etac pisze: ↑30 sty 2014, o 21:26
Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.
Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)
Działanie: zdemontować filtry z zaworów.
Odświeżę temat.
Czy kwestia pękniętych filtrów zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu jest dalej aktualna?
Przed wymianą sondy auto zostało podłączone pod komputer, wyskoczył błąd P000A, czyli
"Powolna reakcja na pozycję wałka rozrządu."
Po skasowaniu i przejechaniu parudziesięciu kilometrów, błąd wyskoczył znowu.
Samochód zaczął trochę mulić, tj. dostawał kopa dopiero po przekroczeniu 4 tys. obrotów i rozpędzanie się trwało dłużej niż normalnie.
Po skanowaniu błędu, wszystko wróciło do normy, pewnie do następnego razu.
Cruze HB 1.6 124 KM, 2012 r.