Mały tuning
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Nie mogłem tutaj zalinkować bo ktoś w międzyczasie by skorzystał i wykupił, a to był cały zestaw z 18 sztuk
http://allegro.pl/lampki-oswietlenia-dr ... 81365.html
Chłopak ma zapał do działania to niech tworzy, trzeba takich popierać i pomagać
Ty natomiast zawsze zadajesz setki pytań teoretycznych,
a uzyskanych odpowiedzi i tak nie wykorzystasz praktycznie bo jak zawsze znajdziesz dziesiątki "problemów".
A co do klamek to po prostu nie próbuj zrozumieć czegoś czego nie zrozumiesz - nie męcz się.
Widzę, że już nawet Etac dał sobie spokój z wyjaśnieniami, chociaż sam też to robił od podstaw (pamiętam jak wiercił),
no i słusznie bo ile razy można powtarzać to samo?
http://allegro.pl/lampki-oswietlenia-dr ... 81365.html
Chłopak ma zapał do działania to niech tworzy, trzeba takich popierać i pomagać
Ty natomiast zawsze zadajesz setki pytań teoretycznych,
a uzyskanych odpowiedzi i tak nie wykorzystasz praktycznie bo jak zawsze znajdziesz dziesiątki "problemów".
A co do klamek to po prostu nie próbuj zrozumieć czegoś czego nie zrozumiesz - nie męcz się.
Widzę, że już nawet Etac dał sobie spokój z wyjaśnieniami, chociaż sam też to robił od podstaw (pamiętam jak wiercił),
no i słusznie bo ile razy można powtarzać to samo?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Ha ha , akurat z niektórych rad skorzystałem i kilka wdrążyłem w życie , po prostu nie wrzucam już wszystkiego na forum. A oświetlenie klamek zrobię, tylko czekam aż dojdą mi te płytki, ale jak zwykle Ty wiesz najlepiej...zresztą jeden element z klamki audi do oświetlenia środkowego schowka mam , ale ciul mi z tego jak nie mogę znaleść takiej diody okrągłej którą ty w swoim zastosowałeś. Sam problem klamek zrozumiałem, tylko nie jasno tłumaczyliście to raz , a dwa temat z Etackiem poruszę jak będę musiał wiedzieć w które piny mam się wpiać w module BCM , więc po co teraz drążyć temat...Ps: Gdzie znalazłeś takie nakładki na progi ?
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Te?
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=15
BTW. ja nie instalowałem nigdzie okrągłych diod, nie wiem skąd to w ogóle wziąłeś i powtarzasz.
Nie instalowałem bo GM nie ma takich cruzakowych, tylko SMD,
a że bywają okrągłe w różnych chińczykach to inna sprawa.
A w ogóle połączenie z BCM tutaj nie jest wcale konieczne jeśli i tak chcesz się przedzierać przez "gofry" w drzwiach,
tamto info z wątku etaca było dla mnie czystą ciekawostką bo go nie wykorzystałem praktycznie,
a nikt tego wcześniej nie sprawdzał w realu i było przypuszczenie że
ściemniacz we włączniku może grać rolę bezpośrednią, czyli że on ściemnia potencjometrem,
ale on tylko wysyła sygnał do BCM który sam wszystko ściemnia i rozjaśnia na którymś pinie.
Dlatego można go brać bezpośrednio z BCM, ale od tylnych drzwi jest on jednak trochę oddalony
dlatego gdybym miał łapać ten sygnał to lepiej z dachu - z okolic tylnej lampki bo tam go wyprowadziłem,
i dalej po obu słupkach w dół i lądujesz przy wiązkach tylnych drzwi
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=15
BTW. ja nie instalowałem nigdzie okrągłych diod, nie wiem skąd to w ogóle wziąłeś i powtarzasz.
Nie instalowałem bo GM nie ma takich cruzakowych, tylko SMD,
a że bywają okrągłe w różnych chińczykach to inna sprawa.
A w ogóle połączenie z BCM tutaj nie jest wcale konieczne jeśli i tak chcesz się przedzierać przez "gofry" w drzwiach,
tamto info z wątku etaca było dla mnie czystą ciekawostką bo go nie wykorzystałem praktycznie,
a nikt tego wcześniej nie sprawdzał w realu i było przypuszczenie że
ściemniacz we włączniku może grać rolę bezpośrednią, czyli że on ściemnia potencjometrem,
ale on tylko wysyła sygnał do BCM który sam wszystko ściemnia i rozjaśnia na którymś pinie.
Dlatego można go brać bezpośrednio z BCM, ale od tylnych drzwi jest on jednak trochę oddalony
dlatego gdybym miał łapać ten sygnał to lepiej z dachu - z okolic tylnej lampki bo tam go wyprowadziłem,
i dalej po obu słupkach w dół i lądujesz przy wiązkach tylnych drzwi
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Tak dokładnie te ( świetne są , ale wiem z Ali )...Da się bez docinek ? Da się...Ale dioda SMD nie posiada ,, drucików'', co utrudnia zadanie .W takim razie muszę sprawdzić miernikiem gdzie w lampce pojawia się prąd ( z tego co wiem na dzień dzisiejszy, to w środkowej lampce jest wtedy kiedy otwierają się drzwi, a czy również podczas jazdy, tego nie wiem- chociaż gdyby był to pewnie lampka świeciłaby się cały czas) .W gniazdo BCM wpinałem się z podświetleniem nóg . Dwa dni temu w TVN turbo w 101 napraw facet robił dokładnie takie podświetlenie klamek na diodach, ale jak w większości aut prąd brał z podświetlenia przycisku otwierania szyb ( tak że dioda zapalała się dopiero przy włączonych światłach ) , ale oczywiście ograniczone GM , musiało wymyśleć jakąś chorą innowacje Zamówiłem to oświetlenie bo bardzo mi się spodobało ( i elektryk stwierdził , że skoro w Oplu jest z oświetlenia klamki to w Cruze też tak będzie) , niestety teraz już wiem że tak łatwo nie będzie , no nic jak płytki dotrą to wtedy będę się martwił. Tak czy siak dzięki za odpowiedz.
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
To że jest trochę trudniej z tym w Cruzaku niż w Oplach to przecież nie znaczy że to utrudnienie nie do ogarnięcia.
Jeśli elektryk kumaty to spojrzy na przełącznik w środku i będzie wiedział co i jak.
Jak chcecie się w to bawić bez ciągnięcia nowych przewodów z podświetlenia kokpitu przez wiązkę drzwi
to mogę tylko napisać że trzeba na płytce przełącznika ustanowić (przylutować) nowe punkty zasilania dla podświetlenia klamki,
wyprowadzić je przez otworki w płytce, przez obudowę przełącznika - poprzez otwory od nieużywanych pinów - i dalej przeciągnąć je przez wtyczkę i dopiero podłączyć samą wtyczkę, dlatego kabelki do tego muszą być jak najcieńsze np. 0,2
Tyle mogę bezpiecznie napisać - fotek ustanowień nowych punktów poboru nie będę pokazywał
bo zaraz połowa forum popali te przełączniki i powie że to przez C77
W każdym razie moja metoda to też nie jest takie hop siup, ale na tyle w Cruze nie ma na to łatwych rozwiązań w przeciwieństwie do Opla.
W ogóle w drzwiach z elektryką jest więcej różnic z Oplem, np. automatyczne składanie lusterek przy zamknięciu auta w Oplu można zrobić bardzo prosto,
https://www.drive2.ru/l/5083397/
ale w Cruzaku na tym samym przełączniku zrobione w ten sam sposób ono nie zadziała i jeszcze nikt nie wymyślił jak to zrobić żeby działało tak jak w Oplu przy zamknięciu auta.
Jeśli elektryk kumaty to spojrzy na przełącznik w środku i będzie wiedział co i jak.
Jak chcecie się w to bawić bez ciągnięcia nowych przewodów z podświetlenia kokpitu przez wiązkę drzwi
to mogę tylko napisać że trzeba na płytce przełącznika ustanowić (przylutować) nowe punkty zasilania dla podświetlenia klamki,
wyprowadzić je przez otworki w płytce, przez obudowę przełącznika - poprzez otwory od nieużywanych pinów - i dalej przeciągnąć je przez wtyczkę i dopiero podłączyć samą wtyczkę, dlatego kabelki do tego muszą być jak najcieńsze np. 0,2
Tyle mogę bezpiecznie napisać - fotek ustanowień nowych punktów poboru nie będę pokazywał
bo zaraz połowa forum popali te przełączniki i powie że to przez C77
W każdym razie moja metoda to też nie jest takie hop siup, ale na tyle w Cruze nie ma na to łatwych rozwiązań w przeciwieństwie do Opla.
W ogóle w drzwiach z elektryką jest więcej różnic z Oplem, np. automatyczne składanie lusterek przy zamknięciu auta w Oplu można zrobić bardzo prosto,
https://www.drive2.ru/l/5083397/
ale w Cruzaku na tym samym przełączniku zrobione w ten sam sposób ono nie zadziała i jeszcze nikt nie wymyślił jak to zrobić żeby działało tak jak w Oplu przy zamknięciu auta.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
W dużej mierze zagadnienie zasilania przycisków pomógł mi zrozumiesz Mariusz. Ok zasilanie z przodu można wziąć z zasilania lusterek , a dokładniej z przycisku regulacji lusterka( tak to ktoś robił na D2 ). Gorzej z tyłem , ok można tak jak mówisz z lampki ( tylko który to przewód : zielony, czarny czy szary ? , albo z przycisku trakcji )tutaj jakoś bym sobie poradził, tylko przeraża mnie ta wtyczka w drzwiach, czy nie ma sposobu żeby jakoś wejść z tym przewodem w drzwi nie musząc grzebać w pinach wtyczki ? Tego lutowania w płytce wolałbym uniknąć bo na bank coś spale .
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Te co wysłałem mają 5,4mm szerokości, a szerokość tunelu do światłowodu ma około 5,5 więc raczej będa pasować.?
Mówisz plastikowe przeźroczyste, całkowicie przeźroczystych nie widziałem nigdy,
Owadus odpowiem tutaj bo i tak te pytania wrócą przy podświetleniu niszy na światłowodzie z Audi,Nie wiem dalej czy masz na myśli "przeźroczyste" jako białe biały plastik czy przeźroczyste całkowicie Bo takich nie widziałem nigdy.
a i Przemek w końcu przestanie wierzyć w mit jakiś okrągłych diod przez mnie do tego użytych
Czyli najlepiej w miejsce fabrycznej - okrągłej 3 mm na trzonku - diody z Audi zrobić zamiennik z naszych cruzakowych smd 3528,
na takim trzonku:
Tutaj są one razem z walcowymi diodami - ale chodzi o same trzonki - przeźroczyste które najlepiej pasują w światłowód.
Czyli tak; trzeba je znaleźć - najlepiej od razu na diodach 3528 smd skąd weźmiemy podstawę pod zamianę z naszą cruzakową,
dalej zamieniamy odpowiedni rezystor, wstawiamy w trzonek przeźroczysty , a ten do oprawki t5 , podłączamy pod zasilanie przycisków kokpitu, wstawiamy w światłowód i voilà
Dokładnie to samo przy klamkach, tylko zmienia się miejsce lokalizacji.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Hmmm ciekawe, ciekawe. Póki co cieszę się dodatkowym oświetleniem nad kierowcą , przedemną oświetlenie klamek drzwi
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Sam tak robiłem - w wiązce dochodzącej do joya szukasz żółtego przewodu (+) i czarnego (-)
podpinasz i wszystko śmiga na fabrycznym podświetleniu.
Niestety w pozostałych drzwiach tak nie zrobisz, nawet w przednich pasażerskich
chociaż rebiatki z D2 upierają się że u nich się da.
U nas się nie da.
Taki kolor jaki sobie doprowadzisz
W polskich Cruzakach nie ma tam tego sygnału, jest w fińskich i angielskich wersjach.
Jak ktoś ma fińską wersję vide rafic to ma szczęście bo sygnał choćby dla podświetleń przycisków w lampkach ma już na dachu.
Po lewej stronie jest łatwiej bo masz przycisk świateł i z niego można,
albo szukać sygnału podświetlenia dla joya przed wiązką w drzwiach kierowcy,
dalej demontujesz listwę progową i obudowę/-y słupka B
dlatego sugerowałem zejść w tym miejscu z sygnałem podśw. z dachu
bo i tak czy siak musisz je zdemontować żeby dojść do wtyczki w słupku dla tylnych drzwi. a listwy progowej na przedzie wtedy nie ruszasz.
Z prawej niezależnie skąd weźmiesz sygnał czy z ESC czy z BCM
to i tak nie unikniesz rozbiórki zarówno schowka jak i jego obudowy,
żeby dojść do wtyczki w przednich pasażerskich
i dalej dalej listwy progowej p.przedniej, osłon słupka p. B, tylnej progowej żeby dojść do wtyczki w p. tylnych drzwiach.
Jest taki sposób.
Etac o nim nie wiedział i dlatego wiercił jak inni na D2,
ale w praktyce odkryłem że można ominąć górą przewodem całą wtyczkę,
więc nawet nie trzeba jej rozłączać od środka,
na zewnątrz w sumie też nie musisz bo przewód pójdzie nad nimi i wejdzie w gofra.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Masakra z tym schowkiem , ale może jakoś się przepcham od spodu tak by nie musieć rozkręcać pół samochodu Trochę porwałem się z motyką na słońce ,z tym oświetleniem klamek. Właśnie nie wiem co jest grane , bo rozmawiałem z Ruskiem który to robił i twierdzi, że podpiął wszystko z przycisku otwierania szyb, więc nie wiem czy ich Cruze są jakieś ,, inne'' czy ten Rusek - sprzedawca tak zmodził te płytki oświetlenia by dało się je tak podpiąć ( on tez twierdził , że podepnę je z przycisku otwierania szyb i nie trzeba ciągnąć żadnych nowych przewodów) No nic okaże się, jak dozbieram do wyciszenia drzwi ( chce przy okazji zrobić wyciszenie, żeby później nie demontować boczków dwa razy ). Albo mógłbym jeszcze połączyć szeregowo wszystkie płytki ( od zasilania pierwszej - czyli drzwi kierowcy ) , Czyli kierowcy z joya , tył za kierowcą z oświetlenia kierowcy , później przejście na prawą stronę,( tutaj chyba rzeczywiście bez demontażu schowka się nie obejdzie ,a tył pasażera z drzwi prawych przednich. Wprawdzie więcej przeciągania kabli , ale mniej zabawy i kombinowania z zasilaniem
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Możesz podpiąć inaczej, tak aby paliło się non stop, wiem bo sprawdzałem i tak się praktycznie da w MY2010,
ale to nie ma już nic wspólnego z fabrycznym działaniem podświetlanych klamek.
Co do wtyczek w drzwiach oraz tego co w nich jest i w którym miejscu, a czego nie ma
to już raczej nic mnie nie zdziwi
W zależności od roku modelowego, rynku czy nadwozia może być różnie,
to że ruskie szuszarskie mają inne wtyczki gdzie np. z przodu idzie sygnał podświetleń na osobnym przewodzie
to nie znaczy że nasze koreańczyki takie mają, bo nie mają, ale ruskie o tym nie wiedzą dlatego każą Ci podłączyć pod nieistniejące przewody
Dobrze że nie każą Tobie szukać drugiej wtyczki za folią której też pewnie nie masz
bo już raz słyszałem że sygnał trzeba brać z jednej wtyczki a masę z drugiej i wtedy będzie pracować właściwie
tylko kurde... u mnie Koreańce nie dały drugiej wtyczki
Reasumując; zrób tak jak opisałem wczesniej powyżej i będzie Tobie szczęście
ale to nie ma już nic wspólnego z fabrycznym działaniem podświetlanych klamek.
Co do wtyczek w drzwiach oraz tego co w nich jest i w którym miejscu, a czego nie ma
to już raczej nic mnie nie zdziwi
W zależności od roku modelowego, rynku czy nadwozia może być różnie,
to że ruskie szuszarskie mają inne wtyczki gdzie np. z przodu idzie sygnał podświetleń na osobnym przewodzie
to nie znaczy że nasze koreańczyki takie mają, bo nie mają, ale ruskie o tym nie wiedzą dlatego każą Ci podłączyć pod nieistniejące przewody
Dobrze że nie każą Tobie szukać drugiej wtyczki za folią której też pewnie nie masz
bo już raz słyszałem że sygnał trzeba brać z jednej wtyczki a masę z drugiej i wtedy będzie pracować właściwie
tylko kurde... u mnie Koreańce nie dały drugiej wtyczki
Reasumując; zrób tak jak opisałem wczesniej powyżej i będzie Tobie szczęście
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Owadus55 odpowiem tu bo te pytania będą się powtarzać za każdym razem gdy ktoś będzie robił podświetlenie klamek w Cruzaku.
nie pamiętam dokładnie który to pin ale na pewno któryś z dwóch żółtych przewodów wchodzących w jego kostkę,
może ktoś kto robił ostatnio podświetlenie przycisków lampek na dachu podpowie, bo na ogół z niego bierze się ten sygnał na dach.
Jesli weźmiesz z niego ten sygnał to odpada Tobie potrzeba przeciągania przewodu z podświetleniem z ESC czy z BCM pod kierownicą na lewą stronę.
Drugie miejsce już po lewej gdzie możesz szukać tego sygnału to przy wtyczce w drzwi kierowcy - gdzie idzie osobnym przewodem (żółtym),
przechodzi przez gofra i leci do wtyczki regulatora lusterek. Tam pewnie też jest na wejściu w piny wtyczki więcej niż 1 żółty przewód,
ale jeśli zaczniesz wszystko od drzwi kierowcy to znajdziesz ten właściwy żółty przewód na wtyczce w regulacje lusterek,
prześledzisz w którym miejscy (który pin) wtyczką drzwi on wchodzi do auta i później wystarczy go złapać w środku, pościć dalej pod osłona progową aż do tylnej lewej wtyczki.
W nim szukasz pinu 9 - żółty przewód - podświetlenie,
czyli z niego możesz wziąść sygnał dla podświetlenia klamek po prawej stronie, ew. z podświetlenia ESC,
nic innego bliższego prawej stronie gdzie by można łapać ten sygnał - jeśli nie masz fińskiej wersji w naszych Cruzakach nie ma.
W fińskiej wersji można złapać na dachu - przy przedniej lampce i potem puścić bokiem po prawej w dół,
z tym że i tak trzeba wejść w przednią prawą wtyczkę, więc wychodzi na to samo.
No ale sam tego chciałeś
Żeby zrobić te otwory aby wyglądały na oryginalne - czytaj estetyczne tak jak w Audi - żeby światłowód sam się w nich "zakleszczał" i był widoczny na odpowiedniej wysokości,
trochę jednak schodzi
Nie robiłem o tym jeszcze wpisu na D2 więc muszę poszukać i wrzucić fotki tutaj,
ale na początku całe wnętrze klamki i widoczne boki oklej sobie taśma malarską, bo jedna rysa i cała misterna robota psu na budę
Dalej będą potrzebne pilniki (całe morze pilników, okrągłe płaskie), wiertarka (nie pamiętam już nr. wierteł ale to sobie dobierzesz), marker do odrysowania otworu światłowodu na tekturze, nożyczki do jego wycięcia, i znowu marker do odrysowania otworu potrzebnego do wycięcia na klamce dla światłowodu audi.
W wyłączniku świateł (pokrętło) po lewej stronie - w kostce do niego masz osobny sygnał podświetlenia,Owadus55 pisze:29 maja 2018, o 08:54Miłosz, prawą część drzwi auta biore z ESP, lewą kierowcy z joysticka w drzwiach a lewą pasażera?
Moge tak samo z ESP ale wspominałeś coś o przełączniku świateł, chodzi tutaj o pokrętło pozycyjne/długie/mijania?
nie pamiętam dokładnie który to pin ale na pewno któryś z dwóch żółtych przewodów wchodzących w jego kostkę,
może ktoś kto robił ostatnio podświetlenie przycisków lampek na dachu podpowie, bo na ogół z niego bierze się ten sygnał na dach.
Jesli weźmiesz z niego ten sygnał to odpada Tobie potrzeba przeciągania przewodu z podświetleniem z ESC czy z BCM pod kierownicą na lewą stronę.
Drugie miejsce już po lewej gdzie możesz szukać tego sygnału to przy wtyczce w drzwi kierowcy - gdzie idzie osobnym przewodem (żółtym),
przechodzi przez gofra i leci do wtyczki regulatora lusterek. Tam pewnie też jest na wejściu w piny wtyczki więcej niż 1 żółty przewód,
ale jeśli zaczniesz wszystko od drzwi kierowcy to znajdziesz ten właściwy żółty przewód na wtyczce w regulacje lusterek,
prześledzisz w którym miejscy (który pin) wtyczką drzwi on wchodzi do auta i później wystarczy go złapać w środku, pościć dalej pod osłona progową aż do tylnej lewej wtyczki.
X7 to numer łącza w BCM - ostatni szaryOwadus55 pisze:29 maja 2018, o 08:54I wspomniałeś coś o X7 PIN9, nie rozumiem czym to jest i do czego jest potrzebne
W nim szukasz pinu 9 - żółty przewód - podświetlenie,
czyli z niego możesz wziąść sygnał dla podświetlenia klamek po prawej stronie, ew. z podświetlenia ESC,
nic innego bliższego prawej stronie gdzie by można łapać ten sygnał - jeśli nie masz fińskiej wersji w naszych Cruzakach nie ma.
W fińskiej wersji można złapać na dachu - przy przedniej lampce i potem puścić bokiem po prawej w dół,
z tym że i tak trzeba wejść w przednią prawą wtyczkę, więc wychodzi na to samo.
Heh muszę przyznać że to była chyba najbardziej wymagająca cierpliwości rzecz jaką w życiu robiłemOwadus55 pisze:29 maja 2018, o 08:54Poza tym czym wycinałeś dziury w klamkach? Bo nie wiem czego użyć najlepiej
No ale sam tego chciałeś
Żeby zrobić te otwory aby wyglądały na oryginalne - czytaj estetyczne tak jak w Audi - żeby światłowód sam się w nich "zakleszczał" i był widoczny na odpowiedniej wysokości,
trochę jednak schodzi
Nie robiłem o tym jeszcze wpisu na D2 więc muszę poszukać i wrzucić fotki tutaj,
ale na początku całe wnętrze klamki i widoczne boki oklej sobie taśma malarską, bo jedna rysa i cała misterna robota psu na budę
Dalej będą potrzebne pilniki (całe morze pilników, okrągłe płaskie), wiertarka (nie pamiętam już nr. wierteł ale to sobie dobierzesz), marker do odrysowania otworu światłowodu na tekturze, nożyczki do jego wycięcia, i znowu marker do odrysowania otworu potrzebnego do wycięcia na klamce dla światłowodu audi.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Mały tuning
A chrzanie to, wszystko oprócz drzwi kierowcy biore z ESP i elo, przynajmniej wiem już co gdzie i jak
Okej, to daj znac jak najszybciej możesz z tymi otworami w klamkach I coś dopowiesz odnośnie demontażu schowka?
Okej, to daj znac jak najszybciej możesz z tymi otworami w klamkach I coś dopowiesz odnośnie demontażu schowka?
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
No też myślę że nie ma się co rozdrabniać na kilka punktów poboru
ale alternatywy opisałem gdyby ktoś w przeszłości chciał z nich skorzystać
BTW. Twój ESC będzie chyba jeszcze bardziej "dojony" niż mój
ale alternatywy opisałem gdyby ktoś w przeszłości chciał z nich skorzystać
BTW. Twój ESC będzie chyba jeszcze bardziej "dojony" niż mój
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Mały tuning
No właśnie troche się o to boje, bo z ESP zasilam już 2 diody w zapalniczkach i 4 w lampkach podsufitki, a teraz dojdą jeszcze 3 w klamkach, ale z tego co sie dowiedziałem nie powinno być żadnych spięć czy innych cudów
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
U mnie idzie z niego oświetlenie jedynie lewarka , więc pewnie da radę , hmmm walnąć jakiś bezpiecznik i będzie ok aaaa ,przy okazji napisz czy strasznie dużo jest bujania przy ściąganiu tapicerki drzwi
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Tapicerka drzwi przednich to dwie śrubki w otworze klamki i spinki. Ściągnięcie to 2 min
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Z tego co sie dowiedziałem może być problem z pękającymi zatrzaskami, postaram się to zrobić zatem w gorący dzień
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
A tył podobnie ? W takim razie chyba nie będę czekał do wygłuszenia,i wcześniej zrobię samo oświetlenie , razem z oświetleniem podłoża po otwarciu drzwi
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Tak tył ściąga sie identycznie, za wyjątkiem tej nasadki która znajduje się w przednich koło lusteterka
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Przypuszczam , że ten trójkąt siedzi po porostu na spince ? i wystarczy użyć trochę siły by go zdemontować ?
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Na dwóch spinkach.
Kupicie do diabła te spinki wcześniej na zapas!
bo nie ma bata że żadnej nie połamiecie przy demontażu 4 boczków drzwi i osłon lusterek!
https://www.drive2.ru/l/472912871441826182/
tylko lokalizacja inna.
Zaczynasz od zrobienia szablonu światłowodu na tekturce,
przenosisz i odrysowujesz go we właściwej lokalizacji,
czyli na środku klamki.
Gdy masz odrysowane to w środku od góry zaczynasz od wycięcia wiertarką otworów obok siebie,
zmieniasz wiertła z mniejszych na większe uważając aby nie przekroczyć linii brzegowych dla otworu.
Nie rób na skróty od razu dużym wiertłem bo skopiesz sprawę, otwór będzie za duży a światłowód się w nim nie zakleszczy,
To co zostanie w środku z rozwierconego plastiku można wyciąć nożem a całą resztę dopiłować starannie pilnikami do równych i zaokrąglonych po bokach krawędzi.
Rób częste przymiarki.
Gdy zrobisz odpowiedni otwór to zabierasz się za miejsca w których podpiera się światłowód.
Plastik u nas jest grubszy niż w Audi i te miejsca trzeba zeszlifować aby światłowód wszedł w otwór na tyle głęboko
żeby się mocno zakleszczył i żeby jego linia w środku klamki była równa powierzchni wewnątrz klamki - nie było wewnętrznej krawędzi.
Rób częste przymiarki.
W efekcie docelowym przednia linia ma być w dotyku gładka -zrównana z powierzchnią wewnątrz klamki,
tylna może być też równa vide audi lub lekko obniżona
(ja tak zrobiłem) żeby było widać świecący w klamce światłowód przy celowym obniżeniu punktu widzenia
Normalnie go nie widać
Z ważnych rzeczy; rób częste przymiarki
Światłowody audi są parowane L/P, tak jak nasze klamki
więc ich ustawienie w Cruzaku musi być wyjściem na diodę na zewnątrz,
w przeciwnym kierunku do umiejscowienia cięgna klamki.
W miejscach podparcia światłowodu możesz dać po kropelce kleju żeby mieć pewność że będzie się trzymał
nawet gdy Ci panienka strzeli z drzwi
Kupicie do diabła te spinki wcześniej na zapas!
bo nie ma bata że żadnej nie połamiecie przy demontażu 4 boczków drzwi i osłon lusterek!
Generalnie to jest tak samo jak przy wykonaniu podświetlenia w schowek na drobniakiOkej, to daj znac jak najszybciej możesz z tymi otworami w klamkach
https://www.drive2.ru/l/472912871441826182/
tylko lokalizacja inna.
Zaczynasz od zrobienia szablonu światłowodu na tekturce,
przenosisz i odrysowujesz go we właściwej lokalizacji,
czyli na środku klamki.
Gdy masz odrysowane to w środku od góry zaczynasz od wycięcia wiertarką otworów obok siebie,
zmieniasz wiertła z mniejszych na większe uważając aby nie przekroczyć linii brzegowych dla otworu.
Nie rób na skróty od razu dużym wiertłem bo skopiesz sprawę, otwór będzie za duży a światłowód się w nim nie zakleszczy,
To co zostanie w środku z rozwierconego plastiku można wyciąć nożem a całą resztę dopiłować starannie pilnikami do równych i zaokrąglonych po bokach krawędzi.
Rób częste przymiarki.
Gdy zrobisz odpowiedni otwór to zabierasz się za miejsca w których podpiera się światłowód.
Plastik u nas jest grubszy niż w Audi i te miejsca trzeba zeszlifować aby światłowód wszedł w otwór na tyle głęboko
żeby się mocno zakleszczył i żeby jego linia w środku klamki była równa powierzchni wewnątrz klamki - nie było wewnętrznej krawędzi.
Rób częste przymiarki.
W efekcie docelowym przednia linia ma być w dotyku gładka -zrównana z powierzchnią wewnątrz klamki,
tylna może być też równa vide audi lub lekko obniżona
(ja tak zrobiłem) żeby było widać świecący w klamce światłowód przy celowym obniżeniu punktu widzenia
Normalnie go nie widać
Z ważnych rzeczy; rób częste przymiarki
Światłowody audi są parowane L/P, tak jak nasze klamki
więc ich ustawienie w Cruzaku musi być wyjściem na diodę na zewnątrz,
w przeciwnym kierunku do umiejscowienia cięgna klamki.
W miejscach podparcia światłowodu możesz dać po kropelce kleju żeby mieć pewność że będzie się trzymał
nawet gdy Ci panienka strzeli z drzwi
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Nie!
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?p=51811
Czyli takie
http://allegro.pl/spinka-opel-insignia- ... 30759.html
i takie
http://allegro.pl/spinka-insignia-zafir ... 53531.html
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?p=51811
Czyli takie
http://allegro.pl/spinka-opel-insignia- ... 30759.html
i takie
http://allegro.pl/spinka-insignia-zafir ... 53531.html
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Mały tuning
Hmmm czyli ta zielona jest od lusterek ( 4 sztuki ? ), a te niebieskie od tapicerki drzwi ? , albo inaczej po ile zamówić ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości