Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
W jakich warunkach był robiony ten pomiar?
Jeśli wydech był już rozgrzany to wygląda jakbyś w ogóle nie miał katalizatora.
Druga sonda powinna naśladować pierwszą tylko przez kilka minut po odpaleniu, dopuki katalizator nie nabierze temperatury i nie zacznie działać, po tym jej wartość na wolnych obrotach powinna ustabilizować się w granicach 0.6-0.8V z delikatnymi wahaniami.
Jeśli wydech był już rozgrzany to wygląda jakbyś w ogóle nie miał katalizatora.
Druga sonda powinna naśladować pierwszą tylko przez kilka minut po odpaleniu, dopuki katalizator nie nabierze temperatury i nie zacznie działać, po tym jej wartość na wolnych obrotach powinna ustabilizować się w granicach 0.6-0.8V z delikatnymi wahaniami.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wykres sąd potwierdza że problem jest z katalizatorem. Sonda za katalizatorem nie powinna się dublować z pierwszą. Co tam wsadzileś?
Dodano po 4 minutach 35 sekundach:
Z tego co pamiętam, to w Cruze, do rozgrzania druga sonda stoi w miejscu.
Po rozgrzaniu w zależności od buta w podłogę zmienia swoje położenie ale na zasadzie poziomego wykresu takich schodków.
Nie ma takiej sinusoidy jak sonda pierwsza.
Jak wykres dubluje się z pierwszą sondą to znaczy że w środku Nie ma już katalizatora.
Błąd też to potwierdza.
Jeżeli faktycznie wsadzili w zeszłym roku wkład katalizatora to pewnie jakiś zamiennik.
Dodano po 4 minutach 35 sekundach:
Z tego co pamiętam, to w Cruze, do rozgrzania druga sonda stoi w miejscu.
Po rozgrzaniu w zależności od buta w podłogę zmienia swoje położenie ale na zasadzie poziomego wykresu takich schodków.
Nie ma takiej sinusoidy jak sonda pierwsza.
Jak wykres dubluje się z pierwszą sondą to znaczy że w środku Nie ma już katalizatora.
Błąd też to potwierdza.
Jeżeli faktycznie wsadzili w zeszłym roku wkład katalizatora to pewnie jakiś zamiennik.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Katalizator jest firmy JMJ o ile pamiętam
Zamontowany 25 września zeszłego roku i do kwietnia był spokój.
Wykresy przedstawiają mniej więcej 10 min działania samochodu w większości czasu na wolnych obrotach przed ostatni wykres jest po zabawie pedałem gazu, a ostatni jest gdy trzymałem go na 3tys obrotów. Wykresy dodały się trochę odwrotnie dlatego trzeba patrzeć na nie od dołu do góry.
Dziwne jest to że wracałem z wczasów przejechałem ponad 200km i błędu nie było ale na drugi dzień zrobiłem może 20km i się pojawił.
Zamontowany 25 września zeszłego roku i do kwietnia był spokój.
Wykresy przedstawiają mniej więcej 10 min działania samochodu w większości czasu na wolnych obrotach przed ostatni wykres jest po zabawie pedałem gazu, a ostatni jest gdy trzymałem go na 3tys obrotów. Wykresy dodały się trochę odwrotnie dlatego trzeba patrzeć na nie od dołu do góry.
Dziwne jest to że wracałem z wczasów przejechałem ponad 200km i błędu nie było ale na drugi dzień zrobiłem może 20km i się pojawił.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wygląda jakby katalizator nie działał. Sonda 2 podąża za sondą 1 czyli nie działa kataliza. Co to za katalizator kupiłeś?
A co to są 2 ostatnie wykresy?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
A co to są 2 ostatnie wykresy?
Dodano po 6 minutach 24 sekundach:
Albo jakiś przekręt.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Jak już pisałem katalizator jest firmyJMJ był polecany przez fachowca od wydechów tym bardziej że nie ma na rynku zbyt dużego wyboru. Katalizator do cruza jest dość nietypowy gdyż jest owalny. Nie wymieniałem tylko wkładu ale cały katalizator. Jeśli to faktycznie on padł to ciekawe jak będzie wygladac reklamacja. Oby ja uznali
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nic więcej ci chyba nie zostało jak jego reklamacja o ile nie minął termin.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Trochę poczytałem na temat katalizatorów tej firmy, i nie dziwię się z treści Twoich wpisów.
Ps. A co do fachowców, ich opinii to za każdym razem przekonuje się co są warci... Wymieniacze części...
Ps. A co do fachowców, ich opinii to za każdym razem przekonuje się co są warci... Wymieniacze części...
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
A czy uszkodzenie katalizatora mogło nastąpić z powodu jakiegoś problemu z silnikiem? Wolał bym się przygotować bo gościu od wydechu już coś kombinuje że to może być wina samochodu i może być cieżko uzyskać reklamacje.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Gdybyś miał LPG pewnie by zwalali na gaz. No ale nie masz. To zapytaj o jaki problem z silnikiem im chodzi, bo gdyby takowy był, to by się seria innych kodów błędów pojawiła dużo wcześniej.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
No też mi się tak wydaje a jak rozumię jak podjadę na stację diagnostyczną i zrobię test emisji spalin to powinno wyjść ze się nie mieszczę w tym Euro 4?
I powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości?
I powinno to rozwiać wszelkie wątpliwości?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Podobno lanie 98 może stopić wkład..
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Zrobiłem test emisji spalin i wyszło że na wolnych obrotach wszystko jest Ok dopiero na podwyższonych jeden wskaźnik przekracza nieco normę.
Gościu ze stacji twierdzi że to może być spowodowane złym składem mieszanki a nie koniecznie złym stanem katalizatora.
Gościu ze stacji twierdzi że to może być spowodowane złym składem mieszanki a nie koniecznie złym stanem katalizatora.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ale wykresy sond pokazują, że coś nie tak z katalizatorem. Jeżeli sonda 2 która jest zamontowana za katalizatorem wskazuje prawie tak samo jak sonda 1 zamontowana na kolektorze wydechowym, to jest klasyczny przykład że katalizator nie działa - stąd taki błąd generowany przez ECM. Zawartość % tlenu w spalinach jest taka sama przed i za. Nie wiem jaka mogła by być inna usterka żeby uzyskać takie wskazania jakie załączyłeś. Poziomy napięć sond są prawidłowe więc sondy są sprawne. Jedynie ostatnie 2 wykresy mi się nie podobają, zwłaszcza ostatni. W jakich warunkach pracy silnika zrobiony? Po zgaszeniu? Przy rozruchu?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Tylko jak tu walczyć o reklamacje jeśli wyniki z stacji diagnostycznej wskazują że katalizator działa.
Diagnosta twierdził że może zaczyna brać olej i stąd problem.
A te bardziej płaskie wykresy były robione chwilę po rozruchu silnika.
Diagnosta twierdził że może zaczyna brać olej i stąd problem.
A te bardziej płaskie wykresy były robione chwilę po rozruchu silnika.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wynik ze stacji diagnostycznej nie jest wyznacznikiem sprawności katalizatora. Raczej świadczy o zdrowiu silnika, jeżeli nawet bez katalizatora nie jest źle. Twoim podstawowym problemem jest zaświecony check engine i kod błędu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nawet jak wytniesz katalizator ,to spaliny mogą być w normie i samochód gdyby tylko patrzeć na wyniki przegląd powinien przejeść.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
No tak wnerwia mnie strasznie ta kontrolka.
A jeżdżę i sprawdzam to autko i dziwi mnie to trochę że wykres przez pewien okres czasu wygląda chyba całkiem przyzwoicie dopiero po jakimś czasie zaczyna się problem. A czy jest jakaś możliwość zastosowania jakiegoś patentu na ten problem z tym błędem?
A jeżdżę i sprawdzam to autko i dziwi mnie to trochę że wykres przez pewien okres czasu wygląda chyba całkiem przyzwoicie dopiero po jakimś czasie zaczyna się problem. A czy jest jakaś możliwość zastosowania jakiegoś patentu na ten problem z tym błędem?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nie znam. Nie można w tym silniku stosować tzw emulatora sondy 2 bo ona uczestniczy w procesie doboru składu mieszanki. Prawdopodobnie wykryty brak zdolości katalitycznej katalizatora spowoduje, że ECM zaprzestanie brać pod uwagę wskazań sondy 2 do regulacji i prócz checka nic złego nie będzie się działo. Ale to gdybam.
Czy tankowałeś benzynę 98oktan?
Czy tankowałeś benzynę 98oktan?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Raz jak byłem na przeglądzie gazu, to taką teorię słyszałem od jednego gazownika, nie brałem jej wtedy na poważnie.
Jednak kilka razy później czytając forma spotkałem się z podobnymi tezami, że LPG może być poprawnie wyregulowane a ze względu na stan katalizatora będzie pojawiał się błąd, nie wskazujący jako przyczynę katalizatora.
Niestety nie spotkałem argumentu, który mnie przekonał.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nie tankowałem 98,po pierwszym błędzie zatankowałem 98 żeby sprawdzić czy to coś zmieni ale nie było żadnej roznicy
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Przygotowuje się mentalnie do wydania kasy na nowy katalizator, jednak odkryłem w programie do kasowania błędów "stop klatkę" i zamieszcze wskazania może ktoś zobaczy tam coś co by wskazywało na inny problem niż katalizator. Dodam że kupiłem jakiś środek do czyszczenia katalizatora i nie pomogło, do tego zajrzałem od góry do kata i wygląda ok, jest cały i biały.
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
To jest stop klaktka prawdoppdobnie zrobiona przez system gdy wykonywał test pojemnosci kata lub w momencie wyskoczenia błędu
Katalizator jezeli na pb dzieje sie to samo ale po wielu km np po 200 juz pisalem otym wczesniej to wymień,natomiast jezeli jezdzisz na lpg to według mnie ubogo
Ja zauważylem po swoich testach ze korekty jak wskakują tak jak u Ciebie na +10% to procesy katalityczne niechca wgl zachodzic i spada wykres sondy za katem ponizej 0.45V
U Ciebie tez tak jest tymbardziej widac po korektach drugiej sondy że ona prawie caly czas stoi na 0v
U mnie gdy korekty oscylują miedzy 0 a -10% czyli lekko wzbogacone na lpg procesy katalityczne zachodzą caly czas i sonda stoi ładnie na 0.7-0.82v
Korekta wtedy drugiej sondy wynosi -2 do -4%
Takze mowie bo wiem co mowie bo stracilem na tym troche zycia i musialem wkoncu to rozkminić
Jeżeli to sa wykrezy z jazdy na lpg to zajmij sie strojeniem lpg bo kupisz nowego kata i bedziesz mial to samo chyba że ten jest też juz wymienianym przez ciebie
A jezeli to jest podczas jazdy na pb to rzeczywiscie jest do wymiany.
Katalizator jezeli na pb dzieje sie to samo ale po wielu km np po 200 juz pisalem otym wczesniej to wymień,natomiast jezeli jezdzisz na lpg to według mnie ubogo
Ja zauważylem po swoich testach ze korekty jak wskakują tak jak u Ciebie na +10% to procesy katalityczne niechca wgl zachodzic i spada wykres sondy za katem ponizej 0.45V
U Ciebie tez tak jest tymbardziej widac po korektach drugiej sondy że ona prawie caly czas stoi na 0v
U mnie gdy korekty oscylują miedzy 0 a -10% czyli lekko wzbogacone na lpg procesy katalityczne zachodzą caly czas i sonda stoi ładnie na 0.7-0.82v
Korekta wtedy drugiej sondy wynosi -2 do -4%
Takze mowie bo wiem co mowie bo stracilem na tym troche zycia i musialem wkoncu to rozkminić
Jeżeli to sa wykrezy z jazdy na lpg to zajmij sie strojeniem lpg bo kupisz nowego kata i bedziesz mial to samo chyba że ten jest też juz wymienianym przez ciebie
A jezeli to jest podczas jazdy na pb to rzeczywiscie jest do wymiany.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nie mam LPG to wszystko jest na pb tak że wymienię i zobaczę. Mam ogromną nadzieję że to faktycznie jest katalizator bo nie mało mnie to wykosztuje.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 19 sie 2017, o 13:54
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,8, 141KM, benzyna
- Lokalizacja: tychy
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Wymieniłem kata jednak ciągle coś nie gra choć wykres jest już w większości taki jak powinien to jak dla mnie coś z nim nie gra.
Nawet jak dam na luz wykres strasznie dołuje i niewiele czy tak ma być?
Nawet jak dam na luz wykres strasznie dołuje i niewiele czy tak ma być?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Jak dla mnie wygląda to dobrze.
Zawsze po hamowaniu silnikiem chwile trwa zanim katalizator znowu się nasyci i zacznie pracować.
Zawsze po hamowaniu silnikiem chwile trwa zanim katalizator znowu się nasyci i zacznie pracować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości