Problem tarcz kotwicznych

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: Sebastian » 25 lut 2017, o 18:14

Niestety nawet ruskie nie mają na nie pomysłu, coś tam kombinowali z spawaniem z innego auta, ale nie wiem czy to się udało.
Bo gdyby znaleźć podobną tarczę, to można by odciąć, dopasować i pospawać..., ale z czego?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Piotr
Bywalec
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2013, o 18:36
Reputacja: 0
Imię: Piotrek
Samochód: Brak
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: Piotr » 15 maja 2017, o 11:29

Ja wczoraj zauważyłem, że lewa tarcza kotwiczna jest w fatalnym stanie.
Czy można kupić taką tarczę samą? Bez zestawu szczęk hamulcowych? Wszędzie gdzie patrzyłem tylko zestawy. Nowy najtańszy u Potaka 420 zł. Używany na Allegro 300zł. A ja bym chętnie kupił samą tarczę, bo szczęki wymieniałem w ubiegłym roku.
06.2012-01.2019 Chevrolet Lacetti 2009 HB. 1.4 16V 95KM LPG. Przebieg 219200
01.2019 -> Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 110KM

chrobot
Specjalista
Posty: 389
Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
Reputacja: 33
Imię: jan
Samochód: lacetti
Silnik:
Lokalizacja: słupsk
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: chrobot » 15 maja 2017, o 13:47

mam zblizony problem i zastanawiałem sie nad :
http://allegro.pl/oslona-tarcze-kotwicz ... 84288.html
i troche pracy kątówka , wiertarką itp....
cena za 2 szt. nowe jest przyzwoita

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 20 lis 2017, o 13:31

Witam

mam dojście aby dorobić płąską tarczę kotwiczną, któś móglby pomierzyć jakie są otwory mocujące ją do belki, piasty ?

tarcza byłaby płaska z wygięciem na ochronę tarczy hamulcowej, bez szczęk
Przykład innej tarczy dorabianej przzemnie do auta gdzie nie można kupić jej w europie

Obrazek
Obrazek
ale potrzebuję wymiary wszystkich otworów mocujących do belki i mocowań szczęk aby wykonać ją poprawnie

Pozdrawiam i czekam na wieści

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 20 lis 2017, o 18:32

Niestety u nas jest wszystko nitowane ,ale jest jedno wyjście.Sama tarcza jest zgrzana do reszty w pięciu punktach, na rysunku to te "wypustki"w tym miejscu można je zeszlifować i przyspawać nową blachę.Postarałem się to pokazać na zdjeciach.
Wypustki mają ok7mm.
Załączniki
nowy2.gif
nowy2.gif (477.85 KiB) Przejrzano 5398 razy
nowy1.gif
nowy1.gif (568.83 KiB) Przejrzano 5398 razy
nowy.gif
nowy.gif (644.48 KiB) Przejrzano 5398 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: Sebastian » 20 lis 2017, o 20:27

Dobrze rozumiem, że najbardziej gnije tylko osłonka ? A elementy które "trzymają" szczęki są wykonane z grubszej blachy i nic się z nimi nie dzieje ?
Bo jeśli tak, to trzeba by poszukać po zamiennikach tarcz do innych aut coś co pasuje wymiarem, i wyciąć zardzewiałą tarczę i wspawać nową "reperaturkę".
Fajnie kjas że to pomierzyłeś, będzie można ew. coś poszukać.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 20 lis 2017, o 20:44

Tak chodzi o tę osłonę okrągłą ona jest cienka reszta to grube tłoczone blachy.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 20 lis 2017, o 22:20

Kjas dzięki. Mam pytanie jakbym dorobił płaska tarcze można byłoby ja domontowac, przykręcić, dospawac do elementu mocującego szczęki?

Kjas, dałoby radę dokładnie zwymiarowac osłonkę blaszaną? Bardzo pomogłoby to w wykonaniu prototypu

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 21 lis 2017, o 19:55

Na rysunku masz podstawowe wymiary-średnica wewn175 mm bez wypustek te pokazałem orientacyjnie bo jest zgrzewana w tych miejscach do zasadniczej części i to można pominąc i spawać punktowo w dostępnych miejscach po obwodzie z obu stron.
Srednica zewnętrzna to270 mm drugi okrąg miejsce wygiecia kołnierza.
Moje wnioski: na wykonanie własnoręcznie osłony blacha gr 1mm minimum ponieważ nie będzie tłoczona i musi mieć odp sztywnośc wycinamy podstawową częśc a do niej dospawamy kołnierz czyli płaskownik z tej samej blachy po zewn obwodzie czyli 270mm.Ważne jest wycięcie !35 mm i 155mm w tym miejscu są zaciski hamulca.
Innej opcji nie ma śruby nity itp. ponieważ z drugiej strony są szczęki.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 22 lis 2017, o 09:27

Zrobiłbym z blachy 1,5 mm ale proszę o dokładny szkic z wymiarami jak mam zrobić
Proszę zróbcie to dorobimy dla siebie tarcze

Palone będzie na laserze

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 22 lis 2017, o 10:34

Obrazek
tak na szybko zrobiłem

ale potrzebuję więcej wymiarów, mocowania tarczy do elementów gdzie przykręca się szczęki

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 22 lis 2017, o 13:52

Obrazek
troszkę poprawiłem

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: XaRaDaS » 22 lis 2017, o 14:13

Czy odstęp zrobiłeś poprawny ? tak jak Kjas9 podawał ? Co do wymiarowania, to ciężko jest, trzeba by było demontować chyba :zastanawiasie:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 22 lis 2017, o 16:42

W samej osłonie nie ma żadnych otworów zaś te wypustki można pominąć zeby ułatwić proces wycinania .Tarcza z e szczękami jest 10mm większa ma ok185mm srednicy i to do niej trzeba przyspawać osłonę wystarczy tylko odznaczyć miejsca w którym kończą się wycięcia i równo ustawić..Więc cały proces wykonania polegałby na wycięciu pierścienia i wygięciu kołnierza.Tak jak wcześniej pisałem osłona orginalnie jest zgrzewana z tarczą szczęk w tych wypustkach a tarcza nitowana jest z drugą mocującą piastę dlatego nie ma innej alternatywy na połączenie.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 22 lis 2017, o 17:24

Panowie to proszę jeszcze raz o szkic z ostatecznymi wymiarami i zrobię kilka sztuk na próbę

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 22 lis 2017, o 18:19

Wymiary takie jak wcześniej podałem śr wewn 175mm zewn 270mm wygięty kołnierz17mm -wycięcie 135mm i 155mm do zagięcia tak jak narysowałeś na poprawionym szkicu.Z niecierpliwością czekamy na efekty.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 22 lis 2017, o 20:58

Rozumiem, ale powiedz mi jeszcze o tych wypustkach 85 i 115. Pomijamy je?
Będzie duża materiału do zagrzania, pospawania z uchwytem szczęk jak będzie otwór do 175 mm?

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 22 lis 2017, o 22:08

Te wypustki są po to aby elektrody zgrzewarki miały co zgrzać pomijamy je , w naszym przypadku gdy blacha będzie grubsza po prostu cheftujemy punktowo z jednej i drugiej strony do tarczy,starałem się dokładnie pomierzyć osłona powinna zachodzić na tarczę 5mm co powinno wystarczyć.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 23 lis 2017, o 06:26

OK, ale mam pytanie jeszcze ma być ona otwarta, tak ?
wyszłoby coś takiego jak poniżej

Kjas prosze o akceptację :-) i będę palić, potem wygnę :-)

ktoś orientacyjnie mógby zaznaczyć na rysunku gdzie będą robione zgrzewy, spawy.

Obrazek

Pozdrawiam

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 23 lis 2017, o 19:41

Tak ,otwarta a spawane powinno być punktowo w łatwo dostępnych miejscach.Starałem się to pokazać na szkicu poniżej
Załączniki
nowy-4.gif
nowy-4.gif (755.4 KiB) Przejrzano 5313 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 23 lis 2017, o 19:50

No i o to chodziło, kjas fachowiec jesteś
W poniedziałek wypalam, zobaczymy jak wyjdzie :-)
Sprawdź proszę jeszcze wymiary u mnie na szkicu :-)

kjas9
Profesjonalista
Posty: 848
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: kjas9 » 23 lis 2017, o 20:16

Wymiary się zgadzają :ok:
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: XaRaDaS » 28 lis 2017, o 15:32

dieselrot pisze:No i o to chodziło, kjas fachowiec jesteś
W poniedziałek wypalam, zobaczymy jak wyjdzie :-)
Sprawdź proszę jeszcze wymiary u mnie na szkicu :-)
Wypaliłeś ? Podziel się informacjami ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

dieselrot
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 20 lis 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: dieselrot » 29 lis 2017, o 11:49

tak wypalone, Ogólnie brak czasu, jestem w trasie, ale jak wrócę to powyginam, porobię fotki i wstawię

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem tarcz kotwicznych

Post autor: XaRaDaS » 29 lis 2017, o 12:14

To czekam z niecierpliwością, jakbyś mógł od razu podać koszta za całość, ile materiał ile robocizna, nie liczę wymiany, bo to przecież każdy w swoim zakresie będzie robił. :ok:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość