Dzienne na długich.

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: huri_khan » 21 gru 2017, o 00:06

kjas9 pisze:
20 gru 2017, o 21:33
Zrozumiałem na tyle że tłumacząc to na chłopski rozum;
1-świateł długich i halogenów nie można używać jako dziennych-(oślepiam) ,to wiadomo-ale cyt.- dopuszczalne jest obniżenie napięcia czyli
2-można je zastosować wtedy jako dzienne ale nie spełniają wymogów wtedy, jako długie i halogeny po zmroku i w czasie mgły co jest zrozumiałe (kąt rozsyłu,i barwa słabsza) ,a moduły zapewniają nam możliwość przystosowania jednego reflektora do dwóch funkcji i ich zamianę w razie potrzeby co nie jest zabronione,bo w przepisie który podajesz nie ma jednoznacznego zakazu.
Napięcie zasilania żarówki światła drogowego lub przeciwmgłowego można obniżyć o tyle aby nie przekraczać maksimum światłości dopuszczalnej dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas światło nie spełnia wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji. Ponadto powoduje to zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła drogowego.
Nie wiem czego nie zrozumiałeś ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: kjas9 » 23 gru 2017, o 19:11

Właśnie tego ,bo światło po obniżeniu napiecia,nie zmienia barwy na czerwoną lecz ntensywność świecenia ,świeci słabiej po prostu.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: wszim » 23 gru 2017, o 19:46

Mylisz się. Zmienia barwę, przesuwa widmo ku czerwieni.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: kjas9 » 23 gru 2017, o 20:32

Ale jak to ocenić, wzrokowo - nie mamy takiej możliwości w skp chyba też ,a moduły są i auta z dziennymi na halogenach to częstny widok
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: huri_khan » 23 gru 2017, o 20:50

Halogeny w tych samochodach spełniają wymagania Regulaminu 87 i dlatego mogą być używane. W lacetti nie spełniają i dlatego nie możesz według przepisów prawa ich używać jako dzienne.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: wszim » 23 gru 2017, o 20:57

Ale racja, że nikt tego nie kontroluje. Bo i po co. Pusty przepis.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: kjas9 » 23 gru 2017, o 21:30

Więc po co to całe zamieszanie - à propos, ja zamierzam założyć taki moduł
http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow ... 88585.html
i tutaj też ktoś mi powie że halogen się nie nadaje bo nie świeci w pożądanym kierunku ? ,ale doświetla mi pobocze i poprawia widoczność,
Ostatnio zmieniony 24 gru 2017, o 10:42 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: a pro po,ja
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: etac » 23 gru 2017, o 21:41

Jakie jest podejście do przepisów w Polsce, to widzimy na drodze i w polityce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kolda
Stały bywalec
Posty: 234
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Reputacja: 1
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1.6 SW
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: Kolda » 23 gru 2017, o 23:32

Panowie jak rozdzielić halogeny bez zdejmowania zderzaka, gdzie najłatwiej wstawić diody.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: wszim » 24 gru 2017, o 00:41

kjas9 pisze:
23 gru 2017, o 21:30
Więc po co to całe zamieszanie
Forum jak sama nazwa wskazuje jest po to żeby sobie podyskutować, wymienić spostrzeżenia i informacje.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Florek
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: 13 sty 2017, o 22:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Captiva 07, Aveo 06
Silnik:
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Re: Dzienne na długich.

Post autor: Florek » 15 sty 2018, o 17:04

Ja wpisałem bajpas w ems2 po zgaszeniu zapłonu światła gasną po około 5s.

Obrazek

Obrazek
Chevrolet Captiva 4x4 AT 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> Wirus na 180KM 380NM DPF EGR OFF
Chevrolet Aveo T250 1.2 8v LPG 2006r.
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115KM 190NM 2014r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości