Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Witam.
Wszystko zaczęło się kilka miesięcy temu. Najpierw obroty na luzie zaczęły spadać do 0 przez co silnik gasł. Wymieniona silnik krokowy i było ok przez 2 miesiące. Później obroty na luzie zaczęły utrzymywać się na poziomie 1500-2000. Nie zawsze ale z dnia na dzień coraz częściej. W OBD 2 po przeskanowaniu usterek pojawił się błąd P 0122. Po usunięciu go było dobrze może przez tydzień (obroty poniżej 1000). Lecz problem z obrotami powrócił (z tym, że OBD już błędu nie widzi). Wymieniono czujnik przepustnicy. 2 tygodnie bez problemów. Od kilku dni znowu obroty nie za każdym razem ale coraz częściej na poziomie 1500-2000. Dzisiejszy powrót do domu i lekkie szarpanie podczas jazdy a po zgaszeniu silnika pali się żółta kontrolka silnika + błąd P 0106. W efekcie auto nie pali
Jakieś pomysły co może być sprawca tego stanu rzeczy?
Z góry dziękuje za propozycje...
Wszystko zaczęło się kilka miesięcy temu. Najpierw obroty na luzie zaczęły spadać do 0 przez co silnik gasł. Wymieniona silnik krokowy i było ok przez 2 miesiące. Później obroty na luzie zaczęły utrzymywać się na poziomie 1500-2000. Nie zawsze ale z dnia na dzień coraz częściej. W OBD 2 po przeskanowaniu usterek pojawił się błąd P 0122. Po usunięciu go było dobrze może przez tydzień (obroty poniżej 1000). Lecz problem z obrotami powrócił (z tym, że OBD już błędu nie widzi). Wymieniono czujnik przepustnicy. 2 tygodnie bez problemów. Od kilku dni znowu obroty nie za każdym razem ale coraz częściej na poziomie 1500-2000. Dzisiejszy powrót do domu i lekkie szarpanie podczas jazdy a po zgaszeniu silnika pali się żółta kontrolka silnika + błąd P 0106. W efekcie auto nie pali
Jakieś pomysły co może być sprawca tego stanu rzeczy?
Z góry dziękuje za propozycje...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Wygląda na podobny problem który miała veratoxic. Poczytaj ten wątek może coś skojarzysz.
viewtopic.php?f=56&t=1935
P0122 to błąd czujnika pozycji przepustnicy.
P0106 to coś nie tak z podciśnieniem w kolektorze dolotowym odczytywanym na czujniku MAP.
Sprawdź też tak ogólnie czy nie dostała się woda na wielozłącze ECM.
viewtopic.php?f=56&t=1935
P0122 to błąd czujnika pozycji przepustnicy.
P0106 to coś nie tak z podciśnieniem w kolektorze dolotowym odczytywanym na czujniku MAP.
Sprawdź też tak ogólnie czy nie dostała się woda na wielozłącze ECM.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Czy auto ma instalację gazową ??, jeśli tak to czy nie zdetonował gaz w kolektorze ssącym ?? jeśli tak, może być uszkodzony kolektor i może łapać lewe powietrze.
Jeśli auto nie ma gazu, to trzeba sprawdzić czujnik podciśnienia w kolektorze, może jest uszkodzony, może coś nie styka. Trzeba było by przeprowadzić diagnostykę, ale nie polegająca tylko na sprawdzeniu błędów, ale taką aby można było odczytać wartości z czujników. Czy się zmieniają w zależności od temperatury i obrotów.
A z przewodami podciśnieniowymi czegoś nie mieszałeś, nie spadł jakiś ???
Jeśli auto nie ma gazu, to trzeba sprawdzić czujnik podciśnienia w kolektorze, może jest uszkodzony, może coś nie styka. Trzeba było by przeprowadzić diagnostykę, ale nie polegająca tylko na sprawdzeniu błędów, ale taką aby można było odczytać wartości z czujników. Czy się zmieniają w zależności od temperatury i obrotów.
A z przewodami podciśnieniowymi czegoś nie mieszałeś, nie spadł jakiś ???
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Auto kupiłem rok temu. Sprowadzone z Niemiec już z założoną instalacją gazową. Dopiero od listopada zaczęło się dziać. Najpierw spadające obroty a teraz za wysokie. Sam nic nie grzebałem w przewodach. Auto było u mechanika naprawiane ale problem powraca a teraz jest jeszcze gorzej.
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Problem ten jest tylko na gazie, tylko na benzynie czy nie ma różnicy ??
Już widziałem w życiu kilka kolektorów tak wywalonych przez gaz, że do dziury można rękę włożyć, trafiałem takie uszkodzenia, że nie było niczego widać, a pęknięcie zmieniało się wraz z temperaturą silnika.
Nie twierdzę że też masz uszkodzony kolektor, ale wiem że gaz potrafi dobrze narozrabiać. Jeśli nic nie widać i nie słychać dziwnych świstów powietrza to zostaje tylko dobry diagnosta, a nie każdy mechanik jest w tym dobry, każdy jest dobry tylko w braniu pieniędzy.
Już widziałem w życiu kilka kolektorów tak wywalonych przez gaz, że do dziury można rękę włożyć, trafiałem takie uszkodzenia, że nie było niczego widać, a pęknięcie zmieniało się wraz z temperaturą silnika.
Nie twierdzę że też masz uszkodzony kolektor, ale wiem że gaz potrafi dobrze narozrabiać. Jeśli nic nie widać i nie słychać dziwnych świstów powietrza to zostaje tylko dobry diagnosta, a nie każdy mechanik jest w tym dobry, każdy jest dobry tylko w braniu pieniędzy.
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Z tego co dobrze pamiętam obroty spadały tylko na gazie a te podwyższone są i na benzynie i na gazie. Ale jeszcze jak coś sprawdzę jeżeli uda mi się auto odpalić. Spojrzę pod maskę jak z przewodami czy żaden się nie odłączył.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Takie sytuacje mogły powstawać w instalacjach I i II generacji, gdzie gaz był podawany przed przepustnicę a jego dobór składu nie był związany z tym co zadaje ECM.Maniek pisze: Już widziałem w życiu kilka kolektorów tak wywalonych przez gaz.
Jarod14 z pewnością ma instalację sekwencyjną. Z ciekawości zapytam, jaką?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Co do instalacji to nie wiem jaka. Musiałbym poszukać gdzieś w dokumentach może. Auto już u mechanika zobaczymy co z tego wyniknie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Zgadzam się w pełni z Wojtkiem... poza tym nie wiem, jak inne, ale T18SED ma kolektor aluminiowy. Nie słyszałem, by gaz rozsadził aluminiowy. Zwykle w przypadku instalacji starszych generacji dodawany jest tzw. antywybuch, aby właśnie nie rozsadziło kolektora. Oczywiście w przypadku plastikowego, nie czułbym się pewny nawet w przypadku posiadania antywybuchuwszim pisze:Takie sytuacje mogły powstawać w instalacjach I i II generacji, gdzie gaz był podawany przed przepustnicę a jego dobór składu nie był związany z tym co zadaje ECM.Maniek pisze: Już widziałem w życiu kilka kolektorów tak wywalonych przez gaz.
Jarod14 z pewnością ma instalację sekwencyjną. Z ciekawości zapytam, jaką?
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
W plastikowych kolektorach antywybuchy słabo się sprawdzały.
Nie wiem jaki kolektor jest u kolegi w aucie, i nie wiemy też jaką ma instalację gazową. Ale objawy jakie kolega przedstawił - podniesione obroty i błąd z czujnika podciśnienia mogą wskazywać na nieszczelność w kolektorze, ale może być też to problem z samym czujnikiem.
Kolega już trochę powymieniał i w sumie efektu dobrego nie uzyskał, a to oznacza też że coś niedobrego tam się dzieje.
Jak kolega napisał pojedzie do mechanika, mam nadzieję że do dobrego diagnosty a nie wymieniacza części, i że opisze tu na forum jaki był problem, bo chciał bym wiedzieć czy chodź trochę miałem rację .
Nie wiem jaki kolektor jest u kolegi w aucie, i nie wiemy też jaką ma instalację gazową. Ale objawy jakie kolega przedstawił - podniesione obroty i błąd z czujnika podciśnienia mogą wskazywać na nieszczelność w kolektorze, ale może być też to problem z samym czujnikiem.
Kolega już trochę powymieniał i w sumie efektu dobrego nie uzyskał, a to oznacza też że coś niedobrego tam się dzieje.
Jak kolega napisał pojedzie do mechanika, mam nadzieję że do dobrego diagnosty a nie wymieniacza części, i że opisze tu na forum jaki był problem, bo chciał bym wiedzieć czy chodź trochę miałem rację .
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Sprawdzić szczelność dolotu oczywiście też polecam, wariactwa z obrotami bardzo często wiążą się z nieszczelnościami. Zwykle wystarczy przejrzeć i nieszczelność się odnajdzie, zwykle Sprawdzenie szczelności pozwoli się upewnić, czy trzeba szukać dokładniej, czy nie.
Dodatkowo pytanie jest o ustawienie samej instalacji (zakładam IV gen). Samo przełączenie na benzynę, gdy już gaz rozjechał mapę niekoniecznie musi dać oznakę poprawy (szczególnie gdy leje wtryskiwacz/wtryskiwacze). Trzeba by skasować korekty i pojeździć trochę na benzynie (oczywiście nie 2-3 km do rozgrzania). Dopiero wtedy wyciągać wnioski, czy jest tak samo.
Ja zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i krokowca. W moim przypadku - częsta i dość długa jazda po mieście - szybko się brudzi. Gdy już dojdzie do tego, że jest tam gęsto od mazi, to właśnie objawiało się to podwyższonymi obrotami. Wyczyszczenie i adaptacja pomagały. Teraz czyszczę już regularniej - nie czekam na objawy. Z tym, że u mnie nigdy przycinanie się na obrotach nie doprowadziło do błędów na komputerze.
Może trzeba przyjrzeć się przewodom, czy gdzieś któryś nie jest przetarty? Może akurat zbiegło się tak, że jak ktoś przy czymś pogrzebał - wymiana jednego czujnika czy drugiego, to zruszył przewody i zaczęły łączyć?
Dodatkowo pytanie jest o ustawienie samej instalacji (zakładam IV gen). Samo przełączenie na benzynę, gdy już gaz rozjechał mapę niekoniecznie musi dać oznakę poprawy (szczególnie gdy leje wtryskiwacz/wtryskiwacze). Trzeba by skasować korekty i pojeździć trochę na benzynie (oczywiście nie 2-3 km do rozgrzania). Dopiero wtedy wyciągać wnioski, czy jest tak samo.
Ja zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i krokowca. W moim przypadku - częsta i dość długa jazda po mieście - szybko się brudzi. Gdy już dojdzie do tego, że jest tam gęsto od mazi, to właśnie objawiało się to podwyższonymi obrotami. Wyczyszczenie i adaptacja pomagały. Teraz czyszczę już regularniej - nie czekam na objawy. Z tym, że u mnie nigdy przycinanie się na obrotach nie doprowadziło do błędów na komputerze.
Może trzeba przyjrzeć się przewodom, czy gdzieś któryś nie jest przetarty? Może akurat zbiegło się tak, że jak ktoś przy czymś pogrzebał - wymiana jednego czujnika czy drugiego, to zruszył przewody i zaczęły łączyć?
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Dzisiaj kontaktowałem się z mechanikiem (jest on z polecenia Robika) auto udało im się uruchomić ale z obrotami jeszcze mają problemy. Papierów od gazu nie znalazłem jak wymieniałem butlę od gazu to gazownik podał mi informacje co jest założone ale gdzieś ta kartka sie zawieruszyła Silnik krokowy był wymieniany (widziałem FV za niego) całkiem niedawno więc nie sądze, że już się zabrudził. Zasugeruję propozycje jakie tu padły...
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Te papiery to sobie poszukaj, bo pierwsze badania techniczne i masz problem. Certyfikat butli jest konieczny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Certyfikat butli to mam tylko nie mam info na temat instalacji gazowej.
Chociaż na certyfikacie w Tabeli A mam takie info:
BRC E13 ........ ; LOVATO E4 .......
TOMASETTO E8 ........ ; CEODEUX E2 ..........
TARTARINI E8 .........; EMER E3 ......
POLGAS E20 ......... ; LANDI RENZO E13 .......
LANDI E13 ........ ; OMB E13 .........
VIALLE 4 ..........; VIALLE E4 ..........
Nie wiem czy to na temat instalacji !?
Chociaż na certyfikacie w Tabeli A mam takie info:
BRC E13 ........ ; LOVATO E4 .......
TOMASETTO E8 ........ ; CEODEUX E2 ..........
TARTARINI E8 .........; EMER E3 ......
POLGAS E20 ......... ; LANDI RENZO E13 .......
LANDI E13 ........ ; OMB E13 .........
VIALLE 4 ..........; VIALLE E4 ..........
Nie wiem czy to na temat instalacji !?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
To raczej nie to co masz pod maską
Bo tu masz wypisane kilkanaście najpopularniejszych producentów instalacji/osprzętu LPG
Raczej jest to opis, z jakich producentów wielozaworów może butla współpracować (choć nie jestem pewny, bo te E13, E4, - to początki nr homologacji, a nie oznaczenia modelowe).
Bo tu masz wypisane kilkanaście najpopularniejszych producentów instalacji/osprzętu LPG
Raczej jest to opis, z jakich producentów wielozaworów może butla współpracować (choć nie jestem pewny, bo te E13, E4, - to początki nr homologacji, a nie oznaczenia modelowe).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Po 3 tygodniach walki auto uruchomione i na razie jeździ. Zobaczymy co dalej. Całą przyczyną tych problemów były klapki w kolektorze dolotowych, które latały we wszystkie strony. Jeszcze pali się żółta kontrolka silnika ale w tygodniu mam podjechać na komputer żeby usunąć.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
To znaczy co zrobiłeś z tymi klapkami i o jaki silnik chodzi ???
KL1NF35BJ6K260134
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Silnik 1,8. Podobno jest to silnik Astra G 1,8 16V 125 KM. Klapki zostały wyjęte a żółta kontrolka sygnalizuje błąd P 0123 i po usunięciu znowu się zapala więc chyba będę musiał się z tym na razie przemęczyć.
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Powrót do obrotów:
Po wyjęciu klapek z kolektora jeździło się dobrze przez 8m-cy. Po tym czasie auto wogóle zaczęło tracić obroty i tylko przez gazowanie auta można było jakoś jechać. Czyszczenie silnika krokowego i wymiana potencjometru w przepustnicy przywróciło obroty do normalnego poziomu i nawet żółta kontrolka silnika zgasła. Po miesiącu znowu obroty zaczynają wariować. Po odpaleniu jest ok ale wystarczy przejechać 20m lub tylko przygazować i juz wzrastają do 1500-2000. Czasami po przejechaniu kilku km spadają a czasami cały dzień nie odpuszczą (nie ma reguły). Błędów komputer nie wykazuje a po adaptacji przepustnicy (przywrócenie fabrycznych ustawień) wraca do normy ale na niedługi czas. Propozycja mechanika była aby wyregulować gaz (instalacja Landi Renzo) bo może on mieszać w ustawieniach i tu kolejny problem bo połączenie ze sterownikiem jest fabrycznie zablokowane (auto z Niemiec).
Co z tym dalej zrobić? Czy da się to jakoś odblokować, żeby wyregulować gaz czy trzeba wymieniać całą centralkę?
Po wyjęciu klapek z kolektora jeździło się dobrze przez 8m-cy. Po tym czasie auto wogóle zaczęło tracić obroty i tylko przez gazowanie auta można było jakoś jechać. Czyszczenie silnika krokowego i wymiana potencjometru w przepustnicy przywróciło obroty do normalnego poziomu i nawet żółta kontrolka silnika zgasła. Po miesiącu znowu obroty zaczynają wariować. Po odpaleniu jest ok ale wystarczy przejechać 20m lub tylko przygazować i juz wzrastają do 1500-2000. Czasami po przejechaniu kilku km spadają a czasami cały dzień nie odpuszczą (nie ma reguły). Błędów komputer nie wykazuje a po adaptacji przepustnicy (przywrócenie fabrycznych ustawień) wraca do normy ale na niedługi czas. Propozycja mechanika była aby wyregulować gaz (instalacja Landi Renzo) bo może on mieszać w ustawieniach i tu kolejny problem bo połączenie ze sterownikiem jest fabrycznie zablokowane (auto z Niemiec).
Co z tym dalej zrobić? Czy da się to jakoś odblokować, żeby wyregulować gaz czy trzeba wymieniać całą centralkę?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Nie zaszkodzi poszukać dobrego, ale to naprawdę dobrego gazownika i niech on obada gaz, to tak na początek
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Nie wiem jak jest teraz, ale kiedyś przeczytałem (LPG forum bodajże), że ciężko będzie znaleźć kogoś kto będzie miał możliwość się podłączyć do tych zablokowanych sterowników LR.
- jarod14
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2015, o 19:58
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik: 1,8 121KM Rok 2006
- LPG: TAK
- Lokalizacja: UĆ
- Kontakt:
Re: Błąd P 0122 i podwyższone obroty na luzie :(
Gazownika znalazłem. Stwierdził że i tak mam wtryski do wymiany to i centralkę się wymieni i będzie bezproblemowy dostęp z podłączeniem.
Silnik krokowy wymieniony. 2 tyg. było dobrze później parę razy podbił obroty ale na tą chwilę jest ok. Kontrolka silnika też już się nie pali, więc chwilowo problem rozwiązany.
Silnik krokowy wymieniony. 2 tyg. było dobrze później parę razy podbił obroty ale na tą chwilę jest ok. Kontrolka silnika też już się nie pali, więc chwilowo problem rozwiązany.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości