Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Pajakx » 9 paź 2023, o 09:32

Cześć,
chciałem zamontować w mojej "zdzirze" moduł który odcina zapłon uniemożliwiając rozruch bez naciśnięcia magicznego przycisku. Zasada działania jest taka że przy stacyjce w szereg wpinamy przekaźnik który załącza się po naciśnięciu wyżej wymienionego przycisku. Jednak po wykonaniu takiej instalacji okazało się że rozruch jest kompletnie niemożliwy. Pomyślałem więc że może przekaźnik jest za mały, więc zastosowałem przekaźnik pośredni 40A, niestety nic to nie zmieniło. Ma ktoś jakiś pomysł co jest powodem? ew może ktoś wie w jaki inny sposób uniemożliwić rozruch?

Poniżej dwa miejsca zaznaczone na czerwono gdzie wpiąłem przekaźnik. https://drive.google.com/file/d/1t122zG ... sp=sharing

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: zzzz » 9 paź 2023, o 09:52

To wygląda tak że wpiąłeś przekaźnik równolegle do stacyjki...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: huri_khan » 9 paź 2023, o 11:25

Pytanie dlaczego mostkujesz przekaźnik (piny 3 i 5) a nie rozpinasz linii np. na linii Y ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: zzzz » 9 paź 2023, o 11:41

To jest stacyjka...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: huri_khan » 9 paź 2023, o 11:56

Mój błąd, źle napisałem. Natomiast nadal nie rozumiem dlaczego nie wstawić przekaźnika pomiędzy jedną linię.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2671
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: tdon » 9 paź 2023, o 13:41

Pajakx pisze:
9 paź 2023, o 09:32
Cześć, chciałem zamontować w mojej "zdzirze" moduł który odcina zapłon uniemożliwiając rozruch bez naciśnięcia magicznego przycisku...
Zdecyduj się, to ma odcinać zapłon czy rozrusznik ???
Pajakx pisze:
9 paź 2023, o 09:32
Zasada działania jest taka że przy stacyjce w szereg...
...Poniżej dwa miejsca zaznaczone na czerwono gdzie wpiąłem przekaźnik....
Ze schematu widać, że wpiąłeś równolegle...
Czy jest sens odcinać rozrusznik, gdy auto nadal można odpalić z popychu ?
Pajakx pisze:
9 paź 2023, o 09:32
...Jednak po wykonaniu takiej instalacji okazało się że rozruch jest kompletnie niemożliwy...
No to coś nieźle sfajdałeś ... Tak wpięty styk powinien umożliwić kręcenie rozrusznikiem nawet bez kluczyka. Zależy tylko od wysterowania cewki.
Pajakx pisze:
9 paź 2023, o 09:32
Pomyślałem więc że może przekaźnik jest za mały, więc zastosowałem przekaźnik pośredni 40A, niestety nic to nie zmieniło. Ma ktoś jakiś pomysł co jest powodem?
Tak. Powodem jest całkowity brak pojęcia o elektryce samochodowej.
Apeluję, odpuść i znajdź kogoś, kto ma o tym pojęcie i zrobi Ci to zgodnie ze sztuką.
Piszesz takie rzeczy, że miałbym obawy Ci pomóc w trosce o Twoje życie.
To nie zabawa. Ja nie wziąłbym odpowiedzialności, gdyby np. skutkiem nieudolnego lub niestarannego wykonania jakiejś modyfikacji nagle wycięło Ci zapłon podczas jazdy.
*****
Robiłem podobne odcinki wiele razy, jednak zawsze (po konsultacjach z właścicielami) stawało na odcinaniu ZAPŁONU, aby auto kręciło rozrusznikiem, ale nie odpalało, robiąc wrażenie uszkodzonego. Odcięcie ZAWSZE realizowałem stykiem biernym, aby nigdy nie doszło do przypadkowego rozłączenia zapłonu np. na skutek uszkodzenia przekaźnika lub układu. Układ zazwyczaj działał mniej-więcej tak, że po podaniu napięcia ze stacyjki automatycznie pobudzał się tajemniczy przekaźnik, odcinając zapłon. W ciągu 20 sekund należało nacisnąć tajemniczy przycisk (np. ukryty pod osłoną lewarka zmiany biegów), aby przekaźnik odpuścił i przywrócił zasilanie zapłonu. Po tym czasie przekaźnik blokował się na stałe i konieczne było wyłączenie i ponowne podanie napięcia.

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: chrobot » 9 paź 2023, o 16:50

Zrób to na pompie benzyny

Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Pajakx » 9 paź 2023, o 18:29

Przepraszam, źle się wyraziłem. Oczywiście robiłem to wstawiając najpierw przekaźnik miedzy przewód czerwony nr5, a dopiero po braku rezultatów wstawiłem przekaźnik na przewód żółty nr3. Po przekręceniu kluczyka na rozruch zauważyłem że przekaźnik pośredni na ułamek sekundy traci zwarcie, ale rozruch już nie następuje.
Bardzo chętnie poznam wiec rady, na jakim przewodzie zastosować taki moduł. Ważne żeby samochód nie mógł ruszyć.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: zzzz » 9 paź 2023, o 19:07

Narysuj na tym schemacie jak podłączałeś styk i cewkę.

Dodano po 28 sekundach:
chrobot pisze:
9 paź 2023, o 16:50
Zrób to na pompie benzyny
A jak odpali na gazie?

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: chrobot » 9 paź 2023, o 19:36

Nie pisałeś za masz podtlenek L_PI_DŹI w laceratti

Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Pajakx » 10 paź 2023, o 18:15

Tak, mam też LPG. Na schemacie moduł zaznaczony błękitnym kolorem, po wciśnięciu switcha (różowy), aktywował się przekaźnik błękitny, niby do 20A, ale po otwarciu wydawał mmi się za mały i zastosowałem go jako pośredni który aktywuje wykonawczy czerwony 40A. Sam moduł zasilany po stacyjce, ale nie jestem pewny czy z tej właśnie linii. musiałbym to sprawdzić. https://drive.google.com/file/d/1oTM60o ... sp=sharing

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Gr8v6 » 10 paź 2023, o 18:20

Ja znam taki patent... montujesz na zasilaniu elektrozaworu pompy paliwa zwykły ukryty wyłącznik, wpinasz go w wiązkę. Auto wtedy kręci ale nie zapali. Więc ewentualną próba kradzieży jest głośniejsza i trudniejsza w wykonaniu.

Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Pajakx » 10 paź 2023, o 19:11

Jane, jest to jakaś metoda ale w samochodzie z LPG mało przydatna. Wystarczy wcisnąć przełącznik gazu i uruchomić silnik.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: bubu1769 » 10 paź 2023, o 19:15

Nie każda instalacja ma możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na LPG.
Zazwyczaj jeśli złodziej nie odpali samochodu w ciągu minuty to porzuca kradzież.

Gr8v6
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
Reputacja: 6
Imię: Sebastian
Samochód: Camaro mk6
Silnik: 3.6
LPG: Nie
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: Gr8v6 » 10 paź 2023, o 19:31

Mój stag qmax Basic w cl 500 ma tą opcję.

Awatar użytkownika
skull
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
Reputacja: 36
Imię: Michał
Samochód: Chevrolet Lacetti SW
Silnik: F16D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Re: Zamontowanie modułu odcinającego zapłon.

Post autor: skull » 10 paź 2023, o 20:20

nie wiem co to za magiczny moduł, ale podejrzewam że musi być zasilany wcześniej niz pozycja IGN1 (dobrze że nie IGN2 bo właśnie ten obwód jest odłączany podczas startu)

Zasilaj moduł BAT+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Elektryka / Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości