Orlando system multimedialny Android (Roadnav i klony)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Wygląda że tak właśnie jest . Dziś pomierzyłem dokładniej. Sygnałem ACC_OUT steruje dekoder. Koncepcja, że klawisze nie działają bo dekoderowi zanika zasilanie nie potwierdziła się Przyczyna jest inna. Zapewne sam dekoder tak to ma zaimplementowane i raczej marne szanse to poprawić.
Miałem dziwny przypadek. Gasiłem samochód, żona rozmawiała przez telefon a że radio jej przeszkadzało pokręciła pokrętłem by go przyciszyć. Trafiła w moment gdy akurat przekręcałem stacyjkę na 0. I tu zonk i dziwna reakcja, radio zamiast lekko przyciszyć, rykło na maksa Oczywiście mój natychmiastowy odruch i kręcę gałą w lewo ale duupa - nie działa bo kluczyk mam już w dłoni. Radio ryczy, żona przekrzykuje - k...a ściiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisz !!! a tu się nie da! Nagle żarówa i otworzyłem drzwi. Zgasło. Uff. Mina postronnych gapiów bezcenna, coś w stylu "o wiocha przyjechała" . Dzisiaj rano cofam skupiony z ciasnego parkingu, andek się bootoje i nagle ryyyyyykk radia !!!! Mało zawału nie dostałem, miałem psa na pokładzie, który chciał uciec przez uchyloną szparę w szybie. Jasna cholera, zapamiętało ten błędny max głośności z wczoraj! Udało się przyciszyć, choć gałą kręciłem obiema rencami jak kołem sterowym Titanica.
Miałem dziwny przypadek. Gasiłem samochód, żona rozmawiała przez telefon a że radio jej przeszkadzało pokręciła pokrętłem by go przyciszyć. Trafiła w moment gdy akurat przekręcałem stacyjkę na 0. I tu zonk i dziwna reakcja, radio zamiast lekko przyciszyć, rykło na maksa Oczywiście mój natychmiastowy odruch i kręcę gałą w lewo ale duupa - nie działa bo kluczyk mam już w dłoni. Radio ryczy, żona przekrzykuje - k...a ściiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiisz !!! a tu się nie da! Nagle żarówa i otworzyłem drzwi. Zgasło. Uff. Mina postronnych gapiów bezcenna, coś w stylu "o wiocha przyjechała" . Dzisiaj rano cofam skupiony z ciasnego parkingu, andek się bootoje i nagle ryyyyyykk radia !!!! Mało zawału nie dostałem, miałem psa na pokładzie, który chciał uciec przez uchyloną szparę w szybie. Jasna cholera, zapamiętało ten błędny max głośności z wczoraj! Udało się przyciszyć, choć gałą kręciłem obiema rencami jak kołem sterowym Titanica.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
hehe dobre, nigdy nie miałem takiego przypadku
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Jedna rzecz, napisałeś ze na BATT jest napięcie aż BCM je zdusi, czyli jest tak jak kiedys napisałem że na BATT jest zasilanie przez 10 minut od wyłaczenia samochodu a później znika, w takim razie jak może działać ustawienie u Barusa wyłączenia radia po 30 minutach skoro na BATT i tak to zasilanie zniknie?
Może czegoś nie zrozumiałem - oświećcie mnie.
Może czegoś nie zrozumiałem - oświećcie mnie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
On ma inne radio, choć filozofia chyba podobna, radio jest uniwersalne pod różne pojazdy. To że jest możliwość ustawienia 30 minut nie zmienia faktu, że wcześniej BCM wyłączy zasilanie. To jest pewnik zmierzony i zgodny ze schematem cruze i orlando. Trzeba by BATT pociągnąć prosto z akumulatora, ale wtedy należy się liczyć z zużyciem prądu, niestety nie wiem jakiego rzędu.
Ja właśnie się zastanawiam czy nie dodać przekaźnika podtrzymującego dłużej zasilanie radia, np tak do 1 godziny Te 10 minut to za krótko wg mnie. Podjeżdżam do sklepu, urzędu, zatankować i za każdym razem android startuje od zera. A przez tą godzinę to wiele by prądu nie zużył a miałbym szybkie startu z uśpienia. Trzeba by dorzucić przekaźnik czasowy (przykład http://allegro.pl/modul-zegar-czasowy-p ... 95300.html ) przekazujący zasilanie z akumulatora do BATT, trigerowany linią ACC. Po zaniku na ACC przekaźnik podtrzymywałby przez godzinę nawet gdy BCM rozłączy zasilanie radia swoim przekaźnikiem.
Ja właśnie się zastanawiam czy nie dodać przekaźnika podtrzymującego dłużej zasilanie radia, np tak do 1 godziny Te 10 minut to za krótko wg mnie. Podjeżdżam do sklepu, urzędu, zatankować i za każdym razem android startuje od zera. A przez tą godzinę to wiele by prądu nie zużył a miałbym szybkie startu z uśpienia. Trzeba by dorzucić przekaźnik czasowy (przykład http://allegro.pl/modul-zegar-czasowy-p ... 95300.html ) przekazujący zasilanie z akumulatora do BATT, trigerowany linią ACC. Po zaniku na ACC przekaźnik podtrzymywałby przez godzinę nawet gdy BCM rozłączy zasilanie radia swoim przekaźnikiem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Ja raczej będę i tak zmuszony doprowadzić zasilanie z aku do jednostki bo mi świruje adapter CAN odkad mam wzmacniacz, lubi wydawać z siebie swoje dźwięki, mam wrażenie że zbiera mi głośnik zakłócenia jak antena, są ledwo slyszalne tylko na postoju z mute ale wiem że są.
Teraz mam mase radia i wzmacniacza wspólna z AKU żeby nie mieć świstu alternatora w głośnikach ale za to jest taki bajer od CANa.
Zasilanie idzie po BCM fabrycznie więc podejrzewam że to muszę pominąć i wtedy taki przekaźnik i tak byłby wymuszony ponieważ radio było by zasilane też z AKU jak wzmacniacz.
Ferryty nic nie dają
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Teraz mam mase radia i wzmacniacza wspólna z AKU żeby nie mieć świstu alternatora w głośnikach ale za to jest taki bajer od CANa.
Zasilanie idzie po BCM fabrycznie więc podejrzewam że to muszę pominąć i wtedy taki przekaźnik i tak byłby wymuszony ponieważ radio było by zasilane też z AKU jak wzmacniacz.
Ferryty nic nie dają
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
A od kiedy to BAT + (B+) jest zasilane po BCM Przecież pisałem już o tym wcześniej wielokrotnie
Przypomnę, że radio posiada główne zasilanie B+ prosto z baterii. Drugie napięcie sterujące radio 12V ACC którym steruje moduł CAN. Tak jest u mnie i tak jest u was. Jeśli doprowadzicie napięcie 12V do punktu ACC radia to będzie ono grać bez przerwy bez kluczyka w stacyjce i niezależnie od tego czy otworzycie drzwi kierowcy czy nie. Ja mam tak zrobione u siebie, wyłącznik ukryty w podłokietniku. U mnie radio ma fabrycznie zaimplementowane opóźnienie wyłączenia radia po uśpieniu do 1 godz.
Przypomnę, że radio posiada główne zasilanie B+ prosto z baterii. Drugie napięcie sterujące radio 12V ACC którym steruje moduł CAN. Tak jest u mnie i tak jest u was. Jeśli doprowadzicie napięcie 12V do punktu ACC radia to będzie ono grać bez przerwy bez kluczyka w stacyjce i niezależnie od tego czy otworzycie drzwi kierowcy czy nie. Ja mam tak zrobione u siebie, wyłącznik ukryty w podłokietniku. U mnie radio ma fabrycznie zaimplementowane opóźnienie wyłączenia radia po uśpieniu do 1 godz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Cześku ale ze schematu tak wynika, z moich pomiarów także. Nie ma na nim zasilania bezpośrednio z akumulatora.
Przekaźnikiem KR104 steruje BCM i tym przekaźnikiem odcina zasilanie radia.
Przekaźnikiem KR104 steruje BCM i tym przekaźnikiem odcina zasilanie radia.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Chyba że w Orlando jest inaczej a w Cruze inaczej, bądź zmiany w rocznikach?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
W TIS schematy dla olka i cruza są takie same. Nawet schemat z rosyjskiej strony, wstawiony przez Czecha też ma ten przekaźnik. Chyba, że rocznikowo były zmiany, pod tym kątem nie patrzyłem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Cóż ja mogę powiedzieć że moim zdaniem steruje tym BCM w MY2012 bo widać to nawet po zachowaniu fabrycznego radia.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Przyznaję wam rację i oddaję honor Bezpiecznik B4, główne zasilanie radia, jest po przekaźniku oszczędzającym akumulator KR104A, i jest inaczej niż pierwotnie sadziłem. A sądziłem tak, dlatego, że 4 lata temu montując chińczyka wpiąłem się woltomierzem w główne zasilanie radia i obserwowałem stan tego napięcia, które nigdy nie zanikało nie zależnie od czasu postoju auta, stąd to moje błędne przekonanie, iż pochodzi ono prosto z baterii. Dzisiaj jeszcze raz wpiąłem się woltomierzem bezpośrednio pod bezpiecznik F4 w kabinie i potwierdzam to, co wcześniej napisałem, że na bezpieczniku jest non stop napięcie 12V niezależnie od czasu postoju auta.
Tak jest u mnie. Czyli wniosek z tego jest taki, że u mnie przekaźnik nie przerywa obwodu podczas postoju i radio ma ciągłe zasilanie.
Teraz jest pytanie czy ja mam uszkodzony BCM? W co wątpię, bo nigdy nie rozładował mi się akumulator, a często auto stoi po kilka dni, czy przekaźnik ma inną funkcję oszczędzania energii od tej jak pierwotnie sądziliśmy i wyłącza zasilanie w określonych sytuacjach np. pozostawienie włączonego radia. Jest jeszcze trzecia możliwość, za brak wyłączenia przekaźnika oszczędzania energii odpowiedzialne jest moje radio.
Mam jeszcze pytanie do Wojtka czy na 100% wpinałeś się woltomierzem w obwód zasilania radia po bezpieczniku B4 i stwierdziłeś zanikanie napięcia
po 10 minutach, czy w ogóle? Bo sprawa tego zasilania jest dosyć zagadkowa u mnie
Tak jest u mnie. Czyli wniosek z tego jest taki, że u mnie przekaźnik nie przerywa obwodu podczas postoju i radio ma ciągłe zasilanie.
Teraz jest pytanie czy ja mam uszkodzony BCM? W co wątpię, bo nigdy nie rozładował mi się akumulator, a często auto stoi po kilka dni, czy przekaźnik ma inną funkcję oszczędzania energii od tej jak pierwotnie sądziliśmy i wyłącza zasilanie w określonych sytuacjach np. pozostawienie włączonego radia. Jest jeszcze trzecia możliwość, za brak wyłączenia przekaźnika oszczędzania energii odpowiedzialne jest moje radio.
Mam jeszcze pytanie do Wojtka czy na 100% wpinałeś się woltomierzem w obwód zasilania radia po bezpieczniku B4 i stwierdziłeś zanikanie napięcia
po 10 minutach, czy w ogóle? Bo sprawa tego zasilania jest dosyć zagadkowa u mnie
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Chodzi o bezpiecznik F4 , nie B4?
Nie mierzyłem na bezpieczniku. Mierzyłem linię BATT na złączu dekodera. Nie mierzyłem też na radiu bo nie miałem jak się prosto dostać do tyłu stacji bez poważniejszej rozbiórki. Skoro mi na BATT napięcie nie zanikało po wyłączeniu stacyjki, przyjąłem do wiadomości, że jest ono to samo co idzie do zasilania radia. Bo na schemacie nie ma innego, to napięcie na dekoder nie może być skąd indziej (chyba ). Było tam przez około 10 minut, potem znikło. Po włożeniu kluczyka i przestawieniu stacyjki w poz 1 napięcie na tym pinie BATT pojawiło się ponownie i android wystartował od zera. Więc zgadzało mi się z moją logiką rozumowania. Nie wpadłem, żeby to jeszcze dodatkowo potwierdzić i zmierzyć w skrzynce bezpieczników.
Może jest tak, że KR104A rozłącza po 10 minutach obwód tylko gdy pobierany prąd przekracza jakiś próg? Może twoje radio pobiera mniejszy prąd niż nasze i wyłącza po dużo dłuższym czasie? Przypomnij jaki masz ten sprzęt (symbol, marka)? Może dlatego tobie zegarek działa a nam siada?
Nie mierzyłem na bezpieczniku. Mierzyłem linię BATT na złączu dekodera. Nie mierzyłem też na radiu bo nie miałem jak się prosto dostać do tyłu stacji bez poważniejszej rozbiórki. Skoro mi na BATT napięcie nie zanikało po wyłączeniu stacyjki, przyjąłem do wiadomości, że jest ono to samo co idzie do zasilania radia. Bo na schemacie nie ma innego, to napięcie na dekoder nie może być skąd indziej (chyba ). Było tam przez około 10 minut, potem znikło. Po włożeniu kluczyka i przestawieniu stacyjki w poz 1 napięcie na tym pinie BATT pojawiło się ponownie i android wystartował od zera. Więc zgadzało mi się z moją logiką rozumowania. Nie wpadłem, żeby to jeszcze dodatkowo potwierdzić i zmierzyć w skrzynce bezpieczników.
Może jest tak, że KR104A rozłącza po 10 minutach obwód tylko gdy pobierany prąd przekracza jakiś próg? Może twoje radio pobiera mniejszy prąd niż nasze i wyłącza po dużo dłuższym czasie? Przypomnij jaki masz ten sprzęt (symbol, marka)? Może dlatego tobie zegarek działa a nam siada?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Ja zegarek obserwowałem ostatni tydzień i zawsze startuje od 0
Jakoś mi się nie chce wierzyć że tam co kolwiek jest mierzone i na tej podstawie zapada decyzja.
Wydaje mi się że trzeba by jednak rozebrać deche i fizycznie zmierzyć napięcie na BATT oraz sprawdzić czy na pewno nasz adapter pobiera to zasilanie z tego pinu co trzeba na złączu GM bo możliwe że adapter GM-Chińczyk (złącze) ma jakiś błąd.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Jakoś mi się nie chce wierzyć że tam co kolwiek jest mierzone i na tej podstawie zapada decyzja.
Wydaje mi się że trzeba by jednak rozebrać deche i fizycznie zmierzyć napięcie na BATT oraz sprawdzić czy na pewno nasz adapter pobiera to zasilanie z tego pinu co trzeba na złączu GM bo możliwe że adapter GM-Chińczyk (złącze) ma jakiś błąd.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Tak, miałem na myśli F4. Wszystko to dziwnie wygląda, bo moje radio musiałoby mieć baterię podtrzymująca zegar, jak wypiąłem na chwilę bezpiecznik F4 to system radia uruchamiał się od zera mimo, że czas uśpienia ustawiony był na pół godziny a z kolei wpinając się woltomierzem pod bezpiecznik F4 napięcie na nim ciągle jest przy zamkniętych drzwiach i widać po tym napięciu, że BCM odłącza po czasie jakieś obwody bo napięcie wzrasta. Jestem teraz daleko poza domem, jak wrócę to wykonam dodatkowe pomiary w różnych miejscach aby dojść jak to dokładnie jest z tym zasilaniem u mnie
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
To jest ta intrygująca różnica. Ja tak nie miałem ani razu. Zawsze czas jest sporo opóźniony ale nigdy wyzerowany. Zapewne nasz sprzęt się różni w drobnych szczegółach. Mój nie jest z fabryki Roadnav lecz Ruiso, cokolwiek to znaczy.Avatar pisze:Ja zegarek obserwowałem ostatni tydzień i zawsze startuje od 0
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Dzisiaj wypiąłem jeszcze moduł OBDII, bo ostatnio go nie wypinam, i ponownie wpiąłem się na kilka godzin z woltomierzem tym razem pod bezpiecznik F5 i bez zmian, napięcie non stop 12V. Na pewno musze zmierzyć prąd pobierany z akumulatora na postoju, to będzie jakiś wskaźnik, czy aby wszystko jest u mnie w porządku Na pewno po 10 min moduł BCM wyłącza obwód gniazda zapalniczki i akcesoriów, przekaźnik KR76, czemu nie wyłącza przekaźnika KR104A przecież sama jego cewka pobiera jakiś tam prąd bez przerwy
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
O ile dobrze pamiętam na gnieździe OBD2 jest 12V, które nie zanika.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
żeby ten pomiar miał sens to uważam że trzeba go zmierzyć na złączu do radia a nie w innych miejscach samochodu.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Na OBDII jest napięcie 12V bez przerwy i dlatego wypiąłem moduł BT, bo on sam się nie wyłącza a po dłuższym czasie coś tam prądu skonsumuje.
Wypiąłem go tak na wszelki wypadek aby wykluczyć czy on nie ingeruje w moduł BCM i z tego powodu przekaźnik 104 nie rozłącza.
Można sprawdzić prąd pobierany z akumulatora i porównać z innym użytkownikiem Cruze/Orlando, ktoś tu na forum już dokonywał takiego pomiaru.
Można tez dokonać pomiaru prądu w obwodzie samego przekaźnika 104, czyli w trzech nitkach bezpieczników F1, F4 i F5.
Wypiąłem go tak na wszelki wypadek aby wykluczyć czy on nie ingeruje w moduł BCM i z tego powodu przekaźnik 104 nie rozłącza.
Można sprawdzić prąd pobierany z akumulatora i porównać z innym użytkownikiem Cruze/Orlando, ktoś tu na forum już dokonywał takiego pomiaru.
Można tez dokonać pomiaru prądu w obwodzie samego przekaźnika 104, czyli w trzech nitkach bezpieczników F1, F4 i F5.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
No ja pochopnie się tego nie podejmę. Żeby w orlando wywlec radio trzeba wyciągnąć konsolę środkową. Zaczepy nie wytrzymają kolejnego targania. Dlatego na razie ufam schematom. W wolnej chwili sprawdzę jeszcze raz napięcie za przekaźnikiem KR104, może dorobię równoległy do niego własny przekaźnik czasowy.Avatar pisze:żeby ten pomiar miał sens to uważam że trzeba go zmierzyć na złączu do radia a nie w innych miejscach samochodu.
Gdzie jest ten przekaźnik umiejscowiony? Barus, F1 co zasila?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Wszystkie te trzy bezpieczniki obsługują głównie system audio. Bezpiecznik F1 to zabezpieczenie systemu audio-nawigacyjnego i zestawu głośnomówiącego.
Wszystkie trzy styczniki, KR104A, KR95B(zamek pokrywy bagażnika) oraz KR70 lub KR76 w zależności od schematu obydwa te styczniki obsługują gniado zapalniczki oraz zasilanie wyposażenia i umieszczone są wraz z bezpiecznikami na płycie X51A wewnątrz kabiny.
O ile dobrze pamiętam, to przekaźnik popielaty jest od zapalniczki pozostałe trzeba zidentyfikować Łatwo będzie, bo 104 ma podwójną cewkę.
Najlepiej dokonać pomiaru na bezpiecznikach, F4 lub F5.
Wszystkie trzy styczniki, KR104A, KR95B(zamek pokrywy bagażnika) oraz KR70 lub KR76 w zależności od schematu obydwa te styczniki obsługują gniado zapalniczki oraz zasilanie wyposażenia i umieszczone są wraz z bezpiecznikami na płycie X51A wewnątrz kabiny.
O ile dobrze pamiętam, to przekaźnik popielaty jest od zapalniczki pozostałe trzeba zidentyfikować Łatwo będzie, bo 104 ma podwójną cewkę.
Najlepiej dokonać pomiaru na bezpiecznikach, F4 lub F5.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Dzięki. A jak tam ocena Waze? Mnie się wczoraj raz zawiesiło. Dziś miałem śmieszną sytuację, będąc na Słowacji nakazalem powrót do domu, a tu mi nagle Waze komunikaty po angielsku sadzi Powodu nie znam, dodatkowo na ekranie pojawił się komunikat - ładuję głos nawigacji 143% I tak ugrzęzlo. Ale do domu nawigowało.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Nie korzystałem jeszcze z Waze, bo ostatnio zostawiłem swój telefon w Znamirowicach i 2 tygodnie byłem bez niego Dzisiaj wracam do Bielska przez Kraków no to wypróbuję w trasie na żywo. Z tego, co na sucho próbowałem, to w trasie chyba będzie dobrze, ale w mieście to raczej się nie umywa do AM, a ostatnio wgrałem najnowszą AM 4.5 z mapami 1708. Zastanawiam się, czemu ty jeszcze z niej nie korzystasz Ja zawsze mam zainstalowane dwie navi.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Nie korzystam z AM bo kosztuje nie tak mało (wąż kieszeniowy nie pozwala gdy można za darmo) . Poza tym zdecydowanie wybieram już systemy online, o zaletach pisałem. W razie jakiejś draki mam offline'ową navi IGO, którą dostałem razem z S160. Wczoraj Waze pięknie mnie wyprowadziła opłotkami, pozwalając ominąć ogromny kilkukilometrowy korek w Piwnicznej. Nie wrócę już do offline'a, chyba że poza UE. Na rower GM a do auta Waze lub GM.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: orlando system multimedialny S160 Android (Roadnav i kl
Wojtku co do problemów z aplikacją to najlepiej zgłaszać na forum
https://www.waze.com/forum/viewforum.php?f=73
Poza UE też nawiguj online bo ceny pakietów są już bardzo niskie, w czerwcu zmieniły się przepisy. Przed wakacjami podszedłem do operatora zapytać się co się zmieniło i okazało się że w UE mam chyba 2GB.
https://www.waze.com/forum/viewforum.php?f=73
Poza UE też nawiguj online bo ceny pakietów są już bardzo niskie, w czerwcu zmieniły się przepisy. Przed wakacjami podszedłem do operatora zapytać się co się zmieniło i okazało się że w UE mam chyba 2GB.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości