DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 19 maja 2014, o 00:31

Zaintrygowany koncepcją świateł DRL w lampach kierunkowskazu rozkminiam temat. Co z tego wyjdzie życie pokaże.

Postawiłem sobie za cel wymodzenie takiej konstrukcji, która umożliwi automatycznie załączane DRL ale bez istotnej ingerencji w instalację elektryczną pojazdu. Układ ma być na szybko wloz-wyloz do badań SKP bo wiadomo, że w takim modzie homologacji niet. Ale że może wyglądać na rozwiązanie fabryczne oprócz SKP nie powinno wzbudzać niepokoju. Oczywiście podstawą wszystkiego jest pozbycie się francowatej skandynawii ale to nie jest tematem wątku.
Kupiłem więc żarówki LEDowe dwukolorowe (pomarańczowy/biały) + rezystory emulacyjne, komparatorowy moduł automatycznego załączania DRL (analiza napięcia instalacji), oprawy pod żarówki dwuwłóknowe PY21W5(czy jak im tam) pasujące do kloszy, wszystko od Chińczyków oraz 2 żarówki kierunkowskazu których bańki się rozbije i zrobi adaptery do oryginalnych opraw.
Obrazek

Porównanie wkładek opraw. Różnią się ale chińskie pasują do klosza idealnie
Obrazek

Ponieważ najbardziej nie byłem pewny samej jasności świecenia LEDów bo na biurku pomarańczowy wydawał mi się że świeci marnie, dziś w ramach ładnej pogody podrutowałem prototyp.
Obrazek
I w sumie zapomniałem sprawdzić czy bez rezystora też pójdzie tzn czy obciążenie samą żarówką LED będzie wystarczające by nie zgaszał błędu braku żarówki.


I potestowałem to sobie w dość jaskrawym otoczeniu dzisiejszego dnia(słonko dawało ostro). Raczej pozytywnie testy wypadły. Patrząc na auto po prawej stronie w lampie był zamontowany kierunek LED, tylko ciut słabiej świeci od oryginalnej żarówki. Światło białe LED też wydaj się być OK.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: etac » 19 maja 2014, o 08:33

No teraz pozostaje tylko wyłączenie świateł mijania w ASO. :piwo:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jfx

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: jfx » 19 maja 2014, o 08:57

Fajna sprawa ;) prawie jak audi

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 19 maja 2014, o 20:46

Dziś jeszcze sprawdziłem czy pójdzie bez rezystorów. Poszło bez problemów. Sama żarówka LED i błędów nie ma. Lubię takie proste nieprzesadzone rozwiązania kontroli.
No i pytacie co gdzie i koszta obecne:
http://www.ebay.pl/itm/161254618816?ssP ... 1497.l2649 =125zł
http://www.ebay.pl/itm/190915492199?var ... 1497.l2649 =33zł
http://www.ebay.pl/itm/151265724181?ssP ... 1497.l2648 =26zł
+ dwie szklane żarówki P21W jednowłóknowe kierunkowskazowe na przerobienie na adaptery =5zł
suma podzespoły = 189zł
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
cookiemonster
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Lacetti 92U
Silnik:
Lokalizacja: BEMOWO
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: cookiemonster » 19 maja 2014, o 21:20

A czy to nie lepiej pasuje i jest w pojedynczej formie z tymi adepterami ??

Do cruzików też mają http://www.aliexpress.com/item/Limited- ... 24689.html
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, o 21:28 przez cookiemonster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: etac » 19 maja 2014, o 21:27

Tylko tego nie było jak kolega swoj zestaw kupowal :rotfl:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: konradoo » 19 maja 2014, o 21:35

Ojj tam liczy się efekt,a dobrze że obyło się bez rezystorów :ok: choć dla takiego fachmana jak Wszim to dołożenie oporników to filmowe "małe piwo przed śniadaniem" :ok:
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 19 maja 2014, o 21:39

Zgadza sie nie znalazłem wtedy takiego. Poza tym rezystory okazują się zbędne. Ale z drugiej strony zastanawiam się jak ta wkładka pasuje do klosza. Ten klin na wcisk się wkłada? :zastanawiasie: i ma się to trzymać?
dualcolor.jpg
dualcolor.jpg (39.15 KiB) Przejrzano 7998 razy
Ostatnio zmieniony 19 maja 2014, o 22:01 przez wszim, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: konradoo » 19 maja 2014, o 21:45

Dziś facet przyniósł takie coś tylko jednokolorowe. Wciśnięte w oryginalną oprawkę P21W ale owinięte dodatkowo izolacją szmacianą. W focusie miał włożone.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 19 maja 2014, o 21:48

Teraz czytam manual "our lamp holder match all the car . Często jak coś jest do wszystkiego to jest do... Przyznam że bardziej ufam tym obracanym wkładkom plastikowym z kluczem i uszczelką. Ale kto wie.
Ciekaw jestem czy świecą lepiej/gorzej. Może ktoś się skusi i kupi i zda relację? Nie piszą nic czy posiada funkcję, że jak pomarańczowe świeci to automatycznie wygasza białe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 29 maja 2014, o 08:45

Powolutku w tzw "wolnym międzyczasie" przygotowuję sobie sprzęcik. Zrobiłem adapterki i połączyłem dwa komplety z oprawkami dwuwłuknowymi i złączkami hermetycznymi do modułu załączania DRL.
Obrazek - adapterki - rozbite szkła żarówki pomarańczowego kierunku, następnie podłączyłem przewody, użyłem epoksydowego dwuskładnikowego kitu i zabezpieczyłem jeszcze koszulką termokurczliwą. Zastanawiam się jak zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi i kurzem, wodą ,oryginalne oprawy w które włożone będą adaptery. Na razie nie mam pomysłu. Jakiś worek? , kondom? :zastanawiasie:
Obrazek
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rk_1980
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 wrz 2013, o 12:56
Reputacja: 0
Imię: Roman
Samochód: Orlando LS1.8
Silnik:
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: rk_1980 » 29 maja 2014, o 14:17

witam!
kibicuję mocno podjętej próbie, gdyż sam ostatnio napaliłem się na "unowocześnienie" swego orlando. wkurza mnie to, że do tak fajnego auta, nie ma porządnych części tuningowych itp. jak choćby wkładki/lampy drl.
wszystko tylko do vw itp :)
jedna rzecz mnie tylko zastanawia - czy w reflektorze w części kierunkowskazu, te wypukłości znajdują się na zwierciadle czy na kloszu? pełną radość z świateł led, mielibyśmy, gdyby kierunkowskaz miał zarówno zwierciadło jak i reflektor - gładkie.
lecz dobre i to, że chyba uda się zainstalować dualleda w kierunku.

jakiś czas temu na necie widziałem żarówkę led (ale chyba bez koloru orange, tylko biały), gdzie ścianka walca świeciła oddzielnie od jego podstawy - czyli, gdyby podłączyć postojowe, to świeciłby front żarówki, a otoczka boczna jako drl - tyle, że taka żarówka musiałaby mieć 3 a nie 2 styki (jeden na kierunek, drugi na drl a trzeci na postój) - chyba, że się mylę i jednak taka żarówka w wersji z 3 stykami istnieje?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 29 maja 2014, o 14:34

Nie wiem o co ci dokładnie chodzi ale te dual_ledy które kupiłem to jest właśnie 3stykowy, bo jest kompatybilne do oprawy żarówki dwówłóknowej. Zewnętrzna obudowa to masa a dwa sterowania: jedno na białe i jedno na pomarańczowe światło. Dodatkowo odcinane wewnętrznie z timeoutem jest białe gdy zapala się pomarańczowe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rk_1980
Świeżak
Posty: 33
Rejestracja: 6 wrz 2013, o 12:56
Reputacja: 0
Imię: Roman
Samochód: Orlando LS1.8
Silnik:
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: rk_1980 » 30 maja 2014, o 07:11

jasne, mój błąd, masę też powinno się liczyć a ja myślałem tylko o plusach (to było wtedy 4 styki - a takich żarówek, chyba się nie produkuje).

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 25 cze 2014, o 23:11

I dziś się przymierzyłem do montażu DRL w kierunkach i kupa. Komparatorowy moduł automatycznego załączania DRL jest niekompatybilny bo kluczuje masą a nie +12, a dual LED mają wspólną masę i masę zamyka mi sygnał z kierunku i biały LED świeci non stop. Jak ja tego wcześniej nie zauważyłem? Nie wiem. Trzeba będzie wstawić dodatkowo przekaźniki do tych adapterów. Chyba że coś innego wymyślę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: barus » 26 cze 2014, o 22:07

Wszim przecież robiłeś próby i wyglądało na to, że jest wszystko w porządku.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: barus » 26 cze 2014, o 22:11

wszim pisze:Powolutku w tzw "wolnym międzyczasie" przygotowuję sobie sprzęcik. Zrobiłem adapterki i połączyłem dwa komplety z oprawkami dwuwłuknowymi i złączkami hermetycznymi do modułu załączania DRL.
Obrazek - adapterki - rozbite szkła żarówki pomarańczowego kierunku, następnie podłączyłem przewody, użyłem epoksydowego dwuskładnikowego kitu i zabezpieczyłem jeszcze koszulką termokurczliwą. Zastanawiam się jak zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi i kurzem, wodą ,oryginalne oprawy w które włożone będą adaptery. Na razie nie mam pomysłu. Jakiś worek? , kondom? :zastanawiasie:
Obrazek

Muszę przyznać, że masz dość oryginalny pomysł na zabezpieczenie tej instalacji przed wodą i kurzem. :D

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: etac » 26 cze 2014, o 22:19

Dokladnie cos sciemnia chlopak. Przeciez jest video.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 27 cze 2014, o 00:52

Niedokładnie tak. Próby robiłem bez automatu tylko na samej prowizoryczne podłączonej żarówce dualled. Podłączona była prosto do akumulatora i do kierunkowskaza. Dlatego świeciła sobie cały czas a przygasała w momentach zapalenia kierunku, ale to już jest wbudowana wewnątrz w żarówkę funkcja. Natomiast automat komparatorowy sprawdziłem osobno podłaczając żarówkę ale bez podłączonego kierunku. Przetestowałem że zapala się i gaśnie wtedy gdy trzeba i tyle. Niestety nie sprawdziłem jednego z drugim, nie wpadłem że chinole tak to rozwiązali. Więcej testów nie robiłem bo wisiał podstawowy problem czyli dezaktywacja skandynawii i całe zakupione szpejstwo poszło w kąt. Przy samych pojedynczych DRL będzie to działać ale w zastosowaniu DUALLED nie.
barus pisze:Muszę przyznać, że masz dość oryginalny pomysł na zabezpieczenie tej instalacji przed wodą i kurzem
Tzn źle czy dobrze :zastanawiasie: Nie wiem ciągle jak zabezpieczyć oryginalne oprawy.

Zmiana koncepcji drl. Wypieprzyłem ten chiński automat bo nie nada tu mi się. Odciąłem od niego okablowanie bo jest porządne i tylko tyle z niego mi się przyda. Wymyśliłem że zrobię prosto załączenie drl zasilone z przekaźnika pompy paliwa, odcinane dodatkowym przekaźnikiem (normalnie zwartym ) zasilonym z postojówki. Jeszcze popatrzę jak tam jest w skrzynce możliwość dopięcia się w ten przekaźnik pompy. 

:) wreszcie się coś dzieje
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: barus » 27 cze 2014, o 13:13

Tzn źle czy dobrze :zastanawiasie: Nie wiem ciągle jak zabezpieczyć oryginalne oprawy.


Taaak! dobrze, dobrze :lol:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 3 lip 2014, o 20:40

Kontynuuję wątek. W ramach wolnego czasu na wywczasach zabrałem się za instalację. Oczywiście pojawiły się przeszkody. Okazało się że po dłuższym czasie brak odpowiednich żarówek zostaje wykryty. Czyli jednak bez rezystorów się nie obejdzie. I tu zonk zabrałem tylko jeden. Drugi zonk nie zabrałem zatrzasku pasożytowego do wpięcia się w przewód postojówki. Zacząłem rozważać odpuszczenie sobie ale jednak chęci wzięły górę. Poprawi się prowizorkę w domu. Zamiast rezestora użyłem 5W żarówki z lampki warsztatowej, a w przewód wpiąłem się bezpośrednio. Chwila lutowania i efekt gotowy. Świecą fajnie. Filmowane w ostrym słońcu dlatego efekt na filmie marny ale porównując do mijania jest dobrze.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: Avatar » 3 lip 2014, o 21:45

jest git :)

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: huri_khan » 3 lip 2014, o 21:55

Fajnie to wygląda :ok:
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 4 lip 2014, o 21:40

No ale na razie jeszcze ciągle prowizorka. Ale poprawi się. Na razie testy wakacyjne :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: DRL koncept w kloszach kierunku na żarówk.LED dual color

Post autor: wszim » 12 lip 2014, o 12:22

Mam pytanie. Podłączyłem się z zasilaniem DRL pod końcówkę 30 przekaźnika pompy paliwa.
orlando przekaźnik pompy paliwa.jpg
orlando przekaźnik pompy paliwa.jpg (36.32 KiB) Przejrzano 7785 razy
Sądziłem, że ECM załącza go tylko w momencie rozruchu i pracy silnika. Myślałem, że po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłonu ECM załączy pompę na chwilę żeby zrobić ciśnienie i po pewnej chwili wyłączy żeby niepotrzebnie nie rozładowywać aku. Ale wygląda, że przekaźnik pozostaje załączony cały czas. Czyli w sumie po co on tam jest skoro załącza się równo z zapłonem i gaśnie równo z zapłonem? Bo cewką przekaźnika wg schematu steruje ECM. Kiedy więc ECM wyłącza pompę? Tylko w momencie crashu?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość