Olej w skrzyni
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 16:35
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
Olej w skrzyni
Orlando 2013. przebieg 67000 km.mam pytanie czy trzeba wymienić olej w skrzyni biegów? i czy jest to możliwe
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Nie trzeba. Jest możliwe. Do skrzyni jest polecany olej Motul Gear 300 75W90 (API GL4/GL5) [nie mylić z Motul Gear 300 LS GL5] 2 litry. (jeśli chodzi o silnik 1.8, bo nie podałeś jaki masz.)
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 16:35
- Reputacja: 0
- Imię: jan
- Samochód: orlando
- Silnik:
- Lokalizacja: biłgoraj
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Tak- silnik 1.8 b.gaz.Wyczytalem w automoto ,że skrzynie biegów w np.Zafirze 1.8 wymagają lepszego oleju niż fabryczny .
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Wielu spośród nas też tak uważa i wymieniliśmy olej na lepszy - mimo że nie przewiduje tego wykaz czynności eksploatacyjnych. Ale inni (na przykład mój mechanik) uważają, że to nie ma sensu i olej w skrzyni wytrzymuje cały okres jej eksploatacji.
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Dołączę się do tematu. Chcę zmienić olej w skrzyni ( moja to F40 manual i silnik 2.0 diesel 160KM rok 2013 ).
Z tego co rozumiem jest to taka skrzynia jak np. w Opel Insignia i na forum Insigni polecają olej Fuchs ale nie do końca wyłapałem czy 75W80 czy 75W90? Na stronie Fuchs podają, że 75W90 ale lepiej się upewnić
Czyli jaki wg Was?
Z tego co rozumiem jest to taka skrzynia jak np. w Opel Insignia i na forum Insigni polecają olej Fuchs ale nie do końca wyłapałem czy 75W80 czy 75W90? Na stronie Fuchs podają, że 75W90 ale lepiej się upewnić
Czyli jaki wg Was?
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Pogrzebałem trochę i chyba sam sobie odpowiedziałem.
Jest jeszcze jeden jak się okazuje ważny czynnik a mianowicie parametr GL.
Do skrzyni F40 powinien iść olej o parametrze GL4 a nie GL5 dlatego, że chemia zawarta w GL5 uszkadza miedziane synchronizatory w skrzyni.
Na stronie Fuchs zalecany olej to 75W90 z oznaczeniem LS ( czyli spełniający normę GL4 ).
https://www.fuchs.com/uk/en/special/pro ... ae-75w-90/
No i chyba taki trzeba stosować do naszych Olków
Jest jeszcze jeden jak się okazuje ważny czynnik a mianowicie parametr GL.
Do skrzyni F40 powinien iść olej o parametrze GL4 a nie GL5 dlatego, że chemia zawarta w GL5 uszkadza miedziane synchronizatory w skrzyni.
Na stronie Fuchs zalecany olej to 75W90 z oznaczeniem LS ( czyli spełniający normę GL4 ).
https://www.fuchs.com/uk/en/special/pro ... ae-75w-90/
No i chyba taki trzeba stosować do naszych Olków
- liberall
- Świeżak
- Posty: 21
- Rejestracja: 4 gru 2017, o 09:06
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando 1.8 LT+ 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
Strasznie mnie drażnił dziwny opór przy zmianie z 1. na 2. bieg. Nie zawsze, ale czasami wyczuwałem jakby przy wrzucaniu 2. skrzynia jeszcze nie rozłączyła się z 1. biegiem albo coś w ten deseń. Gdzieś czytałem, że to wina synchronizatora...
Wywaliłem oryginalny olej GM ze skrzyni (przebieg 88 tys.) i zalałem Motul Gear 300 75W90. Po przejechaniu ok 600km stwierdzam poprawę działania skrzyni. Może nie jest to ideał, ale jest lepiej. Czyli warto.
Mechanik tylko trochę marudził, bo mówił że nie ma korka spustowego do zlewania oleju tylko musiał odkręcić miskę w skrzyni - "ostatnio taką skrzynię w Kadecie robiłem" - skwitował
Wywaliłem oryginalny olej GM ze skrzyni (przebieg 88 tys.) i zalałem Motul Gear 300 75W90. Po przejechaniu ok 600km stwierdzam poprawę działania skrzyni. Może nie jest to ideał, ale jest lepiej. Czyli warto.
Mechanik tylko trochę marudził, bo mówił że nie ma korka spustowego do zlewania oleju tylko musiał odkręcić miskę w skrzyni - "ostatnio taką skrzynię w Kadecie robiłem" - skwitował
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
I dobrze że zmieniłeś. Ja też miałem haczenie z 1 na 2 od nowości. Przy 75 tyś zmieniłem na motul . Problem znikł, już smignalem 45 tyś na tym oleju i spokój mam dalej.
pablo1
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Olej w skrzyni
A ja nadal się bawię z moją skrzynią
W dizlu jest skrzynia F40 manualna i korek spustowy jest normalnie od spodu a wlewowy od góry. Okazuje się, że nie trzeba aku wyciągać ani nic. Odkręcanie na imbus (chyba 10) leżąc pod samochodem trzeba namacać a potem super pasuje wąż ogrodowy i lejek od góry. Będę dolewał niebawem to może fotki zrobię.
Ja zmieniłem na Fuchs i ich stronie podają 75W90 co się okazuje to nie ma zgodności z tym od GM
Zgodny natomiast jest 75W80 i na taki wymieniłem tydzień temu. Na razie wlałem 2.2 litra bo tak mi polecono jako uniwersalna ilość.
Jest lepiej ale nadaj nie idealnie czy nawet dobrze. Doleję teraz do 2.4 litra bo to najczęściej podawana ilość.
Aha... korek spustowy lubi cieknąć jak się go raz ruszy więc polecam albo dokupić podkładkę miedzianą lub alu albo nowy korek z podkładką. Dodatkowo jest to imbus i bardzo łatwo uszkodzić.
W dizlu jest skrzynia F40 manualna i korek spustowy jest normalnie od spodu a wlewowy od góry. Okazuje się, że nie trzeba aku wyciągać ani nic. Odkręcanie na imbus (chyba 10) leżąc pod samochodem trzeba namacać a potem super pasuje wąż ogrodowy i lejek od góry. Będę dolewał niebawem to może fotki zrobię.
Ja zmieniłem na Fuchs i ich stronie podają 75W90 co się okazuje to nie ma zgodności z tym od GM
Zgodny natomiast jest 75W80 i na taki wymieniłem tydzień temu. Na razie wlałem 2.2 litra bo tak mi polecono jako uniwersalna ilość.
Jest lepiej ale nadaj nie idealnie czy nawet dobrze. Doleję teraz do 2.4 litra bo to najczęściej podawana ilość.
Aha... korek spustowy lubi cieknąć jak się go raz ruszy więc polecam albo dokupić podkładkę miedzianą lub alu albo nowy korek z podkładką. Dodatkowo jest to imbus i bardzo łatwo uszkodzić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości