[Lacetti] - UKP Reveltronics
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
łapiesz za daszek i ciągniesz na siłę pionowo do góry
trzyma się na 4 spinkach metalowych, uważaj żeby ich nie pogubić
trzyma się na 4 spinkach metalowych, uważaj żeby ich nie pogubić
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
No to już wiem, czego będę szukał pod deską całe popołudnie...
Najzabawniejsze jest to, że odkąd podjąłem decyzję o montażu ukp zegarek zaczął chodzić jak złoto, pierwszy raz od jakichś 10-ciu lat :p
Najzabawniejsze jest to, że odkąd podjąłem decyzję o montażu ukp zegarek zaczął chodzić jak złoto, pierwszy raz od jakichś 10-ciu lat :p
-
- Wymiatacz
- Posty: 1096
- Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 2.0TCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Wawa Tarcho
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
ciągnąc energicznie do góry, tylko spinek nie pogub
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339
VIN KL1NF35UJ7K644339
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
- Reputacja: 1
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Daewoo Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: W-w/Dz-n
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Ja niedługo zaprezentuję ideę mojego komputerka pokładowego
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jako, że zasadniczo jestem elektrycznym laikiem, czy możecie mnie oświecić, pod które piny fabrycznych przycisków trzeba się dolutować??
Mam również pytanie dotyczące czujników temperatury - czy tym dostarczonym z zestawem można podpiąć zasilanie z UKP? Masę znalazłem
Mam również pytanie dotyczące czujników temperatury - czy tym dostarczonym z zestawem można podpiąć zasilanie z UKP? Masę znalazłem
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
I szyby nie wybij...dessal pisze:ciągnąc energicznie do góry, tylko spinek nie pogub
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
littek pisze:Jako, że zasadniczo jestem elektrycznym laikiem, czy możecie mnie oświecić, pod które piny fabrycznych przycisków trzeba się dolutować??
Mam również pytanie dotyczące czujników temperatury - czy tym dostarczonym z zestawem można podpiąć zasilanie z UKP? Masę znalazłem
Nie za bardzo zrozumiałem... Ja wykorzystałem fabryczne przyciski, aby nie dokładać gdzieś osobnych. Dolutowałem się do microswitchy. Piny odnajdziesz multimetrem - pomiar rezystancji. Przy wciśniętym przycisku ma być zwarcie.
Czujniki temperatury DS18B20 posiadają 3 wyprowadzenia -> +5V, masa, dane (1-wire). Zasilanie możesz wziąć obojętne skąd, ale w UKP są przygotowane wyprowadzenia dla 2 czujników (A i B)
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Właśnie chcę powielić Twój pomysł i wykonanie, bo uważam że jest bardzo dobry.
Zasilanie i sygnał z kluczyka mogę chyba pobrać z tej kostki od zegarka?
Zasilanie i sygnał z kluczyka mogę chyba pobrać z tej kostki od zegarka?
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
tak, to najlepsze rozwiązanie
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
I jeszcze jedno - czujnik prędkości - jesteś w stanie z pamięci podać jak go znaleźć, albo będziesz w stanie oznaczyć go na zdjęciu, jak takie podeślę, bo jak rozumiem bez wyjmowania zegarów nie da rady go znaleźć?
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jestem prawie pewien, że jest to biało-zielony przewód w tej większej kostce zegarów, czyli B5.
Ja się do niego dolutowałem jak dobierałem się do upalonej kostki świateł za zegarami.
Sygnał ten idzie też chyba do ECMa (skąd wziąłem sygnał wtrysku), ale nie patrzyłem gdzie dokładnie jest bo miałem przygotowany już przewód od licznika.
Ja się do niego dolutowałem jak dobierałem się do upalonej kostki świateł za zegarami.
Sygnał ten idzie też chyba do ECMa (skąd wziąłem sygnał wtrysku), ale nie patrzyłem gdzie dokładnie jest bo miałem przygotowany już przewód od licznika.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Dzięki Karpior Zobaczymy co z tego wyjdzie, od wczoraj lutuję makaron :p
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Skończyłem wczoraj babranie się z ekranem, wygląda to u mnie tak:
Uważam, że warto dodać, iż przy cięciu płytki z przyciskami warto uważać, żeby nie dostać nią w ryjło, gdyż przy cięciu jej elektrycznym narzędziem do robótek precyzyjnych potrafi ona nieźle wystrzelić. Bałem się, że w ogóle uszkodzę ten fragment płytki.
Mam również pytanie do gazowników - czy sygnał do lpg można pobrać z któregokolwiek z czterech przewodów, które biegną do centralki sterowania instalacją?
Uważam, że warto dodać, iż przy cięciu płytki z przyciskami warto uważać, żeby nie dostać nią w ryjło, gdyż przy cięciu jej elektrycznym narzędziem do robótek precyzyjnych potrafi ona nieźle wystrzelić. Bałem się, że w ogóle uszkodzę ten fragment płytki.
Mam również pytanie do gazowników - czy sygnał do lpg można pobrać z któregokolwiek z czterech przewodów, które biegną do centralki sterowania instalacją?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
A jaki sygnał ci chodzi i jaką masz instalację.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Z instrukcji UKP:
Mam instalację Elpigaz Stella OBD coś tam coś tam, IV generacji ogólnie, jeśli taki opis układu hybrydowego nie wystarczy, daj znać, to poszukam dokładnego modelu
Bo jeśli centralka dostaje sygnał do zmiany diody dot. zasilania benz./LPG, to mi się wydaje, że jest to sygnał, który UKP potrzebuje, co mi znacznie ułatwi zadanie, bo nie będę musiał dziurawić jednego przewodu, który ma kontakt ze światem zewnętrznym, co minimalizuje ryzyko wystąpienia usterek, a i oszczędza trudu przeciągania jednego przewodu z komory silnika do kabiny.
2.4.9. INSTALACJA GAZOWA (LPG)
Istnieją dwie metody podłączenia sygnału z instalacji gazowej: (1) sygnał binarny (2) sterowanie wtryskiwaczem gazowym. Odpowiedni sygnał należy
podłączyć do pinu A11 w UKP. W obu przypadkach UKP automatycznie wykrywa aktualny rodzaj zasilania (benzyna/gaz) i dokonuje pomiarów
(dystans, zużycie paliwa) niezależnie dla obu tych trybów.
- 1. Sygnał binarny (zalecane)
Sygnał binarny to taki sygnał, który informuje UKP o aktualnym rodzaju zasilania paliwa. Może to być np. sygnał z elektrozaworu LPG (0V - auto
pracuje na benzynie, 12V - auto pracuje na gazie) czy sygnał z diody sygnalizacyjnej4 LPG (stan niski 0V, stan wysoki >3V). Rozwiązanie to jest
zalecane dla większości sekwencyjnych instalacji gazowych.
- 2. Sygnał z wtryskiwacza gazowego
Rozwiązanie to jest zalecane tylko do aut z fabryczną instalacją gazową (wspólny sterownik silnika). W takim przypadku pod pin A10 jest
podłączony wtryskiwacz benzynowy, a pod pin A11 wtryskiwacz gazowy. UKP wykrywa rodzaj aktualnego zasilania na podstawie tego, który
wtryskiwacz w danym momencie pracuje. Oba wtryskiwacze powinny być sterowane w ten sam sposób (np. oba sterowane masą). Tylko
jeden w danej chwili może pracować (w przeciwnym wypadku UKP będzie błędnie rozpoznawał aktualny rodzaj zasilania paliwem). Wspólny
sterownik silnika gwarantuje, że podczas pracy na LPG, sygnał sterujący wtryskiwaczem benzynowym nie pojawi się (na skutek sterowania lub
zakłóceń).
Mam instalację Elpigaz Stella OBD coś tam coś tam, IV generacji ogólnie, jeśli taki opis układu hybrydowego nie wystarczy, daj znać, to poszukam dokładnego modelu
Bo jeśli centralka dostaje sygnał do zmiany diody dot. zasilania benz./LPG, to mi się wydaje, że jest to sygnał, który UKP potrzebuje, co mi znacznie ułatwi zadanie, bo nie będę musiał dziurawić jednego przewodu, który ma kontakt ze światem zewnętrznym, co minimalizuje ryzyko wystąpienia usterek, a i oszczędza trudu przeciągania jednego przewodu z komory silnika do kabiny.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Niestety nie znam tej instalki i jej rozwiązań.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
https://www.sendspace.com/file/ofuw38
tutaj jest uproszczony moim zdaniem schemat, moja centralka to ta z końcówką W. Jeśli ktoś ma wiedzę i chęć, to będę wdzięczny za pomoc.
tutaj jest uproszczony moim zdaniem schemat, moja centralka to ta z końcówką W. Jeśli ktoś ma wiedzę i chęć, to będę wdzięczny za pomoc.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Z tego schematu nic nie wynika odnośnie twojego zapytania.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 844
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 25
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
W sedanie wygląda tak ,oczywiście po adaptacji przycisków i wywaleniu osłony zegarka bo ogranicza widzialność .Polecam z lepszym wyświetlaczem zielony to porażka
Edit .Data stara bo cały czas coś robię i nie chce mi się ustawiać np wejscie na usb i dzeka w konsoli jak jest w wersjach full wypas
Edit .Data stara bo cały czas coś robię i nie chce mi się ustawiać np wejscie na usb i dzeka w konsoli jak jest w wersjach full wypas
- Załączniki
-
- 20170604_114637.gif (305.17 KiB) Przejrzano 6271 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Co do ograniczonej widzialności okazało się, że przynajmniej w HB były montowane dwa rodzaje zegarów. Pewnie dlatego Karpior nie ma problemów z widocznością w dzień, a ja tak.
Datę i czas UKP powinien pobrać sam z kompa po podłączeniu automatycznie.
Datę i czas UKP powinien pobrać sam z kompa po podłączeniu automatycznie.
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić, który z przewodów sond lambda to sygnał?
https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15003.png
https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15003.png
-
- Bywalec
- Posty: 150
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 19
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
pin 1 - sygnał
pin 2 - zasilanie grzałki
pin 3 - masa do sygnału
Pin 4 - masa grzałki z ECU
zresztą bierz multimetr w ręke i nakłuwaj przewody a się dowiesz 0.2-0.9V to sygnał
pin 2 - zasilanie grzałki
pin 3 - masa do sygnału
Pin 4 - masa grzałki z ECU
zresztą bierz multimetr w ręke i nakłuwaj przewody a się dowiesz 0.2-0.9V to sygnał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość