Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Warto , ewentualnie odpal bez rury , ale to nic nie da gdyby map albo przepływomierz był w niej to jej stan miałby znaczenie a tam jest tylko poprowadzona odma wali oparami oleju do środka
Dodano po 2 godzinach 14 minutach 10 sekundach:
Jeszcze może być opcja że te świece ktore masz , np jedna ma zbyt malą szczelinę miedzy elektrodami np komuś przy pakowaniu spadla szczelina sie zmniejszyla wrzucił do pudelka ty montowales nawet nie patrzac na nie i taki oto problem,
2. druga ewentualność jest taka że wadliwa świeca ktora ma wewnątrz przerwe miedzy izolatorem na tyle małą że gdy dostanie temperatury material sie w niej rozszerza i jakoś pracuje,
3. nie dobrana odpowiednia ciepłota świecy fakt wiekszy ma wpływ juz na rozgrzanym silniku ale kto wie, na zimnym mogą pojawić się problemy z rozruchem dłuższe krecęcenie oraz może taki objaw jak u ciebie , np gosciu w sklepie Ci dał nieodpowiednią znajdz katalogowo jaka ma być wykreć wszystkie i sprawdz oznaczenie na nich, i przy okazji wizualnie je sprawdz a w razie co podeslij fotkę
Dodano po 2 godzinach 14 minutach 10 sekundach:
Jeszcze może być opcja że te świece ktore masz , np jedna ma zbyt malą szczelinę miedzy elektrodami np komuś przy pakowaniu spadla szczelina sie zmniejszyla wrzucił do pudelka ty montowales nawet nie patrzac na nie i taki oto problem,
2. druga ewentualność jest taka że wadliwa świeca ktora ma wewnątrz przerwe miedzy izolatorem na tyle małą że gdy dostanie temperatury material sie w niej rozszerza i jakoś pracuje,
3. nie dobrana odpowiednia ciepłota świecy fakt wiekszy ma wpływ juz na rozgrzanym silniku ale kto wie, na zimnym mogą pojawić się problemy z rozruchem dłuższe krecęcenie oraz może taki objaw jak u ciebie , np gosciu w sklepie Ci dał nieodpowiednią znajdz katalogowo jaka ma być wykreć wszystkie i sprawdz oznaczenie na nich, i przy okazji wizualnie je sprawdz a w razie co podeslij fotkę
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Mierzyłeś może kompresje ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Mierzył mechanik i powiedział że ok nie pamiętam ale chyba mówił że koło 11
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
A jak zostawisz na obrotach jałowych samochód rano odpalając to on sam zaczyna po chwili chodzić na nie wszystkich garach a jak byś go tak zostawił nieruszajac nic to sam przestanie jak się rozgrzeje ?
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Tak sam zaczyna chodzić nie na wszystkie sam. Później się naprawia nawet jak nic nie rusza wystarczy że chodzi
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
I tak nadal obstawiam świece to nie będzie ani żaden czujnik A sonda też nie będzie powodowała czegoś takiego.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Świece jakie - NGK ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Kupil byś świece to koszt 45zl max więcej wydaje się na jakieś pierdoły niż na takie coś kup Denso TT będziesz zadowolony
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Nie pamiętam jakie świece dziś wstawiłem auto ponownie.. Ma sprawdzać sterownik a później chce zdejmować głowice, stwierdził że możliwe że jakiś nagar się tworzy na zaworach, dodatkowo co dziś zauważyłem to odpaliłem auto pod robota chodziło 15 minut, ruszyłem po 500 m chodzil nie na wszystkich garach
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Pewnie jakieś z garażu znalezione z motorynek dlatego nie pamiętasz
Te pierwsze zdanie niezrozumiałe bo nie wiem czy teraz założyłeś jakieś kupiłeś nowe czy te z kiedyś z przed 2tys km nie pamiętasz
Chyba Ci kupię i wyśle pocztą xd
Te pierwsze zdanie niezrozumiałe bo nie wiem czy teraz założyłeś jakieś kupiłeś nowe czy te z kiedyś z przed 2tys km nie pamiętasz
Chyba Ci kupię i wyśle pocztą xd
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Koszt świec to nawet nie 40zł (Bosch, podstawowe), ja bym spróbował.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Lukas nie były one z motorynka ani z kosiarek 2 tysiące km temu kupiłem owe świece firmy Ngk i na tych obecnie latam kable który również wtedy kupiłem też nie były z kosiarek tylko marelli czy jakoś tak... Czy u was w stanarszje5jest kupowanie części x2 ? Lukas jeśli masz chęci to poproszę te świece i jak możesz pokryj koszt wysyłki
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
No to ja się poddaje w tym temacie. Pozdrawiam.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Sterownik sprawdzony niby wszystko ok ale profilaktycznie gościu przelutował ścieżki od wtrysków o 13 jadę po auto jak dalej będzie wypadł to mechanik chce zdejmować głowice
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Przelutowanie ścieżek nie pomogło kolejny krok zdejmowanie głowicy mechanik powiedział że w najgorszym wypadku koszt nawet do 2 tysięcyJakubek1108 pisze:Sterownik sprawdzony niby wszystko ok ale profilaktycznie gościu przelutował ścieżki od wtrysków o 13 jadę po auto jak dalej będzie wypadł to mechanik chce zdejmować głowice
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Głupota w głowicy nic by nie było zchrzanione tak że nagle sam z siebie by zaczynał zle chodzić a zachwile dobrze.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
To w co celowac sterownik, cewka świece kable wiązka wtryski odpada
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Układ zapłonowy
Przewody w cewkę mają ciasno wchodzić i ma być czysto w tych otworkach niezaśniedziałe
No i ja dalej będę się upierał przy tych świecach lub przewodach zapłonowych , jeżeli EGR masz napewno dobrze zaślepionego odrazu mówię że jeżeli zaslepiales go puszka po piwie to po 1000km masz ją przedziurawioną
Przewody w cewkę mają ciasno wchodzić i ma być czysto w tych otworkach niezaśniedziałe
No i ja dalej będę się upierał przy tych świecach lub przewodach zapłonowych , jeżeli EGR masz napewno dobrze zaślepionego odrazu mówię że jeżeli zaslepiales go puszka po piwie to po 1000km masz ją przedziurawioną
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Egr nie jest zaslepiony... Ale. Jak był zaslepiony to problem był nadal tylko że wtedy był nie sprawny, kupiłem jakąś uzywke na allegro... Ale jutro spróbuję ja zaslepic najwyżej i sprawdzę rezultat
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Przeczytałem cały temat. Miałem podobne objawy i P0300. Powiem tak - również obstawiam na kable lub świece, ew cewka. Jak pisze lukaslacetti, kable na cewkę mają wchodzić ciasno. Żadnego syfu. Przejchałem ok 130 tys km tym autem i mam już 5 kable i świece. Były takie co po 3 tyś km robiły (jakieś Bosche ale nie pasowały do mojego 1.6 ale tak jeździłem). Zawsze pasowały Janmory Proline ale max 15 tyś km i to samo.
Teraz mam kable dopasowane idealnie i przejechane 32 tyś km (będę je, wymieniał, bo już na zimnym check i P0300). Też Bosche, niby do Lanosa 1.6, Nubiry1.6 rocznika 97-99
Teraz mam kable dopasowane idealnie i przejechane 32 tyś km (będę je, wymieniał, bo już na zimnym check i P0300). Też Bosche, niby do Lanosa 1.6, Nubiry1.6 rocznika 97-99
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Wyczyscilbym jeszcze wtryski benzyny. Możliwe ze wtrysk leje bena i zalewa świece. Jak silnik jest ciepły ta benzyna po kontakcie z silnikiem paruje i objawy znikają. Sprawdź jeszcze czy ruszanie wtyczkami w czujnikach cos zmienia w pracy silnika. Możesz wymieniać czujniki a jak beda luzy na pinach kostki to wymiana nic nie da a uszczupli portfel.
Dodano po 17 minutach 12 sekundach:
U mnie w lanosie wtryski laly na świece. Do kolektora doprowadzone sa opary olejowe ze skrzynki korbowej. Te opary powodują zabrudzenia przepustnicy, krokowca i wtrysków.
U mnie w laczku miałem problem z calowaniem obrotow. 3 dni sie męczyłem. Podczas pracy silnika ruszałem przewodami. Dopiero ruszaniem kostkami przy czujnikach dawało wyraźne efekty w pracy silnika. Diagnoza luźne piny w kostkach od czujnikow map i temperatury powietrza. Poprawienie poprzez ciasniejsze scisniecie pinow małymi kombinereczkami. Jak reka odjal, az chce sie wsiąść w auto i jeździć.
Dodano po 17 minutach 12 sekundach:
U mnie w lanosie wtryski laly na świece. Do kolektora doprowadzone sa opary olejowe ze skrzynki korbowej. Te opary powodują zabrudzenia przepustnicy, krokowca i wtrysków.
U mnie w laczku miałem problem z calowaniem obrotow. 3 dni sie męczyłem. Podczas pracy silnika ruszałem przewodami. Dopiero ruszaniem kostkami przy czujnikach dawało wyraźne efekty w pracy silnika. Diagnoza luźne piny w kostkach od czujnikow map i temperatury powietrza. Poprawienie poprzez ciasniejsze scisniecie pinow małymi kombinereczkami. Jak reka odjal, az chce sie wsiąść w auto i jeździć.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Lacetti ma bardzo czuły system kontroli prawidłowego spalania w komorach spalania byle przerwa w dostawie iskry (wypadnięcie zapłonu ) i zaraz wywalamy jest błąd jest strona internetowa na której jest cały manulal do Lacetti jest tam wszystko nawet śróbki są poopisywane jakie są do samochodu xd wieczorem podeślę jest nawet tam opisane że samochód zgłasza check np z powodu wypadania zapłonu jeżeli w ciągu iluśtam milisekund wystąpi jakaś ilość tych wypadnieć taki jest algorytm zaprojektowany przez inżynierów ,
W Lacetti jest mi się wydaje fabrycznie zbyt mocno wysterowane wyprzedzenie zapłonu minusami tego jest min. To że nasze Lacetti mimo że wszystko jest sprawne dużo palą w porównaniu z innymi silnikami o podobnej mocy oraz autami o podobnej wadze.
Kolejny minus to właśnie to że duże wyprzedzenie zapłonu powoduje że gdy jest osłabiona iskra czujemy dosyć mocne szarpanie lub ubytki mocy dlaczemu niektóre auta jeżdżą i ponad 100 000 km na przewodach i nic się nie dzieje dopuki wypadanie zapłonów nie nasili się aż tak że to zaczyna przeszkadzać czyli czuć szarpanie. Wypadanie zapłonów zawsze występuje w mniejszym lub większym stopniu zależnym czy to występuje co suw pracy na danym cylindrze czy raz na 50-ty suw
Plusem dużego wyprzedzenia jest przyjemna agresywna reakcja na gaz Zapewne użytkownicy którzy mają sprawne chevrolety Lacetti może i Cruzy też potwierdza że zaobserwowali że jadąc stała prędkością nie wiem 70,90 nawet najmniejsze naciśnięcie na gaz powoduje że samochód zaczyna wyraźnie i mocno przyspieszać .
Ogólnie podsumowując dlatego się uparłem przy układzie zapłonowym kolego, byś wymienił nawet świece mimo że wymieniałeś niedawno (może trafiłeś na jakiś feler akurat że Lacetti na tym nie działa ) to samo przewody ja w ciągu 1000km wymieniłem 4x przewody zapłonowe bo przechodziłem przez to że auto rwało i szarpało po przejechaniu nawet tych 200km na przewodach oczywiście błędy check itd na szczęście sprzedawcą w sklepie okazał się wyrozumiały i z paragonem przyjmował odemnie te wszystkie komplety i wymieniał na inne przewody . Dlatego zamiast dawać do mechanika i rozbierać jeszcze pewnie przez fabrykę złożony silnik wysłuchaj porad z forum ludzi wymień to co wcale nie jest drogie w porównaniu z rozbiórką silnika. AMEN.
W Lacetti jest mi się wydaje fabrycznie zbyt mocno wysterowane wyprzedzenie zapłonu minusami tego jest min. To że nasze Lacetti mimo że wszystko jest sprawne dużo palą w porównaniu z innymi silnikami o podobnej mocy oraz autami o podobnej wadze.
Kolejny minus to właśnie to że duże wyprzedzenie zapłonu powoduje że gdy jest osłabiona iskra czujemy dosyć mocne szarpanie lub ubytki mocy dlaczemu niektóre auta jeżdżą i ponad 100 000 km na przewodach i nic się nie dzieje dopuki wypadanie zapłonów nie nasili się aż tak że to zaczyna przeszkadzać czyli czuć szarpanie. Wypadanie zapłonów zawsze występuje w mniejszym lub większym stopniu zależnym czy to występuje co suw pracy na danym cylindrze czy raz na 50-ty suw
Plusem dużego wyprzedzenia jest przyjemna agresywna reakcja na gaz Zapewne użytkownicy którzy mają sprawne chevrolety Lacetti może i Cruzy też potwierdza że zaobserwowali że jadąc stała prędkością nie wiem 70,90 nawet najmniejsze naciśnięcie na gaz powoduje że samochód zaczyna wyraźnie i mocno przyspieszać .
Ogólnie podsumowując dlatego się uparłem przy układzie zapłonowym kolego, byś wymienił nawet świece mimo że wymieniałeś niedawno (może trafiłeś na jakiś feler akurat że Lacetti na tym nie działa ) to samo przewody ja w ciągu 1000km wymieniłem 4x przewody zapłonowe bo przechodziłem przez to że auto rwało i szarpało po przejechaniu nawet tych 200km na przewodach oczywiście błędy check itd na szczęście sprzedawcą w sklepie okazał się wyrozumiały i z paragonem przyjmował odemnie te wszystkie komplety i wymieniał na inne przewody . Dlatego zamiast dawać do mechanika i rozbierać jeszcze pewnie przez fabrykę złożony silnik wysłuchaj porad z forum ludzi wymień to co wcale nie jest drogie w porównaniu z rozbiórką silnika. AMEN.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Jak najbardziej biorę wasze uwagi do siebie jutro podjadę zakupie świece... Tyle że mam teraz Ngk to jakiej firmy polecacie zakupić
-
- Stały bywalec
- Posty: 273
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
Zanim kupisz świece wyczyść wtryski. Uważam ze świece sa dobre a winne jest zabrudzony wtrysk lub wina jest luźne polaczenie elektryczne z któryś z czujnikow lub samych wtrysków. Ale zobaczylbym do wtryskow.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 7 wrz 2016, o 01:35
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Kutno
- Kontakt:
Re: Chevrolet lacetti 1.4 b+g problem na zimnym
A jak mam je wyczyscic, sprawdzalem wtyczki różne, ruszalem kablami ( jak chodził na 3 garach) i bez reakcji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości