demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 19 cze 2014, o 21:43

Na urlop będzie do załadowania "rzeczy moc" więc zdecydowałem się na wyciągnięcie foteli 3 rzędu. Operacja jest banalnie prosta choć potrzeba trochę pary na pierwsze odkręcenie śrub bo są zabezpieczone klejem.
1. Opróżniamy schowek przy burcie klapy.
2. Odkręcamy dwie śruby kluczem '10' trzymające schowek do dna i odkręcamy dwa korki.
01_schowek.jpg
01_schowek.jpg (232.11 KiB) Przejrzano 8316 razy
Korki - zagadka do czego służą? :ocochodzi: Wyglądają bardzo ładnie ale nie mam pojęcia jaki jest ich cel. Jeżeli ktoś wie to proszę o oświecenie.
02_korek.jpg
02_korek.jpg (481.68 KiB) Przejrzano 8316 razy
3. Łapiąc za otwory po korkach pociągamy energicznie do góry (może do tego służą :zastanawiasie: ) i schowek wypina się z zatrzasków burty i cały wychodzi.
4. Fotele trzymają się tylko na 4 śrubach klucz '15'. Ale przykręcone jest solidnie i śruby zabezpieczone więc warto użyć klucza z dużym ramieniem. Fotele od przodu wsunięte są profilami w takie szczeliny w podłodze.
02_sruby.jpg
02_sruby.jpg (494.38 KiB) Przejrzano 8316 razy
03_sruby.jpg
03_sruby.jpg (210.83 KiB) Przejrzano 8316 razy
5. Po odkręceniu śrub fotel pociągamy do siebie który ładnie lekko wychodzi z bagażnika. Nadal jest fajnie kompaktowo złożony więc go możemy schować na półkę w garażu.
04_fotel.jpg
04_fotel.jpg (249.63 KiB) Przejrzano 8316 razy
I naszym oczom ukazuje się ogrom przestrzeni bagażowej olka :o Pod plastikami nadkoli są dodatkowe spore przestrzenie, szkoda że nie wykorzystane przez producenta na dodatkowe schowki. Ale i tak mamy teraz do dyspozycji gabaryt w który można zapakować całego wielbłąda i to na stojąco. ;) Na oko uzyskujemy dodatkowe 300..400 litrów. Na koniec, o ile jest potrzebny, montujemy z powrotem schowek.
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 20 cze 2014, o 21:44

korki.... proste jak drut:)
jak masz pod autem kosz to odkręcasz korki i masz dostęp do śruby mocującej kosz.... odkręcasz sobie ją lekko i kosz opada na dół. Tak że nie trzeba wyjmować tego schowka by wykręcić koło zapasowe.

dodałem zdjęcie, które nie miało przedstawiać tych śrub, ale widać je dokładnie. i to ona chowają się w koreczkach:)
A co do tego że śruby są mocno przykręcone to miałem mały klucz i jednego fotela nie umiałem odkręcić. trzymają mocno:)
Jak ktoś nie potrzebuje foteli może na płasko coś położyć typu płyta i mieć płaski bagażnik:)
Załączniki
IMG_20140607_160324.jpg
IMG_20140607_160324.jpg (130.35 KiB) Przejrzano 8296 razy
IMG_20140607_160317.jpg
IMG_20140607_160317.jpg (134.68 KiB) Przejrzano 8296 razy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 20 cze 2014, o 22:05

paulr pisze:korki.... proste jak drut:)
jak masz pod autem kosz to odkręcasz korki i masz dostęp do śruby mocującej kosz....
:D No jasne. Ja mam zbiornik z LPG więc śrub nie mam. I tym sposobem tajemnica korkowa została rozwiana.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 21 cze 2014, o 19:20

A wracając do tematu schowków w boczkach...
Mianowicie jak kupiłem kosz dostałem taki "steropian" w jakim jest kompresor do tego schowka z tyłu na lewarek klucze itp (plus te klucze, które są obok kompresora) więc ta skrytka na kompresor jest u mnie pusta, ale nie wykorzystana bo za nic na świecie nie umiem wyjąć tego "steropianu" tak by go jakoś bardzo nie uszkodzić.
Udało się to może komuś, albo wie jak tego dokonać. Oczywiście można bok rozkręcić, ale zastanawiam się jak to tam głęboko siedzi i czy jest możliwość wyjęcia przez Klapkę:)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 23 cze 2014, o 22:14

W końcu znalazłem w sieci, że po wyjęciu foteli bagażnik ma 1594L 8-)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 23 cze 2014, o 23:48

wszim pisze:W końcu znalazłem w sieci, że po wyjęciu foteli bagażnik ma 1594L 8-)
ale chyba wszystkich i auto 2 osobowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 24 cze 2014, o 00:08

:zastanawiasie: Chyba normalnie ale liczone po dach. No zabiłeś mi ćwieka i teraz sam już nie wiem. Trzeba by metrem pomierzyć :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 24 cze 2014, o 19:08

wszim pisze::zastanawiasie: Chyba normalnie ale liczone po dach. No zabiłeś mi ćwieka i teraz sam już nie wiem. Trzeba by metrem pomierzyć :D
i i tak się do tego nie dojdzie bo każdy producent liczy jak chce:) ale przeważnie jak podają to max wielkość jest jak są położone fotele i auto jest 2 osobowe a w przypadku orlando z fotelami 3 rzędu bo one są nie niby wyjmowane.:)

ILC
Aktywny
Posty: 97
Rejestracja: 13 mar 2014, o 08:07
Reputacja: 0
Imię: jan
Samochód: orlando1,8LS+/BRC
Silnik:
Lokalizacja: malbork
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: ILC » 24 lip 2014, o 08:14

tak czytam o tych fotelach i naszło mi pytanko do głowy takie:
jak gwarancja auta po odkręceniu foteli jest czy nie??? ......

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 24 lip 2014, o 08:20

Bez przesady :D .
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 28 lip 2014, o 21:59

chore by było by np uszkodziła się skrzynia biegów a oni anulowali gwarancję przez fotele, inna sprawa jest taka że demontaż foteli jest teoretycznie nie do wykrycia, by zobaczyć śruby trzeba wyjąc pojemnik z bagażnika, a by go wyjąc trzeba go opróżnić i odkręcić 2 śruby. Teoretycznie na śrubach jest kropka farby, ale można dokręcić z taką samą siłą w to samo miejsce.
A wyjęcie tych foteli znacząco powiększa bagażnik:) wróciłem teraz z wakacji i zmieściłem się do rolety:)
A propo wakacji to jak widziałem kogoś z białego orlando z boxem i rejestracją na W z ramką team poland:) ale auto puste stało zaparkowane na parkingu:)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: XaRaDaS » 28 lip 2014, o 22:33

Jak na W, to zdecydowanie Wszim :mrgreen:



ale chwila, on jednak nie ma tablic na W, więc kto to ? i dlaczego olkiem nie był nigdy na spocie, a jest oznakowany :ocochodzi:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 28 lip 2014, o 22:53

Na W mam nick :D a tablicę mam na K i w lato nie jeździłem z trumną, więc to nie ja ani ILC ani comtv? Kto więc? :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 29 lip 2014, o 15:36

wszim pisze:Na W mam nick :D a tablicę mam na K i w lato nie jeździłem z trumną, więc to nie ja ani ILC ani comtv? Kto więc? :zastanawiasie:
No w to na pewno warszawa:) lub okolica:) Parking w okolicach Wiednia 12-07-2014:)

tobi85
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 26 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 1
Imię: Miłosz
Samochód: Orlando LT+ lpg
Silnik: 1.8 + lpg
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: tobi85 » 8 lut 2016, o 13:53

Chciałem trochę odświeżyć temat :)

Czy demontaż 3 rzędu wpływa w jakiś sposób na wyciszenie auta ?
Raczej fotele nie pełniły funkcji tłumiącej ale tak z ciekowości przed zakupem pytam ;)

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 8 lut 2016, o 15:29

Zanim kupisz rozpędź auto do predkosci wiekszej niz 100 i pytanie o wyciszenie straci sens. Opory powietrza i jego szum jest tak duzy ze uzywanie wyciszenie orlando jest sporym naciagnieciem. Pozatym nie wiem jak inne silniki ale 1.8 benzyna cichy tez nie jest.
A co do foteli to ja jezdze bez nich tylko na wakacje a wtedy i tak mam bagaznik i tak załadowany. Czy jest wtedy glosniej... Chyba juz glosniej w orlando byc nie moze jak te fotele są.....

Awatar użytkownika
fred pl
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 23 paź 2013, o 17:52
Reputacja: 1
Imię: marcin
Samochód: Opel Grandland X
Silnik: 1,6 T
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: fred pl » 8 lut 2016, o 15:44

Ja też nie zauważyłem ,albo nie usłyszałem żeby było głośniej ,jeżdżę bez foteli 3 rzędu od 1,5 roku. Ale ja mogę być nie obiektywny ponieważ mam zabudowaną tą przestrzeń po fotelach, skrzynią własnej produkcji (zrobioną zresztą na szybko) .
DSC_0798.JPG
DSC_0798.JPG (147.89 KiB) Przejrzano 8129 razy
DSC_0799.JPG
DSC_0799.JPG (98.35 KiB) Przejrzano 8129 razy

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 8 lut 2016, o 16:42

Olek jest taki długi, że jak siedzę z przodu to nie słyszę tyłu a jak usiadłem testowo w III rzędzie to silnika nie było słychać. :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 8 lut 2016, o 17:42

Wszim wiesz....jak kierowca siedzial z tylu to sie nie dziwie ze silnika nie bylo slychac.... Ale do tematu w cruzie 1.8 tez taki głosny czy tylko olek na najglosniejszy silnik jaki pamiętam? No oki w 126p bylo minimalnie głosniej

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 8 lut 2016, o 22:01

Siedziałem jako pasażer. :)
Z tym silnik w typowym użytkowaniu miedzymiejskim nie jest źle, poniżej 3tys ma bardzo przyjemny niski i cichy tembr. W olku jest ciszej niż w cruze. Niestety powyżej tych 3 tys, zaczyna ryczeć. Akurat wtedy gdy zaczyna ciągnąć :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 9 lut 2016, o 08:45

No właśnie te 3 tysiace....po mieście może i daje rade ale w trasie brakuje 6 biegu i powyrzej stu robi sie glośno.

tobi85
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 26 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 1
Imię: Miłosz
Samochód: Orlando LT+ lpg
Silnik: 1.8 + lpg
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: tobi85 » 9 lut 2016, o 15:42

paulr pisze:Zanim kupisz rozpędź auto do predkosci wiekszej niz 100 i pytanie o wyciszenie straci sens. Opory powietrza i jego szum jest tak duzy ze uzywanie wyciszenie orlando jest sporym naciagnieciem. Pozatym nie wiem jak inne silniki ale 1.8 benzyna cichy tez nie jest.
A co do foteli to ja jezdze bez nich tylko na wakacje a wtedy i tak mam bagaznik i tak załadowany. Czy jest wtedy glosniej... Chyba juz glosniej w orlando byc nie moze jak te fotele są.....
Będzie kupione 1,8 najlepiej od razu z LPG, moje obecne auto w testach różnych czasopism przy 100 km/h ma podobno 68 db Olrando 64 db wiec i tak będzie postęp.
fred pl pisze: mogę być nie obiektywny ponieważ mam zabudowaną tą przestrzeń po fotelach, skrzynią własnej produkcji (zrobioną zresztą na szybko) .
Ja na robotę zrobioną na szybko to nieźle to wygląda, będzie auto pomyślę może ściągnę patent :)
paulr pisze:No właśnie te 3 tysiace....po mieście może i daje rade ale w trasie brakuje 6 biegu i powyrzej stu robi sie glośno.
Niestety coś za coś, zawsze można kupić TSI jest ciszej ale gazu nie założysz (nie opłaca się) a i turbina ba swoje wady...
mi zależy na aucie które będzie przystosowane do LPG a w tym segmencie i w tej cenie dużego wyboru nie ma...
przy 140 km/h można normalnie rozmawiać w aucie ?

paulr
Profesjonalista
Posty: 766
Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
Reputacja: 0
Imię: paweł
Samochód: Brak:-(
Silnik:
Lokalizacja: świony
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: paulr » 9 lut 2016, o 17:05

Nie wiem jak cos moze byc tyle głośniejsze od olka:-) da się rozmawiac normalnie. Ale gabaryt to pierwsze powietrze szumi i silnim slychac wyraźnie. Masz juz cos na oku do kupienia ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: wszim » 9 lut 2016, o 21:16

Bez przesady. Nie jest tak bardzo głośno. W każdym razie nie w moim. Wg mnie całkiem przyzwoicie, porównywalnie z autami tego segmentu finansowego. Fakt jazda autostradowa akustycznie najmniej przyjemna. Diesel jest cichszy. Pewnie przez niższe obroty i 6 biegów.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

tobi85
Aktywny
Posty: 94
Rejestracja: 26 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 1
Imię: Miłosz
Samochód: Orlando LT+ lpg
Silnik: 1.8 + lpg
Lokalizacja: lodz
Kontakt:

Re: demontaż 3 rzędu foteli (mini manual)

Post autor: tobi85 » 12 lut 2016, o 09:56

paulr pisze:Nie wiem jak cos moze byc tyle głośniejsze od olka:-) da się rozmawiac normalnie. Ale gabaryt to pierwsze powietrze szumi i silnim slychac wyraźnie. Masz juz cos na oku do kupienia ?
Przy takiej bryle to musi szumieć, kwestia wygłuszenia zostaje ale nie oczekujmy cudów za tą cenę.
Ogólnie do czerwca chcę coś kupić, na razie mam na oku 2 sztuki, przebiegi poniżej 100.000 tyś, jeden z gazem drugi bez.

Bardziej mam parcie na ten z gazem, czarny pewnie będzie się brudził :( , ale polski, krajowy kilak rysek na błotniku.

Bez gazu biały sporo tańszy (różnica prawie 10 tyś) ale po dzwonie podobno po lekkim (Niemcy), i tu nie bardzo można to zweryfikować :(

Jak dzwoniłem do serwisu to ogólnie podobno jest problem żeby to sprawdzić co faktycznie było robione bo nie ma centralnego systemu :twisted: (trzeba bezpośrednio w serwisach z których są pieczątki).
Do tego kwestia założenia gazu czarny założony fabrycznie, biały pewien nie przystosowany (w sumie to nie wiem jak to sprawdzić, ma być wpisane w vin KL7 ? jak patrzę wszystkie nawet te z fabrycznym gazem mają wpisane KL1 :ocochodzi: ) ale podobno nawet jak nie jest przystosowany to tylko trzeba pilnować regulacji zaworów i jest ok.

Macie z tym jakieś doświadczenia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Nadwozie/Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości