Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Wszystkie inne tematy dotyczące danego modelu
Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 22 lip 2017, o 14:36

Witajcie,

Mam do wyboru w Niemczech dwa auta w tej samej cenie. Wyposażenie LTZ, pełna skóra. 10 tys Euro.

Jaki polecacie bardziej silnik 1,4 Turbo benzyna czy 2.0 Diesel 163 KM ?

Dojeżdżam do pracy w dwie strony 60 km.

Zależy mi najbardziej na kosztach utrzymania samochodu (mniej awarii, spalanie) oraz na dostępności części :)

Może polecacie zakup innego auta w tej cenie ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: etac » 22 lip 2017, o 14:48

Jak zależy ci na spalaniu, to 1.4T, jak na frajdzie z jazdy 2.0.

Oba myślę ze są identycznie awaryjne, czyli nisko.

A po drugie jaka trasa? Przez miasto, czy sama ekspresówka?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 22 lip 2017, o 14:51

Trasa - droga powiatowa. Maksymalnie 100 km/h.

Droga przez wioski. Mieszkam na wsi :)

Ten Cruze 1,4 jest z roku produkcji 29.06.2012. Ma już poprawioną skrzynie biegów ? Tam chyba była zmiana oleju ?
Cruze 1,4 ma niby przebieg 46 tys. Zastanawia mnie tylko dlaczego oferowany jest z drugiej ręki przy takim małym przebiegu.

Obydwa Cruze są oferowane przez komis.
1,4 (Z DRUGIEJ RĘKI)
2.0 (niby sprzedaż prywatna ale przez komis). Właścicielem komisu jest Serb.

Ciężko się zdecydować :)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2017, o 14:57 przez Markos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Avatar » 22 lip 2017, o 14:54

Przy takiej eksploatacji tylko 1.4, przy 2.0 będziesz miał upierdliwość z DPFem na takich trasach a za wycinanie DPF zabierał bym dowody rejestracyjne.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 22 lip 2017, o 19:24

Cruze 1,4 jest z roku produkcji 29.06.2012. Ma już poprawioną skrzynie biegów ? :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: etac » 22 lip 2017, o 20:59

a były jakieś poprawki?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
ŁukaszW
Specjalista
Posty: 450
Rejestracja: 14 cze 2015, o 21:08
Reputacja: 12
Imię: Łukasz
Samochód: było Aveo
Silnik: 1.4
Lokalizacja: Przegędza-Książenice :)
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: ŁukaszW » 22 lip 2017, o 21:40

Avatar pisze:Przy takiej eksploatacji tylko 1.4, przy 2.0 będziesz miał upierdliwość z DPFem na takich trasach a za wycinanie DPF zabierał bym dowody rejestracyjne.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Oj tam,wiesz że ,DPF to ściema ,jego wytworzenie jest bardziej szkodliwe dla środowiska niz jego brak w samochodach.Po prostu robią ludzi w bambuko dla kasy
Chevrolet Aveo -do 13.10.2019 :(
Kia Ceed 1.6GDI
Citroen Berlingo 1.6HDI

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Avatar » 22 lip 2017, o 22:55

Aha a katalizator to też ściema?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Regulus » 22 lip 2017, o 23:09

Markos pisze:.... Właścicielem komisu jest Serb.

Ciężko się zdecydować :)
Odradzane bardzo są komisy z właścicielami innej nacji niż niemiecka, a najlepsza opcja to nie komis a dealer, który przyjmuje używane auta w rozliczeniu, podobnie jak u nas. Co się wiąże z wyższą ceną zakupu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: etac » 22 lip 2017, o 23:21

Avatar pisze:Aha a katalizator to też ściema?

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
to jest inna forma redukcji związków, którą diesel tez ma. Tutaj rachunek zysków i strat jest bardziej pozytywny dla jego posiadania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 23 lip 2017, o 07:58

Regulus pisze:
Markos pisze:.... Właścicielem komisu jest Serb.

Ciężko się zdecydować :)
Odradzane bardzo są komisy z właścicielami innej nacji niż niemiecka, a najlepsza opcja to nie komis a dealer, który przyjmuje używane auta w rozliczeniu, podobnie jak u nas. Co się wiąże z wyższą ceną zakupu.
No tak to wiem że turasów, ruskiego trzeba unikać ale tutaj niby jest taka sytuacja że to jest auto znajomego właściciela komisu (właściciel to Serb). Sprzedaż jest oferowana jako prywatna. W tle są inne auta bez rejestracji czyli stoi w komisie.
Śmierdzi mi to jakimś przekrętem.

arek21
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 26 wrz 2016, o 19:35
Reputacja: 0
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1,4T lpg SW
Silnik:
Lokalizacja: szczecin
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: arek21 » 23 lip 2017, o 18:58

Zapraszam do spojrzenia na naszą giełdę :)

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2304
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 8
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Provinz Posen
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: C77 » 23 lip 2017, o 19:37

Markos pisze:No tak to wiem że turasów, ruskiego trzeba unikać ale tutaj niby jest taka sytuacja że to jest auto znajomego właściciela komisu (właściciel to Serb).
Ty lepiej wrzuć linki do obu tych Cruzaków to się je oceni,
zamiast jechać na mniejszości narodowe takie czy owakie :P
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein

Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Regulus » 23 lip 2017, o 20:53

To nie kwestie mniejszości, które są ok, tylko kultury prawnej, której nabywa się przez pokolenia niestety...

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2304
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 8
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Provinz Posen
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: C77 » 23 lip 2017, o 22:20

Tak, tylko że łączycie te dwie kwestie (kulturę prawną i narodowość) w jedną i utożsamiacie z daną mniejszością,
a przecież wszyscy tam podlegają jednemu, temu samemu prawu niezależnie od narodowości.
To jest po prostu niesprawiedliwe.

To tak jakbym ja z WLKP napisał że ogromny bałagan prawny w PL wynika z faktu
że za prawodawstwo w naszym wspólnym kraju odpowiadają głównie
pozbawiene kultury prawnej wieśniaki z kongresówy.
Miło?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein

Obrazek
Ja na Drive2

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 30 wrz 2017, o 12:37

OK.

Jakie mieliście już naprawy silników i przy jakim przebiegu ?
Jakie koszty ?
Fajny jest ten 2.0 ale to silni VMotori. Nie wiem jak będzie z dostępnością części.

magnus99

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: magnus99 » 2 paź 2017, o 13:49

Niemcy jeżdżą duuuuuzo więcej niż np. Polacy przebieg 46 tyś/km w pięć lat, wierutna bzdura, nikt nie sprzedaje samochodu z takim przebiegiem.
Generalnie prostszym rozwiązaniem dla Niemca jest zostawić samochód w rozliczeniu, salon zaś robi mu ścieżkę diagnostyczną i ocenia, wycenia i odlicza koszty ew. napraw bo sprzedając później ten samochód sam jest gwarantem.
Niemiec nie w ciemię bity oddaje szwankujący samochód do Serba, który oferuje mu o pić stówek więcej niż salon,jak każdy cwaniak nie używający sumienia odkręca licznik np. w tym przypadku o jakieś 200 tyś/km.
Porównaj ten sam samochód z takim samym przebiegiem i rocznikiem na mobile .de tylko zaznacz private anbieter.
Zobaczysz wtedy jak bardzo cena na mobilach odbiega od ceny jaką oferuje cwaniak Serb.

@Markos Mój starszy VM jeździ bez awaryjnie już dziewiętnaście lat w różnych warunkach ciągając przyczepy o różnym tonażu.
I zadając kłam Twojej niczym nie popartej opinii dziewiętnaście lat jeździ bez awaryjnie.

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 2 paź 2017, o 19:30

Do dziś stał fajny Cruze w salonie Toyoty w DE za 9690 Euro. Przebieg 95 tys. Sprawdziłem przebieg i wyszło że od 2016 do teraz zrobił 30 tys km. Niestety został już sprzedany.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: etac » 2 paź 2017, o 19:32

zapisz się do grupy włoskiej na fejsie. Tam zaczynają się pojawiać fajne auta.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

magnus99

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: magnus99 » 3 paź 2017, o 09:07

Był czas że mnóstwo aut z Włoch sprzedawanych było w Berlinie. Jeśłi ktoś nie ma żyłki handlarza samochodów nie popatrzy na zdewastowane auto od wewnątrz i na zewnątrz jako okazję. To ciężko mu będzie się przełamać i kupić takie auta do własnego użytku. Konkluzja, Włosi jak mało kto nie szanują samochodów.
Swego czasu zaistniała konieczność posiadania drugiego auta, znalazłem na mobile.de,privant anbieter, zadzwoniłem, umówiłem się, pojechałem, oczywiście w Berlinie. Będąc dużo wcześniej a mając po drodze zajechałem na Yorkstrasse, mnóstwo placów, placyków pełnych Turków i sprzedawanych przez nich klamotów. Był to czas gdzie właśnie z Włoch jechało do Berlina mnóstwo mocno używanych samochodów. Znalazłem tam poszukiwaną Arose 1.2, rocznik 2000 za kwotę 1200€ pojechałem też zobaczyć arosę po którą jechałem.
Niemiec wycenił ją na 2600€ a do utargowania był kosz paliwa 50€. Wziąłem tą od Niemca. Kupiłem ja dla tego że nie jestem handlarzem i nie widziałem w tej Włoskiej, obitej i mega brudnej wewnątrz ulęgałce żadnej okazji.

Rada jeśli zna się choć trochę niemiecki lub mamy dobrego znajomego który zna język "wroga" :D) to polecam wyjazd do Niemiec, oczywiście upatrzyć sobie wcześniej ze trzy samochody w jednej okolicy.
Pojechać do najbliższego zulassungsstelle wziąć tzw. " żółtki kurze zeit (tablice pięciodniowe z żółtym paskiem każdy raz w miesiącu ma prawo wziąć takie tablice in blanco + ubezpieczenie koszt około 80€) i w drogę.
Jeśli kupujecie samochód dla siebie to nie miejcie w tyle głowy myśli że w Polsce ten sam samochód był dużo tańszy niż od prywatnego obywatela Niemiec, ten w Polsce to był samochód z np. Włoch.

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 12 paź 2017, o 11:23

Na mobile.de jest takie Malibu :

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Chevr ... 66091.html

ma przejechane 353 tys km. Ciekawe czy coś naprawiał.

To są takie same silniki co w Cruze 2.0 ?

xyz
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 19 sie 2013, o 11:37
Reputacja: 0
Imię: Sławomir
Samochód: OPEL INSIGNIA B
Silnik: B20NFT
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: xyz » 12 paź 2017, o 12:01

Nie, silniki są inne.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5058
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 72
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: huri_khan » 12 paź 2017, o 17:05

I to ogłoszenie najlepiej pokazuje jakie są realne przebiegi diesli z Niemiec.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Markos
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 25 cze 2016, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: Markos » 13 paź 2017, o 13:16

xyz pisze:Nie, silniki są inne.
Czyli nie wiadomo czy w Cruze 2.0 tyle wytrzyma.

PIT-er
Aktywny
Posty: 92
Rejestracja: 11 maja 2016, o 13:43
Reputacja: 2
Imię: Piotr
Samochód: Cruze SW 2.0D 2013
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 1,4 vs 2.0 Diesel

Post autor: PIT-er » 13 paź 2017, o 21:08

Dlaczego miał by nie wytrzymać? :ocochodzi:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C

Ten ma 335 kkm
Widywałem już w większymi przebiegami jak oglądałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Ogólnie o modelu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości