Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.
Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)
Działanie: zdemontować filtry z zaworów.
Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)
Działanie: zdemontować filtry z zaworów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Bialas w czarnych butach
To po co te filtry tam w ogóle są?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Bialas w czarnych butach
teoretycznie zeby syf z oleju sie tam nie dostawał, ale okazało się ze blokuje doplyw oleju w sposob skuteczny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Bialas w czarnych butach
Czyli to może być kwestia czasu aż u mnie zacznie się pieprzyć? Czy może ja już nie mam tych filterków? A może jak mam to warto wydłubać to przy kolejnym przeglądzie?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Bialas w czarnych butach
Rozumiałem że piszesz żeby w ogóle je zlikwidować a nie wymienić. Czekać na koniec gwarancji A gdy nie ma jeszcze złych objawów to myślisz że są podstawy żeby ASO wymieniło/usunęło tak na piękne oczy?etac_owiec pisze: Moim skromnym zdaniem i patrzac co się z tym dzieje w innych silnikach GM to wymienisz to za chwile padnie, nie wymienisz tez moze za chwile padnie. Czyli jezdzić, a na koniec gwarancji się zastanowić.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2017, o 13:00
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Witam serdecznie,
Ponieważ w moim autku wystąpiły objawy j/w czyli komputer wskazuje na blad tego czujnika oraz slyszalne sa hałasy (miarowe stukanie) w silniku, moglbym udac sie do serwisu Chevroleta i prosić o naprawę-wymianę? Czy takie naprawy sa bezplatne nawet po okresie gwarancyjnym?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Mariusz
Ponieważ w moim autku wystąpiły objawy j/w czyli komputer wskazuje na blad tego czujnika oraz slyszalne sa hałasy (miarowe stukanie) w silniku, moglbym udac sie do serwisu Chevroleta i prosić o naprawę-wymianę? Czy takie naprawy sa bezplatne nawet po okresie gwarancyjnym?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Mariusz
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
A dostałeś info o kampanii?
Koniec gwarancji, to koniec darmowych napraw. Chyba ze producent uzna je za niebezpieczne i ogłasza wtedy kampanie.
Koniec gwarancji, to koniec darmowych napraw. Chyba ze producent uzna je za niebezpieczne i ogłasza wtedy kampanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 maja 2017, o 13:00
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Samochód mam od roku i jestem 2 właścicielem. Info nie dostałem chyba że dostał właściciel z Niemiec. Chyba pojadę do ASO i się dowiem czy akcja była "wykorzystana".
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Szkoda czasu, lepiej napisać do naszego konradoo i poprosić o wycenę części i zakupić u niego i oddać do mechanika, na wymianę KZFR i czujników (mechanik musi mieć blokady rożrzadu u siebie, jak nie to zniszczy wałki).
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Odświeżę temat.etac pisze: ↑30 sty 2014, o 21:26Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.
Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)
Działanie: zdemontować filtry z zaworów.
Czy kwestia pękniętych filtrów zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu jest dalej aktualna?
Przed wymianą sondy auto zostało podłączone pod komputer, wyskoczył błąd P000A, czyli "Powolna reakcja na pozycję wałka rozrządu."
Po skasowaniu i przejechaniu parudziesięciu kilometrów, błąd wyskoczył znowu.
Samochód zaczął trochę mulić, tj. dostawał kopa dopiero po przekroczeniu 4 tys. obrotów i rozpędzanie się trwało dłużej niż normalnie.
Po skanowaniu błędu, wszystko wróciło do normy, pewnie do następnego razu.
Cruze HB 1.6 124 KM, 2012 r.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Co znaczy czy jest aktualna? Posiadasz jakieś nowe auto z edycji 2015.. 2020?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Pod poniższym linkiem była dyskusja na ten temat.
Wywnioskowałem z niego, że skoro mam samochód z 2012 r., to mam nowy typ elektrozaworu i mnie problem nie dotyczy, że błąd P000A w moim aucie, to skutek czegoś innego.
Wolałem się jednak upewnić i stąd moje pytanie.
http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=15
Wywnioskowałem z niego, że skoro mam samochód z 2012 r., to mam nowy typ elektrozaworu i mnie problem nie dotyczy, że błąd P000A w moim aucie, to skutek czegoś innego.
Wolałem się jednak upewnić i stąd moje pytanie.
http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=15
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
No to dziwnie rzecz ująłeś. Co by nie było najprościej wyjąć solenoidy bo dostęp jest bardzo prosty i zobaczyć jak sprawa wygląda, a przy okazji zdemontować sitka.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Żeby zdemontować cokolwiek trzeba się na tym znać
A ja nawet nie wiem, gdzie tego szukać,jak to wygląda i czy to jest prosta rzecz dla laika, czy też nie.
Dobrze zrozumiałem, że nie ważne czy mam stary czy nowy elektrozawór, to sitka mam i to one być może generują błąd P000A?
A ja nawet nie wiem, gdzie tego szukać,jak to wygląda i czy to jest prosta rzecz dla laika, czy też nie.
Dobrze zrozumiałem, że nie ważne czy mam stary czy nowy elektrozawór, to sitka mam i to one być może generują błąd P000A?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Tak, lub coś co je pozatykało. Ale to nie jedyna ścieżka awarii.
Olej zmieniasz co ile i jaki stosujesz?
Olej zmieniasz co ile i jaki stosujesz?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Cruze kupiłem 2 września 2019 r.
Olej wymieniony zaraz po zakupie na 5W-40 Full Synthetic Valvoline
Rozrząd wymieniowy w styczni 2019 przez wcześniejszego właściciela
Olej chcę zmienić po przejechaniu 10 tys. km, do dzisiaj przejechałem od wymiany ok. 6 tys.
Olej wymieniony zaraz po zakupie na 5W-40 Full Synthetic Valvoline
Rozrząd wymieniowy w styczni 2019 przez wcześniejszego właściciela
Olej chcę zmienić po przejechaniu 10 tys. km, do dzisiaj przejechałem od wymiany ok. 6 tys.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5810
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Ja w swoim F14D4 też jeżdżę na 5W40 i miałem sporadyczne błędy od elektrozaworu wydechowego ale jakieś dwa miesiące temu zdemontowałem sitka i od tego czasu jest spokój.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
OK, zrozumiałem.
Demontaż sitek z obu elektrozaworów.
Może to zrobić laik, czy jechać do warsztatu?
Demontaż sitek z obu elektrozaworów.
Może to zrobić laik, czy jechać do warsztatu?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5810
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Filozofia z tym nie ma, jedna śrubka M5 na klucz torx przy każdym elektrozaworze, jedynie mogą stawiać lekki opór przy wyciąganiu i warto nimi obkręcać prawo-lewo oraz podłożyć jakąś szmatkę od spodu bo po wyciągnięciu wyleci trochę oleju.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Przeczytałem poniższe wątki i jednak odpuszczę sobie, pojadę do warsztatu, niech się tym fachowcy zajmą
viewtopic.php?t=9422
http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=30
viewtopic.php?t=9422
http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=30
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Auto kupione używane, więc historia wcześniejszej obsługi oleju nieznana, a to w przypadku hydrauliki zmiennych faz rozrządu ma duże znaczenie. Tak wykazują już wieloletnie forumowe doświadczenia. Co do zalecanego i rekomendowanego nie będę się powtarzał, bo na forum było setki razy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Będzie co będzie, niech zdecydują mechanicy, czy demontować sitka czy też nie.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Dzisiaj ponownie podłączyłem auto pod komputer.
Znowu pojawił się ten sam błąd jak na zdjęciu Co prawda nic nie stuka, nie dizluje itd., ale jednak stracił troszeczkę mocy.
Ponieważ mechanik zarobiony, a ja mam przed sobą parę wolnych dni, postanowiłem sam usunąć sitka z elektrozaworów.
Mam jednak pytania:
1/ czy śrubkę odkręcam kluczem oczkowym 8 torx nasadowym?
2/ czy przed usunięciem sitek mam odłączyć akumulator?
Znowu pojawił się ten sam błąd jak na zdjęciu Co prawda nic nie stuka, nie dizluje itd., ale jednak stracił troszeczkę mocy.
Ponieważ mechanik zarobiony, a ja mam przed sobą parę wolnych dni, postanowiłem sam usunąć sitka z elektrozaworów.
Mam jednak pytania:
1/ czy śrubkę odkręcam kluczem oczkowym 8 torx nasadowym?
2/ czy przed usunięciem sitek mam odłączyć akumulator?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5810
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
1. Torx tak ale nie pamiętam konkretnego rozmiaru.
2. Nie trzeba.
2. Nie trzeba.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1592
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 68
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów
Dzięki, to jeszcze jedno pytanie: czym wyczyścić te czarne sitko od czoła zaworu?
Chodzi o sytuację, gdy trzeba je będzie wyczyścić bez zdejmowania z zaworu.
No chyba, że łatwo je zdjąć, wyczyścić i założyć.
Chodzi o sytuację, gdy trzeba je będzie wyczyścić bez zdejmowania z zaworu.
No chyba, że łatwo je zdjąć, wyczyścić i założyć.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość