[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Żeby wymienić klicki wystarczy jeden klucz oczkowy 10
Odkręcamy koło i podnosimy samochód.
Ukazuje nam się koło z tarczą oraz zaciskiem, na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie znajduje się śruba (10) którą należy odkręcić.
Następnie podnosimy zacisk w górę i pokazują się klocki, które wyciągamy, tutaj przydatny jest śrubokręt, który najlepiej wcisnąć pomiędzy tarczę a klocek.
Po wyjęciu klocków przekonałem się, że był to już najwyższy czas na wymianę.
Składanie zaczynamy od wciśnięcia tłoczka, tym razem wystarczy tylko wciskanie, a nie jak to miało miejsce z tyłu wciskanie i skręcanie. Prawdopodobnie jest to spowodowane budową zacisku - z tyłu jest także mechanizm z hamulca ręcznego i dlatego tutaj wymagany jest obrót podczas dociskania tłoczka.
Na zdjęciu pokazałem ścisk ale nie należy w ten sposób go umieszczać, ścisk musi dociskać centralnej części tłoczka w przeciwnym razie tłoczek może się zaklinować i i uszczelka może się zawinąć.
Następnie czyścimy blaszki (prowadnice klocków) i smarujemy je żeby klocek lepiej się przemieszczał.
Opuszczamy zacisk i przykręcamy śrubkę.
Po zakończeniu prac należy uruchomić samochód i nacisnąć kilka razy pedał hamulca żeby klocki dobrze docisnęły do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
Odkręcamy koło i podnosimy samochód.
Ukazuje nam się koło z tarczą oraz zaciskiem, na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie znajduje się śruba (10) którą należy odkręcić.
Następnie podnosimy zacisk w górę i pokazują się klocki, które wyciągamy, tutaj przydatny jest śrubokręt, który najlepiej wcisnąć pomiędzy tarczę a klocek.
Po wyjęciu klocków przekonałem się, że był to już najwyższy czas na wymianę.
Składanie zaczynamy od wciśnięcia tłoczka, tym razem wystarczy tylko wciskanie, a nie jak to miało miejsce z tyłu wciskanie i skręcanie. Prawdopodobnie jest to spowodowane budową zacisku - z tyłu jest także mechanizm z hamulca ręcznego i dlatego tutaj wymagany jest obrót podczas dociskania tłoczka.
Na zdjęciu pokazałem ścisk ale nie należy w ten sposób go umieszczać, ścisk musi dociskać centralnej części tłoczka w przeciwnym razie tłoczek może się zaklinować i i uszczelka może się zawinąć.
Następnie czyścimy blaszki (prowadnice klocków) i smarujemy je żeby klocek lepiej się przemieszczał.
Opuszczamy zacisk i przykręcamy śrubkę.
Po zakończeniu prac należy uruchomić samochód i nacisnąć kilka razy pedał hamulca żeby klocki dobrze docisnęły do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- rafa19711
- Aktywny
- Posty: 84
- Rejestracja: 30 wrz 2016, o 17:46
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: CRUZE
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
obrazkow nie widac:(((
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Niestety to są zalety ładowania zdjęć poprzez jakieś linkowania. Dlatego nasze forum ma od 2015 roku możliwość wstawiania obrazków bezpośrednio.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Huri nie masz nadal zdjęc? Zrobisz nowy upload?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Jak będę wymieniał to zrobię na dzień dzisiejszy nie wiem czy mam zdjecia. Jak będę miał czas to sprawdzę ale przeglądanie 3TB zdjęć trochę zajmuje
Tam nie ma filozofii jeden klucz 10 i sprawa załatwiona:)
Tam nie ma filozofii jeden klucz 10 i sprawa załatwiona:)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Dla laika to nawet wymiana zarówek, lampek to stanowi trudność. Stąd tez moja dociekliwość nawet w najprostszych tematach
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- etac
- Prezes
- Posty: 23774
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
no to w zastępstwie pracy innych użytkowników
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Mam jeszcze takie pytanie bo szukając kloców trafiłem na pewien problem przy klockach TRW. Są dwa rodzaje i z tego co zdążyłem się dowiedzieć to chodzi o dwa rodzaje zacisków. Są oznaczone jako J60 i J67. Inne firmy np. BOSCH podaje w informacjach wielkość koła (tak mi się wydaje) bo 15" i 16"
Przy okazji chciałbym zapytać o te klocki TRW. Z tego co widzę są to jedne z droższych kloców. BOSCH czy BREMBO mają klocki o wiele tańsze. Czy może ktoś coś więcej w tym temacie napisać? Jeżeli już była gdzieś ta rozmowa to proszę o link, niestety znalazłem informacje tylko o klockach i tarczach na tył.
Przy okazji chciałbym zapytać o te klocki TRW. Z tego co widzę są to jedne z droższych kloców. BOSCH czy BREMBO mają klocki o wiele tańsze. Czy może ktoś coś więcej w tym temacie napisać? Jeżeli już była gdzieś ta rozmowa to proszę o link, niestety znalazłem informacje tylko o klockach i tarczach na tył.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
W dużym skrócie i uproszczeniu.
15" w benzynach
16" w dieslach
15" w benzynach
16" w dieslach
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Czyli nie chodzi o wielkość koła tylko tarczy? (wybaczcie proszę te pytania ale jak można się zorientować jestem laikiem w tym temacie)
Mam benzynę, więc powinienem szukać tych 15"? A jak to wygląda w przypadku TRW? Wiem, że pewnie najlepiej przynieść stare klocki, pomierzyć i kupić odpowiednie.
Mam benzynę, więc powinienem szukać tych 15"? A jak to wygląda w przypadku TRW? Wiem, że pewnie najlepiej przynieść stare klocki, pomierzyć i kupić odpowiednie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
szukasz klockow do cruze'a do 15'' systemu
i tak dla ATE jest to : 13.0460-7262.2
dla Zimmermanna to: 25031.185.1
i tak dla ATE jest to : 13.0460-7262.2
dla Zimmermanna to: 25031.185.1
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
albo dla ułatwienia:
J60 - średnica tarczy 300mm - wysokość klocka 61,1mm (diesel)
J67 - średnica tarczy 276mm - wysokość klocka 60,3mm (benzyna)
J60 - średnica tarczy 300mm - wysokość klocka 61,1mm (diesel)
J67 - średnica tarczy 276mm - wysokość klocka 60,3mm (benzyna)
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Wiem, że muszę przykręcić osłonę pod nadkolem, tylko muszę znaleźć taką śrubkę, wiem że mam dziurawą rękawiczkę
Do prowadnic użyłem smaru łożyskowego, prowadnice klocków posmarowałem pastą miedzianą.
Do wciśnięcia tłoczka użyłem ścisku stolarskiego, niestety drewniana rączka do wkręcania rozpadła się w rękach przy montowaniu pierwszego koła i dlatego musiałem pomagać sobie śrubokrętem.
Mam nadzieję że przyda się innym
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
O w mordę . Jakieś zawody na czas były? Ja to się bawię, oglądam, dumam, czyszczę, dmucham .. a ten ciach ciach i po robocie. Normalnie jakby mu płacili
Ten opadający osłonek - super, bardzo ładnie zbiera chrząszcze z drogi, a rękawiczka niedorobiona, bo moja rowerowa na ten przykład ma wszystkie palce dziurawe
Ten opadający osłonek - super, bardzo ładnie zbiera chrząszcze z drogi, a rękawiczka niedorobiona, bo moja rowerowa na ten przykład ma wszystkie palce dziurawe
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Wojtek jak sam zauważyłeś niecałe 15 min i jedno koło zrobione. Nad czym tutaj chuchać i dmuchać ? Wszystkie narzędzia przygotowane to i robota sprawnie idzie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
No nic, tylko szacun. Ja nie potrafię tak.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5057
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 71
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych - przód
Na początku wakacji dostałem do testowania klocki do Cruze (przód), dziękuję Robikowi oraz firmie Tomex
W paczce oprócz klocków czekała miła niespodzianka Po rozpakowaniu pudełka ukazał się komplet klocków na przednią oś Tutaj mała uwaga do producenta, proszę dodawajcie blaszki. Jest to kawałek metalu i wiodące marki ten kawałek dodają do klocków, który jakby nie było potrafi zaoszczędzić 5 minut czasu podczas wymiany. Nie wszyscy mają pod ręką szczotki druciane
Poniżej zamieszczam wygląd tego kawałka metalu. Cruze dostał nowe klocki i będziemy sprawdzać jak się sprawują
Mam nadzieję że już za tydzień napiszę jak sprawują się po 500 km.
Jeszcze raz dziękuję za możliwość przetestowania.
W paczce oprócz klocków czekała miła niespodzianka Po rozpakowaniu pudełka ukazał się komplet klocków na przednią oś Tutaj mała uwaga do producenta, proszę dodawajcie blaszki. Jest to kawałek metalu i wiodące marki ten kawałek dodają do klocków, który jakby nie było potrafi zaoszczędzić 5 minut czasu podczas wymiany. Nie wszyscy mają pod ręką szczotki druciane
Poniżej zamieszczam wygląd tego kawałka metalu. Cruze dostał nowe klocki i będziemy sprawdzać jak się sprawują
Mam nadzieję że już za tydzień napiszę jak sprawują się po 500 km.
Jeszcze raz dziękuję za możliwość przetestowania.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości