Check Engine - P2096
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
może przy lepszej diagnostyce pokazał jakiś nie wiem "błąd komfortu". Ale elm silnikowych błędów mi nie pokazuje. Może pada jakiś czujnik ABSu w kole? a może zapłon wypad losowo? Choć jak cewka padła to mi 2 ikonki świeciły. Jak to przy awarii cewki..
ps, no u mnie błąd też generowało na trasie przy 120km /h, i tam pod 3k obr. Wtedy jeszcze ECU czyta sondy. Przy wariactwie to przechodzi w open loop. Ale błędy też dostawał u mnie jak robiłem krótkie trasy po mieście..
pps. Cały czas skłaniam się ku kolejnej regulacji. Zastanawiam się czy jechać do ASO po wgranie oryginalnych map, czy lepiej strojenie sondą AFR...
ps, no u mnie błąd też generowało na trasie przy 120km /h, i tam pod 3k obr. Wtedy jeszcze ECU czyta sondy. Przy wariactwie to przechodzi w open loop. Ale błędy też dostawał u mnie jak robiłem krótkie trasy po mieście..
pps. Cały czas skłaniam się ku kolejnej regulacji. Zastanawiam się czy jechać do ASO po wgranie oryginalnych map, czy lepiej strojenie sondą AFR...
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Od świąt zjechałem około bak benzyny i błąd nie pojawił się, nawet w tych do potwierdzenia. Obecnie już ze 150km na lpg i błędu brak. Były już na lpg trasy dłuższe niż po mieście.
Zdurnieć idzie.
Przed świętami na lpg sypało co paręnaście km, teraz cisza.
Co daje mi tylko do myślenia, to:
1/ obecnie znacznie cieplej się zrobiło
2/ Ecu się poukładał na benzynie i puki co teraz na lpg też jest ok.
3/ na benzynie obie korekty raczej były na minus (dodawał Ecu paliwa)
na lpg długie korekty plus 6. (Pewnie po regulacji w Czekramie) krótkie korekty na lpg latają. Czasem wydaje mi się że na plus czasem, że próbują na minusie korygować długie korekty..
Edit:
Termostat u mnie otwiera się przy 105, nie wiem czy są inne czujniki temperatury idące do ECU. Na wyświetlaczu wydaje mi się, że też poprawnie pokazuje temp. otoczenia. Gdzieś 2 krotnie znalazłem w internecie pytanie czy ten błąd pojawia się jak na zewnątrz zrobiło się zimno. Oczywiście nie wyjasnione dlaczego..
Zdurnieć idzie.
Przed świętami na lpg sypało co paręnaście km, teraz cisza.
Co daje mi tylko do myślenia, to:
1/ obecnie znacznie cieplej się zrobiło
2/ Ecu się poukładał na benzynie i puki co teraz na lpg też jest ok.
3/ na benzynie obie korekty raczej były na minus (dodawał Ecu paliwa)
na lpg długie korekty plus 6. (Pewnie po regulacji w Czekramie) krótkie korekty na lpg latają. Czasem wydaje mi się że na plus czasem, że próbują na minusie korygować długie korekty..
Edit:
Termostat u mnie otwiera się przy 105, nie wiem czy są inne czujniki temperatury idące do ECU. Na wyświetlaczu wydaje mi się, że też poprawnie pokazuje temp. otoczenia. Gdzieś 2 krotnie znalazłem w internecie pytanie czy ten błąd pojawia się jak na zewnątrz zrobiło się zimno. Oczywiście nie wyjasnione dlaczego..
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Czyli problem jest w źle zestrojonej lub niestabilnie pracującej instalacji LPG powodującej wyjeżdżanie korekt długoterminowych poza dopuszczalny stan (wtedy jest błąd check).
Niestabilnie mam na myśli, że ci ja stroją i w tym momencie jest ok, ale na drugi dzień już jest do bani, bo na przykład kaprysi już reduktor i zmienia ciśnienia na każdej dziurze lub wtryski zawodzą. Gdy są takie problemy, że jakby nie stroił to ciągle jest coś źle - znaczy że komponenty są już do luftu.
Niestabilnie mam na myśli, że ci ja stroją i w tym momencie jest ok, ale na drugi dzień już jest do bani, bo na przykład kaprysi już reduktor i zmienia ciśnienia na każdej dziurze lub wtryski zawodzą. Gdy są takie problemy, że jakby nie stroił to ciągle jest coś źle - znaczy że komponenty są już do luftu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ok 45k km na sequent 24, stosunkowo niewiele
-
- Fachman
- Posty: 4992
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Reduktor oraz wtryski mogą być już na wykończeniu. Ale nie jest to na 100% pewne. Warto posprawdzać.
Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wtryski BRC nie powinny, ale już reduktory genius do długowiecznych nie należą i zdarzały serie z wadą fabryczną .
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 lip 2017, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: brak,Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
U mnie 137tkm ogólnie,104tkm na LPG,instalacja Agis sterownik P13 z niepodłączonym OBD.raz sprawdzone luzy przy 134tkm,bez rewelacji 0,2 na wydechu na 3-cim cylindrze.Specjalnie nic się nie dzieje.Czasami walnie P0171,ale tylko na LPG.Kasuje błąd drobna regulacja na +gazu i dalej wio.Skład mieszanki zawsze lekko na bogato.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 22 sty 2018, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Dębica
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
U mnie też sie zaswieciła kontrolka silnika i problem jest taki że na diagnostyce komputerowej powiedzieli że to katalizator i lampka check engine będzie się włączac co jakis czas że to przez gaz i katalizator ma problemy hmmm Akurat tylu mam znajomych z autami na gazie i akurat u mnie cos takiego .Wykasowali błeda na diagnostyce ale po 3 dniach znowu się zapaliła . Myslicie ze może jakies wyregulowanie gazu cos pomoże
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No u mnie pomogą za każdym razem. Na wiosnę mi gazownik podregulował i teraz spokój. Pewnie temat wróci na jesień.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dlaczego uważasz że na jesień? Temperatury?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Temperatura, wilgoć?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie wiem w czym to wiązać temperatura to może nie wiem z membraną parownika że LPG nie wyrabia przy niższych temperaturach albo że nie jest dobrze wystrojona instalacja w momencie rozgrzewania silnika? A wilgoć to jedynie mi się z elektryką kojarzy Styki przewody złączki..sondy?
-
- Fachman
- Posty: 4992
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Na zimę zmieniają skład propanu i butanu.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 3 maja 2018, o 22:51 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zminiają
Powód: zminiają
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Mniej wybuchowa w lecie. A ja mam za ubogo w zimie..
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No i po 2 miesiącach znowu na gazie w trasie błąd się pojawił. Inaczej niż poprzednio, po skasowaniu, dosłownie od razu pojawiał się w "do potwierdzenia". I mało tego, nie dało się go skasować (ten do potw.). Jechałem w ten dzień "eko" tak sobie kontrolując chwilowe spalanie. Długie korekty plus 6-7 krótkie sobie latały. To było wczoraj.
Dziś, zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście w chłodniejszy deszczowy dzień i zero błędów, nawet tych do potwierdzenia. Gaz pomału się kończy, znowu zatankuję zbiornik i dalej będę patrzył. Dziś korekty długie plus 5 krótkie jak zwykle, ale kilka razy skakały krótkie do plus kilkanaście. A jedną krótką trasę dziś korekty prawie obie na zero..
Już się umówiłem na kontrolę luzów żeby spać spokojnie i na regulację. Ostatnia pomogła na 1700km na lpg. potem bak benzyny i znowu spokój z 700km. i teraz to..
Dziś, zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście w chłodniejszy deszczowy dzień i zero błędów, nawet tych do potwierdzenia. Gaz pomału się kończy, znowu zatankuję zbiornik i dalej będę patrzył. Dziś korekty długie plus 5 krótkie jak zwykle, ale kilka razy skakały krótkie do plus kilkanaście. A jedną krótką trasę dziś korekty prawie obie na zero..
Już się umówiłem na kontrolę luzów żeby spać spokojnie i na regulację. Ostatnia pomogła na 1700km na lpg. potem bak benzyny i znowu spokój z 700km. i teraz to..
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dziś na szybko przejechałem 25km i jak stawałem na światłach długie korekty na plus 10. Kończył się gaz, zatankowałem, ale te korekty na oczekiwaniu na zielone wskakiwały dalej na plus 10. Błąd znajdował Torque w do potwierdzenia i uwaga, zapaliła się kontrolka trakcji ta na lewym zegarze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Instalacja LPG jest twoim problemem. Reduktor? Wtryskiwacze już żyją swoim życiem? Generalnie tutaj tkwi awaria.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Podejrzewasz coś dokładniej? czekam na termin, ale na pewno kontrola luzów, i regulacja składu mieszanki. Gazownik nie był rozmowny tylko kazał się umówić i tyle.. Mogę go pokierować jak bym miał jakiś trop..
ps. Sorry, Uprzedziłeś mnie. Czyli uważasz, że nie regulacja raczej a pada któryś z w/w podzespołów instalacji? Ta kontrolka trakcji, to trochę jak przy cewce.. wtryskiwacz mi się podsuwa, może jakiś zapaćkany lewym gazem.
Postaram się go namówić, żeby skontrolował reduktor i wtryskiwacze...
ps. Sorry, Uprzedziłeś mnie. Czyli uważasz, że nie regulacja raczej a pada któryś z w/w podzespołów instalacji? Ta kontrolka trakcji, to trochę jak przy cewce.. wtryskiwacz mi się podsuwa, może jakiś zapaćkany lewym gazem.
Postaram się go namówić, żeby skontrolował reduktor i wtryskiwacze...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Objawy są bardzo rozmyte. Nie nawaliło nic totalnie ale działa bardzo niestabilnie. Niestabilność wykazuje się w wydatku paliwa, więc albo ciśnienie w reduktorze robi co co chce albo z którymś wtryskiwaczem jest jakaś jazda (przycina się , nie domyka). Przypomnij przebieg na gazie i kiedy robiłeś serwisy, bo już wiem że masz BRC .
Czy może to być wpływ siadającego luzu zaworowego, nie wiem bo nie do końca określone są objawy takich sytuacji.
Czy może to być wpływ siadającego luzu zaworowego, nie wiem bo nie do końca określone są objawy takich sytuacji.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
luz sprawdzę dla św. spokoju a ja mam tak: KL7 ok. 90kkm, i przy ok 45kkm założone Sequent 24.11 Zestaw jak dla salonów.
Spalanie po ostatnim tankowaniu 11l/100km. Ogólnie spalanie poprawiło mi się znacznie - zmniejszyło po zmianie sondy nr2. Z litrę może 2l.
Edit, serwisy co rok, ostatni trochę przeciągnąłem bo miałem problem z sondą. Ale tak w roku jak 12kkm zrobię to wszystko. Serwisy w Czekramie co drugi serwis wymieniali filtr fazy ciekłej, lotny co roku. Ciekaw jestem czy na 100% wymieniali ten ciekłej fazy bo jest do niego ciężki dostęp.
Spalanie po ostatnim tankowaniu 11l/100km. Ogólnie spalanie poprawiło mi się znacznie - zmniejszyło po zmianie sondy nr2. Z litrę może 2l.
Edit, serwisy co rok, ostatni trochę przeciągnąłem bo miałem problem z sondą. Ale tak w roku jak 12kkm zrobię to wszystko. Serwisy w Czekramie co drugi serwis wymieniali filtr fazy ciekłej, lotny co roku. Ciekaw jestem czy na 100% wymieniali ten ciekłej fazy bo jest do niego ciężki dostęp.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2018, o 21:48 przez pool80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sonda nr 2 to jest sonda kontrolna, sonda nr 1 jest sonda regulacyjna majaca wplyw na spalanie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jedyne co siada po takim przebiegu w BRC to reduktory genius.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Też kiedyś tak myślałem dopóki, po zmianie s2 przestało pooszarpywać przy odpuszczaniu gazu i zmniejszyło się spalanie. A S2 wymieniałem bo szwankowała grzałka. (p0141)
Edit: Wszim, no właśnie kiedyś to pisałeś, ale może zanieczyszczenie mazutem czy co tam w gazie jest? filtr wtrysk, szlam w reduktorze...
Edit 2 mam Genius 1200, taki na styk do mocy 1.8 w Cruze..
Edit: Wszim, no właśnie kiedyś to pisałeś, ale może zanieczyszczenie mazutem czy co tam w gazie jest? filtr wtrysk, szlam w reduktorze...
Edit 2 mam Genius 1200, taki na styk do mocy 1.8 w Cruze..
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Niestety ale w cruze sonda 2 też ma wpływ na kontrolę mieszanki.pawelwaw84 pisze: ↑13 cze 2018, o 21:48Sonda nr 2 to jest sonda kontrolna, sonda nr 1 jest sonda regulacyjna majaca wplyw na spalanie.
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
pool wróżką nie jestem, zapodaję tylko to co mi się logicznie nasuwa
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości