[Spark M300] Wymiana termostatu

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3494
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[Spark M300] Wymiana termostatu

Post autor: Regulus » 19 lis 2017, o 21:16

Kompletny oryginalny termostat (w obudowie, z czujnikiem i uszczelką) na potak.eu porabacie klubowym 118 zł (z wysyłką). PN 25192923
termostat.jpg
termostat.jpg (563.88 KiB) Przejrzano 273 razy
Zaczynamy od zdjęcia zespołu wlotu powietrza - wykonujemy kroki 1-9 z tego manuala: http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... 136&t=5449

Teraz musimy spuścić płyn z układu chłodzenia. Podstawiamy naczynie pod samochód, luzujemy zacisk na przewodzie odprowadzającym płyn z chłodnicy i ściągamy go z kolanka, a płyn spływa pod auto.
spust.jpg
spust.jpg (452.52 KiB) Przejrzano 273 razy
Niestety to jest najtrudniejsza część zadania, żeby to zgrabnie zrobić potrzebne są jakieś specjalne szczypce. Z wielkim trudem udało mi się ścisnąć tę opaskę i zsunąć ją w tył, ale z powrotem już nie dałem rady tego zacisku założyć (dałem zwykły cybant śrubowy i przy okazji poproszę mechanika żeby to poprawił).

Reszta to już 'bułka z masłem': termostat jest umieszczony pod cewką - odpinamy złącze elektryczne, luzujemy opaskę i zdejmujemy przewód:
stary1.jpg
stary1.jpg (642.38 KiB) Przejrzano 273 razy
Odkręcamy trzy śruby M10:
stary2.jpg
stary2.jpg (868.07 KiB) Przejrzano 273 razy
i lekko poruszając zdejmujemy termostat:
stary3.jpg
stary3.jpg (364.69 KiB) Przejrzano 273 razy
Wcale nie trzeba w tym celu demontować EGR (jak napisali w TIS). Nowy termostat przykręcamy niezbyt mocno (10Nm). Zakładamy przewód i wpinamy złącze elektryczne. Napełniamy układ (oczywiście po uprzednim zamocowaniu przewodu którym spuszczaliśmy płyn). Spuszczony płyn przelałem do polewaczki i przez sitko z gazy powoli wlałem do zbiornika wyrównawczego. Montujemy filtr powietrza z przyległościami i uruchamiamy silnik żeby układ się odpowietrzył, sprawdzamy czy termostat 'puścił' płyn na duży obieg i czy nie ma gdzieś wycieków, uzupełniamy ubytek płynu i gotowe.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
endriu333
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Spark M300] Wymiana termostatu

Post autor: endriu333 » 20 lis 2017, o 18:11

Niezły manual jak zawsze... A po czym poznales że dzieją się z nim złe rzeczy?-pytam bo spark nie ma wskaźnika temperatury...
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 3494
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Spark M300] Wymiana termostatu

Post autor: Regulus » 20 lis 2017, o 21:54

Dzięki! No nie poznałem - tylko na jeździe testowej gazownik stwierdził, ze jest niedogrzany. Czyli żeby zdiagnozować trzeba podłączyć ELM327 i patrzeć jak się temperatura zachowuje i to dynamicznie, w czasie jazdy. Nie podejmuję się niestety wytłumaczyć, na co zwrócić uwagę, bo się nie dopytałem. W TIS jest tylko instrukcja diagnostycznego podgrzewania w garnku: Termostat powinien zacząć otwierać się przy temperaturze 82° C (180° F) oraz powinien być całkowicie otwarty przy temperaturze 95° C (203,4° F), natomiast całkowicie zamknięty przy temperaturze 80° C (176,4° F). Jeżeli jego otwieranie lub zamykanie w tych temperaturach nie zachodzi, wymienić termostat. Skok trzpienia termostatu między pozycją początku otwarcia do pełnego otwarcia powinien wynosić 8 mm (0,32 cala).
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości