Klapa bagażnika Orlando
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 18:39
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: orlando
- Silnik: 2,0,131KM,disel
- Lokalizacja: GdyniA
- Kontakt:
Klapa bagażnika Orlando
Dzień dobry ,muszę dostać sie do wymiany stycznika ,wiem temat był omawiany ale za chiny nie mogę zdjąć tego plastiku od wewnątrz wyjąłem te 4 czopy ale dalej jest jak przyspawana a nie widzę nic innego do odkręcenia , zapewne sa zatrzaski ale jak znam to połamie połowę zanim ją ściągnę ,pomoże ktoś .Dzieki i pozdrawiam
- etac
- Prezes
- Posty: 23852
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Niestety pierwszy demontaż jest ciężki, metalowe zatrzaski trzymają mocno.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5002
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Musisz zdecydowanie pociągnąć. Zejdzie bez problemu.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 gru 2015, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Jestem świeżo po tym zabiegu. Ściągałem plastik w celu wywiercenia przegnitych śrub oświetlenia rejestracji i wymiany jego żarówek (dłuższa historia).
Plastikowa osłona schodzi, tylko trzeba to robić ostrożnie. Ja jak zdjąłem swoją zauważyłem, że zaczepy są poklejone, pewnie przy okazji wymiany stycznika w serwisie ciągnęli bez wyczucia i urwali.
Po zdjęciu tych 4 zatrzasków odchyl całość, w pobliżu lewej i prawej strony klapy, plastik wczepiony jest na metalowe skuwki i plastikowe zatrzaski, z wyczuciem ale zdecydowanie pociąg w dół, to wyskoczą. Najlepiej wsunąć tam rękę a nie ciągnąć za krawędź. Dla ułatwienia uchwytu ściąg dwie zaślepki w samym plastiku (po lewej i prawej stronie).
Jak odchylisz plastik to głębiej, bliżej szyby jest zaczepiony po lewej i prawej stronie na dwa mocne zatrzaski. Ja wsunąłem długi płaski śrubokręt i ciągnąłem podważając nim te zatrzaski. Kiedy wszystko odskoczy należy wysunąć górę plastiku z dwóch stron z drugiej części osłony, którą są kawałki plastiku z boku szyby. Jednocześnie trzeba ręcznie trochę naciągać tą wybrzuszoną część, która przykrywa silnik wycieraczki. Po ściągnięciu plastiku masz odsłoniętą klapę i dostęp do czterech nakrętek, którymi przykręcony jest zewnętrzny uchwyt ze stycznikiem, wyjmujesz go lekko pociągając ponieważ ma jeszcze dwa dodatkowe plastikowe mocowania-zatrzaski.
Po wymianie stycznika, plastik zakładasz w ten sposób, że wsuwasz najpierw górę w te plastiki z boku szyby, jednocześnie naciągając część osłaniającą silnik wycieraczki. Cała reszta zatrzasków powinna wskoczyć od razu na swoje miejsce. Dobijasz uderzając ręką i gotowe.
EDIT: przy okazji przedłuż sobie kabelki oświetlenia tablicy, bo jak będziesz chciał kiedyś wymienić z zewnątrz to bardzo trudno wykręcić żarówki z klosza. Mnie się nie udało.
Plastikowa osłona schodzi, tylko trzeba to robić ostrożnie. Ja jak zdjąłem swoją zauważyłem, że zaczepy są poklejone, pewnie przy okazji wymiany stycznika w serwisie ciągnęli bez wyczucia i urwali.
Po zdjęciu tych 4 zatrzasków odchyl całość, w pobliżu lewej i prawej strony klapy, plastik wczepiony jest na metalowe skuwki i plastikowe zatrzaski, z wyczuciem ale zdecydowanie pociąg w dół, to wyskoczą. Najlepiej wsunąć tam rękę a nie ciągnąć za krawędź. Dla ułatwienia uchwytu ściąg dwie zaślepki w samym plastiku (po lewej i prawej stronie).
Jak odchylisz plastik to głębiej, bliżej szyby jest zaczepiony po lewej i prawej stronie na dwa mocne zatrzaski. Ja wsunąłem długi płaski śrubokręt i ciągnąłem podważając nim te zatrzaski. Kiedy wszystko odskoczy należy wysunąć górę plastiku z dwóch stron z drugiej części osłony, którą są kawałki plastiku z boku szyby. Jednocześnie trzeba ręcznie trochę naciągać tą wybrzuszoną część, która przykrywa silnik wycieraczki. Po ściągnięciu plastiku masz odsłoniętą klapę i dostęp do czterech nakrętek, którymi przykręcony jest zewnętrzny uchwyt ze stycznikiem, wyjmujesz go lekko pociągając ponieważ ma jeszcze dwa dodatkowe plastikowe mocowania-zatrzaski.
Po wymianie stycznika, plastik zakładasz w ten sposób, że wsuwasz najpierw górę w te plastiki z boku szyby, jednocześnie naciągając część osłaniającą silnik wycieraczki. Cała reszta zatrzasków powinna wskoczyć od razu na swoje miejsce. Dobijasz uderzając ręką i gotowe.
EDIT: przy okazji przedłuż sobie kabelki oświetlenia tablicy, bo jak będziesz chciał kiedyś wymienić z zewnątrz to bardzo trudno wykręcić żarówki z klosza. Mnie się nie udało.
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 18:39
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: orlando
- Silnik: 2,0,131KM,disel
- Lokalizacja: GdyniA
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Wielkie dzięki za odpowiedz ,naprawdę nie spodziewałem sie tak wyczerpującej wypowiedzi ,jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
To ja dorzucę może jeszcze foto plastików i klapy. Dziury wskazują gdzie siedzą zaczepy. Fakt siedzą mocno. Tam prócz zaczepów metalowaych które się wyrywa są też plastikowe kołki które trzeba odblokować.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 gru 2015, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
@wszim
dzięki twoim foto zobaczyłem, że interwencja ASO ułatwiła mi ściąganie tego plastiku - urwali mi metalowy zaczep przy silniku wycieraczki.
Co oznacza odblokowanie kołków? Ja swoje po prostu ciągnąłem i wyrwałem. Jak je można odblokować?
dzięki twoim foto zobaczyłem, że interwencja ASO ułatwiła mi ściąganie tego plastiku - urwali mi metalowy zaczep przy silniku wycieraczki.
Co oznacza odblokowanie kołków? Ja swoje po prostu ciągnąłem i wyrwałem. Jak je można odblokować?
- etac
- Prezes
- Posty: 23852
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
są dwuczęściowe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Dokładnie. Taki kołek ma w sobie blokadę rozporową. Trzeba najpierw wysunąć tą środkową część, wówczas cały kołek wyjdzie lekko. Wkładamy odwrotnie, najpierw wsuwamy kołek a potem dociskamy rozporową blokadę.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 gru 2015, o 16:00
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando LS+
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Klapa bagażnika Orlando
Ok, na to wpadłem przy próbie wyrywaniu pierwszego kołka. Myślałem tylko, że chodzi o plastikowe kołki w środku klapy i że je można jakoś odblokowywać a nie wyrywać siłowo. Dzięki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość