[Lacetti] - UKP Reveltronics

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: karpior » 25 mar 2017, o 07:43

łapiesz za daszek i ciągniesz na siłę pionowo do góry :)
trzyma się na 4 spinkach metalowych, uważaj żeby ich nie pogubić :)

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 25 mar 2017, o 09:59

No to już wiem, czego będę szukał pod deską całe popołudnie...
Najzabawniejsze jest to, że odkąd podjąłem decyzję o montażu ukp zegarek zaczął chodzić jak złoto, pierwszy raz od jakichś 10-ciu lat :p

dessal
Wymiatacz
Posty: 1096
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: dessal » 25 mar 2017, o 10:01

ciągnąc energicznie do góry, tylko spinek nie pogub
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: GoLL@B » 25 mar 2017, o 13:31

Ja niedługo zaprezentuję ideę mojego komputerka pokładowego :)

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 25 mar 2017, o 18:05

Jako, że zasadniczo jestem elektrycznym laikiem, czy możecie mnie oświecić, pod które piny fabrycznych przycisków trzeba się dolutować??

Mam również pytanie dotyczące czujników temperatury - czy tym dostarczonym z zestawem można podpiąć zasilanie z UKP? Masę znalazłem :D

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: Sebastian » 25 mar 2017, o 21:07

dessal pisze:ciągnąc energicznie do góry, tylko spinek nie pogub
I szyby nie wybij... :D
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: karpior » 25 mar 2017, o 22:30

littek pisze:Jako, że zasadniczo jestem elektrycznym laikiem, czy możecie mnie oświecić, pod które piny fabrycznych przycisków trzeba się dolutować??

Mam również pytanie dotyczące czujników temperatury - czy tym dostarczonym z zestawem można podpiąć zasilanie z UKP? Masę znalazłem :D

Nie za bardzo zrozumiałem... Ja wykorzystałem fabryczne przyciski, aby nie dokładać gdzieś osobnych. Dolutowałem się do microswitchy. Piny odnajdziesz multimetrem - pomiar rezystancji. Przy wciśniętym przycisku ma być zwarcie.

Czujniki temperatury DS18B20 posiadają 3 wyprowadzenia -> +5V, masa, dane (1-wire). Zasilanie możesz wziąć obojętne skąd, ale w UKP są przygotowane wyprowadzenia dla 2 czujników (A i B)

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 25 mar 2017, o 22:55

Właśnie chcę powielić Twój pomysł i wykonanie, bo uważam że jest bardzo dobry.

Zasilanie i sygnał z kluczyka mogę chyba pobrać z tej kostki od zegarka?

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: karpior » 26 mar 2017, o 13:38

tak, to najlepsze rozwiązanie

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 3 kwie 2017, o 12:15

I jeszcze jedno - czujnik prędkości - jesteś w stanie z pamięci podać jak go znaleźć, albo będziesz w stanie oznaczyć go na zdjęciu, jak takie podeślę, bo jak rozumiem bez wyjmowania zegarów nie da rady go znaleźć?

Awatar użytkownika
karpior
Profesjonalista
Posty: 659
Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
Reputacja: 3
Imię: Piotr
Samochód: Lacetti HB 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: karpior » 3 kwie 2017, o 19:23

Jestem prawie pewien, że jest to biało-zielony przewód w tej większej kostce zegarów, czyli B5.
Ja się do niego dolutowałem jak dobierałem się do upalonej kostki świateł za zegarami.

Obrazek
Obrazek

Sygnał ten idzie też chyba do ECMa (skąd wziąłem sygnał wtrysku), ale nie patrzyłem gdzie dokładnie jest bo miałem przygotowany już przewód od licznika.

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 6 kwie 2017, o 01:08

Dzięki Karpior :) Zobaczymy co z tego wyjdzie, od wczoraj lutuję makaron :p

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 6 kwie 2017, o 10:21

Skończyłem wczoraj babranie się z ekranem, wygląda to u mnie tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uważam, że warto dodać, iż przy cięciu płytki z przyciskami warto uważać, żeby nie dostać nią w ryjło, gdyż przy cięciu jej elektrycznym narzędziem do robótek precyzyjnych potrafi ona nieźle wystrzelić. Bałem się, że w ogóle uszkodzę ten fragment płytki.

Mam również pytanie do gazowników - czy sygnał do lpg można pobrać z któregokolwiek z czterech przewodów, które biegną do centralki sterowania instalacją?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: wszim » 6 kwie 2017, o 11:37

A jaki sygnał ci chodzi i jaką masz instalację.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 6 kwie 2017, o 13:04

Z instrukcji UKP:
2.4.9. INSTALACJA GAZOWA (LPG)
Istnieją dwie metody podłączenia sygnału z instalacji gazowej: (1) sygnał binarny (2) sterowanie wtryskiwaczem gazowym. Odpowiedni sygnał należy
podłączyć do pinu A11 w UKP. W obu przypadkach UKP automatycznie wykrywa aktualny rodzaj zasilania (benzyna/gaz) i dokonuje pomiarów
(dystans, zużycie paliwa) niezależnie dla obu tych trybów.
  • 1. Sygnał binarny (zalecane)
    Sygnał binarny to taki sygnał, który informuje UKP o aktualnym rodzaju zasilania paliwa. Może to być np. sygnał z elektrozaworu LPG (0V - auto
    pracuje na benzynie, 12V - auto pracuje na gazie) czy sygnał z diody sygnalizacyjnej4 LPG (stan niski 0V, stan wysoki >3V). Rozwiązanie to jest
    zalecane dla większości sekwencyjnych instalacji gazowych.
  • 2. Sygnał z wtryskiwacza gazowego
    Rozwiązanie to jest zalecane tylko do aut z fabryczną instalacją gazową (wspólny sterownik silnika). W takim przypadku pod pin A10 jest
    podłączony wtryskiwacz benzynowy, a pod pin A11 wtryskiwacz gazowy. UKP wykrywa rodzaj aktualnego zasilania na podstawie tego, który
    wtryskiwacz w danym momencie pracuje. Oba wtryskiwacze powinny być sterowane w ten sam sposób (np. oba sterowane masą). Tylko
    jeden w danej chwili może pracować (w przeciwnym wypadku UKP będzie błędnie rozpoznawał aktualny rodzaj zasilania paliwem). Wspólny
    sterownik silnika gwarantuje, że podczas pracy na LPG, sygnał sterujący wtryskiwaczem benzynowym nie pojawi się (na skutek sterowania lub
    zakłóceń).

Mam instalację Elpigaz Stella OBD coś tam coś tam, IV generacji ogólnie, jeśli taki opis układu hybrydowego nie wystarczy, daj znać, to poszukam dokładnego modelu :)
Bo jeśli centralka dostaje sygnał do zmiany diody dot. zasilania benz./LPG, to mi się wydaje, że jest to sygnał, który UKP potrzebuje, co mi znacznie ułatwi zadanie, bo nie będę musiał dziurawić jednego przewodu, który ma kontakt ze światem zewnętrznym, co minimalizuje ryzyko wystąpienia usterek, a i oszczędza trudu przeciągania jednego przewodu z komory silnika do kabiny.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: wszim » 6 kwie 2017, o 22:34

Niestety nie znam tej instalki i jej rozwiązań.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 7 kwie 2017, o 13:28

https://www.sendspace.com/file/ofuw38

tutaj jest uproszczony moim zdaniem schemat, moja centralka to ta z końcówką W. Jeśli ktoś ma wiedzę i chęć, to będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: wszim » 7 kwie 2017, o 21:36

Z tego schematu nic nie wynika odnośnie twojego zapytania.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

kjas9
Profesjonalista
Posty: 844
Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
Reputacja: 25
Imię: Krzysztof
Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
Silnik: 1,4 T +chip 163 km
LPG: KME Skay Max
Lokalizacja: SO
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: kjas9 » 4 cze 2017, o 13:46

W sedanie wygląda tak ,oczywiście po adaptacji przycisków i wywaleniu osłony zegarka bo ogranicza widzialność .Polecam z lepszym wyświetlaczem zielony to porażka
Edit .Data stara bo cały czas coś robię i nie chce mi się ustawiać np wejscie na usb i dzeka w konsoli jak jest w wersjach full wypas
Załączniki
20170604_114637.gif
20170604_114637.gif (305.17 KiB) Przejrzano 6252 razy
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 20 cze 2017, o 23:34

Co do ograniczonej widzialności okazało się, że przynajmniej w HB były montowane dwa rodzaje zegarów. Pewnie dlatego Karpior nie ma problemów z widocznością w dzień, a ja tak.

Datę i czas UKP powinien pobrać sam z kompa po podłączeniu automatycznie.

Awatar użytkownika
littek
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
Silnik: F18D3 LPG
LPG: STAG
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: littek » 8 maja 2023, o 22:30

Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić, który z przewodów sond lambda to sygnał?

https://mylacetti.ru/tis/graphic-pool/j ... b15003.png

BeKa
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
Reputacja: 19
Imię: Bartosz
Samochód: Evanda
Silnik: 2.0 L88
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics

Post autor: BeKa » 9 maja 2023, o 02:51

pin 1 - sygnał
pin 2 - zasilanie grzałki
pin 3 - masa do sygnału
Pin 4 - masa grzałki z ECU

zresztą bierz multimetr w ręke i nakłuwaj przewody a się dowiesz 0.2-0.9V to sygnał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość