Niekończący się problem z DPF
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
3 musi podlewać żeby utrzymać balans cylindrow i to dość sporo. Ciekawe czy to auto nie jest po wirusie
Ostatnio zmieniony 8 wrz 2023, o 20:26 przez itor2023, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Jakim wirusie? Chipie?
Mam je od nowości jakby co, nic nie było dłubane
Czyli 20us to jest sporo? Bo nie mam odniesienia
Mam je od nowości jakby co, nic nie było dłubane
Czyli 20us to jest sporo? Bo nie mam odniesienia
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
A sprawdź czy korekty wtryskiwaczy dążą do zera. W sensie czy czasy wtrysku równoważą się tak aby wyszło zero po zliczeniu ich na wszystkich cylindrach
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Tak wyglądają wskazania na postoju przy zwiększeniu obrotów
Cyl 4 cały czas zero
Tak ma być?
https://youtu.be/G62_ZS9zozE?si=gQCi7VjAhVr8WDDU
Cyl 4 cały czas zero
Tak ma być?
https://youtu.be/G62_ZS9zozE?si=gQCi7VjAhVr8WDDU
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Wszystkie wtryski do regeneracji, 3 i 4 na pewno.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Mogę przez to rozumieć ze takie wskazania wtrysków mogą powodować szybkie gromadzenie sadzy w dpf?
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
przede wszystkim
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Etac niekoniecznie do regeneracji. Żaden silnik nie jest idealnie wyważony i dlatego na biegu jałowym żeby był balans na cylindrach i nie telepalo silnikiem to występują korekty na wtryskiwaczach. Jeżeli sumują się do zera w granicach rozsądnej korekty +- 2 to jest nieźle. Natomiast u kolegi jeden wskoczył na 20. Ja bym jednak zaczął od sprawdzenia kompresji na tłokach. Ten który daje 20 moim zdaniem będzie probowal rekompensowac dawka ten słabszy tłok. Autor wątku powinien pomierzyć kompresję która lubi w tym silniku uciekać albo poprzez nagar na pierścieniach/tłokach albo podkładkami pod wtryskiwaczami. Chłopak się skosztuje na regenerację wtryskiwaczy bo jak je wyśle na stół to zawsze mu powiedza że odbiegają od normy. Potem zregenerowane włoży i może być to samo. Podkładki będą nowe ale nagar na pierścieniach/tłoku zostanie. Ja bym zalał do baku dobrego szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy na 10/20 litrów paliwa. Pojeździł i sprawdził korekty. Potem pomiar kompresji. DPF może się zapełniać właśnie przez ten wtryskiwacz który daje 20.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
4 nie wykonuje żadnej korekty to też nie jest prawidłowe.
Dobry warsztat dla wtrysków Bosch i da radę.
Dobry warsztat dla wtrysków Bosch i da radę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Autor zrobi jak uważa. Ale może być 2000 psu w d....e. Przerabiałem identyczną sytuację w te lato z Aveo 1.3 95 km. Na 2 cylindrze korekta 24. Nic nie dała regeneracja wtryskiwacza ale mechanik się uparł. Odchwascilem cylindry i tłoki i wszystko wróciło do normy. Koszt regeneracji wtryskiwacza mechanik wziął na siebie jako wynik nietrafnej diagnozy chociaż go uprzedzalem że nie tędy droga ,:)
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Auto ma przejechane chyba jakieś 185kkm
Oleju raczej nie bierze jak już to przybywa
Co do szuwaksu to wlewalem tec2000 ostatnio na jakieś 15 litrów paliwa tylko nie miałem interfejsu żeby podglądać prace wtrysków
Przeglądając opcje w tech2 mignęło mi reset injectror trim czy jakos tak nie pamietam dokładnej nazwy, co to daje? Warto to resetować?
Prawie zawsze tankowałem verve diesel a jak nie verve to stosowałem dodatek oilsyn diesel race dna albo archoil ar6900-d
Olej zmieniany co 12-15kkm liquimolly
To w sumie nie wiem od czego zacząć, auto jeździ bardzo dobrze, dobrze się zbiera nie jest mułowate w pracy silnika i oddawaniu mocy nie zauważyłem żadnej różnicy odkąd mam auto(13lat)
Gdyby nie to wypalanie co 200-300km to nawet bym nie szukał dziury
Chodź jazda bardziej w krótkich odcinkach w jakiś sposób usprawiedliwiała częste wypalanie
To jak bym oddawał do warsztatu to co i w jakiej kolejności najlepiej zlecić zeby sprawdzili?
Niedaleko mnie jest bosh car service
Oleju raczej nie bierze jak już to przybywa
Co do szuwaksu to wlewalem tec2000 ostatnio na jakieś 15 litrów paliwa tylko nie miałem interfejsu żeby podglądać prace wtrysków
Przeglądając opcje w tech2 mignęło mi reset injectror trim czy jakos tak nie pamietam dokładnej nazwy, co to daje? Warto to resetować?
Prawie zawsze tankowałem verve diesel a jak nie verve to stosowałem dodatek oilsyn diesel race dna albo archoil ar6900-d
Olej zmieniany co 12-15kkm liquimolly
To w sumie nie wiem od czego zacząć, auto jeździ bardzo dobrze, dobrze się zbiera nie jest mułowate w pracy silnika i oddawaniu mocy nie zauważyłem żadnej różnicy odkąd mam auto(13lat)
Gdyby nie to wypalanie co 200-300km to nawet bym nie szukał dziury
Chodź jazda bardziej w krótkich odcinkach w jakiś sposób usprawiedliwiała częste wypalanie
To jak bym oddawał do warsztatu to co i w jakiej kolejności najlepiej zlecić zeby sprawdzili?
Niedaleko mnie jest bosh car service
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Masz dwie sensowne opcje.
1. Wyciągasz wtryski i dajesz do sprawdzenia. Masz 100% szansy na to że dostaniesz informacje zwrotna że wymagają regeneracji. Regenerujesz je i liczysz na to że pomoże.
2. Wyciągasz wtryski. Sprawdzasz kompresję i robisz próbę olejowa. Jeśli wyjdzie że kompresja jest nierówna to starasz się ja przywrócić. Jeśli kompresja jest dobra dopiero dajesz wtryski na stół.
Jeżeli długo używałeś 6900 D-Max to duże szanse na to że wtryskiwacze są w dobrej kondycji. To świetny środek z bogatą bazą smarna. Sam używam i chwałę sobie.
1. Wyciągasz wtryski i dajesz do sprawdzenia. Masz 100% szansy na to że dostaniesz informacje zwrotna że wymagają regeneracji. Regenerujesz je i liczysz na to że pomoże.
2. Wyciągasz wtryski. Sprawdzasz kompresję i robisz próbę olejowa. Jeśli wyjdzie że kompresja jest nierówna to starasz się ja przywrócić. Jeśli kompresja jest dobra dopiero dajesz wtryski na stół.
Jeżeli długo używałeś 6900 D-Max to duże szanse na to że wtryskiwacze są w dobrej kondycji. To świetny środek z bogatą bazą smarna. Sam używam i chwałę sobie.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Ten dodatek dopiero zacząłem używać jak verva podrożała czyli jakos od wojny na Ukrainie, wiec nie jakos długo, ale wcześniej to tylko verva, chodź to pewnie i tak kosztowo na jedno wychodzi tani diesel+archoil czy droższa verva
Co do wtrysków to jeszcze zauważyłem ze czasami słychać takie cykanie na zimnym silniku, po rozgrzaniu cichnie
Co do wtrysków to jeszcze zauważyłem ze czasami słychać takie cykanie na zimnym silniku, po rozgrzaniu cichnie
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Może to popychacze albo lancuch
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
to jest silnik na pasku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Znalazłem w tech2 dwa takie testy:
https://youtu.be/F3AA89sGgKs?si=tOVsx-KRO1Iv2EnN
https://youtu.be/MyAonNVSGG8?si=S1gcxTrDFDrhEe1j
https://youtu.be/F3AA89sGgKs?si=tOVsx-KRO1Iv2EnN
https://youtu.be/MyAonNVSGG8?si=S1gcxTrDFDrhEe1j
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
ciekawe po co ten pierwszy jest.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
zjebałem ten test dobrze ze zwróciłeś uwagę na ten pierwszy test, źle go przeprowadziłem.
jeśli można to może usunąć poprzedni wpis
w tym wpisie jest wszystko w jednym miejscu wszystkie 3 testy wraz z opisem poszczególnych testów:
cranking speed test powinno byc tak:
i taki wynik:
https://www.youtube.com/watch?v=wdIWWcT ... baldhead99
jeszcze jest jeden test Iddle speed test:
z takim wynikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=tzkotc8 ... baldhead99
i fuel quantity test/balancing/
z takim wynikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=MyAonNV ... baldhead99
jeśli można to może usunąć poprzedni wpis
w tym wpisie jest wszystko w jednym miejscu wszystkie 3 testy wraz z opisem poszczególnych testów:
cranking speed test powinno byc tak:
i taki wynik:
https://www.youtube.com/watch?v=wdIWWcT ... baldhead99
jeszcze jest jeden test Iddle speed test:
z takim wynikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=tzkotc8 ... baldhead99
i fuel quantity test/balancing/
z takim wynikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=MyAonNV ... baldhead99
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Testy powyżej z poprzedzającego posta były wykonane niestety na zimnym silniku, poniewaz dopiero znalazłem te opcje wieczorem.
Poniżej Te same testy co tylko na rozgrzanym silniku:
cranking speed test
https://youtu.be/E4j3O-dpAm4?si=-JOHl20EX-PSJFfm
Iddle speed test:
https://youtu.be/vTCAVDOKTf4?si=oxUd1_BC9YjXxDfE
fuel quantity test/balancing
https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=yDmWqyyUX6r-GyB6
Poniżej Te same testy co tylko na rozgrzanym silniku:
cranking speed test
https://youtu.be/E4j3O-dpAm4?si=-JOHl20EX-PSJFfm
Iddle speed test:
https://youtu.be/vTCAVDOKTf4?si=oxUd1_BC9YjXxDfE
fuel quantity test/balancing
https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=yDmWqyyUX6r-GyB6
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Kilka ciekawostek:
TIS po Polsku:
Po wymianie, nie regeneruj !!!
TIS po angielsku:
Po wymianie, regeneruj!!!
Kolejne źródło:
Po wymianie, regeneruj!!!
I taka ciekawostka na koniec masa maksymalna sadzy w dpf to 48g:
TIS po Polsku:
Po wymianie, nie regeneruj !!!
TIS po angielsku:
Po wymianie, regeneruj!!!
Kolejne źródło:
Po wymianie, regeneruj!!!
I taka ciekawostka na koniec masa maksymalna sadzy w dpf to 48g:
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Aktualizacja:
Trochę poogarnialem sam kilka rzeczy szuwax liquimolly do czyszczenia wtrysków, poki co wlany do paliwa, ale nie wykluczam opcji podłączenia w przyszłości bezpośrednio pod pompę wysokiego ciśnienia, tylko nie mam pompki wstępnej bo chyba potrzebna taka
Było tak:
https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=MGUnwxJoHNl6iqyy
Testy z dzisiaj:
Jest tak
https://youtu.be/m43jHAI0EA0?si=dHMSCQKVLj7bJ64s
Dodatkowo dzisiaj samodzielnie walczyłem z kolejnym czyszczeniem dpf chemicznym
Mimo ze już był w firmie na maszynie do czyszczenia
Po czyszczeniu, wysuszeniu, wygrzany na wolnych obrotach i po skasowaniu danych dpf w tech2, i po jeździe testowej ok30km ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach
Wynosi 0.29kPa z wahaniem do 0.7kPa czyli w przeliczeniu na mbar
2.9mbar-7mbar
Czyli całkiem ładnie chyba
Tylko nie wiem czemu po kilku kilometrach pierwszej jazdy po czyszczeniu zapełnienie wskoczyło na 14g soot mass i tak się waha poki co 14-16-17-16-15g przejechane około 35km
Procentowo wychodzi na OplMonitor około 58-60%
Własnym sposobem czyszczenia udało się wypłukać chyba trochę pozostałości popiołu
Po poprzednim czyszczeniu, te brązowe/ceglane zanieczyszczenia
Nie sugerować się tymi większymi
To drobinki/kawałki rdzy z zewnętrznej obudowy filtra
Zobaczę jak to będzie z pierwszym wypalaniem
I później ale szczerze to nie wiem czy coś się poprawi z dystansem, chodź już ostatnio przed zabiegami czyszczenia w cyklu mieszanym około 70% trasa 30% krótsze dystanse wypalił się po 395km
Cally czas wydaje mi się ze ecu nie może przyjąć zerowania dpf mino ze pokazuje ze zeruje wartości to po kilku km wskakuje na 40-50% tak było po pierwszym czyszczeniu i tak było po dzisiejszym czyszczeniu
Znalazłem jeszcze w tech2 takie opcje resetowania dpf:
Nie robiłem tylko resetowania oznaczonego
F0 i F3
Nie wiem czy reset ecu to bezpieczna opcja poniewaz gdzies czytałem/oglądałem ze reset ecu (tylko inna opcja bez dopisku dpf) może spowodować brak możliwości odpalenia samochodu, wpisywanie pin taki monit wyskakiwał w tech2 u jednego gościa na yt
Tylko ze on korzystał z opcji opisanej : „reset ECU”
A u mnie jest opisana „DPF reset replace ECM”
Jak ktoś posiada jakaś większa wiedzę na temat tych opcji to proszę o info
Pozdro
Trochę poogarnialem sam kilka rzeczy szuwax liquimolly do czyszczenia wtrysków, poki co wlany do paliwa, ale nie wykluczam opcji podłączenia w przyszłości bezpośrednio pod pompę wysokiego ciśnienia, tylko nie mam pompki wstępnej bo chyba potrzebna taka
Było tak:
https://youtu.be/8EPoKPEYydM?si=MGUnwxJoHNl6iqyy
Testy z dzisiaj:
Jest tak
https://youtu.be/m43jHAI0EA0?si=dHMSCQKVLj7bJ64s
Dodatkowo dzisiaj samodzielnie walczyłem z kolejnym czyszczeniem dpf chemicznym
Mimo ze już był w firmie na maszynie do czyszczenia
Po czyszczeniu, wysuszeniu, wygrzany na wolnych obrotach i po skasowaniu danych dpf w tech2, i po jeździe testowej ok30km ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach
Wynosi 0.29kPa z wahaniem do 0.7kPa czyli w przeliczeniu na mbar
2.9mbar-7mbar
Czyli całkiem ładnie chyba
Tylko nie wiem czemu po kilku kilometrach pierwszej jazdy po czyszczeniu zapełnienie wskoczyło na 14g soot mass i tak się waha poki co 14-16-17-16-15g przejechane około 35km
Procentowo wychodzi na OplMonitor około 58-60%
Własnym sposobem czyszczenia udało się wypłukać chyba trochę pozostałości popiołu
Po poprzednim czyszczeniu, te brązowe/ceglane zanieczyszczenia
Nie sugerować się tymi większymi
To drobinki/kawałki rdzy z zewnętrznej obudowy filtra
Zobaczę jak to będzie z pierwszym wypalaniem
I później ale szczerze to nie wiem czy coś się poprawi z dystansem, chodź już ostatnio przed zabiegami czyszczenia w cyklu mieszanym około 70% trasa 30% krótsze dystanse wypalił się po 395km
Cally czas wydaje mi się ze ecu nie może przyjąć zerowania dpf mino ze pokazuje ze zeruje wartości to po kilku km wskakuje na 40-50% tak było po pierwszym czyszczeniu i tak było po dzisiejszym czyszczeniu
Znalazłem jeszcze w tech2 takie opcje resetowania dpf:
Nie robiłem tylko resetowania oznaczonego
F0 i F3
Nie wiem czy reset ecu to bezpieczna opcja poniewaz gdzies czytałem/oglądałem ze reset ecu (tylko inna opcja bez dopisku dpf) może spowodować brak możliwości odpalenia samochodu, wpisywanie pin taki monit wyskakiwał w tech2 u jednego gościa na yt
Tylko ze on korzystał z opcji opisanej : „reset ECU”
A u mnie jest opisana „DPF reset replace ECM”
Jak ktoś posiada jakaś większa wiedzę na temat tych opcji to proszę o info
Pozdro
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Aktualizacja:
Po własnoręcznym czyszczeniu opisanym powyżej pierwsze wypalanie po około 300km
A drugie dopiero nastąpiło dzisiaj przy przebiegu 1200km chodź na apce zapełnienie nie było na poziomie 92% jak zawsze kiedy się wypalał tylko około 80-82% wiec przypuszczam ze 1200km to max dla captivy
Na fotce końcowa faza wypalania z najwyższa temp, wypalił się do 12% chodź te procenty i tak w moim aucie są z dupy poniewaz zrobiłem 1200km z czego większość /ok1000km/ w przedziale 48-60-70% i tak się wahało w jedna i w druga stronę w zależności od stylu jazdy i predkosci
Po własnoręcznym czyszczeniu opisanym powyżej pierwsze wypalanie po około 300km
A drugie dopiero nastąpiło dzisiaj przy przebiegu 1200km chodź na apce zapełnienie nie było na poziomie 92% jak zawsze kiedy się wypalał tylko około 80-82% wiec przypuszczam ze 1200km to max dla captivy
Na fotce końcowa faza wypalania z najwyższa temp, wypalił się do 12% chodź te procenty i tak w moim aucie są z dupy poniewaz zrobiłem 1200km z czego większość /ok1000km/ w przedziale 48-60-70% i tak się wahało w jedna i w druga stronę w zależności od stylu jazdy i predkosci
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
aktualizacja:
samo wskazywanie dpfa w aplikacji nie zmieniło sie znacząco skacze góra dół czasami o 10-15% zależy od depnięcia
natomiast kolejne wypalanie miało miejsce przy 680km
a teraz jestem świeżo po kolejnym przy 970km
wypala się do takich wartosci: 8%-6%-4%-2%
samo wskazywanie dpfa w aplikacji nie zmieniło sie znacząco skacze góra dół czasami o 10-15% zależy od depnięcia
natomiast kolejne wypalanie miało miejsce przy 680km
a teraz jestem świeżo po kolejnym przy 970km
wypala się do takich wartosci: 8%-6%-4%-2%
-
- Profesjonalista
- Posty: 833
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Jak najbardziej prawidłowo.
-
- Profesjonalista
- Posty: 546
- Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
- Reputacja: 2
- Imię: Przemek
- Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
- Silnik: 2.0, diesel, 150KM
- Lokalizacja: Gdynia Poznań
- Kontakt:
Re: Niekończący się problem z DPF
Ooo, widzę kolejny doktorat z DPF w Captivie
Jakbyś poczytał moje posty sprzed kilku lat, to byś przeczytał o podobnej walce. Po pół roku jazdy z programem dpf info, kilku mechanikach, specjalistach od dpf mogę Ci powiedzieć, że to o czym piszesz na początku to objaw zapchanego/uszkodzonego filtra dpf. Wypalanie do 0%, a następny odczyt 30-50-60 czy ile tam. Potem szybkie zapełnienie i kolejne wypalanie i tak w kółko. Też i na forach radzili wymieniać, rurki, czujniki, co niestety robiłem
Pojechałem na czyszczenie - wtedy wypalanie w piecu i UWAGA, żadnej zmiany, żadne resetowanie nic nie zmieniło. Facet był na tyle uczciwy i sam chciał sie dowiedzieć o co chodzi, że wymienił mi na inną, też regenerowaną u niego sztukę DPFa i Buuuum, po instalacji 5%, bez żadnych resetów, kolejne wypalanie po 1250km, co jest maksymalnym dystansem i wypala się wtedy bez względu na pokazywany poziom zapełnienia. Facet stwierdził, że "czynna powierzchnia filtra była na tyle zajechana, że już nie szło tego wyczyścić" - nie wiem czy to prawda, czy bzdury... Ale fakt jest taki, że od tamtego czasu zrobiłem ponad 150 tys i filtr właściwie nie pokazuje dużych oznak zużycia, wypala się częściej, co 600-900 km, co uważam, ze jest w miarę w normie. A wskazania w czasie jazdy nie są stałe tylko zależą od wielu czynników i wahają się na bieżąco o kilka % góra-dół.
Jakbyś poczytał moje posty sprzed kilku lat, to byś przeczytał o podobnej walce. Po pół roku jazdy z programem dpf info, kilku mechanikach, specjalistach od dpf mogę Ci powiedzieć, że to o czym piszesz na początku to objaw zapchanego/uszkodzonego filtra dpf. Wypalanie do 0%, a następny odczyt 30-50-60 czy ile tam. Potem szybkie zapełnienie i kolejne wypalanie i tak w kółko. Też i na forach radzili wymieniać, rurki, czujniki, co niestety robiłem
Pojechałem na czyszczenie - wtedy wypalanie w piecu i UWAGA, żadnej zmiany, żadne resetowanie nic nie zmieniło. Facet był na tyle uczciwy i sam chciał sie dowiedzieć o co chodzi, że wymienił mi na inną, też regenerowaną u niego sztukę DPFa i Buuuum, po instalacji 5%, bez żadnych resetów, kolejne wypalanie po 1250km, co jest maksymalnym dystansem i wypala się wtedy bez względu na pokazywany poziom zapełnienia. Facet stwierdził, że "czynna powierzchnia filtra była na tyle zajechana, że już nie szło tego wyczyścić" - nie wiem czy to prawda, czy bzdury... Ale fakt jest taki, że od tamtego czasu zrobiłem ponad 150 tys i filtr właściwie nie pokazuje dużych oznak zużycia, wypala się częściej, co 600-900 km, co uważam, ze jest w miarę w normie. A wskazania w czasie jazdy nie są stałe tylko zależą od wielu czynników i wahają się na bieżąco o kilka % góra-dół.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość