T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 25 maja 2018, o 22:33

W tym modelu luzy reguluje się śrubkami. Czy w związku z LPG jest ryzyko jak np. przy szklankach w Cruze? Czy regulację luzu przeprowadzać jak dopiero jak będzie słychać jakieś niepokojące dźwięki, dzwonienie? Serwisuję w miejscu gdzie tego nie robią a jakoś do ASO nie lubię jeździć. Ostatnią regulację miałem kilka lat temu przy, teraz ma 118 tys. km i chyba od około 50 tys. bez regulacji. Serwis LPG na bieżąco, choc poza wymianą filtrów to gazownik jeszcze nic nie robił bo wszystko działa super.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: przeeemek » 28 maja 2018, o 11:53

Na gazie trzeba sprawdzać luz co 15tys km. Ja nie sprawdzałem. Zrobiłem 100tys na gazie. Wszystko dobrze chodziło. Do czasu aż poszła uszczelka pod głowicą.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 30 maja 2018, o 22:36

Chyba uszczelka pod głowicą nie jest spowodowana luzami zaworów?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: wszim » 31 maja 2018, o 06:52

No nie jest.
Nie będzie żadnych niepokojących dźwięków, problemem nie jest powiększający się luz tylko pomniejszający. Skutkiem będzie niedomykanie zaworów wylotowych , spadek kompresji, wypalenie przylgni.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: przeeemek » 31 maja 2018, o 12:30

Pewnie nie miało to wpływu bezpośrednio na uszczelkę. Aczkolwiek nie mogę być tego pewny. Bo płyn poszedł mi w zawory wylotowe właśnie. Kto wie czy niedomykanie zaworów nie podnosi temperatury, która może mieć wpływ na uszczelkę. Mechanikiem nie jestem, więc się nie znam.


Napisałem w skrócie, że mimo iż nie regulowałemu luzu, przejechałem wiele kilometrów na gazie. A awaria uszczelki, czym by nie była spowodowana, wymusiła planowanie głowicy i resztę remontu. A jakiś czas przed awarią odczuwałem spadek mocy silnika (pewnie przez brak kompresji - o czym pisał @Wszim).

Wniosek z tego taki, że nawet jak coś działa od dłuższego czasu dobrze, to i tak luz trzeba sprawdzac, bo nadejdzie czas, że będzie za późno.


Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 31 maja 2018, o 18:29

OK od ostatniej regulacji zrobiłem (teraz już syn) około 40-50 tys. więc chyba zrobię teraz w ASO oraz wymienię olej w skrzyni biegów. Na dniach mam zaplanowaną wymianę progów. Po tych czynnościach planuję,. że auto potrzebne będzie na 3-5 lat (10 tys. rocznie). Ma już 12 lat więc po aktualnie zaplanowanych czynnościach mam zamiar robić to co w ostatnich 5 latach czyli tylko coroczna wymiana oleju (płyny wszystkie wymieniłem rok temu i już nie zamierzam), filtry i przeglądy LPG.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: przeeemek » 31 maja 2018, o 21:44

Heh. Moje też ma 12 lat i praktycznie nie mam już progów, plus nadkola z tyłu nadają się do zrobienia. Jaki jest koszt zrobienia progów? U mnie praktycznie całość trzeba wymienić od przodu po tył z obu stron.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: wszim » 1 cze 2018, o 07:34

Nie może mieć związku luz zaworów z uszczelką pod głowicą. Jeżeli szukasz powodów to LPG będzie tym czynnikiem który może spowodować przepalenie uszczelki. Wystarczy, że jeden wtryskiwacz będzie podawał za mało gazu i już masz problem, który nie tak łatwo zdiagnozować. Bo sonda czyta stan sumaryczny spalin ze wszystkich garów, wtedy 3 będą miały lekko wzbogaconą mieszankę a ten jeden będzie robił za palnik. W przypadku wtryskiwaczy LPG nie trudno o ich nieskalibrowanie wynikłe ze słabego montażu lub słabej jakości ich samych. Ludzie się dziwią dlaczego wtryskiwacze BRC są takie koszmarnie drogie, przecież można założyć jakieś tańsze i też pojedzie. No można, ale prawdopodobieństwo się zmienia.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: zed » 1 cze 2018, o 17:09

jak wymieniałem progi w fiacie to zapłaciłem 300zł + progi. robione były z 2 stron ale... gość pospawał mi też podłogę (2 dość duże dziury+ 2 małe). co do progów to nie miałem zastrzeżeń- ładnie wymienił. co prawda nie było malowania (pomalował tylko minią) ale mało było widoczne same spawanie. dziury trochę gorzej pospawał- nałożył nową blachę i przyspawał ( bez dokładnego wycinania i dopasywania ale ... dało radę. nawet przeglądy fiacik przechodził bez problemu.
same progi były naprawdę w złym stanie- trzeba było spawać też podciągi bo nawet nie można było podnieść samochodu. co prawda było to co prawda 3 lata temu ale cena chyba nie poszła dużo do góry.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: przeeemek » 1 cze 2018, o 19:18

Żeby już nie odbiegać od tematu - regulacja luzów.

Nie doszukuję się problemów z uszczelką przez brak regulacji zaworów. Tak czy siak jazda na LPG może powodować wypalenie uszczelki i należy o tym pamiętać.

A jeśli chodzi o progi, to za 300zł brał bym takiego blacharza w ciemno . W jednym zakładzie co się dowiadywałem to koszt 1600zl na gotowi. I pewnie to jest uczciwa cena, licząc materiał, spawanie z lakierowanie, ale plus moje nadkola to wyszłoby mi ponad 2 koła. A wtedy to bym musiał jeszcze z 10 lat tym autem jeździć

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 2 cze 2018, o 10:58

Progi obu stron plus nadkola z tyłu wycenione na 1500-1700 zł (to kwota mniej więcej na poziomie wszystkich napraw jakie wykonałem w Aveo przez 12 lat wliczając w to te spowodowane LPG), blacharz w to sąsiad kolegi z dobrą opinią. Może na razie progi nie wyglądają źle ale wolę zrobić to teraz dobrze, bo na pewno nie wytrzyma to 3-5 lat.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2669
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: tdon » 4 cze 2018, o 10:42

Pewnie będzie kontrowersyjnie, ale .....
W moim poprzednim Aveo T250 1,2 8V założyłem LPG BRC przy przebiegu 11kkm a auto sprzedałem przy przebiegu 98kkm. W tym czasie zero usterek LPG, nigdy nie sprawdzałem luzu, następny właściciel jeździł nim dłuższy czas bezproblemowo, potem straciłem z nim kontakt. Mojego obecnego T300 zagazowałem przy przebiegu 1,5kkm (oczywiście także BRC), obecnie mam 97kkm, zero problemów, nigdy nie sprawdzałem luzu.
Sugestia po analizie postów powyżej - może warto co jakiś czas przejechać się autem kawałkiem autostrady i rozbujać je na chwilę do prędkości - nazwijmy ją katalogowej. Przy naszych kosiareczkach nie stanowi to większego problemu i nie wymaga nielada odwagi :D) . Jeżeli któryś wtryskiwacz niedomaga, ewentualnie zawór nie domyka, auto po prostu nie da rady. Będzie to wyraźny znak, że coś jest nie tak.
Odwracając rozumowanie - jeśli auto bez problemu osiąga prędkość nominalną, nie warczy, nie stuka, nie puka i nie rzuca nim na boki, to mogę z dużym prawdopodobieństwem uznać, że nie trapi je żadna poważna dolegliwość.
Jeśli uda się przeprowadzić taki "test" powiedzmy co pół roku i wynik jest cały czas podobny, to najpewniej w danym momencie wszystko jest OK. Oczywiście pozostaje sprawa profilaktyki i wczesnego wykrycia tendencji.

EDIT: Oczywiście myślę o autostradzie niemieckiej, bo tylko tam można legalnie osiągać takie prędkości.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: wszim » 4 cze 2018, o 13:26

W 1,2 8V miałeś zapewne hydroregulatory więc tam się luzu zaworowego nie sprawdza. Obecnego masz pewnie z głowicą utwardzoną, przystosowaną do LPG (KL7 - nie wiem czy dla aveo tak samo się ta opcja nazywa). Nawet jeśli w salonie nie dopłacałeś za KL7 to mogłeś dostać taki silnik mimo wszystko. Np w cruzach w 2013 (prócz kombi) wszystkie silniki w autach oferowanych w Polsce były KL7. Jak ktoś nie chciał gazować i nie dopłacał za twardą głowicę i tak wyjechał autem z takim silnikiem. Wynikało to z optymalizacji logistyki modeli najbardziej popularnych.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: zed » 5 cze 2018, o 04:59

w t250 1149ccm 72km nie było hydrauliki zaworów- siedziały tam śrubki i nakrętki (tak jak w matizie). jezeli robileś przeglądy w aso to sprawdzanie luzu odbywało się co 60kkm wiec nie musiałeś nic robić - aso czasami trzymało się tabeli napraw i je robiło.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 5 cze 2018, o 22:47

wszim pisze:
4 cze 2018, o 13:26
W 1,2 8V miałeś zapewne hydroregulatory więc tam się luzu zaworowego nie sprawdza. Obecnego masz pewnie z głowicą utwardzoną, przystosowaną do LPG (KL7 - nie wiem czy dla aveo tak samo się ta opcja nazywa). Nawet jeśli w salonie nie dopłacałeś za KL7 to mogłeś dostać taki silnik mimo wszystko. Np w cruzach w 2013 (prócz kombi) wszystkie silniki w autach oferowanych w Polsce były KL7. Jak ktoś nie chciał gazować i nie dopłacał za twardą głowicę i tak wyjechał autem z takim silnikiem. Wynikało to z optymalizacji logistyki modeli najbardziej popularnych.
Tak jak napisał wcześniej zed "w t250 1149ccm 72km nie było hydrauliki zaworów- siedziały tam śrubki i nakrętki ", natomiast T300 nigdy nie był w ASO oferowany na gaz, choć część silników miała hydroregulatory i w Corsie te silniki mogły być gazowne. Tylko w silnikach 1.8 (Cruze) było przystosowanie do LPG - KL7.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: wszim » 5 cze 2018, o 23:03

Czyli odnośnie aveo nie grzeszę wiedzą :H ale za to prowokuję do dyskusji ;) . A które silniki w T300 miały hydroregulatory?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: zed » 6 cze 2018, o 04:45

KL7 były też w aveo t255 z silnikiem 1206ccm. kosztowało to ok 180zł i było dostępne w końcówce produkcji (chyba od 2010r lub 2011r.).

andrzejek339
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 2 maja 2018, o 13:41
Reputacja: 0
Imię: ANDRZEJ
Samochód: t255
Silnik:
Lokalizacja: RZESZÓW
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: andrzejek339 » 6 cze 2018, o 15:52

Potwierdzam opcje kl7 mam w t255 84km 2010 sprawdzalem w aso

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 7 cze 2018, o 14:46

Człowiek uczy się całe życie.

Może ktoś zna luzy w silniku 1.2 72KM?

Na forum znalazłem sprzeczne : viewtopic.php?t=2
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=486

Postawiłbym na
"- ssący 0,15 mm,
- wydech 0,20 mm."

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: zed » 8 cze 2018, o 17:38

w mądrej książce pisze że luz wynosi:
ssące 0,15 +- 0,02
wydech: 0,20 =- 0,02

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: T250 sedan 1.2 72 KM + LPG BRC sprawdzanie luzów

Post autor: Janusz666 » 20 wrz 2018, o 15:01

Luzy sprawdzone, tylko jeden zawór wymagał drobnej regulacji. Biorąc pod uwagę, że auto ma 12 lat (od 8 lat na LPGi 120 tys. km, a luz nie był na pewno sprawdzany od co najmniej 6 lat lub wcale (być może w ASO na przeglądzie sprawdzali, ale wątpię), to można stwierdzić, że luz w tym aucie nie wymaga częstej kontroli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości