termostat
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2017, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Błażej
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
termostat
witam,
zakupiłem cruza 2.0 163km 2011r w tamtym roku w lato, z temperaturą teoretycznie wszystko było ok jak to w lato, jak zrobiło się chłodniej to zauważyłem że temperatura dochodzi do połowy i koniec, ewidentnie walnięty termostat, został wymieniony jakieś 2 tygodnie temu (wcześniej sprawdzony w gorącej wodzie czy na pewno otwiera i 100% sprawny, stary zatrzymał się w pozycji otwartej).
W zasadzie nie miałem żadnej dłuższej trasy od tej pory ale na postoju i u mechanika wszystko było ok, dogrzał się i otwarł normalnie.
A teraz w czym problem.
2 dni temu miałem trochę dłuższą trasę, na ekspresówce przy jeździe 100-130km wszystko ok, dogrzał do 90 i trzymał, po czym wyjechałem na autostradę, tempomat na 160 i patrzę a tu po jakiś 2-3 minutach temperatura leci w dół aż do połowy, (na zewnątrz 1 stopień), zwolniłem do 130 i temperatura znów doszła do właściwej, sprawdziłem tak ze 2-3 razy i za każdym razem taki sam objaw.
Teraz pytanie: Czy tak po prostu jest bo chłodnica ma dość spory wlot i nawet przy zamkniętym termostacie i dużej prędkości jak jest chłodno na zewnątrz może samo powietrze tak schładzać silnik?
Czy być może czujnik temperatury jest do wymiany?
Może czujnik jest w takim miejscu że wali na niego te lodowate powietrze i może to on się schładza i dziwne odczyty podaje?
Ciekawi mnie jak to wygląda u innych posiadaczy 2.0 163km.
pozdrawiam
zakupiłem cruza 2.0 163km 2011r w tamtym roku w lato, z temperaturą teoretycznie wszystko było ok jak to w lato, jak zrobiło się chłodniej to zauważyłem że temperatura dochodzi do połowy i koniec, ewidentnie walnięty termostat, został wymieniony jakieś 2 tygodnie temu (wcześniej sprawdzony w gorącej wodzie czy na pewno otwiera i 100% sprawny, stary zatrzymał się w pozycji otwartej).
W zasadzie nie miałem żadnej dłuższej trasy od tej pory ale na postoju i u mechanika wszystko było ok, dogrzał się i otwarł normalnie.
A teraz w czym problem.
2 dni temu miałem trochę dłuższą trasę, na ekspresówce przy jeździe 100-130km wszystko ok, dogrzał do 90 i trzymał, po czym wyjechałem na autostradę, tempomat na 160 i patrzę a tu po jakiś 2-3 minutach temperatura leci w dół aż do połowy, (na zewnątrz 1 stopień), zwolniłem do 130 i temperatura znów doszła do właściwej, sprawdziłem tak ze 2-3 razy i za każdym razem taki sam objaw.
Teraz pytanie: Czy tak po prostu jest bo chłodnica ma dość spory wlot i nawet przy zamkniętym termostacie i dużej prędkości jak jest chłodno na zewnątrz może samo powietrze tak schładzać silnik?
Czy być może czujnik temperatury jest do wymiany?
Może czujnik jest w takim miejscu że wali na niego te lodowate powietrze i może to on się schładza i dziwne odczyty podaje?
Ciekawi mnie jak to wygląda u innych posiadaczy 2.0 163km.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2 lut 2018, o 19:02 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: POPRAWIONO UKŁAD GRAFICZNY TEKSTU
Powód: POPRAWIONO UKŁAD GRAFICZNY TEKSTU
- etac
- Prezes
- Posty: 23829
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: termostat
Nie rozumiem słowa: aż do połowy.
Przecież 90 stopni jest w połowie.
Przecież 90 stopni jest w połowie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2017, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Błażej
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Re: termostat
W połowie tego co powinno być czyli według całej skali w 1/4
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: termostat
No to leci na dużym obiegu (czyli zły termostat) i pęd powietrza wychladza chłodnice. Wentylatory to raczej nie będą bo te dopiero sie odpalaja w wyższych temperaturach.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 maja 2017, o 19:56
- Reputacja: 0
- Imię: Błażej
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI 163km
- Silnik:
- Lokalizacja: Mikołów
- Kontakt:
Re: termostat
Tyle że termostat był sprawdzany przed założeniem, a jak miałem poprzedni który był zepsuty to nawet przy prędkościach rzędu 90-130 i temperaturze 10 stopni na zewnątrz dochodził tylko do połowy optymalnej temperatury. Teraz temleratura spada ale jak pisałem przy sporej prędkości i temperaturze bliskiej 0.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: termostat
Niestety ale termostat. Jego zadaniem jest trzymanie temperatury
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: termostat
Czujnik temperatury na zegarach ma bardzo duża tolerancje w prezentowanej temperaturze (podalem przybliżone zakresy w innym poście). Jeżeli opada przy jakiejkolwiek temperaturze na zewnątrz czy prędkości to termostat źle pracuje i koniec kropka.
Ma stać nawet przy 140kmh i -15oC na dworze.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Ma stać nawet przy 140kmh i -15oC na dworze.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: termostat
Wg mnie tez termostat. Wymieniłem ostatnio w 1.8 - dzisiaj przy -12*C - wskazówka rusza po 3 km,a po 8-11 km jest już robocza.
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 13:24
- Reputacja: 8
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 163KM
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Re: termostat
u mnie tak samo pojawił się problem z termostatem, jest cały czas otwarty, silnik zatrzymuje się na temperaturze 72-73 (mierzone przez torque). Na wskaźniku jest to 2-3 kreski przed połową. Tak więc wydaje mi się, że połowa określa temperaturę 80 stopni. Nawet przy dynamicznym przyśpieszaniu lub obciążaniu silnika temperatura rośnie do maks 77 ale gdy już jadę normalnie momentalnie spada. Jak uruchomię dmuchawę na wszystkie kierunki i maksymalne obroty to temperatura spada do 64-65 czyli do 1/4 skali. Kupiłem kilka dni temu termostat Gates TH04282G1. Za 2 tygodnie planuje go zamontować.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: termostat
Jaka powinna być prawidłowa temperatura w silniku 1.8?
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: termostat
Podczas jazdy 90oC, do takiej powinien dążyć termostat ale wahania są cały czas
Wskazówka musi stać na baczność bo wskazuję prawidłową temperaturę już od 70oC, także wszelkie analizy przez torque.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wskazówka musi stać na baczność bo wskazuję prawidłową temperaturę już od 70oC, także wszelkie analizy przez torque.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 13:24
- Reputacja: 8
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 163KM
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Re: termostat
pojeździłem sobie trochę z uruchomionym torque i wskaźnik zaczyna się podnosić przy 51 stopniach. Każda kreska odpowiada 3 stopniom. Przy 1/4 skali jest 66, tak więc wychodzi, że na połowie powinna być temperatura 81 stopni. Piszę, że "powinna być" - bo nigdy nie dotarłem do takiego wskazania.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: termostat
Termostat wymieniony na oryginał czy zamiennik?Nie zapominajmy ze w termostatach jest gniazdo dla elektroniki,a wiadomo jak to wygląda z tanimi zamiennikami. Oryginał to oryginał, na termostaty whalera, czy febi też raczej nikt nie narzeka
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 13:24
- Reputacja: 8
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 163KM
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Re: termostat
Termostat zamontowany, Różnica pomiędzy nowym a starym to taka, że w nowym ten cypelek na tarczy obudowy jest luźno, w starym ani drgnął. Pierwsze wrażenia, że samochód nagrzewa się dłużej. Temperatura robocza dochodziła do 1-2 kresek przed połową, więc tak samo jak przed zmianą. Nie dawało mi to spokoju.... Wymieniłem czujnik temperatury. Pierwsza jazda.... wskaźnik wędruje w taką samą pozycję jak wcześniej. Uruchamiam torque i szok pokazuje mi temperaturę ok 90 stopni. Po wielu testach dochodzę do wniosków. Wskaźnik dochodzi maksymalnie do jednej kreski przed połową, co daje ok 78 stopni. Mierząc temperaturę przez torque to robocza występuje w zakresie 90-92. Przy agresywnej jeździe może dochodzić do 96-99.
Tak więc jest błąd w oprogramowaniu, bo przecież wskaźnik nie odzwierciedla prawidłowej temperatury. Na początku rośnie liniowo wraz ze wzrostem temperatury po czym na 78 stopniach się zatrzymuje a temperatura dalej rośnie....
Pojawia się pytanie... Dlaczego przy oryginalnym czujniku ta temperatura również się zatrzymywała...
Tak więc jest błąd w oprogramowaniu, bo przecież wskaźnik nie odzwierciedla prawidłowej temperatury. Na początku rośnie liniowo wraz ze wzrostem temperatury po czym na 78 stopniach się zatrzymuje a temperatura dalej rośnie....
Pojawia się pytanie... Dlaczego przy oryginalnym czujniku ta temperatura również się zatrzymywała...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: termostat
Przeciez to jest normalne ze powyzej okolo 75 stopni wskazowka staje juz w jednej pozycji. Tak bylo we wszystkich autach roznych marek z jakimi mialem do czynienia. W wersji 1.4t temperatura silnika siega nawet 110 stopni a wskaznik jest w tej samej pozycji co i przy 80 stopniach. Powstaje pytanie przy jakiej temperaturze wskaznik rusza dalej informujac o przegrzaniu. Podejrzewam ze kolo 120 stopni i nie wykluczone ze skokowo wychyla sie wtedy na czerwone pole.
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 sty 2015, o 13:24
- Reputacja: 8
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 163KM
- Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski
- Kontakt:
Re: termostat
no to jeśli w taki sposób działają te wskaźniki to jest to niebezpieczne, bo może się zdarzyć, że podczas jazdy w jednej sekundzie temperatura ze stanu roboczego wskakuje na maksymalny poziom.
Mnie bardziej zastanawia dlaczego przy seryjnym czujniku pomiar przez torque zatrzymywał się razem ze wskaźnikiem(maks na 78), a dopiero po wymianie mam pomiary na ok 90-92.
Mnie bardziej zastanawia dlaczego przy seryjnym czujniku pomiar przez torque zatrzymywał się razem ze wskaźnikiem(maks na 78), a dopiero po wymianie mam pomiary na ok 90-92.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: termostat
Zapewne czujnik byl popsuty. Gdybys nie drazyl tematu dalej bys na nim jezdzil tak jak ja na starej sondzie lambda. Ona tez nie wywalala bledow na desce a po obserwacjach wskazan na torque kwalifikowala sie do wymiany.
Wniosek jest prosty, nalezy co jakis czas przygladac sie parametrom auta, dlatego bardzo przydatne by byly na forum tabelki z parametrami fabrycznymi wskazan czujnikow, dla kazdego z silnikow.
Wniosek jest prosty, nalezy co jakis czas przygladac sie parametrom auta, dlatego bardzo przydatne by byly na forum tabelki z parametrami fabrycznymi wskazan czujnikow, dla kazdego z silnikow.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: termostat
To jest dobry pomysł.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości