[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
miniek15
Aktywny
Posty: 81
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Imię: Michal
Chevi: Cruze LT+ Premium
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: miniek15 » 30 paź 2017, o 20:52

Zaniepokoiło mnie coś innego.
Pod deklem od strony silnika jest dziwna maź w kolorze żółtym.
Może ktoś wie co to takiego ?
Załączniki
IMG_20171028_120759.jpg
IMG_20171028_120759.jpg (182.05 KiB) Przejrzano 785 razy
IMG_20171028_120719.jpg
IMG_20171028_120719.jpg (696.98 KiB) Przejrzano 785 razy
IMG_20171028_120711.jpg
IMG_20171028_120711.jpg (895.89 KiB) Przejrzano 785 razy

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 13538
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Opel Insignia B
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 30 paź 2017, o 20:57

chłodniczkę oleju już robiłeś?
Panie Boże chroń mnie od przyjaciół, bo od wrogów obronie się sam

Awatar użytkownika
szczuplin
Profesjonalista
Posty: 722
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Krzysztof
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: szczuplin » 30 paź 2017, o 21:15

Auto stało ostatnio? Małe przebiegi robisz?


Sprawdźw zbiorniku płynu chłodzącego czy syfu nie ma. Jak jest to chłodniczka do wymiany lub same uszczelki.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9438
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 30 paź 2017, o 21:28

Może tylko emulgat oleju z wilgocią się tu nazbierał. Może tak być na krótkich przebiegach. Po dłuższym przebiegu powinien zniknąć.

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 31 paź 2017, o 01:09

Krótkie trasy, silnik się nie nagrzeje i mamy co widać. Jeszcze napisz tylko jaki olej lałeś ostatnio i czy przypadkiem nie Shell Helix?
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

miniek15
Aktywny
Posty: 81
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Imię: Michal
Chevi: Cruze LT+ Premium
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: miniek15 » 31 paź 2017, o 07:49

Krótkie trasy to fakt bo do pracy mam 8 km wiec 16 - 20 dziennie.
Oczywiście jeżdżę też i dłuższe bo inaczej nie byłoby sensu zakładać LPG.
Ale ostatnio faktycznie same krótkie.
Pomiar luzów był robiony zaraz po wymianie oleju (jakieś dwa trzy dni).
Olej od samego początku GM.
Chłodniczka oleju nie była robiona.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3412
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 31 paź 2017, o 09:50

Nie winiłbym krótkich tras, bo też przeważnie tyle robię, a emulsji nigdy nie miałem. Może warto sprawdzić też w drugą stronę - spaliny w płynie chłodzącym?
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

miniek15
Aktywny
Posty: 81
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Imię: Michal
Chevi: Cruze LT+ Premium
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: miniek15 » 31 paź 2017, o 10:24

Nic takiego nie zauważyłem.
Ale jest coś innego.
Zawsze jak odpalę zimny silnik to czuć paliwo wokół samochodu i to dosyć mocno.
A sprawdziłem wszystko pod kątem jakichkolwiek wycieków i nic nie stwierdziłem.
Nie mam pojęcia skąd dochodzi ten zapach.
Nie mam też pojęcia czy to ma cokolwiek wspólnego z tym dziwnym żółtym olejem.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9438
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 31 paź 2017, o 10:42

Nie ma.
To żółte to jest ewidentnie emulgat, który zrobił się z wilgoci spalin lub nieszczelności i wycieku płynu. Mnie taka ilość przypomina to pierwsze więc nie wpadałbym w panikę, co najwyżej obserwował płyn w zbiorniku.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3412
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 31 paź 2017, o 11:02

Ktoś pisał o tanim i prostym testerze płynu na zawartość spalin - ja bym sprawdził, bo naprawa po awarii uszczelki to już spory wydatek.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Evien
Podglądacz
Posty: 2
Rejestracja: 6 gru 2016, o 08:54
Imię: Łukasz
Chevi: Cruze 1.8 LTZ Kombi
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Evien » 20 lis 2017, o 10:24

Witam,

Czy byłby ktoś w stanie podać namiary na zaufanego mechanika w celu sprawdzenia i regulacji szczelin zaworów w okolicach Dębicy lub Tarnowa ? Sprawa dość pilna - auto gaśnie na zimnym silniku jak również słabo ciągnie - po rozgrzaniu wraca do normy.

Z góry dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 514
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 21 lis 2017, o 00:07

luzy możesz sam pomierzyc, . łatwa sprawa . Szczelinomierz dokładny potrzebujesz . Ja w Tarnowie mogę Ci polecic aso Opla plus czakram. w aso około 200 złotych za robotę plus uszczelka bo Ci nie dadzą gwarancji na szczelność. Pewnie 15 % rabatu uda się Ci utargowac. w czakramie też pewnie podobnie wyjdzie.
pablo1

Misza
Podglądacz
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
Imię: Marek
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Misza » 14 lut 2018, o 17:53

Witam
ostatnimi czasami miałem trochę kłopotów ze swoim cruzem 1.8 141km
zaczęło się od błędów walków po wymianie rozrządu 0-o wiec wymieniłem czujnik wału ale błędy dalej były pojechałem do mechaników i oni stwierdzili po całym dniu ze wałek wydechowy uszkodzony .. odłamał się klin od strony czujnika ciekawe jakim cudem nagle po wymianie rozrządu hmm
ale ok wiec po kłótni zamówiłem wałek nowy odebrałem zawiozłem i znów następne 3 dni śmieszni mechanicy nie mogli ustawić rozrządu :lol: bo był błąd ciągle .
wkoncu oddali auto bez błędów auto jeździło ale nie testowałem go ile znów max jedzie bo niebylo gdzie po miesiącu moje zdziwienie ze na autostradzie ledwo jedzie do 120 jako tako od 140 do 180 to katowanie jak bym miał może z 1.0 silnik a nie 1.8 i moje odczucia sa takie ze auto strasznie mniej ma mocy i buczy , rozrząd był sprawdzany tydzień temu u innego mechanika był źle ustawiony wiec naprawa go i trochę sie polepszyło ale dalej auto ma mało mocy ?
poczytałem o tych zaworach i sprawdziłem i mi wyszły wyniki ze cały wałek wydechowy jest do regulacji ;/
a wiec auto na zimnym silniku strasznie jest słabe ruszam to brakuje mu mocy od 2,5 tys obrotów czuc jak go cos blokuje do np 3tys pozniej lekki kop i znow brak od 3.5 do 4,5 tys a od 5 tys nagle ma kopa ma i tak samo na ciepłym auto od 3 tys obrotów czuć jak nagle traci kopa lekko a do 5 tys znow ma i buczy tez jak sportowe głuche buczenie słychać że to od silnika cos nie tak czytałem ze nietylko ja mam te straty mocy ale niewidze odpowiedzi co to konkretnie :pomoc:
testowany na benzynie i na gazie i jest to samo (gaz mam od 15 tys km założony )
.
Czy moze byc to wina tego wałka czy nie ? ? bo juz mam dość każdemu płacenia a auto dalej nie jeździ jak kiedyś spokojnie do 210 latało w miarę szybko a nie kilka kilometrow i dalej 170 .
i czy wałki jak ustawiam np scacy na środku idealnie to wydechowy nie jest idealnie brakuje mu troche ciezko to pokazać na zdjęciach , niżej zdjecia
Załączniki
28081830_1744435022273755_333452035_o.jpg
28035191_1744435098940414_204585361_o.jpg
28035153_1744434958940428_998051077_o.jpg
2027653.png

Misza
Podglądacz
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
Imię: Marek
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Misza » 9 kwie 2018, o 16:47

czy tu nikt nic nie doradzi o tym spadku mocy ze tylko do 170 km/h jadę zero żywych ludzi z pomysłami :Y :Y

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 514
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 9 kwie 2018, o 17:48

To jak problemy zaczęły się po wymianie rozrządu u śmiesznych mechaników to zaprowadz do aso i wtedy problemy się skończą a śmieszni mechanicy niech ci kasę oddadzą za niefachowa wymianę.
Luz faktycznie jest poniżej tolerancji, ale myślę że to nie on jest sprawca problemów.
pablo1

Robbo
Profesjonalista
Posty: 681
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Imię: Robert
Chevi: Orlando LPG automat
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 9 kwie 2018, o 19:36

Ciekawe w jaki sposób mechanik kontrował wałek przy skręcaniu znacznym momentem śruby koła rozrządu. Wszystko jest opisane w TIS ie jak należy kontrować wtedy nic nie odpadnie z wałka rozrządu :papa:

Bunioopl
Wymiatacz
Posty: 1071
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 9 kwie 2018, o 20:58

Misza pisze:czy tu nikt nic nie doradzi o tym spadku mocy ze tylko do 170 km/h jadę zero żywych ludzi z pomysłami :Y :Y
Ale te autko więcej nie pojedzie. 170 -180 to max .

Wysłane z mojego SM-T533 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3412
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 9 kwie 2018, o 20:59

Pablo1, ale jak kolega pójdzie do ASO i pokaże, że ma wszystkie zawory wydechowe poza tolerancją, to żaden poważny mechanik bez regulacji się za takie auto nie weźmie, więc zostają tylko śmieszni mechanicy i śmieszne fora z cudownymi receptami typu 'moto-doktor'.

Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Bunioopl pisze:
9 kwie 2018, o 20:58
Ale te autko więcej nie pojedzie. 170 -180 to max .
Nie czytałeś? Kolega śmigał 210 (z górki i z wiatrem).
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 514
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT 1.6 Lpg Brc
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 9 kwie 2018, o 22:22

Oczywiście. Ale jak kolejni mechanicy będą się bawić kosztem kolegi to suma rośnie. Myślę że jak by od razu dał do aso to by nie było problemu bo od razu by luz pewnie przy wymianie rozrządu sprawdzili , jeśli kolega by to zlecił i miał by wszystko zrobione plus 2 lata gwarancji. O spokoju i braku nerwów nie mówię.
A teraz trzeba wszystko od nowa rozbierać plus regulacja. Za darmo tego nikt nie zrobi przecież.
pablo1

Misza
Podglądacz
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2017, o 22:20
Imię: Marek
Chevi: Cruze
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Misza » 10 kwie 2018, o 12:50

Załącznik zdjęcie abyś nie marudził ze sobie wmawiam prędkości jakie auto osiąga maksymalna była 221 mierzona obok audi jechała :ok:
może ty nigdy nie przekraczasz 140 na autostradzie ale są ludzie co wiedza ile jest maxx z auta osiągnąć i w jakim czasie skoro czuje ze auto od 140 zaczyna mieć muła którego nie było i czuć ze od 140 do 170 to jest masakra go rozpędzić gdzie astra 1.6 mi na dupie siedzi wtedy to coś nie gra bo astra ma moc silnika 105 a ja 141 wiec komentarze typu z wiatrem itp zatrzymaj dla siebie <<
przed wymiana wałka i rozrządu auto o wiele lepiej jeździło po wymianie już nie błędów niema żadnych wiec gdzieś coś musi być nie tak dlatego myślę juz ze to wina tych luzów skoro były w normie a teraz nie sa to może utrata mocy jest przez nieszczelność ich tylko to zostało do zrobienia ,servis tez nie wie czy przez to sie to dzieje bo bylem mogą szukać przyczyny jak to mi powiedzieli koszt będzie rósł razem z czasem szukania i testowania super :zastanawiasie: ,
czy ktos wie gdzie idzie kupić szklanki zaworowe poza aso czy tylko u nich , bo ceny trochę duże :mrgreen:

(moderator) :baty:
Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.
Załączniki
IMG_20170422_143418.jpg
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2018, o 13:21 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Misza zacznij stosować regulamin i prawidłową pisownię (początek i koniec zdań), bo taki słowotok fatalnie się czyta.

ALVARO24
Podglądacz
Posty: 7
Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
Imię: Rafał
Chevi: CRUZE KOMBI
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: ALVARO24 » 11 kwie 2018, o 17:11

Witam serdecznie zakupiłem 2 ty godnie temu chevroleta cruze 1.8 kombi z LPG samochód bez opcji KL7 kod fabryczny silniaka F18D4 typ KL1J czyli te nie do gazu :) .
Samochód ma przejechane 97 tys instalacja od początku. Po 45 tys koleś robił regulację luzu mam na to papier mówił też że przy 75 tys też robił ale papieru już nie ma twierdzi że następna regulacja wypadnie na 105 tys. Dmuchając na zimne zleciłem mechanikowi kontrole i wypisał mi takie coś mówiąc przy tym, że luz zaworu dolotu jest oki a wylot jest po za granicą tolerancji ale lepiej większy niż jak by był mniejszy i że przy regulacji wcześniej pewnie za bardzo splanowali szklanki ale to się dotrze i tak przy tych 105 tys proszę zrobić regulację ponownie. I teraz mam pytanko do fachowców z forum bądź ludzi dobrej woli ;) powie mi ktoś jak to wygląda naprawdę
to sa pomiary
0,25/0,25 025/0,25 0,25/0,25 0,25/0,25
wylot to to mnie nie pokoi 0,45/0,50 0,50/0,45 0,45/0,50 0,45/0,50

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9438
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 11 kwie 2018, o 18:37

Faktycznie jest za duży. Ja bym się tym raczej nie przejmował, silnik będzie trochę klepał ale nic złego mu się nie stanie. Pojedziesz na tym dobre kilkadziesiąt tysiecy. Jeżeli teraz ma 97tys i taki duży nadmiar bez sensu jest tam zaglądać za kilka tys km. Przejedź ze 30 tys i dopiero ponowna kontrola.
KLJ1 to chyba początek VIN ale to nie oznacza typu silnika. KL7 nie jest wprost notacją VIN. Tego patrząc na VIN nie odczytasz.

ALVARO24
Podglądacz
Posty: 7
Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
Imię: Rafał
Chevi: CRUZE KOMBI
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: ALVARO24 » 11 kwie 2018, o 19:39

Dzięki za szybką odpowiedz cieszy mnie bardzo to co piszesz nie znam się za bardzo w tym temacie a nie chcę doprowadzić do wypalenia zaworów i uszkodzenia głowicy wiem tylko że w cruzach kombi nie było opcji KL7. A jeśli zacznę słyszeć tzw klekotanie w silniku to oznacza że w tym momencie głowica poszła w ciul czy mam jeszcze trochę czasu na dojechanie do mechanika :nerwy nie znam się może pytania są nie poważne ale myślę że po to jest te forum

Dodano po 1 minucie 50 sekundach:
Odnośnie twojej odpowiedzi lepszy jest nadmiar jak niż go brak?

Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
a w tym czasie za te parenaście tysiaków dolot się nie zmniejszy może po prostu przy 105 tysiakach zrobić tylko znów pomiar tak jak teraz?

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 3771
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 11 kwie 2018, o 20:18

Nadmiar jest lepszy niż brak, tylko że jak jest za duży nadmiar to moc silnika jest mniejsza.
Wolę mieć jedno polubienie w realnym świecie niż kilka tysięcy polubień w wirtualnym.

ALVARO24
Podglądacz
Posty: 7
Rejestracja: 11 mar 2018, o 13:47
Imię: Rafał
Chevi: CRUZE KOMBI
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: ALVARO24 » 11 kwie 2018, o 20:40

I też tak odczuwam :tak: po samochodzie ma moc ale jakoś słabo ale jako że nie jestem szybcy i wściekli żona obok i dziecko to mi na razie wystarczy zważywszy że wcześniej miałem foczke 100km byle nie wpaść w dołek finansowy zaniedbując luzy zaworowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość