Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Przywołania z rynku, informacje oficjalne o typowych usterkach modelu
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: etac » 30 sty 2014, o 21:26

Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.

Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych

Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)

Działanie: zdemontować filtry z zaworów.

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Bialas w czarnych butach

Post autor: wszim » 20 lis 2014, o 21:55

To po co te filtry tam w ogóle są? :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Bialas w czarnych butach

Post autor: etac » 20 lis 2014, o 21:57

teoretycznie zeby syf z oleju sie tam nie dostawał, ale okazało się ze blokuje doplyw oleju w sposob skuteczny.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Bialas w czarnych butach

Post autor: wszim » 20 lis 2014, o 22:00

Czyli to może być kwestia czasu aż u mnie zacznie się pieprzyć? Czy może ja już nie mam tych filterków? A może jak mam to warto wydłubać to przy kolejnym przeglądzie?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Bialas w czarnych butach

Post autor: wszim » 20 lis 2014, o 22:52

etac_owiec pisze: Moim skromnym zdaniem i patrzac co się z tym dzieje w innych silnikach GM to wymienisz to za chwile padnie, nie wymienisz tez moze za chwile padnie. Czyli jezdzić, a na koniec gwarancji się zastanowić. {:/
Rozumiałem że piszesz żeby w ogóle je zlikwidować a nie wymienić. Czekać na koniec gwarancji :zastanawiasie: A gdy nie ma jeszcze złych objawów to myślisz że są podstawy żeby ASO wymieniło/usunęło tak na piękne oczy?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

MarioP
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2017, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: MarioP » 13 maja 2017, o 13:16

Witam serdecznie,

Ponieważ w moim autku wystąpiły objawy j/w czyli komputer wskazuje na blad tego czujnika oraz slyszalne sa hałasy (miarowe stukanie) w silniku, moglbym udac sie do serwisu Chevroleta i prosić o naprawę-wymianę? Czy takie naprawy sa bezplatne nawet po okresie gwarancyjnym?

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
Mariusz

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: etac » 13 maja 2017, o 13:20

A dostałeś info o kampanii?

Koniec gwarancji, to koniec darmowych napraw. Chyba ze producent uzna je za niebezpieczne i ogłasza wtedy kampanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

MarioP
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2017, o 13:00
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: MarioP » 13 maja 2017, o 14:11

Samochód mam od roku i jestem 2 właścicielem. Info nie dostałem chyba że dostał właściciel z Niemiec. Chyba pojadę do ASO i się dowiem czy akcja była "wykorzystana".

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23830
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: etac » 13 maja 2017, o 15:19

Szkoda czasu, lepiej napisać do naszego konradoo i poprosić o wycenę części i zakupić u niego i oddać do mechanika, na wymianę KZFR i czujników (mechanik musi mieć blokady rożrzadu u siebie, jak nie to zniszczy wałki).
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 19:57

etac pisze:
30 sty 2014, o 21:26
Klient może uskarżać się na migającą kontrolkę awarii silnika. W takim przypadku mogą zostać zarejestrowane błędy wymienione poniżej lub/i mogą wystąpić hałasy z kół zębatych wałków rozrządu.

Cruze GEN3 1.6D/1.8D
P0011: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P0014: Charakterystyka układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych
P000A: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów dolotowych
P000B: Zbyt wolna reakcja układu pozycjonowania wałka rozrządu zaworów wylotowych

Przyczyna: pękniecie filtra z zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu (dolotowe i wylotowego)

Działanie: zdemontować filtry z zaworów.

Obrazek
Odświeżę temat.

Czy kwestia pękniętych filtrów zaworów sterujących pozycjonowaniem walkami rozrządu jest dalej aktualna?

Przed wymianą sondy auto zostało podłączone pod komputer, wyskoczył błąd P000A, czyli "Powolna reakcja na pozycję wałka rozrządu."

Po skasowaniu i przejechaniu parudziesięciu kilometrów, błąd wyskoczył znowu.
Samochód zaczął trochę mulić, tj. dostawał kopa dopiero po przekroczeniu 4 tys. obrotów i rozpędzanie się trwało dłużej niż normalnie.
Po skanowaniu błędu, wszystko wróciło do normy, pewnie do następnego razu.

Cruze HB 1.6 124 KM, 2012 r.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 10 sie 2020, o 20:33

Co znaczy czy jest aktualna? Posiadasz jakieś nowe auto z edycji 2015.. 2020? ;)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 20:53

Pod poniższym linkiem była dyskusja na ten temat.
Wywnioskowałem z niego, że skoro mam samochód z 2012 r., to mam nowy typ elektrozaworu i mnie problem nie dotyczy, że błąd P000A w moim aucie, to skutek czegoś innego.
Wolałem się jednak upewnić i stąd moje pytanie.

http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=15
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 10 sie 2020, o 21:31

No to dziwnie rzecz ująłeś. Co by nie było najprościej wyjąć solenoidy bo dostęp jest bardzo prosty i zobaczyć jak sprawa wygląda, a przy okazji zdemontować sitka.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 21:53

Żeby zdemontować cokolwiek trzeba się na tym znać :tak:
A ja nawet nie wiem, gdzie tego szukać,jak to wygląda i czy to jest prosta rzecz dla laika, czy też nie.

Dobrze zrozumiałem, że nie ważne czy mam stary czy nowy elektrozawór, to sitka mam i to one być może generują błąd P000A?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 10 sie 2020, o 22:00

Tak, lub coś co je pozatykało. Ale to nie jedyna ścieżka awarii.
Olej zmieniasz co ile i jaki stosujesz?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 22:10

Cruze kupiłem 2 września 2019 r.
Olej wymieniony zaraz po zakupie na 5W-40 Full Synthetic Valvoline
Rozrząd wymieniowy w styczni 2019 przez wcześniejszego właściciela
Olej chcę zmienić po przejechaniu 10 tys. km, do dzisiaj przejechałem od wymiany ok. 6 tys.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5810
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 10 sie 2020, o 22:25

Ja w swoim F14D4 też jeżdżę na 5W40 i miałem sporadyczne błędy od elektrozaworu wydechowego ale jakieś dwa miesiące temu zdemontowałem sitka i od tego czasu jest spokój.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 22:59

OK, zrozumiałem.
Demontaż sitek z obu elektrozaworów.
Może to zrobić laik, czy jechać do warsztatu?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5810
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 10 sie 2020, o 23:05

Filozofia z tym nie ma, jedna śrubka M5 na klucz torx przy każdym elektrozaworze, jedynie mogą stawiać lekki opór przy wyciąganiu i warto nimi obkręcać prawo-lewo oraz podłożyć jakąś szmatkę od spodu bo po wyciągnięciu wyleci trochę oleju.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 10 sie 2020, o 23:19

Przeczytałem poniższe wątki i jednak odpuszczę sobie, pojadę do warsztatu, niech się tym fachowcy zajmą

viewtopic.php?t=9422

http://www.chevi.webd.pl/forum/printvie ... 6&start=30
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: wszim » 10 sie 2020, o 23:27

Auto kupione używane, więc historia wcześniejszej obsługi oleju nieznana, a to w przypadku hydrauliki zmiennych faz rozrządu ma duże znaczenie. Tak wykazują już wieloletnie forumowe doświadczenia. Co do zalecanego i rekomendowanego nie będę się powtarzał, bo na forum było setki razy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 11 sie 2020, o 00:50

Będzie co będzie, niech zdecydują mechanicy, czy demontować sitka czy też nie.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 12 sie 2020, o 23:56

Dzisiaj ponownie podłączyłem auto pod komputer.
Znowu pojawił się ten sam błąd jak na zdjęciu
Resized_20200812_164743_1600.jpeg
Co prawda nic nie stuka, nie dizluje itd., ale jednak stracił troszeczkę mocy.
Ponieważ mechanik zarobiony, a ja mam przed sobą parę wolnych dni, postanowiłem sam usunąć sitka z elektrozaworów.
Mam jednak pytania:

1/ czy śrubkę odkręcam kluczem oczkowym 8 torx nasadowym?
2/ czy przed usunięciem sitek mam odłączyć akumulator?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5810
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: bubu1769 » 13 sie 2020, o 05:17

1. Torx tak ale nie pamiętam konkretnego rozmiaru.
2. Nie trzeba.

Awatar użytkownika
robertz
Wymiatacz
Posty: 1592
Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
Reputacja: 68
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
Kontakt:

Re: Błędy z działania czujnika pozycjonowania wałka zaworów

Post autor: robertz » 13 sie 2020, o 09:32

Dzięki, to jeszcze jedno pytanie: czym wyczyścić te czarne sitko od czoła zaworu?
Chodzi o sytuację, gdy trzeba je będzie wyczyścić bez zdejmowania z zaworu.
No chyba, że łatwo je zdjąć, wyczyścić i założyć.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Kampanie serwisowe / Informacje techniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość