania i zapełnienie rzędu 15-20%.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Z tego co mówisz filtr filtrowi nie równy.
Z czego to wynika ?
Z czego to wynika ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
To nie to. Jak rozmawiałem z przedstawicielem firmy, który regenerował (wypalanie w piecu), to doszliśmy do wniosku, że filtr musiał być zajechany do tego stopnia, że stracił całkowicie swoje właściwości i po regeneracji, mimo, że fizycznie nie stawiał oporu (mierzyli to przy mnie manometrem), to jednak nie działał już tak jak powinien. Nie mam pojęcia jaki przebieg miał filtr, który mam aktualnie. Ja zrobiłem na nim ponad 50 000 i jest jak nowy. Wypala się praktycznie tylko po przejechanym dystansie, który w tym modelu wynosi 1250km, a nie zapełnieniu, bo rzadko się zdarza, żeby osiągał 100%. Teraz, tak jak pisałem, przy jeździe tylko i wyłącznie autostradowej jest 15-20%.
ps.
jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz - ale ja akurat uważam, że to nie do końca potrzebne. Podobno po wymianie filtra trzeba zrobić reset komputerem. A dlaczego moim zdaniem niepotrzebne? Bo jak wymienili mi filtr to kazali jechać do zaprzyjaźnionego elektryka, który komputerem właśnie resetował dpf. W tym pierwszym przypadku zanim do niego dojechałem miałem już wskazanie ponad 50%, a kiedy wymienili mi już ten drugi raz na sprawny, to po odpaleniu silnika od razu zrobiło się 0%, a jak dojechałem na komputer, to miałem 1-2%...
ps.
jeszcze przypomniała mi się jedna rzecz - ale ja akurat uważam, że to nie do końca potrzebne. Podobno po wymianie filtra trzeba zrobić reset komputerem. A dlaczego moim zdaniem niepotrzebne? Bo jak wymienili mi filtr to kazali jechać do zaprzyjaźnionego elektryka, który komputerem właśnie resetował dpf. W tym pierwszym przypadku zanim do niego dojechałem miałem już wskazanie ponad 50%, a kiedy wymienili mi już ten drugi raz na sprawny, to po odpaleniu silnika od razu zrobiło się 0%, a jak dojechałem na komputer, to miałem 1-2%...
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Ja to wszystko czytałem już wcześniej, i dlatego postanowiłem kupić nowy dpf nie regenrrować ani też po regeneracj, tym większe moje zdziwienie że nie dało to praktycznie żadnego efektu, FIltr jest na gwarancji to zawsze mogę go oddać jeżeli okaże się uszkodzony, co być może ma miejsce. Ale jakoś tak na logikę mi nie daje spokoju że nie ma praktycznie żadnej zmiany. Przecież nawet jak byłby nie sprawny to dokładnie tak samo jak poprzedni. A czy nie ma takiej możliwości że skład mieszanki paliwowej jest nie właściwy i np coś się spala nie do końca. Jutro idzie na komputer i zobaczymy jak pokazuje ten filtr i czy faktycznie jest zresetowany po wymianie. Dam znać czy jest coś nowego w tej sprawie. A jak ktoś ma jakieś jeszcze pomysły byłbym wdzięczny.
a jeszcze czym sprawdzacie ten filtr, bo czytałem że ODB to chyba em327 ale czy jest jakieś oprogramowanie dostępne na ios, bo dpf info tylko znalazłem na androida a nie posiadam w domu żadnego sprzętu z tym oprogramowaniem
a jeszcze czym sprawdzacie ten filtr, bo czytałem że ODB to chyba em327 ale czy jest jakieś oprogramowanie dostępne na ios, bo dpf info tylko znalazłem na androida a nie posiadam w domu żadnego sprzętu z tym oprogramowaniem
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No jest teoretycznie pewnie taka możliwość, że np. leją wtryski i auto tak kopci, że zapycha nawet nowy filtr i tamten stary był ok
Kiedyś przeczytałem takie zdanie pod którym się podpisuje, że "większość problemów z filtrem dpf nie wynika z winy samego filtra"
Kiedyś przeczytałem takie zdanie pod którym się podpisuje, że "większość problemów z filtrem dpf nie wynika z winy samego filtra"
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No właśnie, a czy filtr będzie tak blokował spaliny że kopcenie nie będzie widoczne przy teoretycznie uszkodzonym wtryskiwaczu, bo auto mi nie kopci, spaliny wylatują raczej jasnego koloru .
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Ciężko jest się wypowiadać, bo myślę, że nikt (a przynajmniej ja nic na ten temat nie wiem) nie robił takich porównań. Ale jest dużo osób, które mówią, że po wycięciu DPFa kopci. Na ile to usterka auta (która już wcześniej była), a na ile to kwestia źle zrobionej mapy to ciężko wyrokować. Niby taka jego rola, że ma zatrzymywać sadzę...
Ale może ktoś się wypowie, bo przyznam się, że kiedyś też szukałem odpowiedzi na to pytanie, a wstydziłem się zapytać hahaha
Ale może ktoś się wypowie, bo przyznam się, że kiedyś też szukałem odpowiedzi na to pytanie, a wstydziłem się zapytać hahaha
- Florek
- Bywalec
- Posty: 116
- Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Captiva 07, Aveo 06
- Silnik:
- Lokalizacja: Pyrzyce
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Ja kupiłem captive z wycięty dpf'em i mocno kopcila. Wysłałem soft do tunera stwierdził, że dpf jest usunięty ale nie zbyt dobrze więc poprosiłem o zrobienie na nowo oraz podniesienie mocy. Autko jeszcze potkoptywalo przez jakiś czas (zawalony układ wydechowy) a teraz jest ok czasami puści pulę ale to normalne. Jak wywale programowo egr powinno przestać całkowicie.
PS. Pierwsze co to wstawiłem kata ponieważ jak wycinanie to wcieli wszystko łącznie z katem. Następnie oddałem wtryski do sprawdzenia okazały się być w idealnym stanie i ostatnia próba czyli soft zdał egzamin.
PS. Pierwsze co to wstawiłem kata ponieważ jak wycinanie to wcieli wszystko łącznie z katem. Następnie oddałem wtryski do sprawdzenia okazały się być w idealnym stanie i ostatnia próba czyli soft zdał egzamin.
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Widzę że też dotykamy softu i ja też robiłem zmianę mapy ale już jak miałem objawy jakie opisałem wcześniej, myślałem że tu może być problem i auto fakt jest trochę elastyczniejsze ale problem z częstym wypalaniem i wzrostem spalania nie zniknął. Można by przyjąć że tak ma być ale przez 1,5 roku używania tego samochodu tak nie było, nie sprawdzałem kiedy się wypala bo nie było takiej potrzeby i spalanie komputer pokazywał na poziomie 9,5 do 9,6 a w trasach 9,2 a tu nagle 11,5 czy trasa czy na miejscu. Dlatego drąże temat bo coś musi być przyczyną a po moich wymianach nie sądze żeby to był fizycznie DPF.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Panowie, ja kupiłem auto nowe chyba z pierwszej dostawy - rocznik 2006, więc mogę się podzielić obserwacjami z użytkowania fabrycznie nowego auta. Pisałem o tym w jakimś poście, z salonu z Katowic do Warszawy przyjechałem bez niespodzianek - przejechałem około 350km. Potem pojechałem "docierać" na trasę do Poznania, wtedy autostrada była od Strykowa - przed Poznaniem na autostradzie poczułem spadek mocy - na liczniku było przebiegu około 700km, wzrosło chwilowe zużycie paliwa do chyba 14 czy 15l. Byłem zaskoczony, ale później to zużycie spadło. Wróciłem do Warszawy i jak na liczniku było około 1500km podczas jazdy po mieście stwierdziłem, że obroty mi nie spadają na biegu jałowym do 800rpm, tylko jest 1000rpm, a w samochodzie czuć smród spalenizny, więc pojechałem do ASO. Ale obroty spadły do 800rpm więc mnie spuścili na szczaw i powiedzieli, że jak przyjadę do nich jak będę miał 1000rpm na jałowym to zobaczą. Nie udało się to do pierwszego przeglądu, a jak pytałem szefa serwisu o taki objaw to nie miał pojęcia co to może być - serwis nie miał pojęcia jak wygląda programowe czyszczenie DPF i jakie są objawy . Internet dał mi wtedy informacje i po prostu odpuściłem dyskusje w serwisie. Filtr czyści się programowo co około 800km i tak było w moim przypadku. Kiedy działo się to na mieście i widziałem że jest 1000rpm na jałowym, po dojechaniu do miejsca parkingowego nie wyłączałem silnika, dopóki obroty na jałowym nie spadły, a wentylatory nie przestały chodzić. Nie było problemu. Jak auto miało ze 3 lata i 60-70 tys. km pojechałem na urlop, długa trasa w Bułgarii i podczas jazdy zapaliła się kontrolka DPF (pierwszy i ostatni raz). Oczywiście 1000rpm, spadek mocy. Po przejechaniu około 50km kontrolka zgasła. Po dojechaniu na kwaterę i ostygnięciu silnika sprawdziłem olej (wyczytałem w internecie, że należy kontrolować w takim przypadku poziom oleju). Na bagnecie było około 1cm ponad MAX. Znalazłem jakiś serwis, wymienili mi olej i bez przygód wróciłem do Polski. Od tamtej pory pomimo, że wypalanie szło co 700-800km za każdym razem poziom oleju się podnosił. Decyzja była jedna i radykalna. Puszcza oczywiście bąka przy ostrym wciśnięciu gazu, albo przy radykalnej redukcji, poza tym ok.
Nawet jest świeży artykuł;
https://autokult.pl/27970,dlaczego-w-au ... ziom-oleju
Nawet jest świeży artykuł;
https://autokult.pl/27970,dlaczego-w-au ... ziom-oleju
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Ciekawe, bo było to już dyskutowane i nawet w tym linku piszą, że spływanie paliwa po ściankach cylindra ma miejsce podczas przerwanego procesu regeneracji. Kontrolka też wg instrukcji zapala się po chyba 15 przerwanych wypaleniach... Albo jak jest na maxa zapchany, nie chce mi się teraz szukać. Ciekawe co było powodem, że podczas nieprzerwanego cyklu w trasie poziom oleju się podniósł. Jesteś pewien, że pierścienie w porządku?
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Jak powiedział Prezes w jakiejś dyskusji wywalenie filtra przy tuningu, to konieczność.mertenz pisze:Widzę że też dotykamy softu i ja też robiłem zmianę mapy ale już jak miałem objawy jakie opisałem wcześniej, myślałem że tu może być problem i auto fakt jest trochę elastyczniejsze ale problem z częstym wypalaniem i wzrostem spalania nie zniknął. Można by przyjąć że tak ma być ale przez 1,5 roku używania tego samochodu tak nie było, nie sprawdzałem kiedy się wypala bo nie było takiej potrzeby i spalanie komputer pokazywał na poziomie 9,5 do 9,6 a w trasach 9,2 a tu nagle 11,5 czy trasa czy na miejscu. Dlatego drąże temat bo coś musi być przyczyną a po moich wymianach nie sądze żeby to był fizycznie DPF.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 9 sty 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Kowary
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Kontynuując moją przygodę z tym przypadkiem, pojechałem do człowieka dysponującego sprzętem obsługującym ten samochód w kwestii oprogramowania i jak mi przedstawił sytuację dpf nie był wyzerowany jako wymieniony i oczywiście czujnik ciśnienia spalin co za tym podobno idzie z automatu. Wersję jaką usłyszałem to taka że reset jest bardzo ważny bo kalibrują się czujniki na pracę z nowym filtrem dpf, a jak nie jest to zrobione to odczyty są nieprawidłowe. I tak według niego było. Odebrałem auto przejechał nie wiele bo 60 km i jak narazie wypalanie nie nastąpiło a spalanie spadło o 0,6 litra. Dobry znak ale trochę za krótko żeby wpadać w euforie. Dodam jeszcze że wcześniej, był podobno skasowany ale sprzęt był od opla czy jakoś tak i tak na dobrą sprawę nie było wiadomo czy po wciśnięciu klawisza faktycznie następowała zmiana w sofcie auta. Jak będą jakieś efekty to podzielę się wynikami. Jeszcze co do DPF i jego wycięcia to też miałem takie myśli natomiast po rozmowie z kolegą diagnostą, który powiedział mi że wymogi diagnostyczne będą zmierzać do odczytu komputera auta i wtedy jeżeli auto ma fabrycznie dpf to musi go mieć bo nie przejdzie badań. Do tego zakładam że włożenie dpf może kosztować dwa razy więcej niż jego wycięcie. Może jest to melodia przyszłości ale nie chciałbym w jednym roku albo w dwóch wycinać i montować filtra spowrotem.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Pierścienie w porządku, od tamtego czasu przeleciałem ponad 100tys. km. Zmiana oleju co 15.000km i nie dolewam pomiędzy wymianami.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 lip 2014, o 06:35
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Warmia-Mazury
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Witajcie. Właśnie dokonałem pierwszego pomiaru na DPF info: DPF:0% REG: 2% DTS:295KM. Drugi odczyt był podobny. Jak Wam to wygląda? Szczerze dopiero się uczę i nie bardzo wiem jak interpretować te odczyty...
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Jeżeli to wskazania DPF info, to coś nie teges...
Zrób kilka odczytów w czasie jazdy. Ustaw odczyt w pętli co 30 sek. i pojeździj parę minut.
Dlaczego wydaje się coś nie tak? Bo 0% to może przez pierwsze kilka sekund po wypaleniu. Drugi parametr to postęp regeneracji - jak masz 2% to jakbyś był na początku procesu, a to nie możliwe bo 3. parametr wskazuje przebieg od ostatniego wypalenia i nie ma prawa się wypalać niby pusty po 300km. U mnie ten parametr 2 też nie działa, ale jego wartość jest taka jak pierwsza cyfra zapełnienia czyli zapełnienie 42%, reg 4%.
Zrób kilka odczytów w czasie jazdy. Ustaw odczyt w pętli co 30 sek. i pojeździj parę minut.
Dlaczego wydaje się coś nie tak? Bo 0% to może przez pierwsze kilka sekund po wypaleniu. Drugi parametr to postęp regeneracji - jak masz 2% to jakbyś był na początku procesu, a to nie możliwe bo 3. parametr wskazuje przebieg od ostatniego wypalenia i nie ma prawa się wypalać niby pusty po 300km. U mnie ten parametr 2 też nie działa, ale jego wartość jest taka jak pierwsza cyfra zapełnienia czyli zapełnienie 42%, reg 4%.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
A czym to tak odczytujecie w czasie jazdy ? Tym ELM 327 z bluetooth ?
Ja mam auto pond 3 lat i jeszcze nie widziałem w nim kiedy i jak wypala się ten DPF. Raz cos tam mrugnęło i tyle. Fakt że mało tym autem jeżdżę ale bywają wypady po 1000 km.
Sama puszka DPF w układzie wydechowym wygląda nie ruszana ale kto tam wie jak jest naprawdę.
Auto pochodzi z Austrii ale cz tam "fachmani" też wycinają to nie wiem.
Spokojnych Świąt wszystkim użytkownikom.
Dzięki że jesteście
Ja mam auto pond 3 lat i jeszcze nie widziałem w nim kiedy i jak wypala się ten DPF. Raz cos tam mrugnęło i tyle. Fakt że mało tym autem jeżdżę ale bywają wypady po 1000 km.
Sama puszka DPF w układzie wydechowym wygląda nie ruszana ale kto tam wie jak jest naprawdę.
Auto pochodzi z Austrii ale cz tam "fachmani" też wycinają to nie wiem.
Spokojnych Świąt wszystkim użytkownikom.
Dzięki że jesteście
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
No tak. Ja stawiałem telefon powyżej drążka zmiany biegów i sobie zerkałem. W przypadku dpf info nie ma żadnego powiadomienia, że się wypala. Jak jeździłem z tym regularnie, to widziałem, czy dochodzi do 1200 km, czy zapełnienie do 100%. W momencie wypalania, to wiadomo - szeroko omawiane po 100 razy symptomy, a na telefonie widać z odczytu na odczyt (ja miałem zawsze ustawione co 30 sek.), że wartość spada aż do 0%. I tyle.
Wesołych Świąt!
Wesołych Świąt!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Wg mnie to DPF w trakcie dopalania, dojdzie do 0% DPF i 0% REG i wyzeruje DTS, u mnie też tak wskazuje, teraz mam maksymalne wskazanie zapełnienia, przy którym włącza się wypalanie to 6% DPF i 9% REG dystans zwykle około 400km; po prostu kolega ma starą wersję oprogramowania sterownika silnika pewnie, dlatego nie podaje więcej zapełnienia
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
aaaa racja! Mea culpa. Zapomniałem o tym, że na starym oprogramowaniu pokazuje takie dziwne małe wartości. Tak czy inaczej pojeździć, żeby złapać ze 2 razy interwały automatycznej regeneracji i wtedy zobaczysz w jakim stanie jest filtr.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 28 paź 2017, o 11:48
- Reputacja: 0
- Imię: Korneliusz
- Samochód: Captiva 2.0 D 4WD 07
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Stara wersja ?
Nawet nie wiedziałem że jest nowa wersja oprogramowania , ech gdzie logika.
To jasne że aktualizacje są pisane a ich wgrywanie robi autoryzowany serwis - czy tak ?
Ja nie jeżdżę do serwisu bo wszystko robię sam więc nie mam takich informacji.
John Wayne - twoje auto mniej więcej tak samo wiekowo jak moje - jezdziłeś by co zmieniać ?
Nawet nie wiedziałem że jest nowa wersja oprogramowania , ech gdzie logika.
To jasne że aktualizacje są pisane a ich wgrywanie robi autoryzowany serwis - czy tak ?
Ja nie jeżdżę do serwisu bo wszystko robię sam więc nie mam takich informacji.
John Wayne - twoje auto mniej więcej tak samo wiekowo jak moje - jezdziłeś by co zmieniać ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
Tak. Przy okazji akcji serwisowej. Jedz sobie wymienia Ci kilka rzeczy za free.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 25 wrz 2017, o 21:36
- Reputacja: 0
- Imię: Romuald
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Dziwne wypalanie DPF
W mojej Captivie z 2012 r jest kontrolka wypalania DPF. W ciagu 2 lat użytkowania auta kontrolka ta 4 razy sygnalizowała wypalanie. Wyjeżdzałem wtedy na drogę ekspresową i jeździłem aż kontrolka gasła. W ostatnim czsie po instalacji oprogramowania " info dpf" program informował o stanie zapełnienia. Po osìągnieciu 100% zapełnienia rozpoczął się proces wypalania który zakończył się na 0%. Bardzo zdziwiło mnie że podczas wypalani kontrolka dpf była wyłączona.Może ona aktywuje się przy większym zapełnieniu Mam pytanie czy kontrolka informuje o krytycznym zapchaniu filtra i konieczności kontynuawania jazdy ? Czy podczas wypalania filtra włącza się ogrzewanie tylnej szyby ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości