Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Witam!
Mam problem. W związku z rozladującym się akumulatorem (opis w innym wątku) zakupiłem zestaw do odpalania. Niestety bądz stety pokuszony dwoma kluczykami(ja mam jeden i to brzydszy nie w scyzoryku) zakupilem zestaw od polifta. Wymieniłem isu, ecu i nie odpala. ponadto mam również modul alarmu, ale nie jestem pewny czy w moim 2007r on występował bo nigdzie nie moge znależć dla niego miejsca i wtyczki. W moim Isu byla podpięta antena, a w tym nie ma na nią miejsca. Kontrolka immo gaśnie. Centralny nie działa. Poł auta rozebrane i stoje z robota
Pomóżcie!
Mam problem. W związku z rozladującym się akumulatorem (opis w innym wątku) zakupiłem zestaw do odpalania. Niestety bądz stety pokuszony dwoma kluczykami(ja mam jeden i to brzydszy nie w scyzoryku) zakupilem zestaw od polifta. Wymieniłem isu, ecu i nie odpala. ponadto mam również modul alarmu, ale nie jestem pewny czy w moim 2007r on występował bo nigdzie nie moge znależć dla niego miejsca i wtyczki. W moim Isu byla podpięta antena, a w tym nie ma na nią miejsca. Kontrolka immo gaśnie. Centralny nie działa. Poł auta rozebrane i stoje z robota
Pomóżcie!
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Dziwne, że po podmianie nie odpala? Na pewno to kpl? Trzeba jeszcze rzucić okiem na schematy.
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Według aukcji komplet. W instrukcji cos doczytalem o własnie alarmie. Dodatkowo nie chodzi mi centralny z pilota. Gdzie w poliftach znajdowała sie centralka od alarmu?
W tisie nigdzie tego nie znalazlem.
W tisie nigdzie tego nie znalazlem.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Tego nie wiem, jeśli TIS o tym nie mówi to może być problem z lokalizacją...chyba, żeby po schemacie czytać.
W wersji z 2007 roku wygląda, że jest w ISU.
Ale w wersji np. 2010 jest to osobny moduł. Tak przynajmniej wynika wg. mnie ze schematów.
Choć czekaj. Chyba nie. Musiał bym to zobaczyć na komputerze a nie w telefonie. Porównaj schematy na http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... epica.html
W wersji z 2007 roku wygląda, że jest w ISU.
Ale w wersji np. 2010 jest to osobny moduł. Tak przynajmniej wynika wg. mnie ze schematów.
Choć czekaj. Chyba nie. Musiał bym to zobaczyć na komputerze a nie w telefonie. Porównaj schematy na http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... epica.html
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Na allegro można znależć moduly alarmow tylko od 2009 roku, nie znalazlem modulu od np 2007.
Może wtyczka jakims cudem w instalacji bedzie, ale nie moge nic znależć.
Może wtyczka jakims cudem w instalacji bedzie, ale nie moge nic znależć.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Sam już nie wiem, z TIS wynika, że jest tylko ISU i nic poza tym nawet w modelu 2010.
System immobilizera
Układ immobilizera zapewnia dodatkową ochronę przed kradzieżą pojazdu, uniemożliwiając użycie go osobom nieupoważnionym. Potwierdzenie uprawnień użytkownika odbywa się przy użyciu kluczyka zapłonu, w którego główce zatopiono transponder-szyfrator. Opisywany układ to immobilizer pojazdu działający w oparciu o transponder.
Układ składa się z następujących elementów:
- Maksymalnie 4 kluczyków zapłonu z wbudowanymi transponderami.
- Anteny (cewki toroidalnej), która zasila transponder i komunikuje się z nim za pośrednictwem elektronicznego modulatora/demodulatora.
- Modułu sterującego ISU (inteligentnego modułu przełączającego), który zarządza układem immobilizera.
- Modułu sterującego ECM (zarządzającego silnikiem).
- Zewnętrznego wskaźnika statusu (diody LED) informującego o statusie immobilizera.
- Szeregowego łącza danych między modułami sterującymi ISU i EMS.
- Łącza danych i szyny zasilania między modułem ISU i anteną. Oprócz tego w układzie stosowane są standardowe elementy zgodne ze standardowym protokołem diagnostycznym 2000:
- Tester diagnostyczny.
- Szeregowe łącze danych (linia K) między testerem a modułem sterującym ECM pojazdu.
W niniejszym dokumencie opisano wyłącznie te funkcje modułów ISU i ECM, które związane są z układem immobilizera.
Inteligentny moduł przełączający (ISU)
Zadania
ISU to moduł sterujący elementami nadwozia pojazdu, który uaktywnia pewne urządzenia, kontroluje dostęp do pojazdu i steruje alarmem.
Funkcję immobilizera realizują wspólnie dwa moduły: ISU i ECM.
Zadania modułu ISU związane z immobilizerem to:
- Komunikacja z transponderem kluczyka po włączeniu zapłonu (identyfikacja i uwierzytelnianie kluczyka, wyuczanie kluczyków).
- Komunikacja z modułem sterującym ECM po włączeniu zasilania (odbiór żądań ECM i wysyłanie komunikatu zezwalającego).
- Sterowanie wskaźnikiem statusu immobilizera (dioda LED).
- Komunikacja z testerem diagnostycznym (wyuczanie kluczyków, diagnostyka).
Elektroniczny moduł sterujący (ECM)
Gdy elektroniczny moduł sterujący (ECM) wykryje, że zapłon został włączony, czeka na komunikat zezwalający z modułu ISU. Jeśli komunikat zezwalający nie zostanie odebrany w określonym czasie, moduł ECM wyłącza silnik. Silnik zostanie także wyłączony w sytuacji, gdy kod identyfikacyjny przesłany z modułu ISU nie zgadza się z kodem zapisanym w pamięci modułu ECM. Pojazd pozostaje unieruchomiony do czasu wyłączenia zapłonu kluczykiem lub odcięcia zasilania akumulatora.
Aby uniemożliwić jazdę, moduł ECM stosuje następujące środki:
Przełącza moduł zapłonu w tryb obejściowy.
Moduł ECM nie generuje sygnału synchronizacji iskry (EST), a zatem cewka zapłonowa nie wygeneruje iskry.
Moduł ECM nie włączy pompy paliwa.
Moduł ECM nie włączy wtryskiwaczy.
Dane przesyłane są szeregowo po pojedynczym przewodzie między modułem ISU a ECM.
W trakcie procedur diagnostycznych lub zmiany kodu identyfikacyjnego do systemu komunikacyjnego włączane jest dodatkowo narzędzie skanujące.
Moduł ECM przystosowany do pojazdu wyposażonego w moduł ISU nie może być stosowany zamiennie z modułem ECM przystosowanym do pojazdu wyposażonego w moduł sterowania immobilizerem
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
No właśnie. Zasadniczo wogole nie znalazlem tej centralki alarmu, gdzies powinna byc bo mam ja w rekach
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
ISU to moduł z bezpiecznikami.
Na rysunku z lewej strony.
Na rysunku z lewej strony.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Isu to wiem
Chodzi o element o numerze :
96960989
czy to nie jest to:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... B15351.png
Chodzi o element o numerze :
96960989
czy to nie jest to:
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... B15351.png
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
może, ale nie potwierdzę, bo nigdzie nie widzę układu pinów tego modułu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
a sam moduł?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
W sensie?
Bo nie rozumiem.
Bo nie rozumiem.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
jak masz ten moduł, to zrób zdjęcie od strony gniazda.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Właśnie ten pierwszy schemat którego rysunek dałeś zasugerował mi, że jest osobny moduł ale w sekcji immobilizera w Tisie nie ma już czegoś takiego. Czy to tylko od alarmu?
Ten moduł pojawia się także tu:
Ten moduł pojawia się także tu:
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Jutro zrobie fotke.
Wygląda jakby dalo sie go dopiac.
Ecu z wersji po fl mysle powinno uruchomić silnik?
Wygląda jakby dalo sie go dopiac.
Ecu z wersji po fl mysle powinno uruchomić silnik?
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Ja się poddaje.
Wtyczka podana wczoraj w postach, to wtyczka do modułu powyżej.
Poszedł bym wzorem Lacetti i poszukał tego modułu pomiędzy fotelami. W TIS, pól godziny grzebania i nie znalazłem tego modułu.
EDIT: patrząc po wiązkach jakie do niego przychodzą, to poszukaj przy słupku A ok pasażera
Wtyczka podana wczoraj w postach, to wtyczka do modułu powyżej.
Poszedł bym wzorem Lacetti i poszukał tego modułu pomiędzy fotelami. W TIS, pól godziny grzebania i nie znalazłem tego modułu.
EDIT: patrząc po wiązkach jakie do niego przychodzą, to poszukaj przy słupku A ok pasażera
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Szukalem przy slupkach i miedzy fotelami. Jedyne co znalazłem to modul airbagu i 40 eurocentow
Znaki na niebie i ziemi wskazuja, ze w wersji przed fl nie ma wtyczki do tego ustrojstwa. Podlubie i chyba spróbuję go gdzies wkleic. Teoretycznie duzo kabli nie mam do ogarniecia. Teoretycznie...
Znaki na niebie i ziemi wskazuja, ze w wersji przed fl nie ma wtyczki do tego ustrojstwa. Podlubie i chyba spróbuję go gdzies wkleic. Teoretycznie duzo kabli nie mam do ogarniecia. Teoretycznie...
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
może być tak jak mówisz.
Grzebiąc w 2007 roku nie znalazłem, a w 2009 roku już tak.
Grzebiąc w 2007 roku nie znalazłem, a w 2009 roku już tak.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
W srodku w tym module sa 2 przekazniki i zero opisu na plytce ktory pin do czego. Teoretycznie moze miec wyjscia na alarm i nie powinien on byc dopiety do isu tylko do niego.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
A zrób zdjęcie całego modułu. Może ktoś go kiedyś widział.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Opis pinów wynika z schematu elektrycznego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 paź 2016, o 02:21
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Epica
- Silnik:
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Wymiana ECU epica 2,0 diesel 2007r
Panowie takie oto coś mi ze schematów wyszlo. Ktoś cos może dodać od siebie?
1
2-ground (B)
3
4- trunk tamper switch (Sb)
5
6
7- hood contact switch (PB)
8- Door Contact switch 4x (wszystkie) (W)
9
10- Door unlock switch signal (Sb)
11- Door lock switch signal (W)
12- driver & passenger door tamper switch (Sb)
13
14
15- ign 1 voltage (P)
16
17- diagnostic link connector (WB)
18- key in signal(key switch) (Lgw)
19
20
21
22
23
24
25- bat + Voltage (RW)
26
1
2-ground (B)
3
4- trunk tamper switch (Sb)
5
6
7- hood contact switch (PB)
8- Door Contact switch 4x (wszystkie) (W)
9
10- Door unlock switch signal (Sb)
11- Door lock switch signal (W)
12- driver & passenger door tamper switch (Sb)
13
14
15- ign 1 voltage (P)
16
17- diagnostic link connector (WB)
18- key in signal(key switch) (Lgw)
19
20
21
22
23
24
25- bat + Voltage (RW)
26
Ostatnio zmieniony 9 lis 2017, o 21:36 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: scalono posty. Nie piszemy postów jeden po drugim, jeśli są w odstępie 60 minut - patrz Regulamin
Powód: scalono posty. Nie piszemy postów jeden po drugim, jeśli są w odstępie 60 minut - patrz Regulamin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości