SPARK M300 2013 koło kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
vigator
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 8 lis 2016, o 21:02
Reputacja: 0
Imię: Ryszard
Samochód: Spark
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: vigator » 13 lut 2017, o 15:01

Dzień Dobry, mam Sparka M300 rocznik 2012 pierwsza rejestracja 2013. przebieg 60000. Od jakiegoś czasu podczas jazdy koło kierownicy jest skręcone w lewo o około 10 stopni. Nie przypominam sobie bym wpadł do dziury lub tp. Opony na razie zużywają się normalnie. Co może być przyczyną? Co robić?

Maniek

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: Maniek » 13 lut 2017, o 15:06

Trzeba chyba sprawdzić zawieszenie, może końcówka drążka się zużyła, może gumy na wahaczach.
A jakieś stuki w zawieszeniu, czy podczas kręcenia kierownicą występują ??

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7704
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 13 lut 2017, o 15:15

Może zbieżność trzeba sprawdzić, ja miałem u siebie tak, że kierownica nie była na wprost i po zrobieniu zbieżności jest wszystko ok.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

vigator
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 8 lis 2016, o 21:02
Reputacja: 0
Imię: Ryszard
Samochód: Spark
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: vigator » 13 lut 2017, o 15:34

Nie zaobserwowałem nic innego jak tylko inne położenie koła kierownicy. Poszukam dobrego fachowca do geometrii...

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: endriu333 » 13 lut 2017, o 20:42

kompletna geometria to koszt od 70 do 120 zł. Pytanie tylko czy końcówki nie mają luzu bo wtedy bez sensu jest ją ustawiać - najlepiej najpierw sprawdzić zawieszenie (najbliższe OSK) za około 20 zł a dopiero później jechać na geometrię ( jeśli wszystko będzie OK a pewnie nie będzie skoro "nagle" kierownica nie trzyma azymutu) prawdopodobnie coś jednak się zużyło..... (w najlepszym razie coś w zawieszeniu)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: Hubertradom » 25 kwie 2017, o 20:03

u mnie to samo. Kierownica lekko odchylona. Jak ją wyprostuje skręca w prawo. 3 razy i w różnych miejscach byłem na ustawianiu i gówno pomogło. W zawieszeniu zero luzów. Nie wiem o co chodzi z tym zawieszeniem.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23828
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: etac » 25 kwie 2017, o 20:06

Opony pozamieniaj.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Hubertradom
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: 12 kwie 2014, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Hubert
Samochód: Spark 1,2 LTZ 2011
Silnik:
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: Hubertradom » 29 kwie 2017, o 20:32

Zamieniałem, nic nie zmienia się. Osobny komplet zimówek i to samo.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2017, o 20:35 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Denis
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 19 maja 2017, o 13:17
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Spark
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: SPARK M300 2013 koło kierownicy

Post autor: Denis » 19 maja 2017, o 13:20

Ja też coś takiego miałem i to postępowało. Pewnego razu będąc w trasie już się zdenerwowałem i podjechałem po drodze do jakiegoś serwisu. Okazało się, że to był serwis ciężarówek śląsk, ale mimo to poradzili sobie ze sparkiem i mam kierownicę prosto. Okazało się, że geometria była skopana i to mocno. Cud, że opony nie dostały mocno po tyłku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość