Problemy z odpalaniem. b+g

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: Pajakx » 11 wrz 2019, o 01:09

Cześć. Mój problem jest wypowiedziany w filmiku ale tu też napiszę co jest grane. Samochód to** Chevrolet Nubira 1.6 **16v benzyna z instalacją gazową Stag. Problem to:** Nie odpala za 1 razem**, czasami za 3, 4, a jak już odpali to po dodaniu gazu spadają obroty że czasami zgaśnie, a czasami wzrastają. ( widać na filmiku). Jak auto pochodzi chwilę to później już problemu nie ma. Co wymieniłem: filtr paliwa, gazu ( jestem świeżo po przeglądzie), wymieniłem świece, moje próby diagnozy: za bogata mieszanka przez nieszczelną instalacje lpg lub nieszczelne wtryskiwacze. Zakręciłem więc butle wypaliłem gaz i następnego dnia problem się powtórzył. Zrobiłem podobny zabieg z benzyną i odłączyłem pompę paliwa, wypaliłem aż nie zgasł i rozłączyłem wąż do listwy paliwowej. Następnego dnia, znowu to samo. Czy ktoś ma jakaś teorie lub pomysł co jeszcze mogę sprawdzić? Z góry Dziękuję

[youtube]https://youtu.be/Q8IO7o1D_o0[/youtube]

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5837
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2019, o 06:43

A czyściłeś przepustnice i dolot?
To syczenie przy otwarciu przepustnicy jest normalne.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: dokia » 11 wrz 2019, o 06:50

Przepustnice koniecznie sprawdź.
I korekty długoterminowe jak masz ustawione?
I korekty każdego wtryskiwacza na jakim są poziomie? Jakie ciśnienia na cylindrach? Czy nie spadają na którymkolwiek wtrysku zaraz przy próbie odpalenia lub zaraz po, bo wtedy by znaczyło że pompa niedomaga. Wtedy no przy przełączeniu na gaz na jakimś cylindrze mogłoby spadać ciśnienie, no ale to trzeba sprawdzić jakie tam są dane liczbowe. Korekty wtryskiwaczy są po to aby wyregulować pracę silnika. Czy masz jakieś dane o nich? Sprawdziłeś na jakim są poziomie?

Auto jak chodzi na LPG jest ok da się regulować korektami, na benzynie wchodzą na plus.

Bawiąc się przełączaniem między wtryskami PB a LPG zauważ, czy na jakimś cylindrze kiedy wchodzi na benzynę auto jakby na moment sie nie przydławi i od razu korekta nie idzie w góre.
Bo może to być walnięty wtrysk Pb też.

Ja teraz nie pamiętam danych i mogę się mylić ale przy układach pb+LPG to dłuterminowe chyba na nie mniej niż 7% aby w czasie pracy nie spadły do 5%, a wtryskiwaczy 0-1.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: wszim » 11 wrz 2019, o 10:05

W instalacji sekwencyjnej nie tak prosto wypalić gaz. Bo jak spadnie ciśnienie to przełącza się z automatu na benzynę, a gaz w układzie reduktora cały czas zostaje. Za krótki taki jednorazowy test.

Zgaś silnik pracujący na LPG, odepnij cienki wężyk odniesienia ciśnienia od reduktora, pośliń palec i przytknij do króćca reduktora czy nie robią się powolutku bąbelki z gazu. Jak się robią to membrana dziurawa i reduktor do regeneracji.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1925
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 48
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: papieju » 11 wrz 2019, o 10:10

Albo inaczej, odłącz zasilanie cewki na reduktorze i odłącz od niego przewód który idzie do listwy gazowej, wtedy wyleci wszystko z układu miedzy reduktorem a listwą i nic nowego nie wleci, odłącz podciśnienie od kolektora i zaślep żeby lewizny nie łapał i wtedy testuj.

Pajakx
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 23 maja 2018, o 00:41
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Lacetti kombi
Silnik: 1.6 109km
LPG: stag
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: Pajakx » 12 wrz 2019, o 20:47

Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4216
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 108
Imię: Dorota
Samochód: Opel Insignia
Silnik: PB B20NHT 260KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: dokia » 12 wrz 2019, o 20:49

warto sprawdzić EGR.
A jaki był stan przepustnicy? masz foty?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: andree1510 » 12 wrz 2019, o 21:33

Pajakx pisze:Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę, po za tym że teraz po odpaleniu kręci się do 2000 a dopiero później się stabilizuję do lekko poniżej 1000. Zrobiłem też test szczelności. Odłączyłem filtr i dolot zasłoniłem ręką, że aż harmonijka się wciągnęła ale było szczelnie a silnik mimo wszystko nie zgasł ??? Może EGR ?
Nie zgaśnie, dlatego bo za przepustnicą jest podłączona odma.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


stoneface
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2016, o 21:13
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Nubira 1.6
Silnik: 1,6 109KM
LPG: Stag 200 GoFast listwa ACW02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: stoneface » 28 wrz 2019, o 20:27

Odłącz LPG od zasilania, wyjmij bezpiecznik od sterownika STAG i pojeździj kilka dni tylko na benzynie.
Chyba miałem podobny problem tylko obroty rano na chwilę mi spadały też mam STAGa i silnik 1.6.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: kjas9 » 28 wrz 2019, o 20:58

Pytanie,czy podłączyłeś do ch.expl.-program pokaże ci wszystkie dane,chek ci się zapala przy diagnostyce ,bo takie objawy sugeruja też na walnięty wtryskiwacz pb
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: littek » 25 paź 2023, o 09:41

Wydaje mi się, że moje objawy są najbliższe do tych, które występują u kolegi Krzyśka.

Kiedy próbuję odpalić po długim postoju, nie udaje się to za pierwszym razem, muszę bardzo długo kręcić, czasami dopiero za trzecim razem odpala.
Pacjent F18D3.

Wymieniałem świece, filtr paliwa, powietrza, czujnik wału korbowego i zawór par ze zbiornika paliwa. Kolektor, przepustnica, wtryski powinny być czyste. Krokowego nie sprawdzałem, EGR jest podłączony. Prawdopodobnie katalizator jest zapchany, ale zanim się zapchał problemy i objawy były dokłądnie takie same.
Próbowałem wymieniać cewkę na nową Janmora, ale na niej w ogóle nie odpala, jak długo bym nie kręcił. Reklamowałem, mam obecnie trzecią - nie udało mi się w żadnych warunkach uruchomić na nich silnika. Pytanie dodatkowe - czy ktoś miał jakiekolwiek doświadczenia z cewkami Janmora?

Poza niechętnym odpalaniem są dodatkowe objawy, czyli jak już silnik łaskawie złapie zafaluje sobie i na obrotach jałowych pracuje w miarę normalnie, poza dźwiękiem spod maski przy dodawaniu gazu, który przypomina gwizd z wydechu poloneza. Kiedy ruszę przez kilkadziesiąt pierwszych sekund jazdy szarpie - obroty zaczynają falować niemiłosiernie, dopiero jak wbiję jedynkę i przebiję się przez około 3000 obr./min. samochód jedzie. Po kilkudziesięciu sekundach objawy ustają i wszystko działa normalnie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: Sebastian » 27 paź 2023, o 00:30

Czujnik położenia wałka wymieniany? Wtyczka/przewody nie uszkodzone?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: chrobot » 27 paź 2023, o 19:25

może odma olejowa ??

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: littek » 9 lis 2023, o 18:35

chrobot pisze:
27 paź 2023, o 19:25
może odma olejowa ??
Sprawna

Sebastian pisze:
27 paź 2023, o 00:30
Czujnik położenia wałka wymieniany? Wtyczka/przewody nie uszkodzone?
Wałka rozrządu?

Przewody i wtyczka wydają się być zupełnie ok, problem występuje tylko na zimnym silniku.

Ciekawostką jest również dla mnie fakt, że na nowych cewkach Janmora w ogóle nie odpala, a na starej ledwo ledwo, ale jednak

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: chrobot » 9 lis 2023, o 18:56

zmniejsz przerwę na swiecy do ok 0,6 mm , jak nastąpi poprawa, to mogą byc kable zapłonowe .

Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1925
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 48
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: papieju » 9 lis 2023, o 21:48

Których on nie posiada...
Ostatnio zmieniony 10 lis 2023, o 19:03 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z cytuj

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: littek » 12 gru 2023, o 11:12

Jest jakaś metoda, żeby sprawdzić sprawność czujnika wałka rozrządu - jest trochę drogi i nie chcę brać go w ciemno?

Szarpanie po rozruchu ustało, problemem było sitko przed pompą paliwa. Natomiast ciężki rozruch na zimnym silniku dalej występuje.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23839
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: etac » 12 gru 2023, o 16:28

Podpiąć oscyloskop
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Problemy z odpalaniem. b+g

Post autor: littek » 7 sty 2024, o 18:47

Problem rozwiązany - lejące wtryski gazu, podobne objawy występują również, jeśli reduktor siada.
Najprostszy sposób diagnozy takich problemów z odpalaniem w celu identyfikacji czy problemem jest instalacja podtlenku, to pojeździć na benzynie i sprawdzić, czy również będą problemy z uruchomieniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości