Epica 2.0 24V - cos klepie
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 21:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hary
- Samochód: Epica 2.0 24V B + G
- Silnik:
- Lokalizacja: Stolica
- Kontakt:
Epica 2.0 24V - cos klepie
Witam
Mam problem z Chevrolet Epica 2.0 24V - 2006 z gazem
Przebieg 190 000 km
Coś klepie w silniku, na zimnym jak i na ciepłym
Najgłośniej słuchać po dodaniu gazu tzn na obciążeniu
Bez dodawania gazu mniej
Co to możne być:
- sworzeń w tłoku
- dźwignia zaworowa
Jak to najlepiej sprawdzić ?
Dziękuje za zainteresowanie
Mam problem z Chevrolet Epica 2.0 24V - 2006 z gazem
Przebieg 190 000 km
Coś klepie w silniku, na zimnym jak i na ciepłym
Najgłośniej słuchać po dodaniu gazu tzn na obciążeniu
Bez dodawania gazu mniej
Co to możne być:
- sworzeń w tłoku
- dźwignia zaworowa
Jak to najlepiej sprawdzić ?
Dziękuje za zainteresowanie
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
niestety nie jesteśmy przy takim opisie pomóc.
Zrób jakiś filmik, wrzuć na YouTube, może wtedy uda się coś pomóc.
Zrób jakiś filmik, wrzuć na YouTube, może wtedy uda się coś pomóc.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Boże czy te silniki mają to klepanie jako wadę fabryczną? Który to już przypadek na forum?
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 21:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hary
- Samochód: Epica 2.0 24V B + G
- Silnik:
- Lokalizacja: Stolica
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
z tego co wiem to za długie przeglądy olejowe i tak się dzieje
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Albo zerowa kultura obsługi i brak wymiany oleju co przedział wymagany przez producenta. Ale ogólnie to już prawie plaga. A naprawa tego albo niewykonalna z powodu braku cześci albo ogromnie droga.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Nom one klepią bo ktoś na czas oleju nie zmieniał zajrzyj do mojego wątku tak trochę informacji jest podanych.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 sty 2016, o 13:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
MarcinNU, wiem że śmigasz po Puławach Evanda.Podobnie jak ja Powoli szykuję się na zmianę Evandy, naturalnie pomyślałem o Epice. Problem polega na tym że im więcej czytam o Epice tym mam więcej wątpliwości. Z Evandą poza uszczelką pod głowicą, maglownicą oraz piastami nie miałem problemów,a udało mi się nia przejechać spory kawałek, i to na gazie Który siniki brałbyś pod uwagę w przypadku Epiki ? Ja, zawsze byłem zwolennikiem benzynowych jednostek ale coraz bardziej przekonuje mnie w przypadku Epiki diesel...
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Mam dokładnie takie same odczucia. Myślałem o Epice 2.5l w automacie (bo tylko takie były) ale po tym co czytam tu to wychodzi, że 2.5l i automat to dwie rzeczy jakie dyskwalifikują ten samochód. Z drugiej strony diesel 2.0 ma dobre osiągi tylko problem to na pewno duże przebiegi samochodów sprzedawanych i dodatkowo u mnie tylko 5 km do pracy co dla diesla nie jest za dobre.
2.0 było by ok gdyby nie problemy z silnikami i potrafiąca się zepsuć skrzynia do której nie ma części.
2.0 było by ok gdyby nie problemy z silnikami i potrafiąca się zepsuć skrzynia do której nie ma części.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
We szczerze tez się bałem o skrzynie Ale już 22K km i narazie nic się nie dzieje.
Jedyne co robiłem to piasty przód, oleje filtry, świece I klocki i tarcze. Klepie czasem to klepie dobry olej i powoli się przeplukuje ja osobiście jestem zadowolony. Założyłem gaz i mam wrażenie że na gazie lepiej idzie
Jedyne co robiłem to piasty przód, oleje filtry, świece I klocki i tarcze. Klepie czasem to klepie dobry olej i powoli się przeplukuje ja osobiście jestem zadowolony. Założyłem gaz i mam wrażenie że na gazie lepiej idzie
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 21:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hary
- Samochód: Epica 2.0 24V B + G
- Silnik:
- Lokalizacja: Stolica
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Witam
Samochód sprowadzony wiec nawet nie wiem jaki był olej
Wymieniłem panewki korbowe, pompa oleju nawet była czysta
zalałem olej GM 10W40 zrobiłem jakieś 300 km
Co byś polecił żeby wykonać:
- płukanka ? jaka ?
- olej NOWY jaki ?
Przebieg 185 tys. km
Dziękuje za odpowiedz
Samochód sprowadzony wiec nawet nie wiem jaki był olej
Wymieniłem panewki korbowe, pompa oleju nawet była czysta
zalałem olej GM 10W40 zrobiłem jakieś 300 km
Co byś polecił żeby wykonać:
- płukanka ? jaka ?
- olej NOWY jaki ?
Przebieg 185 tys. km
Dziękuje za odpowiedz
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 21:40
- Reputacja: 0
- Imię: Hary
- Samochód: Epica 2.0 24V B + G
- Silnik:
- Lokalizacja: Stolica
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Pykac pisze:Nom one klepią bo ktoś na czas oleju nie zmieniał zajrzyj do mojego wątku tak trochę informacji jest podanych.
Witam
Samochód sprowadzony wiec nawet nie wiem jaki był olej
Wymieniłem panewki korbowe, pompa oleju nawet była czysta
zalałem olej GM 10W40 zrobiłem jakieś 300 km
Co byś polecił żeby wykonać:
- płukanka ? jaka ?
- olej NOWY jaki ?
Przebieg 185 tys. km
Dziękuje za odpowiedz
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Pierwsza sprawa to olej żeś Pan z tyłka nalał bo producent zaleca 5W30 i norma tego oleju jest dosyć wysoka( u mnie teraz siedzi taki QUARTZ INEO LONG LIFE 5W30). Generalnie wszystkie zalecenia których jeszcze nie wykonałem są u mnie w wątku
Chłopaki mówili zalać płukankę LM wlać mu jakiegoś orlena czy coś przejechać z 1000 -1500km i zalać porządny olej.
Ja naprawdę zgłębiałem klepanie poprzez niedokasowany luz zaworowy i idzie to zrobić tańszym kosztem wszystko tam pisze.
P.S. u mnie przebieg jest mniejszy, więc już i u mnie ktoś musiał się zapomnieć.
Chłopaki mówili zalać płukankę LM wlać mu jakiegoś orlena czy coś przejechać z 1000 -1500km i zalać porządny olej.
Ja naprawdę zgłębiałem klepanie poprzez niedokasowany luz zaworowy i idzie to zrobić tańszym kosztem wszystko tam pisze.
P.S. u mnie przebieg jest mniejszy, więc już i u mnie ktoś musiał się zapomnieć.
-
- Aktywny
- Posty: 92
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Pykac.. poprosze od Ciebie namiar na Twoje niewykasowane luzy
..z gory dziekuje
..z gory dziekuje
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Ale co konkretnie?
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 929
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
5 km do pracy nie jest dobre dla żadnego silnika, nawet benzyna nie zdąży się zimą rozgrzać do optymalnej temperatury Oczywiście miałeś pewnie na myśli, że krótkie odcinki nie są dobre dla DPF'a. Przeglądając to forum myślę, że w Epice jedyną przewagą benzyny nad dieslem, oprócz kultury pracy silnika (w egzemplarzach bez klepania ), jest brak tego ustrojstwa. Jednakże wystarczy je wyciąć, żeby jedyna wada w Epice diesel zniknęła. Ja poszukując Epici, również szukałem benzyny, najlepiej właśnie tej 2,5 w automacie. Na szczęście coś mnie tknęło i skusiłem się na diesla, niestety w manualu, ale patrząc na kolegów i ich wrażliwe benzyny z przegiętymi serwisami olejowymi, oszczędziłem sobie trochę nerwów (za wyjątkiem problemów z DPF'em). Podsumowując, jeśli miałbym kupować Epicę w benzynie, to tylko nową, co już jest raczej niemożliwe, albo od dobrego kolegi, czy sąsiada, który dbał o auto i pilnował regularnego serwisowania.MarcinekNu2 pisze:Mam dokładnie takie same odczucia. Myślałem o Epice 2.5l w automacie (bo tylko takie były) ale po tym co czytam tu to wychodzi, że 2.5l i automat to dwie rzeczy jakie dyskwalifikują ten samochód. Z drugiej strony diesel 2.0 ma dobre osiągi tylko problem to na pewno duże przebiegi samochodów sprzedawanych i dodatkowo u mnie tylko 5 km do pracy co dla diesla nie jest za dobre.
2.0 było by ok gdyby nie problemy z silnikami i potrafiąca się zepsuć skrzynia do której nie ma części.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Konradmaster ale do tego dźwięku idzie się przyzwyczaić XDD
-
- Aktywny
- Posty: 92
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 23:13
- Reputacja: 2
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.0 R6
- LPG: mhm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
"Ja naprawdę zgłębiałem klepanie poprzez niedokasowany luz zaworowy i idzie to zrobić tańszym kosztem wszystko tam pisze. "
Pykac - chodzi mi o Twoje ostatnie zdanie.. namiar na jakieś info o tych luzach
Pykac - chodzi mi o Twoje ostatnie zdanie.. namiar na jakieś info o tych luzach
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
No ale o luzach, poprzez brak odpowiedniego serwisowania, wymian oleju zapychają się kanały olejowe, uszkadzają się szklanki.
W tym silniku nie ma szklanki w ogólnym tego znaczeniu. Są dźwigienki zaworowe o nr 96307726 ich koszt w serwisie to ok 470 zł. Jest ich tam 12 podajże więc koszta ogromne. Można kupić takie za połowę ceny np tutaj http://www.bm-carparts.pl/produkt/910,e ... a-96307726 . ale jest jeszcze możliwość inna można np zamówić same beczki o takie : https://kharkov.prom.ua/p365084704-gidr ... a;all.html i zrobić to tanim kosztem relatywnie. Ale to wszystko może okazać się na nić jeżeli kanały olejowe dalej będą zapchane i ciśnienie oleju nie będzie odpowiednie.
Wypłukać silnik zalać olej pojeździć może przepałować, a nóż się przeczyści u mnie po przepałowaniu na dwa dni ucichła i znowu zaczeła klepać ale juz nie tak głośno dlatego mam cichą nadzieje ze płukanka i przepałowanie pomogą finalnie
W tym silniku nie ma szklanki w ogólnym tego znaczeniu. Są dźwigienki zaworowe o nr 96307726 ich koszt w serwisie to ok 470 zł. Jest ich tam 12 podajże więc koszta ogromne. Można kupić takie za połowę ceny np tutaj http://www.bm-carparts.pl/produkt/910,e ... a-96307726 . ale jest jeszcze możliwość inna można np zamówić same beczki o takie : https://kharkov.prom.ua/p365084704-gidr ... a;all.html i zrobić to tanim kosztem relatywnie. Ale to wszystko może okazać się na nić jeżeli kanały olejowe dalej będą zapchane i ciśnienie oleju nie będzie odpowiednie.
Wypłukać silnik zalać olej pojeździć może przepałować, a nóż się przeczyści u mnie po przepałowaniu na dwa dni ucichła i znowu zaczeła klepać ale juz nie tak głośno dlatego mam cichą nadzieje ze płukanka i przepałowanie pomogą finalnie
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 lut 2014, o 15:21
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Epica & Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Co znaczy "przegięte serisy olejowe" w przypadku epiki?
Wymieniam olej co 2 lata, co daje 10-12kkm (roczne przebiegi 5-7kkm). Mam zmieniać częściej?
Wymieniam olej co 2 lata, co daje 10-12kkm (roczne przebiegi 5-7kkm). Mam zmieniać częściej?
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Wydaje mi się, że nie ale jak lali kij wie jaki olej i trzymali go po 20k albo zalali longlife i trzymali do upadłego aż się przypomniało...
- MrFabulous
- Specjalista
- Posty: 486
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 14
- Imię: Conradus
- Samochód: Malibu | Orlando
- Silnik: LE9 | A14NET
- LPG: BRC SQ32 | BRC SQ32
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
Nawet jeśli olej nie zrobił przebiegu, to trzeba go wymienić maksymalnie co roku.
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Epica 2.0 24V - cos klepie
To ja teraz opiszę kolejny raz przypadek znajomych dotyczący oleju silnikowego i kłopotów ze stukaniem popychaczy... Kupili sobie nowego Accenta na koniec lat 90-tych. Gwarancja na 3lata, rocznie akurat 15kkm więc przegląd co roku. Po gwarancji serwisowanie nadal co roku u naszego lokalnego Pana Ździsia, co to wtedy miał ze 60-65lat, stara szkoła. Po około 10latach serwisowania u niego i wlewania za każdym razem oleju Mobil1 nagle zaczęły bardzo głośno stukać popychacze. Płukanki, pałowanie silnika, wlewanie świeżego syntetyka nie pomogły. Silnik 1.3 12V więc kupili 12szt. popychaczy hydraulicznych i jazda do innego tym razem warsztatu na wymianę. Mechanik wymienił w ciemno i dzwoni, że nadal stuka tal samo, ale chyba już wie dlaczego. Okazało się, że zapchane były kanały olejowe - teraz pytanie dlaczego? Przecież olej zmieniany co roku. Sprawdzili w garażu kilka baniek, bo zawsze mechanik oddawał resztkę i wyszło, że cały czas lał olej mineralny zamiast syntetycznego. Innego wytłumaczenia tej sytuacji nie było, kiepski olej do danego silnika i tyle.
Nie wiem jak mechanik te kanały wyczyścił, w każdym bądź razie auto oddał w 100% sprawne z cicho pracującym silnikiem.
Nie wiem jak mechanik te kanały wyczyścił, w każdym bądź razie auto oddał w 100% sprawne z cicho pracującym silnikiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości