Niekończący się problem z DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 19:49

3 musi podlewać żeby utrzymać balans cylindrow i to dość sporo. Ciekawe czy to auto nie jest po wirusie
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2023, o 20:26 przez itor2023, łącznie zmieniany 1 raz.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 8 wrz 2023, o 20:03

Jakim wirusie? Chipie?

Mam je od nowości jakby co, nic nie było dłubane

Czyli 20us to jest sporo? Bo nie mam odniesienia
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 20:15

A sprawdź czy korekty wtryskiwaczy dążą do zera. W sensie czy czasy wtrysku równoważą się tak aby wyszło zero po zliczeniu ich na wszystkich cylindrach

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 8 wrz 2023, o 20:27

Tak wyglądają wskazania na postoju przy zwiększeniu obrotów

Cyl 4 cały czas zero
Tak ma być?

https://youtu.be/G62_ZS9zozE?si=gQCi7VjAhVr8WDDU
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 8 wrz 2023, o 20:29

Wszystkie wtryski do regeneracji, 3 i 4 na pewno.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 8 wrz 2023, o 20:33

Mogę przez to rozumieć ze takie wskazania wtrysków mogą powodować szybkie gromadzenie sadzy w dpf?
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 8 wrz 2023, o 20:34

przede wszystkim :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 20:41

Etac niekoniecznie do regeneracji. Żaden silnik nie jest idealnie wyważony i dlatego na biegu jałowym żeby był balans na cylindrach i nie telepalo silnikiem to występują korekty na wtryskiwaczach. Jeżeli sumują się do zera w granicach rozsądnej korekty +- 2 to jest nieźle. Natomiast u kolegi jeden wskoczył na 20. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia kompresji na tłokach. Ten który daje 20 moim zdaniem będzie probowal rekompensowac dawka ten słabszy tłok. Autor wątku powinien pomierzyć kompresję która lubi w tym silniku uciekać albo poprzez nagar na pierścieniach/tłokach albo podkładkami pod wtryskiwaczami. Chłopak się skosztuje na regenerację wtryskiwaczy bo jak je wyśle na stół to zawsze mu powiedza że odbiegają od normy. Potem zregenerowane włoży i może być to samo. Podkładki będą nowe ale nagar na pierścieniach/tłoku zostanie. Ja bym zalał do baku dobrego szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy na 10/20 litrów paliwa. Pojeździł i sprawdził korekty. Potem pomiar kompresji. DPF może się zapełniać właśnie przez ten wtryskiwacz który daje 20.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 8 wrz 2023, o 20:44

4 nie wykonuje żadnej korekty to też nie jest prawidłowe.

Dobry warsztat dla wtrysków Bosch i da radę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 20:50

Autor zrobi jak uważa. Ale może być 2000 psu w d....e. Przerabiałem identyczną sytuację w te lato z Aveo 1.3 95 km. Na 2 cylindrze korekta 24. Nic nie dała regeneracja wtryskiwacza ale mechanik się uparł. Odchwascilem cylindry i tłoki i wszystko wróciło do normy. Koszt regeneracji wtryskiwacza mechanik wziął na siebie jako wynik nietrafnej diagnozy chociaż go uprzedzalem że nie tędy droga ,:)

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 8 wrz 2023, o 21:46

Auto ma przejechane chyba jakieś 185kkm
Oleju raczej nie bierze jak już to przybywa 😆

Co do szuwaksu to wlewalem tec2000 ostatnio na jakieś 15 litrów paliwa tylko nie miałem interfejsu żeby podglądać prace wtrysków

Przeglądając opcje w tech2 mignęło mi reset injectror trim czy jakos tak nie pamietam dokładnej nazwy, co to daje? Warto to resetować?

Prawie zawsze tankowałem verve diesel a jak nie verve to stosowałem dodatek oilsyn diesel race dna albo archoil ar6900-d

Olej zmieniany co 12-15kkm liquimolly

To w sumie nie wiem od czego zacząć, auto jeździ bardzo dobrze, dobrze się zbiera nie jest mułowate w pracy silnika i oddawaniu mocy nie zauważyłem żadnej różnicy odkąd mam auto(13lat)

Gdyby nie to wypalanie co 200-300km to nawet bym nie szukał dziury
Chodź jazda bardziej w krótkich odcinkach w jakiś sposób usprawiedliwiała częste wypalanie


To jak bym oddawał do warsztatu to co i w jakiej kolejności najlepiej zlecić zeby sprawdzili?
Niedaleko mnie jest bosh car service
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 21:54

Masz dwie sensowne opcje.
1. Wyciągasz wtryski i dajesz do sprawdzenia. Masz 100% szansy na to że dostaniesz informacje zwrotna że wymagają regeneracji. Regenerujesz je i liczysz na to że pomoże.

2. Wyciągasz wtryski. Sprawdzasz kompresję i robisz próbę olejowa. Jeśli wyjdzie że kompresja jest nierówna to starasz się ja przywrócić. Jeśli kompresja jest dobra dopiero dajesz wtryski na stół.

Jeżeli długo używałeś 6900 D-Max to duże szanse na to że wtryskiwacze są w dobrej kondycji. To świetny środek z bogatą bazą smarna. Sam używam i chwałę sobie.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 8 wrz 2023, o 22:13

Ten dodatek dopiero zacząłem używać jak verva podrożała czyli jakos od wojny na Ukrainie, wiec nie jakos długo, ale wcześniej to tylko verva, chodź to pewnie i tak kosztowo na jedno wychodzi tani diesel+archoil czy droższa verva

Co do wtrysków to jeszcze zauważyłem ze czasami słychać takie cykanie na zimnym silniku, po rozgrzaniu cichnie
Obrazek

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: itor2023 » 8 wrz 2023, o 22:29

Może to popychacze albo lancuch

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 8 wrz 2023, o 22:55

to jest silnik na pasku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 12 wrz 2023, o 20:40

Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23843
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: etac » 12 wrz 2023, o 20:52

ciekawe po co ten pierwszy jest.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 12 wrz 2023, o 22:37

zjebałem ten test dobrze ze zwróciłeś uwagę na ten pierwszy test, źle go przeprowadziłem.
jeśli można to może usunąć poprzedni wpis
w tym wpisie jest wszystko w jednym miejscu wszystkie 3 testy wraz z opisem poszczególnych testów:



cranking speed test powinno byc tak:

photo_2023-09-12_22-17-01.jpg
i taki wynik:

https://www.youtube.com/watch?v=wdIWWcT ... baldhead99


jeszcze jest jeden test Iddle speed test:
photo_2023-09-12_22-21-28.jpg

z takim wynikiem:


https://www.youtube.com/watch?v=tzkotc8 ... baldhead99


i fuel quantity test/balancing/
photo_2023-09-12_22-33-47.jpg
z takim wynikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=MyAonNV ... baldhead99
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 13 wrz 2023, o 21:37

Testy powyżej z poprzedzającego posta były wykonane niestety na zimnym silniku, poniewaz dopiero znalazłem te opcje wieczorem.
Poniżej Te same testy co tylko na rozgrzanym silniku:

cranking speed test

https://youtu.be/E4j3O-dpAm4?si=-JOHl20EX-PSJFfm

Iddle speed test:

https://youtu.be/vTCAVDOKTf4?si=oxUd1_BC9YjXxDfE

fuel quantity test/balancing

https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=yDmWqyyUX6r-GyB6
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 15 wrz 2023, o 10:01

Kilka ciekawostek:



TIS po Polsku: 😂😂😂
Po wymianie, nie regeneruj !!!




B7EB9AA9-D36A-4E88-A9A8-6C1E9F938E30.jpeg





TIS po angielsku:
Po wymianie, regeneruj!!!






643C2CF3-DC7D-4E9D-81A9-2563530E9634.jpeg





Kolejne źródło:
Po wymianie, regeneruj!!!



8F96DCAE-53EE-46B3-8F70-394789FAD272.jpeg



A7BF20C5-908B-4963-9EE8-83AF4165B84B.jpeg





I taka ciekawostka na koniec masa maksymalna sadzy w dpf to 48g:




C2D972AE-0AF9-4DB0-B9FA-DEE1AD080438.jpeg



84B17CFD-2111-4115-B860-79352E4EB67E.jpeg
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 27 wrz 2023, o 00:33

Aktualizacja:

Trochę poogarnialem sam kilka rzeczy szuwax liquimolly do czyszczenia wtrysków, poki co wlany do paliwa, ale nie wykluczam opcji podłączenia w przyszłości bezpośrednio pod pompę wysokiego ciśnienia, tylko nie mam pompki wstępnej bo chyba potrzebna taka

Było tak:
https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=MGUnwxJoHNl6iqyy


Testy z dzisiaj:
Jest tak
https://youtu.be/m43jHAI0EA0?si=dHMSCQKVLj7bJ64s


Dodatkowo dzisiaj samodzielnie walczyłem z kolejnym czyszczeniem dpf chemicznym
Mimo ze już był w firmie na maszynie do czyszczenia

Po czyszczeniu, wysuszeniu, wygrzany na wolnych obrotach i po skasowaniu danych dpf w tech2, i po jeździe testowej ok30km ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach
Wynosi 0.29kPa z wahaniem do 0.7kPa czyli w przeliczeniu na mbar
2.9mbar-7mbar
Czyli całkiem ładnie chyba
63646A56-51AE-42D9-B176-3E4F7EA28CCB.jpeg

Tylko nie wiem czemu po kilku kilometrach pierwszej jazdy po czyszczeniu zapełnienie wskoczyło na 14g soot mass i tak się waha poki co 14-16-17-16-15g przejechane około 35km
Procentowo wychodzi na OplMonitor około 58-60%

Własnym sposobem czyszczenia udało się wypłukać chyba trochę pozostałości popiołu
Po poprzednim czyszczeniu, te brązowe/ceglane zanieczyszczenia
Nie sugerować się tymi większymi
To drobinki/kawałki rdzy z zewnętrznej obudowy filtra
CF4E5C81-32FE-4FA1-A8AB-B2F59E50E424.jpeg


Zobaczę jak to będzie z pierwszym wypalaniem
I później ale szczerze to nie wiem czy coś się poprawi z dystansem, chodź już ostatnio przed zabiegami czyszczenia w cyklu mieszanym około 70% trasa 30% krótsze dystanse wypalił się po 395km


Cally czas wydaje mi się ze ecu nie może przyjąć zerowania dpf mino ze pokazuje ze zeruje wartości to po kilku km wskakuje na 40-50% tak było po pierwszym czyszczeniu i tak było po dzisiejszym czyszczeniu


Znalazłem jeszcze w tech2 takie opcje resetowania dpf:
F7BBB804-A65B-4A82-9D59-F072993A59BF.jpeg


Nie robiłem tylko resetowania oznaczonego
F0 i F3

Nie wiem czy reset ecu to bezpieczna opcja poniewaz gdzies czytałem/oglądałem ze reset ecu (tylko inna opcja bez dopisku dpf) może spowodować brak możliwości odpalenia samochodu, wpisywanie pin taki monit wyskakiwał w tech2 u jednego gościa na yt

Tylko ze on korzystał z opcji opisanej : „reset ECU”
A u mnie jest opisana „DPF reset replace ECM”

Jak ktoś posiada jakaś większa wiedzę na temat tych opcji to proszę o info


Pozdro
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 1 lis 2023, o 18:29

Aktualizacja:
Po własnoręcznym czyszczeniu opisanym powyżej pierwsze wypalanie po około 300km
A drugie dopiero nastąpiło dzisiaj przy przebiegu 1200km chodź na apce zapełnienie nie było na poziomie 92% jak zawsze kiedy się wypalał tylko około 80-82% wiec przypuszczam ze 1200km to max dla captivy

Na fotce końcowa faza wypalania z najwyższa temp, wypalił się do 12% chodź te procenty i tak w moim aucie są z dupy poniewaz zrobiłem 1200km z czego większość /ok1000km/ w przedziale 48-60-70% i tak się wahało w jedna i w druga stronę w zależności od stylu jazdy i predkosci
Załączniki
48885BD3-1B99-4EFF-BD5D-6BB2447DB554.jpeg
Obrazek

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: bald » 28 gru 2023, o 09:54

aktualizacja:

samo wskazywanie dpfa w aplikacji nie zmieniło sie znacząco skacze góra dół czasami o 10-15% zależy od depnięcia
natomiast kolejne wypalanie miało miejsce przy 680km
a teraz jestem świeżo po kolejnym przy 970km
wypala się do takich wartosci: 8%-6%-4%-2%
Obrazek

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 833
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: milyjarek » 28 gru 2023, o 10:30

Jak najbardziej prawidłowo.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 546
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Niekończący się problem z DPF

Post autor: John Wayne » 28 gru 2023, o 10:46

Ooo, widzę kolejny doktorat z DPF w Captivie :)

Jakbyś poczytał moje posty sprzed kilku lat, to byś przeczytał o podobnej walce. Po pół roku jazdy z programem dpf info, kilku mechanikach, specjalistach od dpf mogę Ci powiedzieć, że to o czym piszesz na początku to objaw zapchanego/uszkodzonego filtra dpf. Wypalanie do 0%, a następny odczyt 30-50-60 czy ile tam. Potem szybkie zapełnienie i kolejne wypalanie i tak w kółko. Też i na forach radzili wymieniać, rurki, czujniki, co niestety robiłem :(

Pojechałem na czyszczenie - wtedy wypalanie w piecu i UWAGA, żadnej zmiany, żadne resetowanie nic nie zmieniło. Facet był na tyle uczciwy i sam chciał sie dowiedzieć o co chodzi, że wymienił mi na inną, też regenerowaną u niego sztukę DPFa i Buuuum, po instalacji 5%, bez żadnych resetów, kolejne wypalanie po 1250km, co jest maksymalnym dystansem i wypala się wtedy bez względu na pokazywany poziom zapełnienia. Facet stwierdził, że "czynna powierzchnia filtra była na tyle zajechana, że już nie szło tego wyczyścić" - nie wiem czy to prawda, czy bzdury... Ale fakt jest taki, że od tamtego czasu zrobiłem ponad 150 tys i filtr właściwie nie pokazuje dużych oznak zużycia, wypala się częściej, co 600-900 km, co uważam, ze jest w miarę w normie. A wskazania w czasie jazdy nie są stałe tylko zależą od wielu czynników i wahają się na bieżąco o kilka % góra-dół.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość