Zakup Captivy w 2023 roku
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Zakup Captivy w 2023 roku
Witam,
Trochę zacząłem przeglądać Captivy (roczniki poliftowe 2011-2014) i na pierwszy rzut oka wydają się być całkiem fajnymi i niedrogimi wozidełkami. Oczywiście z wyglądu i wyposażenia, bo jeszcze żadną nie jeździłem - nawet jako pasażer. O dostępność części się nie martwię, bo jeżdżąc Epicą 7 lat przekonałem się, że wszystko można załatwić w miarę rozsądnych pieniądzach, choćbym miał ściągać te części z drugiego końca świata. Pytanie tylko jak z niezawodnością, jakością materiałów, wytrzymałością zawieszenia itd.? Epicę mam w manualu, a z racji co raz większego zwykłego ludzkiego rozleniwiania się oraz starszego wieku chciałbym przejść na automat Pytanie tylko czy warto? Jak z niezawodnością tych automatów? Czy jednak lepiej zostać przy manualu? Patrząc na gamę silników skłaniałbym się raczej ku dieselkowi. Motor o pojemności 2.2 to czyja konstrukcja? Czy to też pochodzi od Fiata? Jak się sprawuje ten silnik? Na co uważać i czego się wystrzegać przy użytkowaniu? Na co w szczególności zwracać uwagę przy oględzinach? I czy w ogóle warto zakupić Chevroleta Captivę w 2023 roku
Liczę na odzew głównie użytkowników tego autka, lub ludzi, którzy mieli w ogóle jakiś kontakt z Captivą.
Z góry dzięki i pozdro!
Trochę zacząłem przeglądać Captivy (roczniki poliftowe 2011-2014) i na pierwszy rzut oka wydają się być całkiem fajnymi i niedrogimi wozidełkami. Oczywiście z wyglądu i wyposażenia, bo jeszcze żadną nie jeździłem - nawet jako pasażer. O dostępność części się nie martwię, bo jeżdżąc Epicą 7 lat przekonałem się, że wszystko można załatwić w miarę rozsądnych pieniądzach, choćbym miał ściągać te części z drugiego końca świata. Pytanie tylko jak z niezawodnością, jakością materiałów, wytrzymałością zawieszenia itd.? Epicę mam w manualu, a z racji co raz większego zwykłego ludzkiego rozleniwiania się oraz starszego wieku chciałbym przejść na automat Pytanie tylko czy warto? Jak z niezawodnością tych automatów? Czy jednak lepiej zostać przy manualu? Patrząc na gamę silników skłaniałbym się raczej ku dieselkowi. Motor o pojemności 2.2 to czyja konstrukcja? Czy to też pochodzi od Fiata? Jak się sprawuje ten silnik? Na co uważać i czego się wystrzegać przy użytkowaniu? Na co w szczególności zwracać uwagę przy oględzinach? I czy w ogóle warto zakupić Chevroleta Captivę w 2023 roku
Liczę na odzew głównie użytkowników tego autka, lub ludzi, którzy mieli w ogóle jakiś kontakt z Captivą.
Z góry dzięki i pozdro!
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Z tego co kojarzę to Captivy nie mają zbyt dobrej opinii.
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Silnik 2.2 to rozwój silnika 2.0 163KM, czyli konstrukcyjnie dużo lepsze niż 2.0 150KM, ale na tym, oczywiście poza miejscem i wyglądem kończą się pozytywy tego auta. To konstrukcja typowa dla marki Daewoo, bo tam są jej źródła, ale jeśli ktoś jeździł Epica, to zaakceptuje minusy tego auta, czyli brak części nie eksploatacyjnych do tego modelu.
Największa bolączką to reduktor w wersji 4x4
Największa bolączką to reduktor w wersji 4x4
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Co się dzieje z reduktorem?
Czy to prawda, że standardem jest, iż silnik, który wg producenta ma mieć 180 kilka koni, na hamowni wypluwa 20 mniej?
Czy to prawda, że standardem jest, iż silnik, który wg producenta ma mieć 180 kilka koni, na hamowni wypluwa 20 mniej?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Ogólnie nie jest to udany model. Nie pchaj się w to. Weź Orlando jak chodzi tobie o coś zbliżonego
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Captiva fajnie wygląda ale jest zrobiona z gównolitu nie polecam
Wysłane z mojego 21081111RG przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego 21081111RG przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
normalnie się rozsypuje wewnątrz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Jako były użytkownik Lacetti, Cruze i obecnie Captivy, powiem że zdecydowanie Captiva to najlepszy Chevrolet z jakim miałem do czynienia. Mam tu na myśli zarówno prowadzenie, komfort, wyciszenie, radość z jazdy jak i bezawaryjność. Wreszcie mam auto do którego wsiadam, jadę i nie muszę szukać dziury w całym, bo tu coś skrzypnie, tam coś cieknie, tu coś przerywa, tam coś nie działa. Póki co auto pancerne. Zrobiłem nią 55kkm w 2,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Captiva 2013 2.0D 163KM automat z napędem na przód w wersji LTZ. Polecam.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No to słabo, bo domyślam się, że pewnie nie jest to tania zabawka.
Jakoś Orlando nie pasuje mi kompletnie z wyglądu A nie chcę jeździć samochodem, na który nie będę mógł patrzeć kiedy będę do niego podchodził
Ogólnie rozglądam się za jakimś fajnym C5 w kombi z 3.0 HDI, ale Captiva rzuciła mi się w oko przez przypadek i od razu mi się spodobała Ale mam oczywiście z tyłu głowy, żeby nie kupować oczami, dlatego się dopytuję.
Mógłbyś rozwinąć? Chodzi Ci o jakość wnętrza, karoserii, silnika, czy innych podzespołów? Czy ogólnie o wszystko?
Jedyna pozytywna opinia Ale silnik dwulitrowy, z tego co widzę rzadziej spotykany oraz brak napędu 4x4, może stąd taka dobra opinia? Jaki masz przebieg?pawelwaw84 pisze: ↑9 lis 2022, o 22:12Jako były użytkownik Lacetti, Cruze i obecnie Captivy, powiem że zdecydowanie Captiva to najlepszy Chevrolet z jakim miałem do czynienia. Mam tu na myśli zarówno prowadzenie, komfort, wyciszenie, radość z jazdy jak i bezawaryjność. Wreszcie mam auto do którego wsiadam, jadę i nie muszę szukać dziury w całym, bo tu coś skrzypnie, tam coś cieknie, tu coś przerywa, tam coś nie działa. Póki co auto pancerne. Zrobiłem nią 55kkm w 2,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Captiva 2013 2.0D 163KM automat z napędem na przód w wersji LTZ. Polecam.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
133kkm mam obecnie. 2.0 163KM rzadko spotykany akurat w Captivach, bo ogólnie w Chevroletach popularniejszy niż 2.2. Właściwie jakiej części bym nie sprawdził, to 2.0 i 2.2 ma te same podzespoły. Chyba nie różnią się specjalnie, tylko pojemnością. Można je wrzucić do jednego worka jeśli chodzi o jakość w mojej opinii. Zwróć uwagę czy osoby wydające negatywne opinie i powielające to co gdzieś tam przeczytały kiedyś, siedziały chodź raz w Captivie, już nie mówię nawet o jeżdżeniu...
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No dlatego też napisałem wcześniej, że liczę na odzew głównie użytkowników tego autka, lub ludzi, którzy mieli w ogóle jakiś kontakt z Captivą Ale w sumie każda opinia będzie dla mnie w jakimś stopniu przydatna.
Ogólnie mógłbym się już wymienić na Captivę z moją dopłatą, bo już tak czysto z ciekawości zagadałem do kilku dealerów. Jednakże max co mi proponują za Epicę to niespełna 14k zł i po prostu nie wiem czy warto pakować się w zamianę, czy lepiej jeszcze poczekać i pojeździć Epicą. Trochę mi szkoda Epici, zwłaszcza, że boję się, iż po przesiadce okaże się, że Epica lepiej jeździła niż Captiva w szczególności w trasie. Z drugiej strony nie ma też co kisić pieniędzy, bo tylko tracą na wartości i możnaby było wymienić auto na nowsze, a przede wszystkim z większym bagażnikiem, bo to jest na ten moment dla mnie jedyna bolączka Epici.
Ogólnie mógłbym się już wymienić na Captivę z moją dopłatą, bo już tak czysto z ciekawości zagadałem do kilku dealerów. Jednakże max co mi proponują za Epicę to niespełna 14k zł i po prostu nie wiem czy warto pakować się w zamianę, czy lepiej jeszcze poczekać i pojeździć Epicą. Trochę mi szkoda Epici, zwłaszcza, że boję się, iż po przesiadce okaże się, że Epica lepiej jeździła niż Captiva w szczególności w trasie. Z drugiej strony nie ma też co kisić pieniędzy, bo tylko tracą na wartości i możnaby było wymienić auto na nowsze, a przede wszystkim z większym bagażnikiem, bo to jest na ten moment dla mnie jedyna bolączka Epici.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Kolego ogólnie
Ja miałem 2,4 benzyna do pierwszego właściciela i przy przebiegu 78 tyś skrzynia się rozsypała ,12 tyś naprawa ,silnik też już brał olej i trochę słaby ,środek niby skóra takie to tandetne ona tylko ładnie wygląda zewnątrz bo dalej mi się podoba ale tylko tyle
Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
Ja miałem 2,4 benzyna do pierwszego właściciela i przy przebiegu 78 tyś skrzynia się rozsypała ,12 tyś naprawa ,silnik też już brał olej i trochę słaby ,środek niby skóra takie to tandetne ona tylko ładnie wygląda zewnątrz bo dalej mi się podoba ale tylko tyle
Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 835
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 5
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Konrad, nie chcę Ciebie zniechęcać ale już kilku naszych forumowiczów męczyło się z Captivami.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Rozumiem, że miałeś ją w automacie. Ja silników benzynowych raczej unikam, z resztą i tak mało ich jest. Wnętrze jeśli jest podobnej jakości co w Epice, to jest dla mnie ok. Jeździłem już Q7 z 2014 r. oraz C klasą z 2018 r. i powiem Ci, że w Epice dużo mniej rzeczy trzeszczy niż w ww. autach. Być może to dlatego, że były to wersje z USA - nie wiem.matyj2 pisze: ↑10 lis 2022, o 15:38Kolego ogólnie
Ja miałem 2,4 benzyna do pierwszego właściciela i przy przebiegu 78 tyś skrzynia się rozsypała ,12 tyś naprawa ,silnik też już brał olej i trochę słaby ,środek niby skóra takie to tandetne ona tylko ładnie wygląda zewnątrz bo dalej mi się podoba ale tylko tyle
Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
Jasne, rozumiem z Epicą też się męczą ludzie, w szczególności z silnikami benzynowymi i zawieszeniem, brakiem części, ale to i tak mnie nie zraziło do zakupu Epici. Silniki 3.0 z C5 też już teść nieraz naprawiał, a ja głupi i tak szukam fajnej C5 z tym silnikiem, bo zakochałem się w jego brzmieniu
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Jeszcze mam pytanie, jakie wtryski siedzą w silniku 2.2? No i w benzynie już wiem, że raczej automat jest awaryjny, a co ze skrzynią automatyczną w dieslu 2.2? Jak się sprawuje?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Delphi, a skrzynia ta sam dobra co w Oplu i Chevrolet Cruze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Te skrzynie to właśnie jedne z najgorszych są
Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
A z manualem w 2.2 coś złego się dzieje, czy raczej nie ma się czego obawiać? Rozrząd jest na pasku?
Wtryski Delphi to chyba jednak jest minus tego silnika...
Wtryski Delphi to chyba jednak jest minus tego silnika...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- etac
- Prezes
- Posty: 23891
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Rozrząd na łańcuchu, tak samo jak w 2.0 163KM
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
Ehh, 3 lata temu miałem Twoje podejście, spróbowałem i to był motoryzacyjnie mój najgorszy czas. Od naprawy do naprawy. Miałem 2.2 diesel w manualu- niby niski przebieg (coś koło stowki) a po prostu sypała się w oczach. Jedyny plus to bezwypadkowaosc tego auto co okazało się zbawienne przy sprzedaży. Układ wtryskowy w tym aucie doprowadził mnie do skraju załamania nerwowego ( już nawet nie chodzi o kasę ale o to, że w każdej chwili to auto mogło stanąć i zrobilo mi tak dwa razy w trasie) nie nie oszczędzałem na naprawach np. Włożyłem nowe wtryski Delphi w renomowanym warsztacie i padły po 8kkm( tak sprawdzali bak, wymieniali pompe cisnienia itp.)....no dramat, już o takich drobiazgach jak wymiana parawonika klimy nie wspominam. Reasumując ODRADZAM ODRADZAM ODRADZAM. A przy okazji tych naprawy spotkałem człowieka, który też miał captive, najpierw doprowadziła go też do załamania nerowego ( wsadził w auto zgodnie z jego deklaracją ponad 40 kola) a następnie zaczal handlować częściami bo taką zauważył niszę na rynku
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No te wtryski Delphi trochę mnie zniechęcają do tego auta... Teść coś o tym wie, bo się tym zajmuje na co dzień i zdecydowanie odradza Delphi.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No dobrze to teraz zastanówmy się nad podsumowaniem. Captivie póki co dostaje się za:
1. Skrzynię automat która była montowana od Aveo, przez Cruze i Orlando po wszystkie po kolei Ople.... ale to Captiva jest ta zła...
2. Wtryski Delphi w silniku 2.2, a przecież w 2.0 są te same, a to najpopularniejszy diesel w Chevroletach... ale to Captiva jest ta zła...
Tymczasem za cenę Captivy nie ma szans kupić innego dużego Suva, tak dobrze wyposażonego, ładnego, który ma solidne zawieszenie, najlepsze wyciszenie wśród Chevroletów i rzadko spotykany w tej marce totalny brak "świerszczy" we wnetrzu, bezproblemową elektronikę, odporną na rdzę budę, tak duży bagażnik, 7 miejsc.
Proszę Was... za cenę swojej Captivy, kupiłem w tym roku żonie Opla Mokkę z tego samego rocznika... gdzie to porównywać ja się pytam??????
1. Skrzynię automat która była montowana od Aveo, przez Cruze i Orlando po wszystkie po kolei Ople.... ale to Captiva jest ta zła...
2. Wtryski Delphi w silniku 2.2, a przecież w 2.0 są te same, a to najpopularniejszy diesel w Chevroletach... ale to Captiva jest ta zła...
Tymczasem za cenę Captivy nie ma szans kupić innego dużego Suva, tak dobrze wyposażonego, ładnego, który ma solidne zawieszenie, najlepsze wyciszenie wśród Chevroletów i rzadko spotykany w tej marce totalny brak "świerszczy" we wnetrzu, bezproblemową elektronikę, odporną na rdzę budę, tak duży bagażnik, 7 miejsc.
Proszę Was... za cenę swojej Captivy, kupiłem w tym roku żonie Opla Mokkę z tego samego rocznika... gdzie to porównywać ja się pytam??????
Ostatnio zmieniony 11 lis 2022, o 23:16 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No cena Captivy w tej klasie auta to jest zdecydowanie największa zaleta. Gorzej jeśli to co się zaoszczędzi przy samym zakupie auta, to z nadwyżką pójdzie później w naprawy...
Wtryski mnie trochę zniechęcają, z drugiej zaś strony gdyby coś się z nimi zaczęło dziać, to teść mi je zregeneruje dosłownie po kosztach, więc drogo nie będzie. Delphi podobno jest najtańsze w regeneracji, ale mniej żywotne niż Bosch, Siemens, czy Denso. Jedynie ta myśl, że przez te wtryski to auto może stanąć w trasie. Ale czyż inne auta nie mogą się zepsuć i stanąć w najmniej oczekiwanym momencie? Moja Epica jeszcze mnie nigdy nie zawiodła, ale ja sam nie mam 100% pewności, czy jadąc jutro do Łodzi, na odcinku 50 km, moje autko po prostu nie stanie na drodze, bo zwyczajnie coś odmówi posłuszeństwa...
Jeśli chodzi o zawieszenie, to prawda, że są tam amortyzatory samopoziomujące?
Wtryski mnie trochę zniechęcają, z drugiej zaś strony gdyby coś się z nimi zaczęło dziać, to teść mi je zregeneruje dosłownie po kosztach, więc drogo nie będzie. Delphi podobno jest najtańsze w regeneracji, ale mniej żywotne niż Bosch, Siemens, czy Denso. Jedynie ta myśl, że przez te wtryski to auto może stanąć w trasie. Ale czyż inne auta nie mogą się zepsuć i stanąć w najmniej oczekiwanym momencie? Moja Epica jeszcze mnie nigdy nie zawiodła, ale ja sam nie mam 100% pewności, czy jadąc jutro do Łodzi, na odcinku 50 km, moje autko po prostu nie stanie na drodze, bo zwyczajnie coś odmówi posłuszeństwa...
Jeśli chodzi o zawieszenie, to prawda, że są tam amortyzatory samopoziomujące?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Captivy w 2023 roku
No dobrze, ale to nie jest jakby cechą indywidualna Captivy, bo silnik 2.0 w Cruze czy Orlando jest na dokładnie tych samych podzespołach co 2.2 w Captivie a jakoś wysypu stających w trasie użytkowników nie ma. Sam kupiłem Captive ze stukającym wtryskiem. Zacząłem od najprostszej sprawy - zalałem do paliwa Archoil 6900 D-Max. Po miesiącu stosowania stukanie zniknęło i już nigdy nie wróciło. Od czasu do czasu używam prewencyjnie ten środek nadal.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość