Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ja osobiście używam autodoc, ale ja mieszkam poza granicami kraju.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Przy skręcaniu pokrywy filtra użyj klucza dynamometrycznego, wartość powinna być napisana na pokrywie. Odpowietrzasz przekręcając parę razy kluczyk na zapłon. Nie powinno być problemów.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Szlak mnie trafia już z tym autem . Brak mocy . Chodzi jak bez turbo. Ciężko przyspiesza , silnik głośniej chodzi . Czasem jest ok ale co raz rzadziej .Trzeba mocno wciskać pedał gazu aby auto zwawiej jechało ...
Jak sprawdzić czy ta " grucha " od turbo jest ok ( czy chodzi ta dźwignia). Podejrzewam z różnych opisów objawów ,że może nie działać też właściwie zawór N75.
P.s. dziś wymieniłem filtr paliwa i odczytałem kody błędów ( pokazuje obwód sterowania świecy żarowej cylinder 4- P0674).
Jak sprawdzić czy ta " grucha " od turbo jest ok ( czy chodzi ta dźwignia). Podejrzewam z różnych opisów objawów ,że może nie działać też właściwie zawór N75.
P.s. dziś wymieniłem filtr paliwa i odczytałem kody błędów ( pokazuje obwód sterowania świecy żarowej cylinder 4- P0674).
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Odłącz zasilanie od świecy, najpierw sprawdź czy dochodzi zasilanie do niej, sprawdź jaki ma opór świeca, następnie sprawdź świecę, na krótko kawałkiem przewodu z aku do świecy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Świeca żarowa w Cruze jest na 4.4V więc podłączenie do Aku ją po prostu spali ...
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
No tak to nie to samo jak w strych dieslach bez cudów typu dpf.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie działająca świeca żarowa nie może być powodem slabej mocy rozgrzanego silnika.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Tym bardziej w takich warunkach letnich. Chociaż moze jakaś koniugacja zachodzić.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ja świecy żarowej nie podejrzewam do mniejszej mocy po rozgrzaniu silnika . Ona może mieć znaczenie przy odpaleniu i pierwszych kilku minutach pracy .
Jak auto będzie szło ok to już to czuję na 1 bo jak wciskam gaz to liniowo również ochoczo przyspiesza . A jak nie to ruszam i auto pierwsze sekundy przyspiesza a raptem jakby ktos podpiął z tyłu ciężką przyczepę i kolejne biegi też takie ciężkie przyspieszenie . Trzeba mocno dusić gaz przyspieszenia . Silnik dużo głośniej pracuje przy tym . Wcześniej przy 70km/h nie słyszałem silnika już a teraz i przy 110-120 km/h słyszę terkot/klekot. Pogorszyła się kultura pracy i rura wydechowa osmolona.
Sprawdzałem w pewnym warsztacie podczas jazdy parametry i mechanik miał pewne zastrzeżenia do ciśnienia przy DPF bo maks było przy mocnym wciśnięciu pedału przyspieszenia do 5kPa a wg niego (!) powinno sięgać nawet do 30 kPa.
Jak auto będzie szło ok to już to czuję na 1 bo jak wciskam gaz to liniowo również ochoczo przyspiesza . A jak nie to ruszam i auto pierwsze sekundy przyspiesza a raptem jakby ktos podpiął z tyłu ciężką przyczepę i kolejne biegi też takie ciężkie przyspieszenie . Trzeba mocno dusić gaz przyspieszenia . Silnik dużo głośniej pracuje przy tym . Wcześniej przy 70km/h nie słyszałem silnika już a teraz i przy 110-120 km/h słyszę terkot/klekot. Pogorszyła się kultura pracy i rura wydechowa osmolona.
Sprawdzałem w pewnym warsztacie podczas jazdy parametry i mechanik miał pewne zastrzeżenia do ciśnienia przy DPF bo maks było przy mocnym wciśnięciu pedału przyspieszenia do 5kPa a wg niego (!) powinno sięgać nawet do 30 kPa.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podejrzewam zacinający się zawór EGR. Czy łatwo można go wymontować w Cruze , jest dobry dostęp ?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Ja co prawda mam Olka ale to chyba to-samo, dostęp jest dobry ale wyjąć go jest bardzo ciężko bo jest zapieczony w swoim gnieździe. Może go zaślep na próbę i zobaczysz czy to puszcza EGR . viewtopic.php?f=75&t=5784
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Zawór EGR w Cruzie 163KM jest sterowany elektrycznie... Niezbyt to dobra wiadomość z uwagi na cenę nowego... OK 1100-1200zł...
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 5 lis 2016, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze SportSline
- Silnik:
- Lokalizacja: Braunschweig
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Parę tematów wcześniej pisałem o tym samym problemie w moim Cruzie. Rozwiązanie to sterowanie klapami w kolektorze ssącym. Dokładniej popychacz tych klap który łączy się z serwem sterującym miał wyrobiony uchwyt i nie było już połączenia między tymi częściami. Klapy stają w jednej pozycji i samochód nie jedzie więcej niż np. 200km/h. Być może u ciebie stanęły w pozycji bardziej zamkniętej przez co nie możesz jechać więcej niż 160km/h. Zakup nowego kolektora jak najbardziej wskazany. Czas pracy garażowej 8h.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Klapy w kolektorze to element wymienny, wystarczy odkręcić jedną śrubeczkę i ośka oraz klapy wraz z gniazdami mamy oddzielnie, tylko ciekawe czy jest to do kupienia. Kolektor w Potak 1200 zł.
To co jest w środku uszczelki można wyciągnąć. Umnie po 110000 klapy ok i nawet syfu nie było za dużo.
download/file.php?mode=view&id=8025
To co jest w środku uszczelki można wyciągnąć. Umnie po 110000 klapy ok i nawet syfu nie było za dużo.
download/file.php?mode=view&id=8025
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Dzięki za informacje o kolektorze i EGR.
Daje mi do myślenia jeszcze taka sytuacja jak ruszam autem . Wrzucam jedynkę i wciskam gaz liniowo(!). Auto rusza ale po paru sekundach brak przyspieszenia- jakby ktoś podczepił przyczepę , przyhamowanie ( ja trzymam wciśnięty gaz cały czas ) i muszę mocniej niejako ponownie wcisnąć aby przyspieszało dalej . Może kogoś to na prowadzi na możliwą usterkę ?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Daje mi do myślenia jeszcze taka sytuacja jak ruszam autem . Wrzucam jedynkę i wciskam gaz liniowo(!). Auto rusza ale po paru sekundach brak przyspieszenia- jakby ktoś podczepił przyczepę , przyhamowanie ( ja trzymam wciśnięty gaz cały czas ) i muszę mocniej niejako ponownie wcisnąć aby przyspieszało dalej . Może kogoś to na prowadzi na możliwą usterkę ?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podejrzewam EGR ale póki co zamówiłem VXDIAG (czekam na przesyłkę ) aby dobrze przetestować auto i nie szukać "po omacku". Koszt diagnostyki komputerowej w ASO Chevroleta (Olsztyn) to 180zł...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Turbosprezarka jest o zmiennej geometrii? Jesli tak to moze byc winny zawor podcisnienia sterujacy geometria.
Alez dziwne rozwiazanie tych klap. Nie lepiej bylo zrobic jedna klape na wejsciu do kolektora dolotowego...?
Alez dziwne rozwiazanie tych klap. Nie lepiej bylo zrobic jedna klape na wejsciu do kolektora dolotowego...?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Dziś pomyśłałem a może przepływomierz powietrza (Bosch 0 281 002 912) jest zabrudzony i stąd te spadki mocy itp. Wyjąłem go (czekam na środek do czyszczenia LIqui Moly) i zajrzałem dalej przez przewód gumowy w kierunku turbosprężarki... A tu widzę zatłuszczenie tam głębkiej i ślady oleju przed wirnikiem Same łopatki wyglądają na czyste ale olej jest przed wirnikiem (zebrał się na metalowej podstawie). Postaram się zdjąć też wąż gumowy przed wirnikiem i zrobić zdjęcie jak to dokładnie wygląda
I teraz nie wiem co robić... Tak właśnie czytam w necie , że to może być spowodowane złym działaniem też odmy ? Gdzie i jak to sprawdzić czy odma drożna itp ?
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 17 sekundach:
Tak wygląda przepływomierz po czyszczeniu ( preparat Liqui Moly 4066). Idę teraz odkręcić węże gumowe do turbosprężarki i postaram się też zrobić fotki ...
https://drive.google.com/file/d/1It3KSG ... p=drivesdk
A tutaj widać właśnie troszkę oleju :
https://drive.google.com/open?id=1sCv4g ... KQ_UOOhdwy
https://drive.google.com/open?id=1iuqC4 ... PaKYDxgyf2
I teraz nie wiem co robić... Tak właśnie czytam w necie , że to może być spowodowane złym działaniem też odmy ? Gdzie i jak to sprawdzić czy odma drożna itp ?
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 17 sekundach:
Tak wygląda przepływomierz po czyszczeniu ( preparat Liqui Moly 4066). Idę teraz odkręcić węże gumowe do turbosprężarki i postaram się też zrobić fotki ...
https://drive.google.com/file/d/1It3KSG ... p=drivesdk
A tutaj widać właśnie troszkę oleju :
https://drive.google.com/open?id=1sCv4g ... KQ_UOOhdwy
https://drive.google.com/open?id=1iuqC4 ... PaKYDxgyf2
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Olej w dolocie to norma, cały dolot jest tłusty od oparów oleju z odmy. Wyciągnij jeszcze czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, tam już jest mieszanka oleju i sadzy.
Mój tak wygłądał.
Mój tak wygłądał.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Wyczyściłem cały dolot do turbosprężarki od filtra powietrza. . Nie było źle , troszkę nalotu czarnego.Czujnik ciśnienia jutro przeczyszczę (dzięki za podpowiedź )
Teraz sprawa przepływomierza. Wyczyściłem go tym preparatem Liqui Moly i niestety żadnej różnicy jak odpaliłem auto i przejechałem się.Odłączyłem całkiem przepływomierz powietrza i przejechałem się. Żadnej różnicy jak podłączony czy nie podłączony! Słabo wkręca się na obroty, silnik głośniej chodzi (terkocze), słaba reakcja na pedał przyśpieszenia.
Najgorsze, że przed czyszczenie nie sprawdziłem tak , że odpiąłem całkiem i porównałem. Myślę, że chyba się nie uszkodził od czyszczenia... Specjalny preparat.
Co o tym sądzicie? Uszkodzony przepływomierz ...?
Teraz sprawa przepływomierza. Wyczyściłem go tym preparatem Liqui Moly i niestety żadnej różnicy jak odpaliłem auto i przejechałem się.Odłączyłem całkiem przepływomierz powietrza i przejechałem się. Żadnej różnicy jak podłączony czy nie podłączony! Słabo wkręca się na obroty, silnik głośniej chodzi (terkocze), słaba reakcja na pedał przyśpieszenia.
Najgorsze, że przed czyszczenie nie sprawdziłem tak , że odpiąłem całkiem i porównałem. Myślę, że chyba się nie uszkodził od czyszczenia... Specjalny preparat.
Co o tym sądzicie? Uszkodzony przepływomierz ...?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Podlacz OBDII i sprawdz jakie daje wskazania przeplywomierz. Nie ma co w ciemno wymieniac wszystkiego po kolei. Kiedys mialem podobny problem z falowaniem mocy w Dieslu innego auta. Zacisnalem zeby pojechalem do ASO i nie zalowalem 7stowek ktore zgarneli, bo potem przez 6 lat do sprzedazy problem nie powrocil...
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Tak wiem ale niestety dziś nie mam jak i i znajomy elektronik samochodziaż na wakacjach do 7 sierpnia. ASO mam umówione w najbliższy poniedziałek 6 sierpnia o 12.30... Przepływkę Boscha (koszt. 345zł) mam zamówioną także w razie czego odeślę gdy się okaże , że to nie to.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Mam jeszcze do Was pytanie jak to jest z przepływomierzem powietrza w Cruze 2.0 diesel silnik LNP ? Czy przepływomierz , który u mnie jest aktualnie tzn. Bosch 0 281 002 912 (prod. auta 2012 rok) został później zastąpiony nowszym czyli Bosch 0 280 218 427 i może być także zastosowany w tym pojeździe ? Znalazłem na stronach różnych sklepów właśnie to , że ten 0 280 218 427 zastępuje 0 281 002 912.
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel
Byłem w ASO w Olsztynie dziś i powiem krótko . Dno i wodorosty . Sprawdzili ,że nie ma żadnych błędów i nie wiedzią o co chodzi . Doradca klienta ASO odsyła mnie do serwisu braci Mądrych w Olsztynie bo oni specjalizują się w dieslach . Nie chce tego komentować ale albo w ASO siedzą wymieniacze z wiedzą na poziomie uczniaków albo olewają totalnie Chevroleta ... Straciłem tylko czas i paliwo. Całe szczęście ,że nie żądali kasy bo byłaby kłótnia ...pawelwaw84 pisze: ↑2 sie 2018, o 19:26Podlacz OBDII i sprawdz jakie daje wskazania przeplywomierz. Nie ma co w ciemno wymieniac wszystkiego po kolei. Kiedys mialem podobny problem z falowaniem mocy w Dieslu innego auta. Zacisnalem zeby pojechalem do ASO i nie zalowalem 7stowek ktore zgarneli, bo potem przez 6 lat do sprzedazy problem nie powrocil...
Wracajac z Olsztyna zajechałem na stację Orlen w Olsztynie i zatankowałem do pełna . Ruszam a auto ledwo wytoczyło sie ze stacji , duszę pedał gazu a on ledwo co przyspiesza . Brak totalny dynamiki . Po malu jakoś się rozpędzał i tak jechałem 70-80 bo szkoda mi było silnika , słyszałem jak się męczy , ciężej pracuje , głośniej . Zatrzymanie się i ponowne włączenie auta nic nie wniosło . Nie czuć w ogóle włączenia się turbo , silnik głośniej pracuje , twardo . Z rury nie dymi mi się ani na czarno ani na biało aczkolwiek delikatne osmolenie rury tłumika jest . Na domiar złego przed samym domem włączyli się wypalanie DPF
Dziś dotarł z aliexpress VXDiag to zainstaluje program dziś wieczorem i jutro rano sam popatrzę Aaaa dziś także podmienilem przeplywke i niestety żadnej różnicy . Co ciekawe jak się odłączy przeplywke w czasie pracy silnika to nie ma żadnej reakcji . Praca bez zmian .Czy z przeplywką czy bez silnik tak samo chodzi ...
P.s.
Tak siedzi mi w głowie ten EGR ,że to on jest sprawcą ....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość