P0365, czujnik położenia walka i inne zagadki.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Natalia
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 21 lut 2023, o 13:45
Reputacja: 0
Imię: Natalia
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 125KM benzyna
LPG: Tak
Inny samochód: Opel
Lokalizacja: Chojna
Kontakt:

P0365, czujnik położenia walka i inne zagadki.

Post autor: Natalia » 21 lut 2023, o 14:33

Witam wszystkich bardzo serdecznie i przepraszam ale nie mogłam znaleźć odpowiedzi. Generalnie problem pojawił się po regulacji luzu zaworów pojawił się błąd P00365. Samochód dopóki się nie nagrzewał to w miarę normalnie jechał później szarpnął po czym jakby przechodził w tryb awaryjny nie reagował na gaz, tracił moc. Wymiana czujnika wału korbowego dalej to samo potem wymieniłam czujnik walka i tu na trochę pomogło w między czasie jak było niby ok to wypadanie zapłonu wyskoczyło. Wymiana cewki. Później wymiana kół zmiennych faz -to samo. Sprawdzanie rozrządu i walka teraz wymieniłam wałek mimo że jakaś tam mała Ryska była tylko. problem jest ten sam. Wymieniony w między czasie główny sterownik na nowy. Ale pan zadzwonił i powiedział że błędu tam nie ma żadnego. Teraz po wymianie walka jest jeszcze gorzej. Świece w środku były mokre od benzyny. Samochód na benzynie szarpie nie jedzie wogole przerywa. Proszę o pomoc może ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0365, czujnik położenia walka i inne zagadki.

Post autor: wszim » 22 lut 2023, o 07:58

P0365 dotyczy konkretnie obwodu czujnika wałka rozrządu.
Ponieważ jest to obwód, oznacza to, że problem może leżeć w dowolnej jego części (sam czujnik, okablowanie lub ECU). Dlatego też usterka nie zawsze leży w samym czujniku położenia wałka rozrządu.
Więc nie sam wałek, nie KZFR, nie cewka. Ale piszesz, że po wymianie ECU błąd się już nie pojawia, więc obecna sytuacja dotyczy już chyba czegoś innego.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

jannickz
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2024, o 04:24
Reputacja: 1
Imię: jannick
Samochód: chevrolet
Silnik: 1.8
Lokalizacja: new york
Kontakt:

Re: P0365, czujnik położenia walka i inne zagadki.

Post autor: jannickz » 26 mar 2024, o 03:21

1. Niewłaściwa regulacja luzu zaworów:

Błąd P00365 oznacza problem z obwodem czujnika położenia wałka rozrządu. Niewłaściwa regulacja luzu zaworów może potencjalnie wpływać na sygnał czujnika, powodując jego błędne działanie. Warto sprawdzić, czy regulacja została wykonana prawidłowo, zgodnie z instrukcją serwisową dla danego modelu samochodu.

2. Uszkodzenie mechaniczne:

Ryska na wałku rozrządu, o której wspominasz, może być przyczyną problemu. Wałek rozrządu jest elementem precyzyjnym, a nawet niewielkie uszkodzenie może powodować zakłócenia w jego pracy. Wymiana wałka była słuszną decyzją, ale należy sprawdzić, czy nowa część nie jest wadliwa.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: P0365, czujnik położenia walka i inne zagadki.

Post autor: wszim » 27 mar 2024, o 22:02

jannickz pisze:
26 mar 2024, o 03:21
Niewłaściwa regulacja luzu zaworów może potencjalnie wpływać na sygnał czujnika, powodując jego błędne działanie.
Skąd masz taką informację? Wg mnie nie może mieć z konstrukcyjnego powodu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości