Próba instalacji tempomatu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 18 cze 2017, o 22:08

Komora silnika - pod skrzynką akumulatora na lewej podłużnicy.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 18 cze 2017, o 22:39

Dzięki, jutro poszukam.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 22 cze 2017, o 14:18

Etac ale coś mi tu nie gra złącze x1 to takie
A w opisie na pinie 58 jest
| 58 | 0.5 WH/D-BU | 6311 | Sygnał hamulców trakcji/ETC/TCC

Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 22 cze 2017, o 20:51

no i?

X1 to złącze sterownika silnika.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 22 cze 2017, o 21:43

A to złącze, nie jest złączem sterownika silnika o nazwie x1?

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
ObrazekObrazek
Nie.zgadza się opis złącza ze schematem. No chyba, że coś pokręciłem.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9269
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: wszim » 22 cze 2017, o 22:10

O co ty pytasz bo ja już nie rozumiem {:/

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 22 cze 2017, o 22:16

W schemacie na poprzedniej stronie kabelek z bcm leci do sterownika silnika na złącze x1 pin 58.
Złącze x1 sterownika silnika jest powyżej. Nie zgadza się opis. Chyba , że nie jest to te złącze.

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 22 cze 2017, o 22:19

co się nie zgadza?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 22 cze 2017, o 22:21

Na pinie 58 jest "Sygnał hamulców trakcji/ETC/TCC" ,a nie tempomat.

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 22 cze 2017, o 22:23

a kto powiedział ze tam ma być tempomat?

Tam jest sygnał, który tempomat wymaga ;)
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 22 cze 2017, o 22:28

Więc źle podszedłem do sprawy. Wielkie dzięki. (W takim razie kabel muszę układać od strony silnika).


W nawiasie to taki mały żarcik.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 26 cze 2017, o 21:49

Etac, czy możesz mi potwierdzić kolor przewodu?
Chodzi o przewód złącza x5 pin 12 bcm do x112 pin 10.
Czy to ten ze zdjęcia?

Zastanawiam się gdzie on ginie?
Miedzy kompem silnika a złączem x112 przejście jest. Wyjście z x112 w stronę bcm też jest ale do bcm nie dochodzi.Obrazek

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 26 cze 2017, o 21:58

Na całej długosci jest ten sam kolor biały-ciemno niebieski (chyba)

WH/D-BU
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 26 cze 2017, o 22:00

Ten co trzymam w ręku na zdjęciu wychodzi w stronę bcm. Czy on jeszcze gdzieś jest podłączony?

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 26 cze 2017, o 22:15

jest z obu stron X112?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 26 cze 2017, o 22:16

No z obu. Sam byłem zdziwiony.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 26 cze 2017, o 22:19

według schematu musi iść do BCM bezpośrednio.
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 26 cze 2017, o 22:20

No. Zastanawian się czy jescze coś nie korzysta z tego sygnału.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 26 cze 2017, o 23:51 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 26 cze 2017, o 23:12

A masz może, rozpisane umiejscowienie poszczególnych złącz? Chodzi mi o okolice x112, bo obok jest jeszcze jedno.Obrazek

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 2 lip 2017, o 14:34

Etac, dałem ciała. Do bcm dochodzi przewód ze złącza x112. Źle piliczyłem piny. A tempomatu nie ma dalej. Ale wieczorem jak sprawdzałem błędy w sterowniku silnika znalazéem taki błąd P0564.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13394
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: etac » 2 lip 2017, o 14:57

ja pisałem, ze jest :)

Moje pomysły się już skończyły. Jesteś jedyną osobą, której się nie udało uruchomić, jakie znam. :zastanawiasie:
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 2 lip 2017, o 16:33

Zostaje jeszcze tylko, wymiana bcm. Ale nie wiem czy jest sens.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

andree1510
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Imię: Andrzej
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: andree1510 » 24 sie 2017, o 10:23

Witam znalazłem taki schemat i trochę różni się od tego którym Wy się posługujecie.
Mam pytanie czym steruje ten układ logiczny A90 i czy kontrolki od tempomatu są montowne w każdym zegarze ?
Załączniki
A__8A47.jpg
A__8A47.jpg (102.76 KiB) Przejrzano 89 razy

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 24 sie 2017, o 12:55

Układ logiczny to część zegarów. Według mnie steruje diodami tempomatu.
Tak, chyba każdy licznik ma kontrolki od tempomatu.
Najlepiej rozbierz i zobacz.
A tak to wygląda.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

Bunioopl
Profesjonalista
Posty: 988
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Próba instalacji tempomatu

Post autor: Bunioopl » 25 sie 2017, o 10:02

Zastanawiam się jeszcze na tymi bezpiecznikami znalazłem fotkę u jakiegoś chińczyka.Obrazek

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość