Witam.
Jeżeli ubywa Wam płyn do spryskiwaczy a pod lewym błotnikiem robi się kałuża oraz spryskując szyby macie wrażenie, że kończy się płyn to znaczy, że korpus spryskiwacza rozszczelnił się. Rozszczelniony korpus przecieka oraz podczas pracy zasysa powietrze i ma się wrażenie, że skończył się płyn.
Ja nie miałem czasu czekać na dostawę nowego spryskiwacza więc postanowiłem go naprawić w ciągu godziny.
Delikatnie podważyłem pokrywę spryskiwacza tak, aby nie uszkodzić miejsc usczelniających.
Poszczególne elementy wyczyściłem. Filtr siatkowy oraz wnętrze spryskiwacza.
W miejscu łączenia korpusu odtłuściłem oraz można delikatnie zmatowić. Przed złożeniem nałożyłem silikon wysokotemperaturowy lub można pastą dirko (niestety zaschła mi w tubce) w miejscu styku pokrywy z korpusem. Dodatkowo spiołem elementy trytką (można taśmą naprawczą lub izolacyjną).
Naprawa cieknącego spryskiwacza szyb.
-
- Stały bywalec
- Posty: 276
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Stały bywalec
- Posty: 276
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 7
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Naprawa cieknącego spryskiwacza szyb.
Witam.
Musiałem jeszcze raz rozkleić pompkę ponieważ za dużo dałem silikonu co powodowało uderzanie łopatek pompujących o masę uszczelniającą co doprowadziło do nieszczelności wałka wirnika i dostanie się płynu do silnika elektrycznego.
Uszczelkę wirnika zanurzyłem w nafcie na 3 godziny żeby zwiększyła swoją objętość i lepiej dolegała do wałka wirnika.
Ze starej wkrętarki zdemontowałem szczotki komutatora i dorobiłem do silniczka pompki. Szczotki silnika krzywo się ścierały więc nowe teraz lepiej dolegają do komutatora. Mam wrażenie, że silnik pompki lepiej pracuje. Na miejsca łożyskowania wirnika dałem świeży smar. Płytkę drukowaną pomalowałem warstwą kalafoni rozpuszczonej w nitro.
Musiałem jeszcze raz rozkleić pompkę ponieważ za dużo dałem silikonu co powodowało uderzanie łopatek pompujących o masę uszczelniającą co doprowadziło do nieszczelności wałka wirnika i dostanie się płynu do silnika elektrycznego.
Uszczelkę wirnika zanurzyłem w nafcie na 3 godziny żeby zwiększyła swoją objętość i lepiej dolegała do wałka wirnika.
Ze starej wkrętarki zdemontowałem szczotki komutatora i dorobiłem do silniczka pompki. Szczotki silnika krzywo się ścierały więc nowe teraz lepiej dolegają do komutatora. Mam wrażenie, że silnik pompki lepiej pracuje. Na miejsca łożyskowania wirnika dałem świeży smar. Płytkę drukowaną pomalowałem warstwą kalafoni rozpuszczonej w nitro.
-
- Fachman
- Posty: 3066
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Naprawa cieknącego spryskiwacza szyb.
No to ci się udało , ja sobie dałem spokój i kupiłem używkę Beru , a drugą dostałem w prezencie NTY . Mam na zapas. Kiedyś napisałem post na ten temat , .Brawo za wytrwałość . Mnie jak pamiętam , zalało elektronikę .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość