Diesel 163KM vs benzyna 140KM to jak pięść do oka. Diesel dużo bardziej zrywny, sama przyjemność z jazdy w sensie dynamiki no i też spalanie w miarę ok. Benzyna mimo , że ładnie brzmi 140KM to zamuł straszny, trzeba wysoko kręcić auto aby jako tako jechało. Benzynkę polecam dla lubiących wolną , flegmatyczną jazdę. Pomijam aspekty DPF itp. To moje zdanie .thierryhenry000 pisze: ↑2 kwie 2018, o 22:33Jako że bardzo ciężko jest trafic 1.8 benzynke jakie macie zdanie o diselku 2.0 163km? Proszę o opinie przy zakupie samochodu z przebiegiem 150-200 tys.
Cruze benzyna czy diesel?
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Podjedź kiedyś na spota w Warszawie to porównamy, kto jest bardziej zrywny, a kto ma zamuł
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Dokladnie, zwlaszcza po chipie 1.4t naprawde dobrze przyspiesza i jesli sie nie myle jest lzejsze od wersji z 2,0d o dobre 80kg!!!! Nie musimy sie scigac, ostatnio zamieszczalem wyniki przyspieszenia po wymianie lambdy. Polecam porownac wyniki 60-100km/h na III i IV biegu. U mnie na III 5sekund na IV 7.5sekundy.
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Kolega regulus ma w opisie 1.8 (wolnossąca benzyna) osoba pytająca też pyta o 1.8 benzyne a ty piszesz o 1.4 benzyna z turbiną. To są dwa światy. Mam 1.8 benzyne (+LPG) i nie jest to mistrz zrywności (nawet jak się jeździ "na bogato" czyli na Pb) i ekonomiczności.
Ostatnio zmieniony 8 maja 2018, o 13:14 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Wszystko przez to ze ktos rzucil 140KM, a tyle ma 1.4t...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Podstawa rozważań o zrywności z niskich obrotów (czyli sile momentu obrotowego) to: jest turbina? czy turbiny nima.
Wiem natomiast, że umiejętną techniką pałowania silnika i katowania sprzęgła da się z 16 zaworowego wollnossaka wyczarować kwadratowe oczy okolicznych dziewcząt. Wystarczy piz*a na dwójce do odcięcia a obsługa uturbionego diesla nie wyrobi ze zmianą biegów.
Ale tak normalnie się nie jeździ. W tym uturbionym dieslu można na co dzień cieszyć się zrywem w klekocącym tamtadramtam, co jest osiągalne w benzynowym wolnossaku tylko przy katowaniu i ryku. Uturbiona benzyna to jest kompromis, tylko dlaczego ten cholerny downsizing Czemu nie ma w chevi benzyny 1,8 lub 2.0 turbo? Toż to by fruwało pod niebiosa, można by chipować i nie pierdziało by czarnymi bąkami.
Wiem natomiast, że umiejętną techniką pałowania silnika i katowania sprzęgła da się z 16 zaworowego wollnossaka wyczarować kwadratowe oczy okolicznych dziewcząt. Wystarczy piz*a na dwójce do odcięcia a obsługa uturbionego diesla nie wyrobi ze zmianą biegów.
Ale tak normalnie się nie jeździ. W tym uturbionym dieslu można na co dzień cieszyć się zrywem w klekocącym tamtadramtam, co jest osiągalne w benzynowym wolnossaku tylko przy katowaniu i ryku. Uturbiona benzyna to jest kompromis, tylko dlaczego ten cholerny downsizing Czemu nie ma w chevi benzyny 1,8 lub 2.0 turbo? Toż to by fruwało pod niebiosa, można by chipować i nie pierdziało by czarnymi bąkami.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
A to nie po to się kupuje Chevroleta, żeby ryczeć? To przecież 50% przyjemności z zakupu (drugie 50% to cena). Jakby miał nie ryczeć, to skodę bym se kupił
-
- Specjalista
- Posty: 346
- Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze LT MY2010
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Jest jeszcze wygląd (zwłaszcza Corvette, Camaro, Malibu i Cruze) choć to kwestia gustu, zawsze to jakaś odskocznia od szaroburych AUDI / VW / Skody i innych marek
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Porównywałem do 1.8 benzyna. Sprawdzałem takie auto i wiem co piszę. Nie porównuje do 1.4T, tego silnika nie znam (nie jeżdziłem) ale widzę w danych technicznych, że ma 9.5s do 100 km/h więc dynamika na pewno zdecydowanie lepsza. Wg mnie jedyne godne uwagi silniki w Cruze jeżeli ktoś lubi komfort dynamiczniejszej jazdy i bezstresowego wyprzedzania to diesel 2.0 i chyba właśnie ta benzyna 1.4T.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
To napisz, że jeździłeś zmulonym 1.8, a nie że te auta są zmulone. Jak kto jeździ, tak ma. A na końcu zostaja słowa przeciwko orzechom
-
- Specjalista
- Posty: 385
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
- Silnik: LNP
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
W każdym teście, które są w necie pada stwierdzenie o słabej dynamice Cruze 1.8 benzyna. To nie przypadek konkretnego egzemplarza .
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Andrzeju ale nasze 1.8 są zmulone. Bardzo.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Istatnio scigalem sie z kumplem z jego Golfem VI 1.6 Diesel. Od 0-60 nie mial szans, zostawal w tyle na poltora dlugosci auta, a od 60 juz roznica sie tylko utrzymywala. Fakt faktem zamulony ten nasz Cruze jest, ale gdy sie go przypili do najwyzszych obrotow nie jest najgorzej
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Dziwne bo powinno być odwrotnie. Na krótkim dystansie nawet słaby diesel (ten 1.6 ma max 105km) dzięki momentowi obrotowemu powinien mieć przewagę. Dopiero przy większych prędkościach i po wejściu na wyższe obroty te nasze zamuły robią się od nich szybsze i powinny odjeżdżać. U mnie tak zawsze to wyglądało.
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 625
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Teoria teorią, ale zrobiliśmy 3 próby i jeśli chodzi o start 3x widziałem go w tylnym lusterku. Tak samo ja jak i on byliśmy zdziwieni bo byłem pewny że nie mam szans, ale jak widać nie jest tak czarno jak się go pisze Od 60 w góre juz tylko utrzymywałem dystans. A i mała poprawka: Golf 7 a nie 6
Jeśli chodzi o przyspieszenie od 0-100 ja mialem 10,5 a on prawie że 12. Średnia tak samo z 3 prób
Jeśli chodzi o przyspieszenie od 0-100 ja mialem 10,5 a on prawie że 12. Średnia tak samo z 3 prób
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Co do zmulenia nie będę sie upierał, mam tylko nieodparte wrażenie, że rzadko kto mnie wyprzedza. Ale to może tylko dlatego, że nie liczę się z kosztami paliwa.
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Nie liczę się z kosztami paliwa a w opisie 1.8 z LPG. Oj chyba ktoś tu pozuje ;-) Przecież przy ostrym pałowaniu LPG zaliczy odcięcie (na marginesie: uważam, że standardowo powinny być montowane reduktory MB1500 albo coś jeszcze bardziej wydajnego)Regulus pisze: ↑10 maja 2018, o 20:16No dlaczego off, przecież to watek dla tych, co chcą kupic Cruze. I nic nie wiedzą o tych autach = opinie i osiągi moga być dla nich cenną informacją.
Co do zmulenia nie będę sie upierał, mam tylko nieodparte wrażenie, że rzadko kto mnie wyprzedza. Ale to może tylko dlatego, że nie liczę się z kosztami paliwa.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Nie liczy, bo jeździ na tanim paliwie, akurat rozumiem, bo mam tak samo. I moim zdaniem dał do zrozumienia, że inni na drodze nie piłują i tu może być powód zostawania innych w tyle.
Ja też twierdzę, że 1.8 nie jest muł, jak się go nie zmuli długotrwałą niskoobrotową jazdą. (ECU się nauczy i będzie słaba reakcja na pedał gazu).
Sam jeżdżę mocno dynamicznie, szczególnie sam, i zazwyczaj jak się ktoś przystawi "normalnym" samochodem zostaje w tyle. Akurat Diesle są mocniejsze, ale na starcie wygrywam dłuższym przełożeniem 1,2..biegu. Diesel musi wcześniej zapinać wyższy bieg, i tu traci.
Wolnym ssakiem trzeba umieć jeździć, a nie marudzić, że przy 1500obr jak wciśnie but to auto nie reaguje...
Ja też twierdzę, że 1.8 nie jest muł, jak się go nie zmuli długotrwałą niskoobrotową jazdą. (ECU się nauczy i będzie słaba reakcja na pedał gazu).
Sam jeżdżę mocno dynamicznie, szczególnie sam, i zazwyczaj jak się ktoś przystawi "normalnym" samochodem zostaje w tyle. Akurat Diesle są mocniejsze, ale na starcie wygrywam dłuższym przełożeniem 1,2..biegu. Diesel musi wcześniej zapinać wyższy bieg, i tu traci.
Wolnym ssakiem trzeba umieć jeździć, a nie marudzić, że przy 1500obr jak wciśnie but to auto nie reaguje...
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zakup Cruze'a - prośba o ocenę/radę
Dokładnie oddałeś moje odczucia - też uważam, że komputer się uczy stylu jazdy (czyli adaptuje mapy zapłonu?) i jak dłuższy czas jeździ się tylko w korkach, to potem ospale reaguje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości