[Spark M300] Wymiana fabrycznego radia

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
pawel

[Spark M300] Wymiana fabrycznego radia

Post autor: pawel » 19 sty 2014, o 11:33

Przedstawię Wam jak wymienić fabryczne radio w Chevrolecie Sparku (Model M300)

Po pierwsze nie potrzebujemy zbyt wielu narzędzi.
Mi wystarczył:
- długi gruby wkrętak (potrzebny do demontażu części kokpitu),
- szmatka,
- śrubokręt dostarczony przez producenta,
- jeden mały krzyżak.

Najpierw musimy sobie uświadomić jak jest montowana osłona radia w Sparku. Jest ona na zaczepach. Poniżej zdjęcie w których miejscach są zaczepy na zdemontowanym fragmencie
spark 8.jpg
spark 8.jpg (124.54 KiB) Przejrzano 5882 razy
Z racji tego, że manual robiłem po zamontowaniu już radia to posłużyłem się zdjęciem z internetu, żeby pokazać, gdzie mniej więcej są zaczepy, które nas interesują (jest ich łącznie 11). Reszta demontażu jest pokazana już na nowych elementach, ale nie różni się niczym od demontażu normalnej osłony.
spark 7.jpg
spark 7.jpg (50.06 KiB) Przejrzano 5882 razy
I zaczynami zabawę.
1. należy zdemontować małą zaślepkę pokazaną na zdjęciu
spark 6.jpg
spark 6.jpg (28.5 KiB) Przejrzano 5882 razy
2. Bierzemy się za demontowanie osłony. Najpierw podważamy tak jak zostało to pokazane (szmatka używana, żeby nie porysować deski rozdzielczej)
spark 17.jpg
spark 17.jpg (45.46 KiB) Przejrzano 5882 razy
Tutaj kolejność, w której proponuję podważać zatrzaski, żeby nie było problemu
spark 4.jpg
spark 4.jpg (51.14 KiB) Przejrzano 5882 razy
Widok częściowo wyciągniętej osłony
spark 16.jpg
spark 16.jpg (23.85 KiB) Przejrzano 5882 razy
Zatrzaski u samej góry musimy podważać od góry, jak pokazano na rysunku
spark 15.jpg
spark 15.jpg (59.17 KiB) Przejrzano 5882 razy
Teraz możemy zdjąć osłonę (należy odpiąć wtyczkę od włącznika świateł awaryjnych).
Naszym oczom ukaże się radio, które jest mocowane na 4 wkrętach, których pozycja jest zaznaczona na rysunku (nie mam zdjęcia z radiem niestety)
spark 5.jpg
spark 5.jpg (44.95 KiB) Przejrzano 5882 razy
Miejsce zaznaczone na czerwono, to miejsce, gdzie jest śruba stabilizująca radio. Jak odkręcicie 4 wkręty to po prostu mocno ciągniecie radio do siebie

Teraz trochę zdjęć fabrycznego radia:
spark 12.jpg
spark 12.jpg (56.46 KiB) Przejrzano 5882 razy
Schemat radia:
spark 11.jpg
spark 11.jpg (78.26 KiB) Przejrzano 5882 razy
Widok z tyłu:
spark 9.jpg
spark 9.jpg (75.21 KiB) Przejrzano 5882 razy
I z boku jest wejście - nie wiem czy do celów programowania, czy do sterowania z koła kierownicy
spark 10.jpg
spark 10.jpg (48.43 KiB) Przejrzano 5882 razy
Montowanie nowego radia poszło bez żadnych problemów. Producent radia dołączył uchwyty montażowe wkręcane do ramki.
Wszystkie kratki nawiewu i plastiki należało przełożyć do nowej ramki.

W Sparku nie ma kostki ISO, tylko jest taka:
spark 28.jpg
spark 28.jpg (15.26 KiB) Przejrzano 5882 razy
Wobec tego zakupiłem przejście na ISO, bo radio też było na ISO. Wtyk antenowy pasował.
spark 14.jpg
spark 14.jpg (26.4 KiB) Przejrzano 5882 razy
Ja dodatkowo podłączałem zewnętrzny mikrofon i antenę GPS, ale tutaj filozofii już nie ma.
Jak wszystko poskręcamy to wkładamy radio z ramką na swoje miejsce aż usłyszymy, że zatrzaski chwyciły.

Efekt:
spark 24.jpg
spark 24.jpg (56.27 KiB) Przejrzano 5882 razy
Troszkę o radiu:
Menu główne:
spark 23.jpg
spark 23.jpg (48.5 KiB) Przejrzano 5882 razy
Menu Radia:
spark 22.jpg
spark 22.jpg (49.5 KiB) Przejrzano 5882 razy
Menu telefonu:
spark 21.jpg
spark 21.jpg (43.09 KiB) Przejrzano 5882 razy
radio ma możliwość kopiowania książki telefonicznej
spark 20.jpg
spark 20.jpg (49.02 KiB) Przejrzano 5882 razy
I Menu nawigacji
spark 19.jpg
spark 19.jpg (63.81 KiB) Przejrzano 5882 razy
Po wyłączeniu radio może robić za zegar:
spark 18.jpg
spark 18.jpg (37.55 KiB) Przejrzano 5882 razy
Manual udostępniam dla użytkowników CHTP. Zabrania się kopiowania zdjęć i rozpowszechniania ich na innych forach.

magister41
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 4 cze 2016, o 21:24
Reputacja: 0
Imię: marek
Samochód: spark
Silnik:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: [Spark M300] Wymiana fabrycznego radia

Post autor: magister41 » 4 cze 2016, o 21:59

:piwo3 świetny opis, bardzo pomocny. W zakładzie radiowym powiedzieli,że aby dostać się do radia, trzeba do serwisu pojechać i zdjąć cały kokpit.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: [Spark M300] Wymiana fabrycznego radia

Post autor: Avatar » 5 cze 2016, o 08:01

Super, jeszcze przydało by się info co to jest za radio, system operacyjny, jakie złącza posiada (we/wy) ew. Foto tyłu i czy ma możliwość podłączenia kamery cofania. Generalnie gdybyśmy znali model to idzie to wygooglac. Chyba że nie zauważyłem w opisie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Spark Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość