Problem z ogrzewaniem w aucie.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Problem z ogrzewaniem w aucie.
Hey. Z racji że zrobiło się chłodno. A od dłuższego czasu nie jeździłem Olkiem to powstał mały problem.
Otóż po mimo tego ,że auto złapie temperaturę robocza to z nawiewów leci zimne powietrze. Dosłownie zimne. Podniesienie obrotów powyżej 2000 tys nic nie daje. Nawet podczas jazdy 0 jakich kolwiek efektów. Klapy chodzą.
Po zdemontowaniu plastikowej osłony pod kierownicą i dotknięciu rurek , które dochodzą do nagrzewnicy okazuje się że one są zimne , nie są nawet cieple a wręcz zimne..
Plyn zmieniony , uklad odpowietrzony. .
Gdzie szukać rozwiązania, bo naprawdę źle się jeździ gdy zimno.
Orlando 2.0 163 2013
Dziękuję i pozdrawiam
Otóż po mimo tego ,że auto złapie temperaturę robocza to z nawiewów leci zimne powietrze. Dosłownie zimne. Podniesienie obrotów powyżej 2000 tys nic nie daje. Nawet podczas jazdy 0 jakich kolwiek efektów. Klapy chodzą.
Po zdemontowaniu plastikowej osłony pod kierownicą i dotknięciu rurek , które dochodzą do nagrzewnicy okazuje się że one są zimne , nie są nawet cieple a wręcz zimne..
Plyn zmieniony , uklad odpowietrzony. .
Gdzie szukać rozwiązania, bo naprawdę źle się jeździ gdy zimno.
Orlando 2.0 163 2013
Dziękuję i pozdrawiam
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5839
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 347
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Trzeba by zobaczyć czy w ogóle jest przejście przez nagrzewnice.
Spuścić płyn chłodniczy, w komorze silnika odłączyć węże idące do nagrzewnicy, podłączyć węże ogrodowe i spróbować przepłukać układ.
Tylko bez szaleństw z ciśnieniem.
Spuścić płyn chłodniczy, w komorze silnika odłączyć węże idące do nagrzewnicy, podłączyć węże ogrodowe i spróbować przepłukać układ.
Tylko bez szaleństw z ciśnieniem.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Po drodze jest jakiś zawor do nagrzewnicy ? Czy idzie bezpośrednio z ukladu chlodzenia?.
Czy odciecie ( wykluczenie z ukladu chlodzenia ) Chlodniczki EGR może mieć wpływ na to??. <
Czy odciecie ( wykluczenie z ukladu chlodzenia ) Chlodniczki EGR może mieć wpływ na to??. <
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5839
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 347
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Nie widzę żeby gdzieś tam był jakiś zawór.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
A możesz mi ewentualnie podesłać nr katalogowy nagrzewnicy. Fakt faktem są jakieś ale chce zamówić i zrobić to jak najszybciej.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5839
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 347
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Powinien być chyba 13263329.
Ale najpierw sprawdź czy przez stary jest przepływ, może uda się go wypłukać.
Ale najpierw sprawdź czy przez stary jest przepływ, może uda się go wypłukać.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Ok ok. Mam jeszcze ostanie pytanie. Wyłączenie chłodniczki egr z obiegu wody nie ma wpływu na nagrzewnice ??
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5839
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 347
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Nie powinno mieć.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Zastosować płukankę przed płukaniem??
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Masz samochód od nowości ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Nie ,nie . Jestem.drugim właścicielem. Ale miałem auto w naprawie i mechanik powiedział że auto jeździło na wodzie bo strasznie dużo syfu w układzie chłodzenia.
Przy okazji zrobiona głowica
Rozrząd pompa wody.
Tylko to grzanie teraz.
Przy okazji zrobiona głowica
Rozrząd pompa wody.
Tylko to grzanie teraz.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Płukankę warto wlać, zastanawiam czy jakiś uszczelniacz chłodnic nie został wlany.
W zeszłą zimę nie było problemu z ogrzewaniem ?
W zeszłą zimę nie było problemu z ogrzewaniem ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Grzał idealnie. Ale jak mi mech robił głowice. To okazało się że przewod wodny do turbo był zawalony jakimś syfem. Pytanie czy plukanka pomoże.
-
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 13 cze 2019, o 20:45
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: Choszczno
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Pany. Zabrałem się za to. I teraz to wygląda tak. Rurka zasilająca do nagrzewnicy jest strasznie goraca..
I przez pewien czas leci cieple powietrze z dmuchawy( nie gorące.). Wtedy rurka wychodzaca z nagrzewnicy staje się wyczuwalnie ciepła. Natomiast gdy wyłączę całkowicie dmuchawę. Rurka zasilająca jest goraca i podobnie jest z drugą rurka wychodzaca z nagrzewnicy...
Czyżby była tak zakamieniona ,że nie daje rady doprowadzić ciepła do kabiny??
I przez pewien czas leci cieple powietrze z dmuchawy( nie gorące.). Wtedy rurka wychodzaca z nagrzewnicy staje się wyczuwalnie ciepła. Natomiast gdy wyłączę całkowicie dmuchawę. Rurka zasilająca jest goraca i podobnie jest z drugą rurka wychodzaca z nagrzewnicy...
Czyżby była tak zakamieniona ,że nie daje rady doprowadzić ciepła do kabiny??
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5839
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 347
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Może być przytkane, przez co nie ma odpowiedniego przepływu.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5072
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Może być zakamieniona jeżeli ktoś lał wodę zamiast "borygo"
Lub ktoś mógł zalać jakiś uszczelniacz do chłodnic.
Lub ktoś mógł zalać jakiś uszczelniacz do chłodnic.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- maru22
- Aktywny
- Posty: 99
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 2
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Problem z ogrzewaniem w aucie.
Większa część nagrzewnicy może mieć zakamieniona i przepływ jest przez małą jej część najbliżej rurek podłączeniowych. Oba węże podłączeniowe będą wtedy gorące, a ogrzewanie przepływającego przez nagrzewnicę powietrza może być znikome, wręcz nie wyczuwalne ( brak ogrzewania ). Płukanie wymuszone nawet za pomocą jakiejś pompki z obiegiem zamkniętym przez nagrzewnicę wiele wtedy nie pomoże bo czynnik płuczący przepływa tylko przez krótką drogą w nagrzewnicy. Do wymuszenia przepływu przez nagrzewnice używałem pompki z pralki, czynnik płuczący mocno śmigał w obiegu. Przerabiałem już ten temat w Lanosie i skuteczna okazała się tylko wymiana nagrzewnicy na nową.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości