Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Co do opadającego wskaźnika to panowie w czakramie powiedzieli mi że w aso trzeba zmienić oprogramowanie jakieś, pytałem się w aso, powiedzieli że wiedzą o co chodzi i mogą to zrobić a ile w tym prawdy to nie wiem. Już trzeci rok mam z tym podjechać do aso i jakoś nie mam czasu. Mi to w sumie nie przeszkadza.
pablo1
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
teoretycznie jest rożne oprogramowanie dla opcji KL7 i bez opcji KL7, ale są różne informacje na temat działania tego programowania
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Kiedyś w ASO wgrano mi to nowe oprogramowanie do tablicy wskaźników i jedynym pozytywem tego jest to, że przy opadaniu wskaźnika paliwa nie pojawia się żółta ikonka silnika.
Emulator sprawdzał się w starszych wersjach Cruze, chyba do 2010 roku produkcji
Robbo! Nie mam takiego modułu na zbyciu. Mam moduł do automatyki świateł.
Emulator sprawdzał się w starszych wersjach Cruze, chyba do 2010 roku produkcji
Robbo! Nie mam takiego modułu na zbyciu. Mam moduł do automatyki świateł.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Szkoda mam już zamontowany moduł świateł.
Korzystając z okazji przy zmroku ustawiony na AUTO podczas uruchomienia nie włączają się światła mijania konieczność ręcznej korekty poprzez przekrecenie wyłącznika w na zero. Innym razem działa bez zarzutu.
Korzystając z okazji przy zmroku ustawiony na AUTO podczas uruchomienia nie włączają się światła mijania konieczność ręcznej korekty poprzez przekrecenie wyłącznika w na zero. Innym razem działa bez zarzutu.
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Witambarus pisze:Oto schemat modułu.
R1 - ustawienie wskazania max poziom
R8 - ustawienie wskazania minimalnego poziomu
R14 - liniowość w dolnym zakresie wskazania wskaźnik diodowy BRC moduł, przewody, ślepa komora/kanał pod przednim prawym siedzeniem wiązka i miejsce wpięcia się dwoma przewodami w rozcięty przewód od poiziomu PB na takiej płytce z łatwością zmieści się moduł
Czy byłbyś w stanie opisać krok po kroku co i jak robiłeś? Gdzie połączyłeś przewody?
Co prawda nie mam BRC ale zasada działania włącznika LPG jest taka sama.
Jeśli będzie ktoś zainteresowany to mogę wykonać takie moduły za zgodą autora oczywiście, dla naszego użytku oczywiście.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Temat wykonania modułu umarł czy coś powstało w tym temacie?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Miałeś na myśli opracowanie skutecznego emulatora, zapobiegającego opadaniu wskaźnika poziomu paliwa przy jeździe na LPG w niektórych modelach Cruze/Orlando Czy chodzi ci o taki moduł jak ja mam?
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Zdecydowanie o taki moduł jak masz Ty... Czyli wskazuje Pb jak na niej jeździmy i Lpg jak na nim pomykamy...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Wymiatacz
- Posty: 1609
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Użytkuję ten moduł już chyba ponad rok. Między czasie dokonałem pewnych korekt w schemacie.
Moduł spełnia swoje zadanie, czyli jest lekarstwem na opadający wskaźnik paliwa, bo u mnie ten problem występował i dodatkowo mam wskazanie poziomu LPG na wskaźniku PB na blacie, gdy silnik pracuje na LPG. Jest tylko problem z długim czasem przemieszczania się wskaźnika poziomu paliwa do właściwego poziomu, gdy nastąpi przełączenie rodzaju paliwa (PB/LPG i odwrotnie) w czasie ruchu samochodu. Gdy przełączenie to nastąpi zanim ruszymy samochodem to wskaźnik natychmiast wskaże właściwy poziom. Nie udało mi się znaleźć sposobu na reset komputera wskaźnika poziomu przy przełączaniu rodzaju paliwa, ale wymyśliłem inny sposób i moduł może wcześniej przełączyć wskazanie poziomu LPG na blacie zanim jeszcze nie ruszyliśmy samochodem i zanim silnik się przełączy na LPG, czyli chwilę po uruchomieniu silnika a zbiornik gazu nie jest pusty.
Przełącznik "w" służy do wyboru trybu pracy modułu tj. Wyłącznik „w” wyłączony – wskazanie poziomu LPG na blacie nastąpi po przełączeniu silnika na LPG.
Wyłącznik „w” włączony – wskazanie poziomu LPG na blacie nastąpi chwilę po uruchomieniu silnika pod warunkiem, że zbiornik LPG nie jest pusty.
Moduł spełnia swoje zadanie, czyli jest lekarstwem na opadający wskaźnik paliwa, bo u mnie ten problem występował i dodatkowo mam wskazanie poziomu LPG na wskaźniku PB na blacie, gdy silnik pracuje na LPG. Jest tylko problem z długim czasem przemieszczania się wskaźnika poziomu paliwa do właściwego poziomu, gdy nastąpi przełączenie rodzaju paliwa (PB/LPG i odwrotnie) w czasie ruchu samochodu. Gdy przełączenie to nastąpi zanim ruszymy samochodem to wskaźnik natychmiast wskaże właściwy poziom. Nie udało mi się znaleźć sposobu na reset komputera wskaźnika poziomu przy przełączaniu rodzaju paliwa, ale wymyśliłem inny sposób i moduł może wcześniej przełączyć wskazanie poziomu LPG na blacie zanim jeszcze nie ruszyliśmy samochodem i zanim silnik się przełączy na LPG, czyli chwilę po uruchomieniu silnika a zbiornik gazu nie jest pusty.
Przełącznik "w" służy do wyboru trybu pracy modułu tj. Wyłącznik „w” wyłączony – wskazanie poziomu LPG na blacie nastąpi po przełączeniu silnika na LPG.
Wyłącznik „w” włączony – wskazanie poziomu LPG na blacie nastąpi chwilę po uruchomieniu silnika pod warunkiem, że zbiornik LPG nie jest pusty.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
a czy taki moduł podejdzie do Aveo T300?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Krzysztof.
Spytaj gazownika. Podobno już mają takie ustrojstwa na stanie. I podłącza ją przy zakładaniu instalacji
Spytaj gazownika. Podobno już mają takie ustrojstwa na stanie. I podłącza ją przy zakładaniu instalacji
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
na aledrogo widzę tylko emulatory.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. pal
Obawiam się, że barus nas już opuścił. Ostatnie logowanie ma w czerwcu 2018. Może sprzedał auto.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
etac po co ten układ ?
Z perspektywy czasu wiem ile przejeżdżam na baku i kiedy muszę zajechać na stację, żeby zatankować, nawet nie potrzebuję wskaźnika, który pokazuje ilość gazu w zbiorniku. Jak licznik dochodzi o 300 km to wiem że trzeba odwiedzić dystrybutor
Z perspektywy czasu wiem ile przejeżdżam na baku i kiedy muszę zajechać na stację, żeby zatankować, nawet nie potrzebuję wskaźnika, który pokazuje ilość gazu w zbiorniku. Jak licznik dochodzi o 300 km to wiem że trzeba odwiedzić dystrybutor
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Ok, ja to wiem, ale nie ja będę głównie jeździł tym autem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
No tak. Bo to są tylko emulatory.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalkaetac pisze:na aledrogo widzę tylko emulatory.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Zabraknie gazu to przełączy się na benzynę i po problemie.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Tylko pipać będzie cały czas.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
To się wtedy zmobilizuje i pojedzie zatankować
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
No to wesprze ktoś Prezesa, takim układem, lub pomoże w jego budowie dla ukladu STAG?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Widzę ze jak Ja coś potrzebuje to wsparcia nie ma
Wiem ze wskaźnik paliwa pracuje od 0,5V do 3,5V, powyżej 4,7V wywala błąd.
Wskaźnik LPG pracuje do 4,5V
da się to zgrać?
Wiem ze wskaźnik paliwa pracuje od 0,5V do 3,5V, powyżej 4,7V wywala błąd.
Wskaźnik LPG pracuje do 4,5V
da się to zgrać?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5801
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Można by było to ogarnąć na Arduino.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
ktoś pomoże?
Tylko żeby to nie kosztowało miliony PLN
Tylko żeby to nie kosztowało miliony PLN
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5801
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Zrobić prosty program na podstawie tego:
https://starter-kit.nettigo.pl/2012/08/potencjometr/
Z warunkiem żeby podczas pracy na benzynie dawał sygnał 1:1 a na LPG przetworzony.
Jak będę mieć chwilę to może pobawię się że zrobieniem programu.
Oczywiście zamiast Arduino Uno można zastosować jakiegoś klona Arduino Nano czy nawet Poco które kosztuje parę złotych.
https://starter-kit.nettigo.pl/2012/08/potencjometr/
Z warunkiem żeby podczas pracy na benzynie dawał sygnał 1:1 a na LPG przetworzony.
Jak będę mieć chwilę to może pobawię się że zrobieniem programu.
Oczywiście zamiast Arduino Uno można zastosować jakiegoś klona Arduino Nano czy nawet Poco które kosztuje parę złotych.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wspólny wskaźnik PB/LPG lekarstwem na opadający wsk. paliwa.
Pewnie dałoby się prościej i taniej analogowo. Gdyby znać dane potencjometru LPG to wyliczonym na kartce dzielnikiem rezystorowym i przekaźnikiem dało by radę ogarnąć.
Natomiast z mojego wieloletniego używania LPG mam takie wnioski, że bardziej wartościowe jest mieć na bieżąco informację o stanie benzyny niż LPG.
Po pierwsze, że wskazania z LPG są bardzo niedokładne a wynika to z braku budowy wielokomorowej zbiornika. Po drugie bardziej ważne żeby nie wysuszyć baku benzyny niż LPG. Bo grozi to zatarciem pompy paliwa. Zabraknie gazu to się przełączy na benzynę, żaden problem. Ale gdy zabraknie benzyny - dowiesz się o tym gdy zabraknie gazu, a i tak nie pojedziesz bo pompa może już być zatarta.
Nie wiem też jak zareagują algorytmy BCM gdy stan baku będzie się drastycznie zmieniać(raz z NoPb, raz z LPG). Tam z pewnością jest jakieś uśrednianie, na pewno w przypadku poziomu rezerwy i zasięgu.
Dlatego najlepiej mieć dwa wskaźniki stanu paliw, osobny dla LPG, osobny dla NoPb. Dla LPG najlepiej się sprawdza licznik dystansu i diodki na przełączniku LPG. A wskaźnik benzyny niech wskazuje jej stan także podczas jazdy na LPG, czyli większość czasu.
Natomiast z mojego wieloletniego używania LPG mam takie wnioski, że bardziej wartościowe jest mieć na bieżąco informację o stanie benzyny niż LPG.
Po pierwsze, że wskazania z LPG są bardzo niedokładne a wynika to z braku budowy wielokomorowej zbiornika. Po drugie bardziej ważne żeby nie wysuszyć baku benzyny niż LPG. Bo grozi to zatarciem pompy paliwa. Zabraknie gazu to się przełączy na benzynę, żaden problem. Ale gdy zabraknie benzyny - dowiesz się o tym gdy zabraknie gazu, a i tak nie pojedziesz bo pompa może już być zatarta.
Nie wiem też jak zareagują algorytmy BCM gdy stan baku będzie się drastycznie zmieniać(raz z NoPb, raz z LPG). Tam z pewnością jest jakieś uśrednianie, na pewno w przypadku poziomu rezerwy i zasięgu.
Dlatego najlepiej mieć dwa wskaźniki stanu paliw, osobny dla LPG, osobny dla NoPb. Dla LPG najlepiej się sprawdza licznik dystansu i diodki na przełączniku LPG. A wskaźnik benzyny niech wskazuje jej stan także podczas jazdy na LPG, czyli większość czasu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości