Kolektor ssący Nubira 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 gru 2014, o 22:04
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Nubira 1.8 CDX
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Kolektor ssący Nubira 1.8
Witam wszystkich,
Jeśli ktoś w swojej nubirce słyszy w górnej części silnika dźwięk podobny do pykania popychaczy albo wtryskiwaczy to zanim zdejmie pokrywę silnika niech wejdzie pod auto i wypnie wtyczkę kolektora jeśli będzie cichutko to właśnie macie winowajcę. I nie dajcie się zwieść, od razu że to szklanka ponieważ w naszych autkach do 2007 warto przyjrzeć się kolektorowi ssącemu, który ma plastikowe mocowania w swoim wnętrzu. Wyrabiają się luzują i słychać ciągłe pykanie. Nie życzę nikomu by się wykruszyło i wpadło do silnika.
Warto przed naprawą kolektora rozejrzeć się za dobrym ślusarzem/tokarzem który podejmie się wytoczenia zastępczych miedzianych elementów zamiast zużytych plastikowych, ja niestety takiego magika nie znalazłem. W sklepach tej części nigdzie nie dostałem. Nawet kolektora całego nikt nie mógł mi znaleźć.
Jeśli nie to nowy kolektor w serwisie kosztuje 3300 za wschodnią granicą 1100, a w hurtowni w Łodzi "Potak" 2000 zeta i oni byli z częścią od ręki. Ja właśnie jestem po tej przygodzie i powiem wam, że koszt całego kolektora do części, które w nim się zużywają to jakaś masakra. Kilka małych plastikowych elementów a strzał po kieszeni taki że SZOK!!!
Jeśli ktoś w swojej nubirce słyszy w górnej części silnika dźwięk podobny do pykania popychaczy albo wtryskiwaczy to zanim zdejmie pokrywę silnika niech wejdzie pod auto i wypnie wtyczkę kolektora jeśli będzie cichutko to właśnie macie winowajcę. I nie dajcie się zwieść, od razu że to szklanka ponieważ w naszych autkach do 2007 warto przyjrzeć się kolektorowi ssącemu, który ma plastikowe mocowania w swoim wnętrzu. Wyrabiają się luzują i słychać ciągłe pykanie. Nie życzę nikomu by się wykruszyło i wpadło do silnika.
Warto przed naprawą kolektora rozejrzeć się za dobrym ślusarzem/tokarzem który podejmie się wytoczenia zastępczych miedzianych elementów zamiast zużytych plastikowych, ja niestety takiego magika nie znalazłem. W sklepach tej części nigdzie nie dostałem. Nawet kolektora całego nikt nie mógł mi znaleźć.
Jeśli nie to nowy kolektor w serwisie kosztuje 3300 za wschodnią granicą 1100, a w hurtowni w Łodzi "Potak" 2000 zeta i oni byli z częścią od ręki. Ja właśnie jestem po tej przygodzie i powiem wam, że koszt całego kolektora do części, które w nim się zużywają to jakaś masakra. Kilka małych plastikowych elementów a strzał po kieszeni taki że SZOK!!!
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Nowszy silnik rozumiem? Fakt, cena z kosmosu.
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-964167 ... 46572.html
Do starszego jest lepiej:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-daewoo ... 11316.html
Aczkolwiek zastanawiam się, co jest elektrycznego przy kolektorze, tzn o czym wspomniałeś?
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-964167 ... 46572.html
Do starszego jest lepiej:
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-daewoo ... 11316.html
Aczkolwiek zastanawiam się, co jest elektrycznego przy kolektorze, tzn o czym wspomniałeś?
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Silniczek elektryczny do sterowania klapkami kolektora, F18D3 ma zmienną długość dolotu. Problem dotyczy wszystkich silników F18D3 od 2006. Sprawę rozwiązuje wymiana kolektora na nowy, zmodernizowany w 2010 roku (GM # 25183526). Kolektory regeneruje też firma Bincar, do znalezienia na Allegro. No i można kombinować z kolektorem z Vectry z silnikiem Z18XE, pasuje dolna część, górę z siłownikiem zostawia się starą.
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 52
- Rejestracja: 14 kwie 2014, o 17:12
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Nubira 1.8 121KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Mnie mechanik wywalił te klapy (teraz żałuję, że nie znalazłem kogoś, kto by się tym dłużej pobawił). Nie wiem jak to wpływa na wydajność niestety. Fajnie, gdyby ktoś sprawdził, czy faktycznie można te klapy przełożyć z Opla, bo tam kolektor chodzi za grosze.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Czy naprawdę nie da rady kupic z przesyłką ten kolektor na Ukrainie ???? Nie wysyłają ?????? Zna ktoś sposób jak go kupic i dostarczyć z UA ???
Kuźfa u mnie coraz głośniej hałasuje ........
Kuźfa u mnie coraz głośniej hałasuje ........
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
To odłącz wtyczkę. I skontaktuj się z firmą Bincar.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Pewnie tak zrobię..... Z tym ze ciekaw jestem jak oni to regenerują i na jak długo to wystarczy...a czy pewne jest ze oni podejmą sie tej roboty bo na stronie stoi ze tylko kolektory od vag robią ...
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Ktoś z forum się chwalił, że u nich robił za 600PLN. Trzeba go zapytać. Ja mam fabrycznie nowy kolektor po modyfikacji w 2010, zrobiłem ponad 20 tysięcy km od wymiany i bloga cisza:)
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
To prosze by ten ktoś sie odezwał w temacie bo na maila nie odpowiedzieli....
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
To trzeba do nich dzwonić:)iskat1973 pisze:To prosze by ten ktoś sie odezwał w temacie bo na maila nie odpowiedzieli....
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Nie robią.....dzwoniłem !!!! Chyba sie tylko chwalił tylko nie wiadomo czym i po co...
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
No to klops. Pozostaje kupno nowego albo kombinowanie z kolektorem z Opla.
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
No ale co z tym kolektorem od Opla można zrobić ???? Moze jakas instrukcja albo rys ???
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Pisałem wyżej. Opel z silnikiem Z18XE.
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
No i można kombinować z kolektorem z Vectry z silnikiem Z18XE, pasuje dolna część, górę z siłownikiem zostawia się starą.
Trochę za mało danych bywymontowac i rozbierać ten kolektor.' Tym bardziej ze auto z lpg... Czy te klapy z kolektora vectry są identyczne i można by przełożyć tylko je ??tak bardziej łapotologicznie poproszę ..
Trochę za mało danych bywymontowac i rozbierać ten kolektor.' Tym bardziej ze auto z lpg... Czy te klapy z kolektora vectry są identyczne i można by przełożyć tylko je ??tak bardziej łapotologicznie poproszę ..
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Wiele razy pisałem. Ja kupiłem nowy kolektor. Nie wiem nic więcej odnośnie naprawy z podmianą z Z18XE. Trzeba szukać na rosyjskich i ukraińskich forach, tam to przerabiali.
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Kupiłem dziada ....... Ciezko jest zdemontować ten kolektor ???
KL1NF35BJ6K260134
-
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: Nubira vel Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
https://www.google.pl/search?q=25183526 ... 1veWGtM%3A. Ot cała jego modernizacja.
KL1NF35BJ6K260134
-
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Ważne, że działa i nie stuka:-)
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Problem jest w silnikach od czy do 2006/7? Bo opisy są sprzeczne.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Kolektor ssący taki występuje w F18D3. W T18SED nie ma tego. Poznasz silnik bardzo łatwo:
F18D3 ma zintegrowaną cewkę
T18SED ma cewkę przykręconą po boku głowicy (prawa strona przy zaworze EGR) i masz przewody zapłonowe.
F18D3 ma zintegrowaną cewkę
T18SED ma cewkę przykręconą po boku głowicy (prawa strona przy zaworze EGR) i masz przewody zapłonowe.
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Silniki rozróżniam ale dzięki. Czy rocznik ma znaczenie jak pisali przedmówcy? Czy tyczy się to po prostu wszystkich egzemplarzy przed 2010...
Jestem posiadaczką nubiry z tym silnikiem od 2 miesięcy i zdecydowałam się na nią po 6 latach użytkowani nubiry I z 99r. (350 tyś km) i mimo przebiegu nic poważnego się nigdy nie psuło. Odkrywamy z moim mężem nowe auto i wychodzi dużo wad. Poza falowaniem obrotów i zgrzytaniem po skręcaniu gdzieś z kolumny zaczęłam słyszeć popychacze a auto ma przejechane zaledwie 107 tyś km....jak przeczytałam o wadliwym kolektorze to mi ręce opadły. Nie wiem co gorsze, remont silnika czy nowy kolektor. Jak powiem mojemu mężowi jaki koszt nas może czekać to spuści auto z pierwszego mostu....
Jestem posiadaczką nubiry z tym silnikiem od 2 miesięcy i zdecydowałam się na nią po 6 latach użytkowani nubiry I z 99r. (350 tyś km) i mimo przebiegu nic poważnego się nigdy nie psuło. Odkrywamy z moim mężem nowe auto i wychodzi dużo wad. Poza falowaniem obrotów i zgrzytaniem po skręcaniu gdzieś z kolumny zaczęłam słyszeć popychacze a auto ma przejechane zaledwie 107 tyś km....jak przeczytałam o wadliwym kolektorze to mi ręce opadły. Nie wiem co gorsze, remont silnika czy nowy kolektor. Jak powiem mojemu mężowi jaki koszt nas może czekać to spuści auto z pierwszego mostu....
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Na początek bym nie dramatyzował. Jak usłszyłaś popychacze,raczej cykanie to dobiega z kolektora. Dobra płukanka i świeży olej i powinno pomóc silnikowi,jeśli realny przebieg. Na syntetyku jeździsz??
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
5w30 tylko nie znam producenta. W starym aucie przy 350 tyś km lałam 10w40 Mobila i zastanawiałam się czy takiego nie zalać żeby hydrosztosy miały gęściej ale przy przebiegu 107 tyś km to chyba przesada. Z mężem podzieliłam się nowiną bo już od kilku dni tylko o tym myślę. Na szczęście przyjął to lepiej niż myślałam. To ślusarz-mechanik nie praktykujący co prawda od jakiegoś czasu ale może jakiś patent na ten kolektor wymyśli, tylko czasu mu brak...W weekend sprawdzi czy te dźwięki z kolektora czy jednak popychacze.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Kolektor ssący Nubira 1.8
Olej się zmienia,dopiero gdy "łyka" za dużo oleju. Przebieg nie ma nic do tego... To zwykły mit,że trzzleba przechodzić po jakimś przebiegu,silnik sam Ci to pokaże.
O partsy pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości