Niepewne prowadzenie
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 lip 2017, o 18:31
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Nubira
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Mam Nubirę 1.8 121KM kombi miałem obniżone żółte sprężyny samochód bujał się i dobijał wymieniłem tylne na czarne oryginalne używane od Nubiry 1.6 kombi. Pasują idealnie.bujanie ustało. Przód usztywniilem gumami wkładanymi między zwoje sprężyny. Koszt gum około 8-15 zł za sztukę.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Sedno sprawy.etac pisze:Wiec chyba TTTM
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: LACETTI F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Spróbuję zrobić jak kolega putompt jak coś zadziałam dam znać. Pozdrawiam
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Nic nie wkładaj pomiędzy zwoje sprężyny bo to zakłóca jej charakterystykę pracy a jeszcze na dodatek może spowodować jej pęknięcie w trakcie jazdy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 276
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
W lanosie zrobiłem numer z wymiana 1 sprężyny. Długo nie trwało i pękły obie.
Dodano po 14 minutach 24 sekundach:
Wspomaganie masz tutaj
Dodano po 55 minutach 27 sekundach:
Tutaj usterki
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
U mnie siadl czujnik pod kierownica.
Dodano po 14 minutach 24 sekundach:
Wspomaganie masz tutaj
Dodano po 55 minutach 27 sekundach:
Tutaj usterki
Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
U mnie siadl czujnik pod kierownica.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: LACETTI F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Więc tak wymieniłem ponownie :
- wahacze na nowe LEMFÖRDERA
- łączniki stabilizatorów CRT
- końcówki drążków kierowniczych CRT
- sprężyny oryginalne przód i tył
i nadal to samo czy przekładnia kierownicza może mieć coś wspólnego z tym (nie cieknie i nie stuka)
- wahacze na nowe LEMFÖRDERA
- łączniki stabilizatorów CRT
- końcówki drążków kierowniczych CRT
- sprężyny oryginalne przód i tył
i nadal to samo czy przekładnia kierownicza może mieć coś wspólnego z tym (nie cieknie i nie stuka)
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
A'propos prowadzenia Lacetti - jeżdżę HB i jestem zdania, że zawieszenie jest o niebo lepsze niż w nowej Astrze. Samochód pięknie przechodzi przez zakręty i jest stabilny na prostej. Również na drogach nie najlepszej jakości.
Na początku tego roku miałem objawy podobne do kolegi - przy prędkościach powyżej 80 km/h po ruchu kierownicą samochodem zaczynało dosłownie miotać na boki. Za namową kolegi przyjrzałem się tulejom w tylnym zawieszeniu.
Wymienić udało mi się tylko dwie (szybka akcja przed wyjazdem, reszta śrub tak zapieczona, że nie dało się ruszyć. Młotek, palnik, odrdzewiacze, dźwignie - bez efektu). Jeśli dobrze pamiętam wymienione zostały tuleje przy drążkach poprzecznych po stronie piast.
Naprawa całkowicie wyeliminowała problem. Zatem sprawdziłbym na Twoim miejscu, czy tuleje z tyłu faktycznie zostały wymienione, bo jeśli śruby współpracowały tak jak moje, a nie robiłeś tego osobiście, to nie zdziwiłbym się, gdyby Twój mechanik ich nie ruszył.
Na początku tego roku miałem objawy podobne do kolegi - przy prędkościach powyżej 80 km/h po ruchu kierownicą samochodem zaczynało dosłownie miotać na boki. Za namową kolegi przyjrzałem się tulejom w tylnym zawieszeniu.
Wymienić udało mi się tylko dwie (szybka akcja przed wyjazdem, reszta śrub tak zapieczona, że nie dało się ruszyć. Młotek, palnik, odrdzewiacze, dźwignie - bez efektu). Jeśli dobrze pamiętam wymienione zostały tuleje przy drążkach poprzecznych po stronie piast.
Naprawa całkowicie wyeliminowała problem. Zatem sprawdziłbym na Twoim miejscu, czy tuleje z tyłu faktycznie zostały wymienione, bo jeśli śruby współpracowały tak jak moje, a nie robiłeś tego osobiście, to nie zdziwiłbym się, gdyby Twój mechanik ich nie ruszył.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: LACETTI F18D3
- Silnik:
- Lokalizacja: W-wa
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
Tuleje wymienione z tyłu wszystkie na oryginalne GM plus śruby od ustawiania geometrii byłem przy wymianie
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 gru 2016, o 20:57
- Reputacja: 0
- Imię: Daniel
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Mosty
- Kontakt:
Re: Niepewne prowadzenie
A ja mam pytanie z innej beczki. Gdzie kupowaliście tuleje? Zostawiłem auto u drugiego mechanika. I już drugi mechanik ma problem ze znalezieniem tulei pływających. Moje auto to lacetti 1.6 HB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości