Problem tarcz kotwicznych
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Niestety nawet ruskie nie mają na nie pomysłu, coś tam kombinowali z spawaniem z innego auta, ale nie wiem czy to się udało.
Bo gdyby znaleźć podobną tarczę, to można by odciąć, dopasować i pospawać..., ale z czego?
Bo gdyby znaleźć podobną tarczę, to można by odciąć, dopasować i pospawać..., ale z czego?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 19 sie 2013, o 18:36
- Reputacja: 0
- Imię: Piotrek
- Samochód: Brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Ja wczoraj zauważyłem, że lewa tarcza kotwiczna jest w fatalnym stanie.
Czy można kupić taką tarczę samą? Bez zestawu szczęk hamulcowych? Wszędzie gdzie patrzyłem tylko zestawy. Nowy najtańszy u Potaka 420 zł. Używany na Allegro 300zł. A ja bym chętnie kupił samą tarczę, bo szczęki wymieniałem w ubiegłym roku.
Czy można kupić taką tarczę samą? Bez zestawu szczęk hamulcowych? Wszędzie gdzie patrzyłem tylko zestawy. Nowy najtańszy u Potaka 420 zł. Używany na Allegro 300zł. A ja bym chętnie kupił samą tarczę, bo szczęki wymieniałem w ubiegłym roku.
06.2012-01.2019 Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG. Przebieg 219200
01.2019 -> Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM
01.2019 -> Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM
-
- Specjalista
- Posty: 389
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
mam zblizony problem i zastanawiałem sie nad :
http://allegro.pl/oslona-tarcze-kotwicz ... 84288.html
i troche pracy kątówka , wiertarką itp....
cena za 2 szt. nowe jest przyzwoita
http://allegro.pl/oslona-tarcze-kotwicz ... 84288.html
i troche pracy kątówka , wiertarką itp....
cena za 2 szt. nowe jest przyzwoita
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Witam
mam dojście aby dorobić płąską tarczę kotwiczną, któś móglby pomierzyć jakie są otwory mocujące ją do belki, piasty ?
tarcza byłaby płaska z wygięciem na ochronę tarczy hamulcowej, bez szczęk
Przykład innej tarczy dorabianej przzemnie do auta gdzie nie można kupić jej w europie
ale potrzebuję wymiary wszystkich otworów mocujących do belki i mocowań szczęk aby wykonać ją poprawnie
Pozdrawiam i czekam na wieści
mam dojście aby dorobić płąską tarczę kotwiczną, któś móglby pomierzyć jakie są otwory mocujące ją do belki, piasty ?
tarcza byłaby płaska z wygięciem na ochronę tarczy hamulcowej, bez szczęk
Przykład innej tarczy dorabianej przzemnie do auta gdzie nie można kupić jej w europie
ale potrzebuję wymiary wszystkich otworów mocujących do belki i mocowań szczęk aby wykonać ją poprawnie
Pozdrawiam i czekam na wieści
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Niestety u nas jest wszystko nitowane ,ale jest jedno wyjście.Sama tarcza jest zgrzana do reszty w pięciu punktach, na rysunku to te "wypustki"w tym miejscu można je zeszlifować i przyspawać nową blachę.Postarałem się to pokazać na zdjeciach.
Wypustki mają ok7mm.
Wypustki mają ok7mm.
- Załączniki
-
- nowy2.gif (477.85 KiB) Przejrzano 5398 razy
-
- nowy1.gif (568.83 KiB) Przejrzano 5398 razy
-
- nowy.gif (644.48 KiB) Przejrzano 5398 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dobrze rozumiem, że najbardziej gnije tylko osłonka ? A elementy które "trzymają" szczęki są wykonane z grubszej blachy i nic się z nimi nie dzieje ?
Bo jeśli tak, to trzeba by poszukać po zamiennikach tarcz do innych aut coś co pasuje wymiarem, i wyciąć zardzewiałą tarczę i wspawać nową "reperaturkę".
Fajnie kjas że to pomierzyłeś, będzie można ew. coś poszukać.
Bo jeśli tak, to trzeba by poszukać po zamiennikach tarcz do innych aut coś co pasuje wymiarem, i wyciąć zardzewiałą tarczę i wspawać nową "reperaturkę".
Fajnie kjas że to pomierzyłeś, będzie można ew. coś poszukać.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Tak chodzi o tę osłonę okrągłą ona jest cienka reszta to grube tłoczone blachy.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Kjas dzięki. Mam pytanie jakbym dorobił płaska tarcze można byłoby ja domontowac, przykręcić, dospawac do elementu mocującego szczęki?
Kjas, dałoby radę dokładnie zwymiarowac osłonkę blaszaną? Bardzo pomogłoby to w wykonaniu prototypu
Kjas, dałoby radę dokładnie zwymiarowac osłonkę blaszaną? Bardzo pomogłoby to w wykonaniu prototypu
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Na rysunku masz podstawowe wymiary-średnica wewn175 mm bez wypustek te pokazałem orientacyjnie bo jest zgrzewana w tych miejscach do zasadniczej części i to można pominąc i spawać punktowo w dostępnych miejscach po obwodzie z obu stron.
Srednica zewnętrzna to270 mm drugi okrąg miejsce wygiecia kołnierza.
Moje wnioski: na wykonanie własnoręcznie osłony blacha gr 1mm minimum ponieważ nie będzie tłoczona i musi mieć odp sztywnośc wycinamy podstawową częśc a do niej dospawamy kołnierz czyli płaskownik z tej samej blachy po zewn obwodzie czyli 270mm.Ważne jest wycięcie !35 mm i 155mm w tym miejscu są zaciski hamulca.
Innej opcji nie ma śruby nity itp. ponieważ z drugiej strony są szczęki.
Srednica zewnętrzna to270 mm drugi okrąg miejsce wygiecia kołnierza.
Moje wnioski: na wykonanie własnoręcznie osłony blacha gr 1mm minimum ponieważ nie będzie tłoczona i musi mieć odp sztywnośc wycinamy podstawową częśc a do niej dospawamy kołnierz czyli płaskownik z tej samej blachy po zewn obwodzie czyli 270mm.Ważne jest wycięcie !35 mm i 155mm w tym miejscu są zaciski hamulca.
Innej opcji nie ma śruby nity itp. ponieważ z drugiej strony są szczęki.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Zrobiłbym z blachy 1,5 mm ale proszę o dokładny szkic z wymiarami jak mam zrobić
Proszę zróbcie to dorobimy dla siebie tarcze
Palone będzie na laserze
Proszę zróbcie to dorobimy dla siebie tarcze
Palone będzie na laserze
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
tak na szybko zrobiłem
ale potrzebuję więcej wymiarów, mocowania tarczy do elementów gdzie przykręca się szczęki
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
troszkę poprawiłem
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Czy odstęp zrobiłeś poprawny ? tak jak Kjas9 podawał ? Co do wymiarowania, to ciężko jest, trzeba by było demontować chyba
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
W samej osłonie nie ma żadnych otworów zaś te wypustki można pominąć zeby ułatwić proces wycinania .Tarcza z e szczękami jest 10mm większa ma ok185mm srednicy i to do niej trzeba przyspawać osłonę wystarczy tylko odznaczyć miejsca w którym kończą się wycięcia i równo ustawić..Więc cały proces wykonania polegałby na wycięciu pierścienia i wygięciu kołnierza.Tak jak wcześniej pisałem osłona orginalnie jest zgrzewana z tarczą szczęk w tych wypustkach a tarcza nitowana jest z drugą mocującą piastę dlatego nie ma innej alternatywy na połączenie.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Panowie to proszę jeszcze raz o szkic z ostatecznymi wymiarami i zrobię kilka sztuk na próbę
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Wymiary takie jak wcześniej podałem śr wewn 175mm zewn 270mm wygięty kołnierz17mm -wycięcie 135mm i 155mm do zagięcia tak jak narysowałeś na poprawionym szkicu.Z niecierpliwością czekamy na efekty.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Rozumiem, ale powiedz mi jeszcze o tych wypustkach 85 i 115. Pomijamy je?
Będzie duża materiału do zagrzania, pospawania z uchwytem szczęk jak będzie otwór do 175 mm?
Będzie duża materiału do zagrzania, pospawania z uchwytem szczęk jak będzie otwór do 175 mm?
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Te wypustki są po to aby elektrody zgrzewarki miały co zgrzać pomijamy je , w naszym przypadku gdy blacha będzie grubsza po prostu cheftujemy punktowo z jednej i drugiej strony do tarczy,starałem się dokładnie pomierzyć osłona powinna zachodzić na tarczę 5mm co powinno wystarczyć.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
OK, ale mam pytanie jeszcze ma być ona otwarta, tak ?
wyszłoby coś takiego jak poniżej
Kjas prosze o akceptację i będę palić, potem wygnę
ktoś orientacyjnie mógby zaznaczyć na rysunku gdzie będą robione zgrzewy, spawy.
Pozdrawiam
wyszłoby coś takiego jak poniżej
Kjas prosze o akceptację i będę palić, potem wygnę
ktoś orientacyjnie mógby zaznaczyć na rysunku gdzie będą robione zgrzewy, spawy.
Pozdrawiam
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Tak ,otwarta a spawane powinno być punktowo w łatwo dostępnych miejscach.Starałem się to pokazać na szkicu poniżej
- Załączniki
-
- nowy-4.gif (755.4 KiB) Przejrzano 5313 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
No i o to chodziło, kjas fachowiec jesteś
W poniedziałek wypalam, zobaczymy jak wyjdzie
Sprawdź proszę jeszcze wymiary u mnie na szkicu
W poniedziałek wypalam, zobaczymy jak wyjdzie
Sprawdź proszę jeszcze wymiary u mnie na szkicu
-
- Profesjonalista
- Posty: 848
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Wypaliłeś ? Podziel się informacjamidieselrot pisze:No i o to chodziło, kjas fachowiec jesteś
W poniedziałek wypalam, zobaczymy jak wyjdzie
Sprawdź proszę jeszcze wymiary u mnie na szkicu
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
- Reputacja: 0
- Imię: Jarek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
tak wypalone, Ogólnie brak czasu, jestem w trasie, ale jak wrócę to powyginam, porobię fotki i wstawię
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
To czekam z niecierpliwością, jakbyś mógł od razu podać koszta za całość, ile materiał ile robocizna, nie liczę wymiany, bo to przecież każdy w swoim zakresie będzie robił.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość