Zakup Captivy w 2023 roku

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 9 lis 2022, o 14:49

Witam,
Trochę zacząłem przeglądać Captivy (roczniki poliftowe 2011-2014) i na pierwszy rzut oka wydają się być całkiem fajnymi i niedrogimi wozidełkami. Oczywiście z wyglądu i wyposażenia, bo jeszcze żadną nie jeździłem - nawet jako pasażer. O dostępność części się nie martwię, bo jeżdżąc Epicą 7 lat przekonałem się, że wszystko można załatwić w miarę rozsądnych pieniądzach, choćbym miał ściągać te części z drugiego końca świata. Pytanie tylko jak z niezawodnością, jakością materiałów, wytrzymałością zawieszenia itd.? Epicę mam w manualu, a z racji co raz większego zwykłego ludzkiego rozleniwiania się oraz starszego wieku :oops: chciałbym przejść na automat :) Pytanie tylko czy warto? Jak z niezawodnością tych automatów? Czy jednak lepiej zostać przy manualu? Patrząc na gamę silników skłaniałbym się raczej ku dieselkowi. Motor o pojemności 2.2 to czyja konstrukcja? Czy to też pochodzi od Fiata? Jak się sprawuje ten silnik? Na co uważać i czego się wystrzegać przy użytkowaniu? Na co w szczególności zwracać uwagę przy oględzinach? I czy w ogóle warto zakupić Chevroleta Captivę w 2023 roku :)
Liczę na odzew głównie użytkowników tego autka, lub ludzi, którzy mieli w ogóle jakiś kontakt z Captivą.

Z góry dzięki i pozdro!
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: bubu1769 » 9 lis 2022, o 15:08

Z tego co kojarzę to Captivy nie mają zbyt dobrej opinii.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23891
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: etac » 9 lis 2022, o 16:20

Silnik 2.2 to rozwój silnika 2.0 163KM, czyli konstrukcyjnie dużo lepsze niż 2.0 150KM, ale na tym, oczywiście poza miejscem i wyglądem kończą się pozytywy tego auta. To konstrukcja typowa dla marki Daewoo, bo tam są jej źródła, ale jeśli ktoś jeździł Epica, to zaakceptuje minusy tego auta, czyli brak części nie eksploatacyjnych do tego modelu.
Największa bolączką to reduktor w wersji 4x4
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 9 lis 2022, o 17:18

Co się dzieje z reduktorem?
Czy to prawda, że standardem jest, iż silnik, który wg producenta ma mieć 180 kilka koni, na hamowni wypluwa 20 mniej?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 835
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: milyjarek » 9 lis 2022, o 19:52

Ogólnie nie jest to udany model. Nie pchaj się w to. Weź Orlando jak chodzi tobie o coś zbliżonego

matyj2
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: matyj2 » 9 lis 2022, o 19:59

Captiva fajnie wygląda ale jest zrobiona z gównolitu nie polecam

Wysłane z mojego 21081111RG przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23891
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: etac » 9 lis 2022, o 20:41

KonradMaster pisze:
9 lis 2022, o 17:18
Co się dzieje z reduktorem?
normalnie się rozsypuje wewnątrz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 9 lis 2022, o 22:12

Jako były użytkownik Lacetti, Cruze i obecnie Captivy, powiem że zdecydowanie Captiva to najlepszy Chevrolet z jakim miałem do czynienia. Mam tu na myśli zarówno prowadzenie, komfort, wyciszenie, radość z jazdy jak i bezawaryjność. Wreszcie mam auto do którego wsiadam, jadę i nie muszę szukać dziury w całym, bo tu coś skrzypnie, tam coś cieknie, tu coś przerywa, tam coś nie działa. Póki co auto pancerne. Zrobiłem nią 55kkm w 2,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Captiva 2013 2.0D 163KM automat z napędem na przód w wersji LTZ. Polecam.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 10 lis 2022, o 08:41

etac pisze:
9 lis 2022, o 20:41
KonradMaster pisze:
9 lis 2022, o 17:18
Co się dzieje z reduktorem?
normalnie się rozsypuje wewnątrz
No to słabo, bo domyślam się, że pewnie nie jest to tania zabawka.

milyjarek pisze:
9 lis 2022, o 19:52
Ogólnie nie jest to udany model. Nie pchaj się w to. Weź Orlando jak chodzi tobie o coś zbliżonego
Jakoś Orlando nie pasuje mi kompletnie z wyglądu :) A nie chcę jeździć samochodem, na który nie będę mógł patrzeć kiedy będę do niego podchodził :D
Ogólnie rozglądam się za jakimś fajnym C5 w kombi z 3.0 HDI, ale Captiva rzuciła mi się w oko przez przypadek i od razu mi się spodobała :D Ale mam oczywiście z tyłu głowy, żeby nie kupować oczami, dlatego się dopytuję.

matyj2 pisze:
9 lis 2022, o 19:59
Captiva fajnie wygląda ale jest zrobiona z gównolitu nie polecam


Wysłane z mojego 21081111RG przy użyciu Tapatalka
Mógłbyś rozwinąć? Chodzi Ci o jakość wnętrza, karoserii, silnika, czy innych podzespołów? Czy ogólnie o wszystko? :D
pawelwaw84 pisze:
9 lis 2022, o 22:12
Jako były użytkownik Lacetti, Cruze i obecnie Captivy, powiem że zdecydowanie Captiva to najlepszy Chevrolet z jakim miałem do czynienia. Mam tu na myśli zarówno prowadzenie, komfort, wyciszenie, radość z jazdy jak i bezawaryjność. Wreszcie mam auto do którego wsiadam, jadę i nie muszę szukać dziury w całym, bo tu coś skrzypnie, tam coś cieknie, tu coś przerywa, tam coś nie działa. Póki co auto pancerne. Zrobiłem nią 55kkm w 2,5 roku i jestem bardzo zadowolony. Captiva 2013 2.0D 163KM automat z napędem na przód w wersji LTZ. Polecam.
Jedyna pozytywna opinia ;) Ale silnik dwulitrowy, z tego co widzę rzadziej spotykany oraz brak napędu 4x4, może stąd taka dobra opinia? Jaki masz przebieg?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 10 lis 2022, o 10:13

133kkm mam obecnie. 2.0 163KM rzadko spotykany akurat w Captivach, bo ogólnie w Chevroletach popularniejszy niż 2.2. Właściwie jakiej części bym nie sprawdził, to 2.0 i 2.2 ma te same podzespoły. Chyba nie różnią się specjalnie, tylko pojemnością. Można je wrzucić do jednego worka jeśli chodzi o jakość w mojej opinii. Zwróć uwagę czy osoby wydające negatywne opinie i powielające to co gdzieś tam przeczytały kiedyś, siedziały chodź raz w Captivie, już nie mówię nawet o jeżdżeniu... ;)

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 10 lis 2022, o 10:28

No dlatego też napisałem wcześniej, że liczę na odzew głównie użytkowników tego autka, lub ludzi, którzy mieli w ogóle jakiś kontakt z Captivą ;) Ale w sumie każda opinia będzie dla mnie w jakimś stopniu przydatna.
Ogólnie mógłbym się już wymienić na Captivę z moją dopłatą, bo już tak czysto z ciekawości zagadałem do kilku dealerów. Jednakże max co mi proponują za Epicę to niespełna 14k zł i po prostu nie wiem czy warto pakować się w zamianę, czy lepiej jeszcze poczekać i pojeździć Epicą. Trochę mi szkoda Epici, zwłaszcza, że boję się, iż po przesiadce okaże się, że Epica lepiej jeździła niż Captiva :D w szczególności w trasie. Z drugiej strony nie ma też co kisić pieniędzy, bo tylko tracą na wartości i możnaby było wymienić auto na nowsze, a przede wszystkim z większym bagażnikiem, bo to jest na ten moment dla mnie jedyna bolączka Epici.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

matyj2
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: matyj2 » 10 lis 2022, o 15:38

Kolego ogólnie
Ja miałem 2,4 benzyna do pierwszego właściciela i przy przebiegu 78 tyś skrzynia się rozsypała ,12 tyś naprawa ,silnik też już brał olej i trochę słaby ,środek niby skóra takie to tandetne ona tylko ładnie wygląda zewnątrz bo dalej mi się podoba ale tylko tyle

Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka


milyjarek
Profesjonalista
Posty: 835
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 5
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: milyjarek » 10 lis 2022, o 17:06

Konrad, nie chcę Ciebie zniechęcać ale już kilku naszych forumowiczów męczyło się z Captivami.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 10 lis 2022, o 18:40

matyj2 pisze:
10 lis 2022, o 15:38
Kolego ogólnie
Ja miałem 2,4 benzyna do pierwszego właściciela i przy przebiegu 78 tyś skrzynia się rozsypała ,12 tyś naprawa ,silnik też już brał olej i trochę słaby ,środek niby skóra takie to tandetne ona tylko ładnie wygląda zewnątrz bo dalej mi się podoba ale tylko tyle

Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka
Rozumiem, że miałeś ją w automacie. Ja silników benzynowych raczej unikam, z resztą i tak mało ich jest. Wnętrze jeśli jest podobnej jakości co w Epice, to jest dla mnie ok. Jeździłem już Q7 z 2014 r. oraz C klasą z 2018 r. i powiem Ci, że w Epice dużo mniej rzeczy trzeszczy niż w ww. autach. Być może to dlatego, że były to wersje z USA - nie wiem.
milyjarek pisze:
10 lis 2022, o 17:06
Konrad, nie chcę Ciebie zniechęcać ale już kilku naszych forumowiczów męczyło się z Captivami.
Jasne, rozumiem :) z Epicą też się męczą ludzie, w szczególności z silnikami benzynowymi i zawieszeniem, brakiem części, ale to i tak mnie nie zraziło do zakupu Epici. Silniki 3.0 z C5 też już teść nieraz naprawiał, a ja głupi i tak szukam fajnej C5 z tym silnikiem, bo zakochałem się w jego brzmieniu :D
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 11 lis 2022, o 16:05

Jeszcze mam pytanie, jakie wtryski siedzą w silniku 2.2? No i w benzynie już wiem, że raczej automat jest awaryjny, a co ze skrzynią automatyczną w dieslu 2.2? Jak się sprawuje?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23891
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: etac » 11 lis 2022, o 16:59

Delphi, a skrzynia ta sam dobra co w Oplu i Chevrolet Cruze.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

matyj2
Stały bywalec
Posty: 222
Rejestracja: 20 sie 2017, o 19:20
Reputacja: 1
Imię: Marcin
Samochód: Captiva
Silnik:
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: matyj2 » 11 lis 2022, o 17:02

Te skrzynie to właśnie jedne z najgorszych są

Wysłane z mojego RMX2193 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23891
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: etac » 11 lis 2022, o 17:07

Dokładnie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 11 lis 2022, o 18:32

A z manualem w 2.2 coś złego się dzieje, czy raczej nie ma się czego obawiać? Rozrząd jest na pasku?
Wtryski Delphi to chyba jednak jest minus tego silnika...
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23891
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: etac » 11 lis 2022, o 18:38

Rozrząd na łańcuchu, tak samo jak w 2.0 163KM
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: endriu333 » 11 lis 2022, o 19:42

Ehh, 3 lata temu miałem Twoje podejście, spróbowałem i to był motoryzacyjnie mój najgorszy czas. Od naprawy do naprawy. Miałem 2.2 diesel w manualu- niby niski przebieg (coś koło stowki) a po prostu sypała się w oczach. Jedyny plus to bezwypadkowaosc tego auto co okazało się zbawienne przy sprzedaży. Układ wtryskowy w tym aucie doprowadził mnie do skraju załamania nerwowego ( już nawet nie chodzi o kasę ale o to, że w każdej chwili to auto mogło stanąć i zrobilo mi tak dwa razy w trasie) nie nie oszczędzałem na naprawach np. Włożyłem nowe wtryski Delphi w renomowanym warsztacie i padły po 8kkm( tak sprawdzali bak, wymieniali pompe cisnienia itp.)....no dramat, już o takich drobiazgach jak wymiana parawonika klimy nie wspominam. Reasumując ODRADZAM ODRADZAM ODRADZAM. A przy okazji tych naprawy spotkałem człowieka, który też miał captive, najpierw doprowadziła go też do załamania nerowego ( wsadził w auto zgodnie z jego deklaracją ponad 40 kola) a następnie zaczal handlować częściami bo taką zauważył niszę na rynku :)
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 11 lis 2022, o 20:53

No te wtryski Delphi trochę mnie zniechęcają do tego auta... Teść coś o tym wie, bo się tym zajmuje na co dzień i zdecydowanie odradza Delphi.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 11 lis 2022, o 22:52

No dobrze to teraz zastanówmy się nad podsumowaniem. Captivie póki co dostaje się za:
1. Skrzynię automat która była montowana od Aveo, przez Cruze i Orlando po wszystkie po kolei Ople.... ale to Captiva jest ta zła...
2. Wtryski Delphi w silniku 2.2, a przecież w 2.0 są te same, a to najpopularniejszy diesel w Chevroletach... ale to Captiva jest ta zła...

Tymczasem za cenę Captivy nie ma szans kupić innego dużego Suva, tak dobrze wyposażonego, ładnego, który ma solidne zawieszenie, najlepsze wyciszenie wśród Chevroletów i rzadko spotykany w tej marce totalny brak "świerszczy" we wnetrzu, bezproblemową elektronikę, odporną na rdzę budę, tak duży bagażnik, 7 miejsc.
Proszę Was... za cenę swojej Captivy, kupiłem w tym roku żonie Opla Mokkę z tego samego rocznika... gdzie to porównywać ja się pytam??????
Ostatnio zmieniony 11 lis 2022, o 23:16 przez pawelwaw84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KonradMaster
Profesjonalista
Posty: 932
Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
Reputacja: 6
Imię: Konrad
Samochód: Captiva LT+
Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
Inny samochód: Renault Scenic II
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: KonradMaster » 11 lis 2022, o 23:15

No cena Captivy w tej klasie auta to jest zdecydowanie największa zaleta. Gorzej jeśli to co się zaoszczędzi przy samym zakupie auta, to z nadwyżką pójdzie później w naprawy...
Wtryski mnie trochę zniechęcają, z drugiej zaś strony gdyby coś się z nimi zaczęło dziać, to teść mi je zregeneruje dosłownie po kosztach, więc drogo nie będzie. Delphi podobno jest najtańsze w regeneracji, ale mniej żywotne niż Bosch, Siemens, czy Denso. Jedynie ta myśl, że przez te wtryski to auto może stanąć w trasie. Ale czyż inne auta nie mogą się zepsuć i stanąć w najmniej oczekiwanym momencie? :) Moja Epica jeszcze mnie nigdy nie zawiodła, ale ja sam nie mam 100% pewności, czy jadąc jutro do Łodzi, na odcinku 50 km, moje autko po prostu nie stanie na drodze, bo zwyczajnie coś odmówi posłuszeństwa... ;)

Jeśli chodzi o zawieszenie, to prawda, że są tam amortyzatory samopoziomujące?
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
Obrazek

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Zakup Captivy w 2023 roku

Post autor: pawelwaw84 » 11 lis 2022, o 23:25

No dobrze, ale to nie jest jakby cechą indywidualna Captivy, bo silnik 2.0 w Cruze czy Orlando jest na dokładnie tych samych podzespołach co 2.2 w Captivie a jakoś wysypu stających w trasie użytkowników nie ma. Sam kupiłem Captive ze stukającym wtryskiem. Zacząłem od najprostszej sprawy - zalałem do paliwa Archoil 6900 D-Max. Po miesiącu stosowania stukanie zniknęło i już nigdy nie wróciło. Od czasu do czasu używam prewencyjnie ten środek nadal.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość