Niepewne prowadzenie

Stuka, puka, kapie, cieknie...
putompt
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 6 lip 2017, o 18:31
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: putompt » 22 cze 2018, o 08:05

Mam Nubirę 1.8 121KM kombi miałem obniżone żółte sprężyny samochód bujał się i dobijał wymieniłem tylne na czarne oryginalne używane od Nubiry 1.6 kombi. Pasują idealnie.bujanie ustało. Przód usztywniilem gumami wkładanymi między zwoje sprężyny. Koszt gum około 8-15 zł za sztukę.

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: Rickss83 » 29 cze 2018, o 16:42

etac pisze:Wiec chyba TTTM
Sedno sprawy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

CHEAVY
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LACETTI F18D3
Silnik:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: CHEAVY » 10 paź 2018, o 15:31

Spróbuję zrobić jak kolega putompt jak coś zadziałam dam znać. Pozdrawiam

MarcinekNu2
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Evanda
Silnik:
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: MarcinekNu2 » 16 paź 2018, o 14:35

Nic nie wkładaj pomiędzy zwoje sprężyny bo to zakłóca jej charakterystykę pracy a jeszcze na dodatek może spowodować jej pęknięcie w trakcie jazdy.

markus444
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
Reputacja: 7
Imię: Maciej
Samochód: Lacetti CDX
Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
LPG: BRC SQ32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: markus444 » 17 paź 2018, o 15:02

W lanosie zrobiłem numer z wymiana 1 sprężyny. Długo nie trwało i pękły obie.

Dodano po 14 minutach 24 sekundach:
Wspomaganie masz tutaj

Dodano po 55 minutach 27 sekundach:
Tutaj usterki

Dodano po 1 minucie 4 sekundach:
U mnie siadl czujnik pod kierownica.
Załączniki
wp_ss_20180613_0004.png
wp_ss_20180613_0003.png
wp_ss_20180613_0052.png
wp_ss_20180613_0051.png
wp_ss_20180613_0050.png
wp_ss_20180613_0049.png
wp_ss_20180613_0048.png
wp_ss_20180613_0047.png
wp_ss_20180613_0046.png

CHEAVY
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LACETTI F18D3
Silnik:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: CHEAVY » 24 cze 2019, o 21:30

Więc tak wymieniłem ponownie :
- wahacze na nowe LEMFÖRDERA
- łączniki stabilizatorów CRT
- końcówki drążków kierowniczych CRT
- sprężyny oryginalne przód i tył
i nadal to samo czy przekładnia kierownicza może mieć coś wspólnego z tym (nie cieknie i nie stuka) :nerwy {:/

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: littek » 3 lip 2019, o 13:32

A'propos prowadzenia Lacetti - jeżdżę HB i jestem zdania, że zawieszenie jest o niebo lepsze niż w nowej Astrze. Samochód pięknie przechodzi przez zakręty i jest stabilny na prostej. Również na drogach nie najlepszej jakości.

Na początku tego roku miałem objawy podobne do kolegi - przy prędkościach powyżej 80 km/h po ruchu kierownicą samochodem zaczynało dosłownie miotać na boki. Za namową kolegi przyjrzałem się tulejom w tylnym zawieszeniu.
Wymienić udało mi się tylko dwie (szybka akcja przed wyjazdem, reszta śrub tak zapieczona, że nie dało się ruszyć. Młotek, palnik, odrdzewiacze, dźwignie - bez efektu). Jeśli dobrze pamiętam wymienione zostały tuleje przy drążkach poprzecznych po stronie piast.

Naprawa całkowicie wyeliminowała problem. Zatem sprawdziłbym na Twoim miejscu, czy tuleje z tyłu faktycznie zostały wymienione, bo jeśli śruby współpracowały tak jak moje, a nie robiłeś tego osobiście, to nie zdziwiłbym się, gdyby Twój mechanik ich nie ruszył.

CHEAVY
Świeżak
Posty: 35
Rejestracja: 15 wrz 2017, o 15:32
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: LACETTI F18D3
Silnik:
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: CHEAVY » 4 lip 2019, o 11:57

Tuleje wymienione z tyłu wszystkie na oryginalne GM plus śruby od ustawiania geometrii byłem przy wymianie :nerwy

Kowalsky
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 26 gru 2016, o 20:57
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Mosty
Kontakt:

Re: Niepewne prowadzenie

Post autor: Kowalsky » 4 lip 2019, o 14:32

A ja mam pytanie z innej beczki. Gdzie kupowaliście tuleje? Zostawiłem auto u drugiego mechanika. I już drugi mechanik ma problem ze znalezieniem tulei pływających. Moje auto to lacetti 1.6 HB

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości