Sposób na super światła (krótkie, długie)
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Sposób na super światła (krótkie, długie)
Piszę w dziale AVEO, chociaż pomysł jest jak najbardziej przydatny w każdym innym aucie.
Temat na razie rozpatruję teoretycznie, jednak już za chwilę przeprowadzę konkretne pomiary i oszacuję spodziewany efekt.
TROCHĘ TEORII:
Zapewne każdy chciałby mieć jak najsilniejsze światła w swoim aucie. Niektórzy posuwają się nawet do montażu różnorodnego chińskiego świństwa wyładowczego, bardzo często w reflektorach, w których tego czynić absolutnie nie wolno. Inni próbują stosować "magiczne" żarówki w rodzaju "+90%" albo "+120%" zapewne nie wiedząc, że niestety strumień światła żarówki samochodowej jest ściśle znormalizowany (np. dla żarówki H7 wynosi 1500lm +- 10%) i tylko takie żarówki mogą się znaleźć (oficjalnie) w sprzedaży. Działanie magicznych żarówek polega na uzyskaniu poprzez nieco inną geometrię żarnika większego natężenia światła W KONKRETNYM MIEJSCU DROGI, oczywiście kosztem innych miejsc. Nie polecam też stosowania żarówek o podwyższonej mocy (np. 100W) - czym się to kończy dla reflektorów tłumaczył nie będę.
Przejdźmy do konkretów. Oto charakterystyka typowej samochodowej żarówki halogenowej:
Materiał zaczerpnąłem ze strony wsparcia technicznego firmy BOSMA (producenta naprawdę dobrych i tanich żarówek).
Wprawdzie rozważania na stronie dotyczyły wpływu obniżonego (na skutek niedociągnięć instalacji) napięcia na strumień świetlny żarówki, ale jak świetnie widać z wykresu, odwracając rozumowanie, podniesienie napięcia na żarówce nieco ponad wartość znamionową powoduje istotny wzrost strumienia, oczywiście znacznym kosztem żywotności. Wynika to oczywiście z faktu, że wzrost napięcia powoduje przepływ większego prądu (choć nieproporcjonalnie z powodu wzrostu rezystancji włókna przy wzroście temperatury), co powoduje wzrost temperatury włókna i znaczne przesunięcie widma emitowanej energii w kierunku światła widzialnego (zamiast ciepła).
Jak widać z analizy wykresu (punkt odniesienia przyjęto w okolicach napięcia 13,2V - dość typowe napięcie na żarówce podczas pracy silnika), wystarczy podnieść napięcie na żarówce z 13,2V do 14,5V, aby jej strumień świetlny wzrósł o około 30%.
LUŹNA DYGRESJA:
Temat nie jest dla mnie nowy - jakiś czas temu przerabiałem instalację mojej Felicii (poprzez dołożenie przekaźników omijających przełącznik zespolony i inne klamoty i podających napięcie wprost z głównego plusa na żarówki) celem obniżenia strat napięcia w układzie. Udało mi się zmienić napięcie na żarówkach z początkowych 13,1V na 14,2V i naprawdę różnicę było widać bardzo wyraźnie.
JAK TO ZROBIĆ:
Kilka dni temu szukałem w sieci przetwornicy do zasilania niewielkiego gadżetu i trafiłem na taką ofertę:
http://allegro.pl/zasilacz-przetwornica ... 20915.html
Podłączę fotki i opis, żeby były kiedy aukcja pójdzie do archiwum: Przetwornica regulowana STEP-UP z 10-32 V na 12-35 V 6A
Cechy:
Oparty na LM2596
Napięcie wejściowe: 10 V - 32 V DC (Uwaga: napięcie wejściowe nie może przekraczać 32V)
Stałe napięcie wyjściowe: 12 V - 35 V DC (regulowane potencjometrem)
Prąd pracy ciągłej: ok. 6 A
Maksymalny prąd wyjściowy: 10 A
Moc 100 W przy chłodzeniu naturalnym, do 150 W przy dodatkowym chłodzeniu
Sprawność konwersji: 94%
Prąd jałowy 25 mA
Częstotliwość przełączania: 65 kHz
Temperatura pracy: od -45 ° do +85
Wymiary: 65 x 56 x 23 mm
Jak widać można kupić za niewielkie pieniądze fajną i niedużą przetwornicę STEP-UP o mocy zupełnie wystarczającej do wysterowania żarówki, za pomocą której jest możliwe podniesienie napięcia na włóknie żarówki oraz jego ustabilizowanie na ustalonym potencjometrem poziomie (przetwornica wyśmienicie kompensuje nierówności napięcia w instalacji auta).
Oczywiście moduł wymaga przystosowania do pracy pod maską. Proponuję szczelną obudowę aluminiową będącą jednocześnie radiatorem oraz szczelne przyłącze umożliwiające błyskawiczne ominięcie modułu w przypadku jego awarii. Podłączenie modułu do instalacji jest łopatologicznie proste i sprowadza się (w sensie elektrycznym) do przecięcia przewodów zasilających żarówkę i wpięcia końców do modułu. Oczywiście należy do wykonać w sposób profesjonalny i absolutnie niezawodny. Moim zdaniem sensowne wydaje się wykonanie obudowy mieszczącej dwa takie moduły, osobno dla włókna światła krótkiego i długiego (oczywiście na każdą stronę auta).
PIERWSZE POMIARY:
Zainteresowany tematem poszedłem do mojego Aveo i wykonałem następujące pomiary:
- napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku na biegu jałowym: 14,48V
- napięcie na wtyczce żarówki światła mijania przy odczepionej żarówce: 14,12V
- napięcie na zaciskach pracującej żarówki: 11,68V (!!!)
Czy są pytania ???
PODSUMOWANIE (chwilowo):
Wracając do charakterystyki żarówki - podnosząc napięcie na żarówce z 11,68V do 14,5V powinienem uzyskać wzrost strumienia z ok.70% do ok. 130% (relatywnie), a więc uzyskać niemal PODWOJENIE względem stanu obecnego. Oczywiście wzroście nieco moc żarówki (z ok. 90% do ok. 110%), ale to powinno być do przełknięcia przez reflektory. Dość znacznie spadnie żywotność żarówek, ale to mnie akurat specjalnie nie interesuje, ponieważ na codzień jeżdżę na dziennych, więc świateł mijania i długich używam relatywnie rzadko i tylko nocą - i właśnie wtedy chcę, żeby były na maxa.
Czy jest to legalne ??? A czy nie jest ???
Spodziewany strumień światła zapewne wykroczy poza normy, ale nie ma w układzie żadnego elementu, który możnaby uznać za niezgodny z homologacją auta, no może poza napięciem zasilającym żarówkę, ale kto mi to udowodni
Oczywiście przy prawidłowo ustawionych światłach (zawsze mam prawidłowo) nie powinienem oślepiać innych użytkowników drogi (w odróżnieniu do właścicieli pseudoXENONÓW w reflektorach odbłyśnikowych).
Zwróćcie też uwagę, że moduł umożliwia ustawienie napięcia na dowolnym (sensownym) poziomie, zatem działanie układu można "dozować".
Temat na razie rozpatruję teoretycznie, jednak już za chwilę przeprowadzę konkretne pomiary i oszacuję spodziewany efekt.
TROCHĘ TEORII:
Zapewne każdy chciałby mieć jak najsilniejsze światła w swoim aucie. Niektórzy posuwają się nawet do montażu różnorodnego chińskiego świństwa wyładowczego, bardzo często w reflektorach, w których tego czynić absolutnie nie wolno. Inni próbują stosować "magiczne" żarówki w rodzaju "+90%" albo "+120%" zapewne nie wiedząc, że niestety strumień światła żarówki samochodowej jest ściśle znormalizowany (np. dla żarówki H7 wynosi 1500lm +- 10%) i tylko takie żarówki mogą się znaleźć (oficjalnie) w sprzedaży. Działanie magicznych żarówek polega na uzyskaniu poprzez nieco inną geometrię żarnika większego natężenia światła W KONKRETNYM MIEJSCU DROGI, oczywiście kosztem innych miejsc. Nie polecam też stosowania żarówek o podwyższonej mocy (np. 100W) - czym się to kończy dla reflektorów tłumaczył nie będę.
Przejdźmy do konkretów. Oto charakterystyka typowej samochodowej żarówki halogenowej:
Materiał zaczerpnąłem ze strony wsparcia technicznego firmy BOSMA (producenta naprawdę dobrych i tanich żarówek).
Wprawdzie rozważania na stronie dotyczyły wpływu obniżonego (na skutek niedociągnięć instalacji) napięcia na strumień świetlny żarówki, ale jak świetnie widać z wykresu, odwracając rozumowanie, podniesienie napięcia na żarówce nieco ponad wartość znamionową powoduje istotny wzrost strumienia, oczywiście znacznym kosztem żywotności. Wynika to oczywiście z faktu, że wzrost napięcia powoduje przepływ większego prądu (choć nieproporcjonalnie z powodu wzrostu rezystancji włókna przy wzroście temperatury), co powoduje wzrost temperatury włókna i znaczne przesunięcie widma emitowanej energii w kierunku światła widzialnego (zamiast ciepła).
Jak widać z analizy wykresu (punkt odniesienia przyjęto w okolicach napięcia 13,2V - dość typowe napięcie na żarówce podczas pracy silnika), wystarczy podnieść napięcie na żarówce z 13,2V do 14,5V, aby jej strumień świetlny wzrósł o około 30%.
LUŹNA DYGRESJA:
Temat nie jest dla mnie nowy - jakiś czas temu przerabiałem instalację mojej Felicii (poprzez dołożenie przekaźników omijających przełącznik zespolony i inne klamoty i podających napięcie wprost z głównego plusa na żarówki) celem obniżenia strat napięcia w układzie. Udało mi się zmienić napięcie na żarówkach z początkowych 13,1V na 14,2V i naprawdę różnicę było widać bardzo wyraźnie.
JAK TO ZROBIĆ:
Kilka dni temu szukałem w sieci przetwornicy do zasilania niewielkiego gadżetu i trafiłem na taką ofertę:
http://allegro.pl/zasilacz-przetwornica ... 20915.html
Podłączę fotki i opis, żeby były kiedy aukcja pójdzie do archiwum: Przetwornica regulowana STEP-UP z 10-32 V na 12-35 V 6A
Cechy:
Oparty na LM2596
Napięcie wejściowe: 10 V - 32 V DC (Uwaga: napięcie wejściowe nie może przekraczać 32V)
Stałe napięcie wyjściowe: 12 V - 35 V DC (regulowane potencjometrem)
Prąd pracy ciągłej: ok. 6 A
Maksymalny prąd wyjściowy: 10 A
Moc 100 W przy chłodzeniu naturalnym, do 150 W przy dodatkowym chłodzeniu
Sprawność konwersji: 94%
Prąd jałowy 25 mA
Częstotliwość przełączania: 65 kHz
Temperatura pracy: od -45 ° do +85
Wymiary: 65 x 56 x 23 mm
Jak widać można kupić za niewielkie pieniądze fajną i niedużą przetwornicę STEP-UP o mocy zupełnie wystarczającej do wysterowania żarówki, za pomocą której jest możliwe podniesienie napięcia na włóknie żarówki oraz jego ustabilizowanie na ustalonym potencjometrem poziomie (przetwornica wyśmienicie kompensuje nierówności napięcia w instalacji auta).
Oczywiście moduł wymaga przystosowania do pracy pod maską. Proponuję szczelną obudowę aluminiową będącą jednocześnie radiatorem oraz szczelne przyłącze umożliwiające błyskawiczne ominięcie modułu w przypadku jego awarii. Podłączenie modułu do instalacji jest łopatologicznie proste i sprowadza się (w sensie elektrycznym) do przecięcia przewodów zasilających żarówkę i wpięcia końców do modułu. Oczywiście należy do wykonać w sposób profesjonalny i absolutnie niezawodny. Moim zdaniem sensowne wydaje się wykonanie obudowy mieszczącej dwa takie moduły, osobno dla włókna światła krótkiego i długiego (oczywiście na każdą stronę auta).
PIERWSZE POMIARY:
Zainteresowany tematem poszedłem do mojego Aveo i wykonałem następujące pomiary:
- napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku na biegu jałowym: 14,48V
- napięcie na wtyczce żarówki światła mijania przy odczepionej żarówce: 14,12V
- napięcie na zaciskach pracującej żarówki: 11,68V (!!!)
Czy są pytania ???
PODSUMOWANIE (chwilowo):
Wracając do charakterystyki żarówki - podnosząc napięcie na żarówce z 11,68V do 14,5V powinienem uzyskać wzrost strumienia z ok.70% do ok. 130% (relatywnie), a więc uzyskać niemal PODWOJENIE względem stanu obecnego. Oczywiście wzroście nieco moc żarówki (z ok. 90% do ok. 110%), ale to powinno być do przełknięcia przez reflektory. Dość znacznie spadnie żywotność żarówek, ale to mnie akurat specjalnie nie interesuje, ponieważ na codzień jeżdżę na dziennych, więc świateł mijania i długich używam relatywnie rzadko i tylko nocą - i właśnie wtedy chcę, żeby były na maxa.
Czy jest to legalne ??? A czy nie jest ???
Spodziewany strumień światła zapewne wykroczy poza normy, ale nie ma w układzie żadnego elementu, który możnaby uznać za niezgodny z homologacją auta, no może poza napięciem zasilającym żarówkę, ale kto mi to udowodni
Oczywiście przy prawidłowo ustawionych światłach (zawsze mam prawidłowo) nie powinienem oślepiać innych użytkowników drogi (w odróżnieniu do właścicieli pseudoXENONÓW w reflektorach odbłyśnikowych).
Zwróćcie też uwagę, że moduł umożliwia ustawienie napięcia na dowolnym (sensownym) poziomie, zatem działanie układu można "dozować".
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:25 przez tdon, łącznie zmieniany 2 razy.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
a szukałeś krzywej, napięcie pracy, a czas działania? Nie bez powodu na żarówce jest niższe napięcie.
Ja wciąż pamiętam jak w Astra G padł mi regulator napięcia, fajnie się jechało, ale po 200 km, wszystkie żarówki w aucie miałem do wymiany
Ja wciąż pamiętam jak w Astra G padł mi regulator napięcia, fajnie się jechało, ale po 200 km, wszystkie żarówki w aucie miałem do wymiany
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Jedno pytanie. Czy w twoim aveo żarówki świateł mijania i pozycyjnych nie są aby sterowane bezpośrednio z BCM i stabilizowane mocowo przebiegiem PWM? Tak jak w cruze, orlando?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
A skupiłeś się Krzysiu na wykresie który zamieściłem i który analizuję ???
Spodziewam się kilkukrotnego spadku żywotności żarówek, jednak wiem które z nich są tanie i naprawdę bardzo dobre, więc mnie to nie stresuje. Poza tym dotychczas (prawie 5 lat) jeszcze nie wymieniłem w aucie żadnej żarówki w reflektorach.
EDIT: alternatory mają tak, że przy awarii regulatora skutkującej podawaniem "na krótko" prądu wzbudzającego na wirnik, napięcie instalacji rośnie do ok. 17-18V. Tego już żarówki na dłuższą metę nie są w stanie wytrzymać.
Dodano po 8 minutach 23 sekundach:
Odpowiedź brzmi "nie wiem".
Nie rozpatrywałem takiej ewentualności - to mogłoby komplikować temat, choć niekoniecznie. Z jednej strony dlaczego nie mogę podłączyć przetwornicy do wyjścia takiego PWM ???
Z drugiej strony być może będzie mi obcinał moc i nie dopuści do podbicia napięcia - wtedy cała koncepcja bierze w łeb.
Swoją drogą podziwiam pracę tych żarówek przy tak niskim napięciu jakie pomierzyłem.
Może Krzyś coś podpowie ???
EDIT: Napięcie na żarówce mierzyłem cyfrówką - czy przy sterowaniu z PWM nie powinienem wychwycić niestabilności ? Napięcie było sztywne jak stalowy drut.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:42 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Tomek ze schematu w TIS wynika że jest jak u mnie w olku
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... _Aveo.html
czyli nie masz żarówek mijania podłączonych bezpośrednio do instalacji, tylko są sterowane elektronicznie (stabilizowane sygnałem PWM) z BCM . Czyli realizują po części to co chcesz uzyskać. Choć tylko po części bo system dba o nie przekraczanie określonej mocy, nie zapewnia jej zwiększenia gdy napięcie w instalacji spadnie. Czyli defacto chroni jedynie przed szybkim przepalaniem.
http://www.autocats.ws/manuals/chevrole ... _Aveo.html
czyli nie masz żarówek mijania podłączonych bezpośrednio do instalacji, tylko są sterowane elektronicznie (stabilizowane sygnałem PWM) z BCM . Czyli realizują po części to co chcesz uzyskać. Choć tylko po części bo system dba o nie przekraczanie określonej mocy, nie zapewnia jej zwiększenia gdy napięcie w instalacji spadnie. Czyli defacto chroni jedynie przed szybkim przepalaniem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
bo masz system je chroniące, poprzez redukcje napięcia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Wojtku:
Z tego wynika, że z mijania może być problem.
Jednak długie powinny zadziałać. Umówiłem się już na osobisty odbiór dwóch modułów "do zabawy".
Przetestuję sprawę na żywym organizmie i będę wiedział.
Krzysiu:
Wiesz co myślę o chronieniu żarówek poprzez redukcję napięcia?
Najlepszą ochroną byłoby zredukowanie do zera
Jak widzisz mam zupełnie odmienne kryteria. Wstępnie widzę, że przynajmniej na długich realizacja pomysłu jest możliwa i bezproblemowa.
Z tego wynika, że z mijania może być problem.
Jednak długie powinny zadziałać. Umówiłem się już na osobisty odbiór dwóch modułów "do zabawy".
Przetestuję sprawę na żywym organizmie i będę wiedział.
Krzysiu:
Wiesz co myślę o chronieniu żarówek poprzez redukcję napięcia?
Najlepszą ochroną byłoby zredukowanie do zera
Jak widzisz mam zupełnie odmienne kryteria. Wstępnie widzę, że przynajmniej na długich realizacja pomysłu jest możliwa i bezproblemowa.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, o 21:48 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Bo raczej nie będzie dobrze działać. Przetwornice tego typu wymagają stałego zasilania , PWM to zasilanie przerywane.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Długie tak. Ale wydaje mi się że dla długich nie będzie widocznego zysku. Zdecydowanie i to mocno zdecydowanie daje dodatkowe odpalenie reflektorów przeciwmgłowych. Chyba widziałeś mój wątek?
Ale gdybyś jednak chciał uruchomić te przetwornice na lampach mijania to przecież da się też podłączyć tak, żeby przetwornice zasilać z akumulatora załączane przekaźnikami, których cewki zasilone będą z sygnału oryginalnego na żarówki. Co prawda PWM ale przekaźnikowi to rura. Trzeba wtedy jednak do takiego przekaźnika dodać diody gaszące żeby ci cewka + PWM nie zrobiła dyskoteki elektroniki samochodowej. Chyba że przekaźnik będzie miał diodę, czasami mają.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Doopa - mam kontrolę prądu włókien. Będzie walił błędami
Halogenów też nie założę, bo mam przecież dzienne we wnękach
Halogenów też nie założę, bo mam przecież dzienne we wnękach
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
No tak . O tym zapomniałem.
I o tym drugim też.
I o tym drugim też.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
no i zostaje opcja LED
https://www.aliexpress.com/item/hlxg-2P ... 0.0.4mOcQk
polecam, jeżdżę od miesiąca. Efekt piorunujący, a nikogo nie oślepiam jak chińskie xenony.
https://www.aliexpress.com/item/hlxg-2P ... 0.0.4mOcQk
polecam, jeżdżę od miesiąca. Efekt piorunujący, a nikogo nie oślepiam jak chińskie xenony.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Wsadziłeś je gdzie? Do insigni? Nie miałeś tam fabrycznych zenonów?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Chłodzona wentylatorkiem ???
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
do Astra K. W Insignia mam takie coś
Dodano po 43 sekundach:
Dodano po 43 sekundach:
no niestety grzeje się LED
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Kojarzyłem, że jakieś zenony czy inne lenony
To teraz powiedz czy te LED nie grzeją się zbyt. Czy faktycznie chowają się w osłonie? No a jak się chowają to właśnie mam obiekcje dotyczące chłodzenia. Miesiąc wytrzymały, ale czy kilka kolejnych też?
edit
Czyli się grzeją. To ja jeszcze poczekam. Jak wytrzymają do jesieni, pierwszy kupię.
To teraz powiedz czy te LED nie grzeją się zbyt. Czy faktycznie chowają się w osłonie? No a jak się chowają to właśnie mam obiekcje dotyczące chłodzenia. Miesiąc wytrzymały, ale czy kilka kolejnych też?
edit
Czyli się grzeją. To ja jeszcze poczekam. Jak wytrzymają do jesieni, pierwszy kupię.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Panowie.
Dziękuję za merytoryczną dyskusję. Na LED-y chwilowo nie reflektuję.
Ze swej strony temat zawieszam do czasu przetestowania modułów i sprawdzenia ich zachowania w aucie.
Oczywiście podzielę się doświadczeniami.
Podkreślam, że pomysł znajduje zastosowanie w autach o bezpośrednim zasilaniu żarówek, w tym oczywiście Aveo T200 i T250 (zapewne się nie mylę).
Dziękuję za merytoryczną dyskusję. Na LED-y chwilowo nie reflektuję.
Ze swej strony temat zawieszam do czasu przetestowania modułów i sprawdzenia ich zachowania w aucie.
Oczywiście podzielę się doświadczeniami.
Podkreślam, że pomysł znajduje zastosowanie w autach o bezpośrednim zasilaniu żarówek, w tym oczywiście Aveo T200 i T250 (zapewne się nie mylę).
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
A jak z homologacja tych LED? Z pewniscia na własne ryzyko.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
W Cruze jeżdżą od jesieni i wciąż żyjąwszim pisze: ↑24 kwie 2018, o 22:24Kojarzyłem, że jakieś zenony czy inne lenony
To teraz powiedz czy te LED nie grzeją się zbyt. Czy faktycznie chowają się w osłonie? No a jak się chowają to właśnie mam obiekcje dotyczące chłodzenia. Miesiąc wytrzymały, ale czy kilka kolejnych też?
edit
Czyli się grzeją. To ja jeszcze poczekam. Jak wytrzymają do jesieni, pierwszy kupię.
Co do homologacji, to niestety wszędzie można jeździć, ale nie w Eu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Popaprane to wszystko. Ale gdzieś obiło mi się o uszy iż jakiś producent( chyba Philips) zrobił Led-y z homologacja.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Gdyby tak było, były by na ich stronie w dziale dla Polski.
Sytuacja ma się podobnie dla innych żarówek innych producentów, na stronach np Australii są Ledy H4 a w EU nie ma
Ps. Ostatnio na TVN Turbo w piracie po raz pierwszy widzialem jak zgarneli dostawczaka z ledami w H4, policjant oczywiście miał rację i po DR.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Sytuacja ma się podobnie dla innych żarówek innych producentów, na stronach np Australii są Ledy H4 a w EU nie ma
Ps. Ostatnio na TVN Turbo w piracie po raz pierwszy widzialem jak zgarneli dostawczaka z ledami w H4, policjant oczywiście miał rację i po DR.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Tylko tych LED nie można rozróżnić z daleka od tych żarówek plus coś tam. Chyba że źle ustawiona
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Policjant w TVN Turbo nie miał najmniejszych problemów z wyłapaniem tego
Też widziałem ten odcinek.
Tutaj nie jest problemem ustawienie tylko jasność, która jest w sposób zauważalny przekroczona.
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
Też widziałem ten odcinek.
Tutaj nie jest problemem ustawienie tylko jasność, która jest w sposób zauważalny przekroczona.
Wysłane z mojego P9 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Nie jest przekroczona, tylko większą.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
A jaka to jest różnica? Skoro niby producenci powinni robić żarówki o max dopuszczalnych parametrach, wiec czym różni się większe od przekroczone?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość