T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
W tym modelu luzy reguluje się śrubkami. Czy w związku z LPG jest ryzyko jak np. przy szklankach w Cruze? Czy regulację luzu przeprowadzać jak dopiero jak będzie słychać jakieś niepokojące dźwięki, dzwonienie? Serwisuję w miejscu gdzie tego nie robią a jakoś do ASO nie lubię jeździć. Ostatnią regulację miałem kilka lat temu przy, teraz ma 118 tys. km i chyba od około 50 tys. bez regulacji. Serwis LPG na bieżąco, choc poza wymianą filtrów to gazownik jeszcze nic nie robił bo wszystko działa super.
-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Na gazie trzeba sprawdzać luz co 15tys km. Ja nie sprawdzałem. Zrobiłem 100tys na gazie. Wszystko dobrze chodziło. Do czasu aż poszła uszczelka pod głowicą.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Chyba uszczelka pod głowicą nie jest spowodowana luzami zaworów?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
No nie jest.
Nie będzie żadnych niepokojących dźwięków, problemem nie jest powiększający się luz tylko pomniejszający. Skutkiem będzie niedomykanie zaworów wylotowych , spadek kompresji, wypalenie przylgni.
Nie będzie żadnych niepokojących dźwięków, problemem nie jest powiększający się luz tylko pomniejszający. Skutkiem będzie niedomykanie zaworów wylotowych , spadek kompresji, wypalenie przylgni.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Pewnie nie miało to wpływu bezpośrednio na uszczelkę. Aczkolwiek nie mogę być tego pewny. Bo płyn poszedł mi w zawory wylotowe właśnie. Kto wie czy niedomykanie zaworów nie podnosi temperatury, która może mieć wpływ na uszczelkę. Mechanikiem nie jestem, więc się nie znam.
Napisałem w skrócie, że mimo iż nie regulowałemu luzu, przejechałem wiele kilometrów na gazie. A awaria uszczelki, czym by nie była spowodowana, wymusiła planowanie głowicy i resztę remontu. A jakiś czas przed awarią odczuwałem spadek mocy silnika (pewnie przez brak kompresji - o czym pisał @Wszim).
Wniosek z tego taki, że nawet jak coś działa od dłuższego czasu dobrze, to i tak luz trzeba sprawdzac, bo nadejdzie czas, że będzie za późno.
Napisałem w skrócie, że mimo iż nie regulowałemu luzu, przejechałem wiele kilometrów na gazie. A awaria uszczelki, czym by nie była spowodowana, wymusiła planowanie głowicy i resztę remontu. A jakiś czas przed awarią odczuwałem spadek mocy silnika (pewnie przez brak kompresji - o czym pisał @Wszim).
Wniosek z tego taki, że nawet jak coś działa od dłuższego czasu dobrze, to i tak luz trzeba sprawdzac, bo nadejdzie czas, że będzie za późno.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
OK od ostatniej regulacji zrobiłem (teraz już syn) około 40-50 tys. więc chyba zrobię teraz w ASO oraz wymienię olej w skrzyni biegów. Na dniach mam zaplanowaną wymianę progów. Po tych czynnościach planuję,. że auto potrzebne będzie na 3-5 lat (10 tys. rocznie). Ma już 12 lat więc po aktualnie zaplanowanych czynnościach mam zamiar robić to co w ostatnich 5 latach czyli tylko coroczna wymiana oleju (płyny wszystkie wymieniłem rok temu i już nie zamierzam), filtry i przeglądy LPG.
-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Heh. Moje też ma 12 lat i praktycznie nie mam już progów, plus nadkola z tyłu nadają się do zrobienia. Jaki jest koszt zrobienia progów? U mnie praktycznie całość trzeba wymienić od przodu po tył z obu stron.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Nie może mieć związku luz zaworów z uszczelką pod głowicą. Jeżeli szukasz powodów to LPG będzie tym czynnikiem który może spowodować przepalenie uszczelki. Wystarczy, że jeden wtryskiwacz będzie podawał za mało gazu i już masz problem, który nie tak łatwo zdiagnozować. Bo sonda czyta stan sumaryczny spalin ze wszystkich garów, wtedy 3 będą miały lekko wzbogaconą mieszankę a ten jeden będzie robił za palnik. W przypadku wtryskiwaczy LPG nie trudno o ich nieskalibrowanie wynikłe ze słabego montażu lub słabej jakości ich samych. Ludzie się dziwią dlaczego wtryskiwacze BRC są takie koszmarnie drogie, przecież można założyć jakieś tańsze i też pojedzie. No można, ale prawdopodobieństwo się zmienia.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
jak wymieniałem progi w fiacie to zapłaciłem 300zł + progi. robione były z 2 stron ale... gość pospawał mi też podłogę (2 dość duże dziury+ 2 małe). co do progów to nie miałem zastrzeżeń- ładnie wymienił. co prawda nie było malowania (pomalował tylko minią) ale mało było widoczne same spawanie. dziury trochę gorzej pospawał- nałożył nową blachę i przyspawał ( bez dokładnego wycinania i dopasywania ale ... dało radę. nawet przeglądy fiacik przechodził bez problemu.
same progi były naprawdę w złym stanie- trzeba było spawać też podciągi bo nawet nie można było podnieść samochodu. co prawda było to co prawda 3 lata temu ale cena chyba nie poszła dużo do góry.
same progi były naprawdę w złym stanie- trzeba było spawać też podciągi bo nawet nie można było podnieść samochodu. co prawda było to co prawda 3 lata temu ale cena chyba nie poszła dużo do góry.
-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Żeby już nie odbiegać od tematu - regulacja luzów.
Nie doszukuję się problemów z uszczelką przez brak regulacji zaworów. Tak czy siak jazda na LPG może powodować wypalenie uszczelki i należy o tym pamiętać.
A jeśli chodzi o progi, to za 300zł brał bym takiego blacharza w ciemno . W jednym zakładzie co się dowiadywałem to koszt 1600zl na gotowi. I pewnie to jest uczciwa cena, licząc materiał, spawanie z lakierowanie, ale plus moje nadkola to wyszłoby mi ponad 2 koła. A wtedy to bym musiał jeszcze z 10 lat tym autem jeździć
Nie doszukuję się problemów z uszczelką przez brak regulacji zaworów. Tak czy siak jazda na LPG może powodować wypalenie uszczelki i należy o tym pamiętać.
A jeśli chodzi o progi, to za 300zł brał bym takiego blacharza w ciemno . W jednym zakładzie co się dowiadywałem to koszt 1600zl na gotowi. I pewnie to jest uczciwa cena, licząc materiał, spawanie z lakierowanie, ale plus moje nadkola to wyszłoby mi ponad 2 koła. A wtedy to bym musiał jeszcze z 10 lat tym autem jeździć
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Progi obu stron plus nadkola z tyłu wycenione na 1500-1700 zł (to kwota mniej więcej na poziomie wszystkich napraw jakie wykonałem w Aveo przez 12 lat wliczając w to te spowodowane LPG), blacharz w to sąsiad kolegi z dobrą opinią. Może na razie progi nie wyglądają źle ale wolę zrobić to teraz dobrze, bo na pewno nie wytrzyma to 3-5 lat.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2669
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Pewnie będzie kontrowersyjnie, ale .....
W moim poprzednim Aveo T250 1,2 8V założyłem LPG BRC przy przebiegu 11kkm a auto sprzedałem przy przebiegu 98kkm. W tym czasie zero usterek LPG, nigdy nie sprawdzałem luzu, następny właściciel jeździł nim dłuższy czas bezproblemowo, potem straciłem z nim kontakt. Mojego obecnego T300 zagazowałem przy przebiegu 1,5kkm (oczywiście także BRC), obecnie mam 97kkm, zero problemów, nigdy nie sprawdzałem luzu.
Sugestia po analizie postów powyżej - może warto co jakiś czas przejechać się autem kawałkiem autostrady i rozbujać je na chwilę do prędkości - nazwijmy ją katalogowej. Przy naszych kosiareczkach nie stanowi to większego problemu i nie wymaga nielada odwagi . Jeżeli któryś wtryskiwacz niedomaga, ewentualnie zawór nie domyka, auto po prostu nie da rady. Będzie to wyraźny znak, że coś jest nie tak.
Odwracając rozumowanie - jeśli auto bez problemu osiąga prędkość nominalną, nie warczy, nie stuka, nie puka i nie rzuca nim na boki, to mogę z dużym prawdopodobieństwem uznać, że nie trapi je żadna poważna dolegliwość.
Jeśli uda się przeprowadzić taki "test" powiedzmy co pół roku i wynik jest cały czas podobny, to najpewniej w danym momencie wszystko jest OK. Oczywiście pozostaje sprawa profilaktyki i wczesnego wykrycia tendencji.
EDIT: Oczywiście myślę o autostradzie niemieckiej, bo tylko tam można legalnie osiągać takie prędkości.
W moim poprzednim Aveo T250 1,2 8V założyłem LPG BRC przy przebiegu 11kkm a auto sprzedałem przy przebiegu 98kkm. W tym czasie zero usterek LPG, nigdy nie sprawdzałem luzu, następny właściciel jeździł nim dłuższy czas bezproblemowo, potem straciłem z nim kontakt. Mojego obecnego T300 zagazowałem przy przebiegu 1,5kkm (oczywiście także BRC), obecnie mam 97kkm, zero problemów, nigdy nie sprawdzałem luzu.
Sugestia po analizie postów powyżej - może warto co jakiś czas przejechać się autem kawałkiem autostrady i rozbujać je na chwilę do prędkości - nazwijmy ją katalogowej. Przy naszych kosiareczkach nie stanowi to większego problemu i nie wymaga nielada odwagi . Jeżeli któryś wtryskiwacz niedomaga, ewentualnie zawór nie domyka, auto po prostu nie da rady. Będzie to wyraźny znak, że coś jest nie tak.
Odwracając rozumowanie - jeśli auto bez problemu osiąga prędkość nominalną, nie warczy, nie stuka, nie puka i nie rzuca nim na boki, to mogę z dużym prawdopodobieństwem uznać, że nie trapi je żadna poważna dolegliwość.
Jeśli uda się przeprowadzić taki "test" powiedzmy co pół roku i wynik jest cały czas podobny, to najpewniej w danym momencie wszystko jest OK. Oczywiście pozostaje sprawa profilaktyki i wczesnego wykrycia tendencji.
EDIT: Oczywiście myślę o autostradzie niemieckiej, bo tylko tam można legalnie osiągać takie prędkości.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
W 1,2 8V miałeś zapewne hydroregulatory więc tam się luzu zaworowego nie sprawdza. Obecnego masz pewnie z głowicą utwardzoną, przystosowaną do LPG (KL7 - nie wiem czy dla aveo tak samo się ta opcja nazywa). Nawet jeśli w salonie nie dopłacałeś za KL7 to mogłeś dostać taki silnik mimo wszystko. Np w cruzach w 2013 (prócz kombi) wszystkie silniki w autach oferowanych w Polsce były KL7. Jak ktoś nie chciał gazować i nie dopłacał za twardą głowicę i tak wyjechał autem z takim silnikiem. Wynikało to z optymalizacji logistyki modeli najbardziej popularnych.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
w t250 1149ccm 72km nie było hydrauliki zaworów- siedziały tam śrubki i nakrętki (tak jak w matizie). jezeli robileś przeglądy w aso to sprawdzanie luzu odbywało się co 60kkm wiec nie musiałeś nic robić - aso czasami trzymało się tabeli napraw i je robiło.
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Tak jak napisał wcześniej zed "w t250 1149ccm 72km nie było hydrauliki zaworów- siedziały tam śrubki i nakrętki ", natomiast T300 nigdy nie był w ASO oferowany na gaz, choć część silników miała hydroregulatory i w Corsie te silniki mogły być gazowne. Tylko w silnikach 1.8 (Cruze) było przystosowanie do LPG - KL7.wszim pisze: ↑4 cze 2018, o 13:26W 1,2 8V miałeś zapewne hydroregulatory więc tam się luzu zaworowego nie sprawdza. Obecnego masz pewnie z głowicą utwardzoną, przystosowaną do LPG (KL7 - nie wiem czy dla aveo tak samo się ta opcja nazywa). Nawet jeśli w salonie nie dopłacałeś za KL7 to mogłeś dostać taki silnik mimo wszystko. Np w cruzach w 2013 (prócz kombi) wszystkie silniki w autach oferowanych w Polsce były KL7. Jak ktoś nie chciał gazować i nie dopłacał za twardą głowicę i tak wyjechał autem z takim silnikiem. Wynikało to z optymalizacji logistyki modeli najbardziej popularnych.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Czyli odnośnie aveo nie grzeszę wiedzą ale za to prowokuję do dyskusji . A które silniki w T300 miały hydroregulatory?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
KL7 były też w aveo t255 z silnikiem 1206ccm. kosztowało to ok 180zł i było dostępne w końcówce produkcji (chyba od 2010r lub 2011r.).
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 maja 2018, o 13:41
- Reputacja: 0
- Imię: ANDRZEJ
- Samochód: t255
- Silnik:
- Lokalizacja: RZESZÓW
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Potwierdzam opcje kl7 mam w t255 84km 2010 sprawdzalem w aso
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Człowiek uczy się całe życie.
Może ktoś zna luzy w silniku 1.2 72KM?
Na forum znalazłem sprzeczne : viewtopic.php?t=2
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=486
Postawiłbym na
"- ssący 0,15 mm,
- wydech 0,20 mm."
Może ktoś zna luzy w silniku 1.2 72KM?
Na forum znalazłem sprzeczne : viewtopic.php?t=2
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=486
Postawiłbym na
"- ssący 0,15 mm,
- wydech 0,20 mm."
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
w mądrej książce pisze że luz wynosi:
ssące 0,15 +- 0,02
wydech: 0,20 =- 0,02
ssące 0,15 +- 0,02
wydech: 0,20 =- 0,02
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów
Luzy sprawdzone, tylko jeden zawór wymagał drobnej regulacji. Biorąc pod uwagę, że auto ma 12 lat (od 8 lat na LPGi 120 tys. km, a luz nie był na pewno sprawdzany od co najmniej 6 lat lub wcale (być może w ASO na przeglądzie sprawdzali, ale wątpię), to można stwierdzić, że luz w tym aucie nie wymaga częstej kontroli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości