Witam.
Wycieraczki w T300 (podobnie jak w T250) są tak dobrane, że pomiędzy polami ich działania w dolnej części szyby pozostaje taki "klin", który podczas intensywnego mycia szyby pięknie zbiera wodę z brudem i przy odpowiednio dużej szybkości pięknie rozrzuca to do góry z powrotem po szybie. Wkurzało mnie to zarówno w poprzednim aucie, jak i w obecnym. Rozwiązaniem jak dla mnie jest skrócenie ramienia wycieraczki pasażera o 30mm, co powoduje że są one teraz "na zakładkę" i wspomniany temat znika. Wycieraczka pracuje teraz po krótszym promieniu, ale mi to wcale nie przeszkadza. Efektem ubocznym jest też możliwość zastosowania wycieraczki pasażera o wymiarze 400 lub 450mm zamiast oryginalnej 380mm.
Ramię skróciłem blokując obejmę pióra luźno w imadle i wybijając młotkiem końcówkę płaskownika, który jest w niej zaprasowany. Następnie płaskownik przyciąłem, nabiłem ponownie na miejsce i dla pewności puściłem dwa "kleksy" migomatem. Całość polakierowałem.
Efekt wygląda tak:
... i już mnie nie wkurza
[Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.
Nie tylko w Aveo, ale w Sparku też to wkurza jak nie wiem co.
Fajny pomysł Pewnie parę osób z tego skorzysta
Fajny pomysł Pewnie parę osób z tego skorzysta
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] - Skrócenie ramienia wycieraczki pasażera.
Po to piszę, aby ludzie mogli skorzystać z moich przemyśleń ... jeśli komuś pasuje, to miło mi.
W T250 było prościej
Wystarczyło usunąć nit, wbić płaskownik nieco głębiej a następnie wywiercić i nagwintować otwór w nowym miejscu i złapać na wkręt M4.
W T250 było prościej
Wystarczyło usunąć nit, wbić płaskownik nieco głębiej a następnie wywiercić i nagwintować otwór w nowym miejscu i złapać na wkręt M4.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości