Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
- Reputacja: 1
- Imię: Konrad
- Samochód: Spark 1.2 LT+
- Silnik:
- Kontakt:
Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Witam. Tak wymieniałem świece w Spark'u.
Zaznaczyłem za zdjęciu powyżej gdzie odpiąć przewody, lub odkręcić śruby przy kolektorze.
Jedno kółeczko jest niebieskie, nie dałem sobie rady z odpięciem tego kolanka (próbowałem wyciągnąć ale nie szarpałem, coby nie urwać niczego ), jednak kolektor i tak powędrował na bok, i w niczym to nie przeszkodziło.
Ale to potem, zacząłem od rury powietrza i przepustnicy.
Na tej fotce, zaznaczyłem które śruby, opaski i czujnik odpiąć/ odkręcić.
Czytałem na forum, jak ktoś radził żeby, odkręcić przepustnice razem z rurą powietrza ale, mnie wygodniej było zdjąć samą rurę, i wtedy miałem dobry dostęp do śrub przepustnicy. Więc, wystarczy odpiąć czujnik, poluzować dwie obejmy i gotowe.
Tak to wygląda po zdjęciu rury, teraz miałem łatwy dostęp do śrub przepustnicy, odkręciłem i gotowe.
Po odkręceniu i "podwieszeniu" przepustnicy, trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nią.
Następnie wziąłem się za odkręcanie pozostałych śrub i przewodów, które są zaznaczone na pierwszym zdjęciu.
Odkręciłem pokrywę
I dopiero wziąłem się za odpinanie kabli, miałem lepszy dostęp, a te spinki i zatrzaski niech coś trafi
A wystarczy od strony świecy, małym płaskim śrubokrętem odgiąć czerwony zatrzask i wypchnąć tą "wsuwkę", i jeszcze jeden, czarny zatrzask pod nim też małym płaskim
Nie wiedziałem jak się te zatrzaski układają na początku, to sobie pozwoliłem wyjąć kabel z paluchem.
Trzeba spokojnie sprawdzić, bo można bardzo łatwo złamać te czerwone zabezpieczenia.
Chyba to wszystko, kable odpięte, nic nie połamane , kropla oleju na gwint nowej świecy i wkręcać
Świece założyłem Denso XU22TT, dokręciłem kluczem dynamometrycznym 20 Nm. Chociaż producent świecy zaleca 17, lecz czytałem na forum że w sparkach kręcić 20, nie wiem czy 3 Nm to duża różnica, mam nadzieje że doświadczeni użytkownicy się wypowiedzą.
Jak widać na fotkach, czas rozkręcania i wymiany to jakaś godzina, dla takiego amatora jak ja, składanie trochę szybciej, bo już wiadomo o co kaman
Pozdrawiam i powodzenia.
Zaznaczyłem za zdjęciu powyżej gdzie odpiąć przewody, lub odkręcić śruby przy kolektorze.
Jedno kółeczko jest niebieskie, nie dałem sobie rady z odpięciem tego kolanka (próbowałem wyciągnąć ale nie szarpałem, coby nie urwać niczego ), jednak kolektor i tak powędrował na bok, i w niczym to nie przeszkodziło.
Ale to potem, zacząłem od rury powietrza i przepustnicy.
Na tej fotce, zaznaczyłem które śruby, opaski i czujnik odpiąć/ odkręcić.
Czytałem na forum, jak ktoś radził żeby, odkręcić przepustnice razem z rurą powietrza ale, mnie wygodniej było zdjąć samą rurę, i wtedy miałem dobry dostęp do śrub przepustnicy. Więc, wystarczy odpiąć czujnik, poluzować dwie obejmy i gotowe.
Tak to wygląda po zdjęciu rury, teraz miałem łatwy dostęp do śrub przepustnicy, odkręciłem i gotowe.
Po odkręceniu i "podwieszeniu" przepustnicy, trzeba jeszcze odkręcić dwie śruby, które znajdują się pod nią.
Następnie wziąłem się za odkręcanie pozostałych śrub i przewodów, które są zaznaczone na pierwszym zdjęciu.
Odkręciłem pokrywę
I dopiero wziąłem się za odpinanie kabli, miałem lepszy dostęp, a te spinki i zatrzaski niech coś trafi
A wystarczy od strony świecy, małym płaskim śrubokrętem odgiąć czerwony zatrzask i wypchnąć tą "wsuwkę", i jeszcze jeden, czarny zatrzask pod nim też małym płaskim
Nie wiedziałem jak się te zatrzaski układają na początku, to sobie pozwoliłem wyjąć kabel z paluchem.
Trzeba spokojnie sprawdzić, bo można bardzo łatwo złamać te czerwone zabezpieczenia.
Chyba to wszystko, kable odpięte, nic nie połamane , kropla oleju na gwint nowej świecy i wkręcać
Świece założyłem Denso XU22TT, dokręciłem kluczem dynamometrycznym 20 Nm. Chociaż producent świecy zaleca 17, lecz czytałem na forum że w sparkach kręcić 20, nie wiem czy 3 Nm to duża różnica, mam nadzieje że doświadczeni użytkownicy się wypowiedzą.
Jak widać na fotkach, czas rozkręcania i wymiany to jakaś godzina, dla takiego amatora jak ja, składanie trochę szybciej, bo już wiadomo o co kaman
Pozdrawiam i powodzenia.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Witamy!
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy .
No piękny debiut na forum, przejrzysty i konkretny manual! Super.
btw dowiedziałem się, ze 1.0 i 1.2 różnią się bardziej niż myślałem - nie tylko średnicą cylindrów ale i konstrukcją zapłonu - na osobnych cewkach dla każdej świecy .
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
- Reputacja: 1
- Imię: Konrad
- Samochód: Spark 1.2 LT+
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Dziękuję za miły komentarz
Mnie pomogły przy wymianie, właśnie artykuły na forum, tak więc, może i ten komuś pomoże
Pozdrawiam.
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Czy siła dokręcania nie powinna być w Nm? 20kN to 200Nm. Żeby ktoś nieświadomy nie urwał przy dokręcaniu.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Racja, poprawiłem w manualu
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 gru 2017, o 14:07
- Reputacja: 1
- Imię: Konrad
- Samochód: Spark 1.2 LT+
- Silnik:
- Kontakt:
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
W dostępnym online TIS 09/2011 nie występuje wersja silnika z oddzielnymi cewkami, widać to późniejsza modyfikacja. Stąd moje zaskoczenie.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Mój 1.2 jest na oddzielnych cewkach a to MY2010/2011. Widziałem, że te silniki zamiennie są na niskim i wysokim napięciu...nie wiem od czego to jest zależne
..co ciekawe te cewki tez są w różnych wersjach-Aso nie wie czemu a różnica jest w cenie i to zauważalna bo na 1 szt. To chyba coś około 200zł...
..co ciekawe te cewki tez są w różnych wersjach-Aso nie wie czemu a różnica jest w cenie i to zauważalna bo na 1 szt. To chyba coś około 200zł...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 lis 2021, o 13:23
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: M300
- Silnik: 1.0
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
Cześć czy w tym sparku reguluje się luzy zaworowe czy wymienia elementy jakieś w razie luzów za dużych??? Pomoc help
Chodzi o sparka m300 1.0 16v LPG benz
Chodzi o sparka m300 1.0 16v LPG benz
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5807
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Wymiana świec zapłonowych Spark 1.2 M300
viewtopic.php?f=136&t=5449&p=98996&hili ... ark#p98996
Luzy reguluje się poprzez wymianę/szlifowanie szklanek.
Luzy reguluje się poprzez wymianę/szlifowanie szklanek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości